LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiswerk via l.v.o.w.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
blity
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2006 23:56

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door blity »

Gelukkig is het bij LVOW opzeggen van de overeenkomst bij mij wel goed gegaan. Ik betaalde alleen wel maandelijks contributie voor niks, want ik kreeg ook zelden iets aangeboden en dat wat ik kreeg aangeboden was nou net datgene wat ik niet aangeboden wou krijgen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zo zie je maar dat 99,9999934% van die thuiswerk zooi oplichterij is. Dit is wel een heel brutaal voorbeeld.

skelter
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:58

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door skelter »

nu vraag ik me af:
heeft één van jullie eigenlijk wel eens geld verdiend via die organisatie?

hamrah24
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2006 01:47

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door hamrah24 »

hallo
bijna elke zes maanden betaal ikeen bedrag van 120 euro, heb nooit gebruik gemaakt van diensten van LVOW.
ik heb me zelf ooit bij lvow ingeschreven maar heb nooit iets van hun gehoord behalf betalen waar voor snap ik helemaal niet. ik weet niet wat ik moet doen want ik heb lvow tot nu toe honderd briefjes en fax gestuurd maar ik krijg nix terug.
weet iemand wat ik moet doen???????????????
kan iemand mij helpen??????????
groetejes hamrah

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door HvdC »

Ik zou zeggen stuur eens een fax naar het nummer dat op hun website http://www.lvow.nl/staat via http://www.tpc.int/sendfax.html. Helemal gratizzzz!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jessica, ik hoop dat Intrum Justitia nou wel eens een keer aan de kant van de consument staat.

Ik begrijp niet hoe jij in het bestand van lvov dan wel intrum justitia terechtgekomen kan zijn, als jij helemaal geen overeenkomst met ze hebt.

Is dat laatste inderdaad niet het geval, hoef je je ook nergens zorgen om te maken.

Maar soals je zegt, zij zullen met bewijzen moeten komen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is.

Overigens: zolang er een vordering betwist wordt, kan helemaal niemand iets doen. Dreigen met rechtsmaatregelen, huisuitzetting, en ik weet niet wat allemaal: als er geen sprake is ven een overeenkomst is dat helemaal niet aan de orde.

bertgang
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2006 14:56

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door bertgang »

Hallo allemaal

Ik heb een nieuwe site gemaakt http://klachtenlvow.web-log.nl de bedoeling is om zoveel mogelijke info te verzamelen over LVOW.

Bert

Willems Job
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2006 11:28

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Willems Job »

Beste allemaal,

Ik vraag me weleens af: zijn er mensen die wel thuiswerk hebben gekregen via het LVOW? Als dat zo is, wilt u mij dan een mailtje sturen? Ik ben er erg benieuwd naar.

Grt.
Job Willems
[email protected]

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Walter van V »

als ik jullie was zou ik de krachten bundelen, en gemeenschappelijk aangifte doen van oplichting!!
Volgens mij moet aangifte doen in de eigen woonplaats, maar dan kan je gelijk een lijst indienen van anderen die aangifte hebben gedaan, zal de politie het waarschijnlijk/hopelijk centraal gaan onderzoeken.
En rechtshulp inschakelen op dezelfde basis..

Wat ik niet begrijp is dat mensen zo heel snel al alle papieren weggooien...!! Want het is wel zo: wie eist bewijst!! Dus zelf alle bewijsmateriaal weggooien , wacht daar alsjeblieft een jaar of 5 mee...
(juristen bewaren dossiers in de regel 10 jaar!! is ook wettelijke verplichting, en niet voor niets!)

Altijd alleen per aangetekende brief corresponderen met deze jongens, en je vooral niet laten intimideren!!
En nooit per e-mail een overeenkomst opzeggen, is namelijk niet rechtsgeldig!! email correspondentie mag overigens wel gebruikt worden bij de argumentatie.

JohnathanDoe

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

hallo allemaal.Wij zijn ook lid van het LVOW en ik ga het per direct opzeggen.Aangetekend!Ik heb gelezen in hun voorwaarden dat je een contract tekend voor zie quote: ' De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van twaalf maanden. De Overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd met minimaal één jaar, tenzij LVOW en/of de Thuiswerker uiterlijk twee maanden vóór het verstrijken van de overeengekomen bepaalde tijd met elkaar overeenkomen dat de Overeenkomst niet zal worden voortgezet.
Dus we zullen nog wel door moeten betalen tot de 12 maanden verstreken zijn.Was dit ook bij jullie zo?ik ben jullie reacties aan het lezen en heb geen zin in een incasso achter me aan.
Greetz,
John

ruijmgaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2006 15:13

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ruijmgaard »

Hallo,

Ook ik heb problemen met LVOW, inderdaad in okt. 2004 ingeschreven en totaal geen aanbieidingen. Uiteindelijk maar in feb. 2005 opgezegd. Nooit een schriftelijke bevestiging gehad van opzegging, ook geen betalingsverzoeken. Bedragen werden na 1 mei 2005 niet meer afgeschreven. Dus ik dacht het is in orde. Dus niet. Totdat ik in apr. 2006, dus ruim een jaar later, een brief kreeg van Intrum. Hierop meerdere reacties inmiddels gestuurd, en nu zover dat ik opnieuw bezwaar heb gemaakt tegen de vordering en dat er een klachtenbrief gestuurd gaat worden naar de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen. Zijn er op dit moment nog steeds mensen die problemen hebben met LVOW of Intrum of beide. Zou je me dit a.u.b. kunