LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

opgelost geen kosten
Laatst gewijzigd door ruwassieraden op 09 nov 2006 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bailey »

Deze laag geletterde bezorgers lezen niet wat er op de deur staat.
Je bent lekker aan het generaliseren!!


(nee, ik doe dat werk niet. Mijn moeder wel en hoewel ze 'maar' Mulo heeft is ze totaal niet dom!!!)

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

opgelost geen kosten
Laatst gewijzigd door ruwassieraden op 09 nov 2006 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

opgelost geen kosten
Laatst gewijzigd door ruwassieraden op 09 nov 2006 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bailey »

Beetje beter lezen zou ook mogelijk kunnen zijn. Waarom denk je dat maar tussen aanhalingstekens staat?????

Trouwens, ook TPG-ers of krantenbezorgers kunnen dom zijn hoor! Mijn moeder heeft een buitenbrievenbus en regelmatig wordt er aangebeld dat ze de brievenbus niet kunnen vinden. Die hangt dan een halve meter naast hun :wink:

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

ik bedoel maar.


maar we wijken af van het item.

channie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door channie »

hallo mensen

even voor alle duidelijkheid intrum justitia rekent GEEN incasso kosten voor openstaande vordering van NUON die rekenen zelf 15 euro en nogmaals 50 euro na 3 aanmaningen gaat het naar intrum.

en laten we eerlijk zijn als je op tijd betaald heb je geen last met intrum!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Langhaar »

en laten we eerlijk zijn als je op tijd betaald heb je geen last met intrum!
Er zijn altijd van die mensen die totaal niet weten waar ze over praten.
Hé Channie!

Langhaar

channie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door channie »

Er zijn altijd van die mensen die totaal niet weten waar ze over praten.
Hé Channie!

lekker sarcastisch!!! langhaar... :twisted:

weet er meer vanaf als jij denkt maar goed.... ik ga lekker een gezellige site opzoeken want jeetje wat kan nederland zeuren zeg :roll:

iiriteer me mateloos aan de mensen op deze site die denken dat er alleen maar monsters bij IJ werken maar het zijn gewoon mensen..

dag :twisted:

Yorik
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:03

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Yorik »

Tja, we zijn er haast aan gewend geraakt dat dingen niet zo gaan als je verwacht. Vreemd eigenlijk. Als je een afspraak maakt, verwacht je toch dat deze nagekomen wordt.

Op dit forum zie vele artikelen over oplichters. Figuren die iets aanbieden, wel betaling ontvangen maar geen goederen leveren. Iedereen nagelt deze personen met naam en toenaam aan de schandpaal. En terecht...

Maar waarom nu ineens begrip vragen omdat je zelf ook eigenlijk een oplichter bent. Immers, je weet dondersgoed dat als je iets besteld dan moet je het ook betalen. Daar valt geen speld tussen te krijgen.

Toevallig zijn het altijd anderen die iets voor mij besteld hebben, daar kan ik toch niets aan doen? Nou, laten we heel kort zijn, als je iets accepteert dan accepteer je ook de bijbehorende betalingen.

En als je dan lang genoeg wacht wordt het vanzelf duurder. Verhoogd met de kosten die je zelf genereert. Immers, je van de domme houden is geen oplossing, het is alleen maar uitstellen.

Besef goed dat een volgende item over jouw oplichterspraktijken kan gaan. Niet iedereen is aangewezen op de voedselbanken, zolang je nog een computer hebt met internetverbinding dan ben je ook vermogend genoeg om je schulden te voldoen.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

opgelost geen kosten
Laatst gewijzigd door ruwassieraden op 09 nov 2006 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Klopt helemaal wat timefa zegt. Rechtstreeks betalen aan de schuldeiser nadat je de sommatiebrief hebt gehad van Intrum heeft geen zin. Uiteraard heb je de schuld (hoofdsom) voldaan, maar Intrum zal je dan aanschrijven voor de kosten en de rente. Deze kosten moet je alsnog voldoen. Hierdoor kun je alsnog in de problemen komen of in het ergste geval gedagvaard worden voor de rechter.
Ik ben het in principe oneens met de stelling dat er een incassobureau als tussenschakel wordt gehanteerd.

Ik heb weleens door een misverstand met ze te maken gehad, ik kon dus aantonen dat er geen sprake was van een vordering. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik niet van zins was zaken te doen met welk incassobureau dan ook. Ik heb de opdrachtgever uitgedaagd aan te tonen dat er wel sprake was van een vordering. En je raadt het al: nooit meer iets van gehoord.

Zoals jij het stelt, moet ik dan TOCH maar betalen om van het gezeur af te zijn? Geen denken aan. Incassobureau's zijn voor mij geen juridische partij, en zullen dat ook nooit worden. Het zijn slechts aasgieren, meer niet.

Mijn houding zou anders zijn, wanneer het een deurwaarder is. DIE neem ik serieus, met een dergelijk kantoor zal ik om de tafel gaan zitten, wanneer daar aanleiding voor is.

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Conny-J »

Allemaal hartelijk dank voor het meepraten over Incassobureau's.
Wat ik zo gek vind aan I.J. Ze zijn ontzettend snel met (dreig)brieven sturen. Maar mij even terugbellen is er niet bij. Ik heb 2x mijn gegevens achtergelaten. Gevraagd wanneer ze zouden terug bellen, (vandaag of morgen).... Maar ze hebben niet gebeld... Uiteindelijk hebben ze een mondelinge afspraak met me gemaakt, die ze niet zijn nagekomen...

En zulke gasten moet ik 60 Euro aan onkosten betalen? Terwijl de hoofdsom maar 30 euro was... Oké, mijn fout, had ik die ene rekening op tijd moeten betalen... Maar ik wilde graag even persoonlijk contact om mijn eea toe te lichten.

Ik heb uiteindelijk een brief gestuurd, een kopie van de bankafschrift er bij gedaan... En nee, nog geen antwoord van ze gehad... Oh, nee dat is waar ook... Dat gaat dan weer van hun winstmarge af...

Ze zoeken ze het maar uit... Ik heb mijn plicht gedaan.

Maar nogmaals, ik vind dit geen manier van doen... ZIJ spelen verstoppertje. Daarom zou ik willen dat politiek-Nederland hier eens in dook... Maar helaas...

Zoals zo vaak gebeurd, je mag je ongenoegen uiten op een forum, maar zij die er wat aan zouden kunnen doen, doen er niets mee... <ZUCHT>

Yorik
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:03

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Yorik »

Sorry hoor, maar JIJ maakt de fout om niet te betalen. Ondanks dat het 'maar' 30 piek is ben jij diegene die de aanvullende kosten genereert. 'De vervuiler betaald' is het principe dus waarom zul jij de kosten niet betalen van datgene wat je zelf maakt. Bedrijven moeten een hoop actie (= kosten) ondernemen om jou te bewegen die '30 piek' te betalen. Nu kunnen die kosten verhaald worden op alle klanten (door de prijs per produkt te verhogen) of de 'vervuiler'/wanbetaler voor de kosten te laten opdraaien.

Als ik eerlijk ben en ik kijk in mijn eigen portemonnee dan denk ik laat die wanbetaler maar zelf die kosten betalen.
En eeh... als jij nou eens heel eerlijk bent en in je eigen portemonnee kijkt dan denk jij 'ach, achter die 30 eurootjes loopt dat bedrijf toch niet aan'.

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Conny-J »

Wat een onzin klets je daar Yorik,

Ja, IK maakte de fout om niet te betalen... IK neem contact met I.J. op om te overleggen. IK laat mijn gegevens achter. ZIJ beloven me terug te bellen. ZIJ bellen NIET terug. ZIJ sturen me wel een tweede dreigbrief. ZIJ zijn dus FOUT.

Een hoop kosten om mij iemand te bewegen om te betalen... ? 60 euro voor wat onkosten? 1 brief (vol met fouten, ze hadden de datum niet eens volledig getikt), 1 postzegel, en een beetje administratie? Laat me niet lachen...

Yorik, nogmaals het gaat me niet om dat bedrag, maar het gaat om de manier waarop ze met de mensen omgaan. Of beter... Ik ben menselijk... ZIJ zijn gewoonweg a-sociaal... Ze doen niets anders dan incasseren. Ze kunnen niet eens PRATEN...

Bovendien zijn incassoburaeau's totaal overbodig... Ze hebben geen rechten... Ze hebben kennelijk ook geen plichten... En dat vind ik raar... Ze bepalen hun eigen regeltjes... Nee, bedrijven moeten voortaan maar gewoon naar een deurwaarder gaan... Daar kun je tenminste mee praten... Niet met die computergestuurde mensen van I.J.

Eerlijk2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 20:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Eerlijk2006 »

Indien ze niet te laat was met betalen had ze ook geen brief gehad van I.J. We zijn allemaal mensen, ook bij I.J. en die kunnen ook typ fouten maken. Zoals ze zelf doet in haar allereerste reactie ;-)

Het is maar goed dat er nog bedrijven zijn die alles aan doen om geld te ontvangen. Het kost de samenleving meer dan 10mln EUR per jaar omdat dit niet geïnt wordt.

Voor kleine bedrijven zoals ik heb is het al moeilijk genoeg.
Er zijn altijd mensen cq bedrijven die geld proberen te stelen van de kleine hard werkende ondernemers.

Privaat recht is grootste ergenis, indien echte wanbetalers bekend gemaakt worden, kunnen vele EUR bespaard blijven.

Dus lang leve incasso bureau's !

MvG,

Ondernemer die voor 18.000,00EUR aan vorderingen open heeft staan bij Intrum Justitia !

Denk daar eens overna...........




<.>

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Conny-J »

Ja, ik was te laat... Maar dat is de essentie van het verhaal ook niet. het gaat er om dat dergelijke Incasso-bedrijven maar kunnen doen en laten wat ze willen.

Ik had een een hele simpele vraag. Ik heb dat notabene nog verteld, maar nimmer hebben ze me terug gebeld, terwijl ze dit WEL beloofd hadden.

Om kort te gaan, het gaat mij om hun arrogante opstelling. Ze vragen je om contact op te nemen, maar als je dat doet geven ze niet thuis, krijg je een bandje of een persoon waaraan je je gegevens snel even kwijt kunt, omdat ze het zo druk hebben... Terugbellen ho-maar... Maar wel snel een tweede brief sturen. Hoezo?! En als ik ergens niet tegen kan, dan is het als ze verstoppertje spelen...!

Wat mij betreft verbieden ze de Incasso Bureau's en laten ze het werk weer gewoon over aan de deurwaarders.

Conny

liesje32
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2006 12:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door liesje32 »

ik snap wat je bedoelt ....vriendin van mij was ook te laat met betalen ....door haar eigen fout uiteraard...maare toen ze belde om tot een oplossing te komen met hun werd haar verteld dat ze haar lichaam maar moest gaan verkopen om aan het geld te komen.......belachelijk zo sta je de mensen toch niet terwoord?? ondanks dat ze te laat zijn met betalen??? gelukkig heeft ze het snel kunnen aflossen maar een excuus heeft ze nooit gekregen

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ondanks dat dit bericht vrij oud is wilde ik toch even reageren op Eerlijk. Zijn bericht belicht inderdaad de andere kant van het verhaal over incassobureaux.
Voor kleine bedrijven zoals ik heb is het al moeilijk genoeg.
Er zijn altijd mensen cq bedrijven die geld proberen te stelen van de kleine hard werkende ondernemers.

Privaat recht is grootste ergenis, indien echte wanbetalers bekend gemaakt worden, kunnen vele EUR bespaard blijven.
Daar kan ik me in vinden. Waar ik me echter niet in kan vinden is:
1. De werkwijze van sommige bureaux: direct dreigen en niet op inhoudelijke argumenten ingaan;
2. Een ander in een discussie over een transactie monddood maken door een incassobureau op diens dak te sturen;
3. Incassobureaux zijn zelf nergens toe bevoegd dus bij een echte wanbetaler zal er ook een advocaat of deurwaarder aan te pas moeten komen;
4. Een systeem waarin gegevens van iedereen die in aanraking met een incassobureau komt wordt geregistreerd is m.i. in strijd met de privacy. Bovendien is het buitenproportioneel dat iemand wegens een nota van een paar tientjes waarbij hij wellicht zeer goede redenen heeft niet te betalen ineens geen hypotheek meer kan afsluiten.

Maaike30
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2007 16:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Maaike30 »

Ook ik heb een brief ontvangen. Ik heb zelf nooit wat gehad met de bedrijfjes die ze noemden (WorldOnline etc), maar uiteraard heb ik wel de moeite genomen om mij vast wat verder in te dekken, mocht dit nodig blijken.
Ik heb onder meer uitgevonden dat de opeisbaarheid van een niet geincasseerde factuur volgens artikel 7.28 van het burgerlijk wetboek vervalt als deze niet binnen twee jaar is geincasseeerd.
Misschien een verademing voor enkelen hier?

Verder: je kunt bij je gemeente uittreksels opvragen waar je woonhistorie opstaat. In mijn geval woonde ik bijvoorbeeld niet op het adres waar ik een en ander zou hebben aangevraagd.

Ook zijn de proceskosten te hoog: mag mar 15% zijn... was bij bij 50 euro te veel.
Ook mogen de administratiekosten alleen de werkelijke kosten zijn, niet zomaar iets.

Ook kun je ze om bewijs vragen van je internet verkeer, wanneer en waar vandaan je zou hebben ingebeld etc. Ofwel: bewijs dat je in die periode inderdaad nog een actief contract bij de betreffende provider had. Leg de bewijslast direct terug bij hen.

En sowieso: je kunt verzoeken om je van hun lijst te laten verwijderen. Het incassobureau mag niet bepalen of je idd een schuld hebt of niet. Dit is voorbehouden aan rechters en geschillencommissies (een van de eerste berichten vermeldt dit...)

Succes allemaal!

Gesloten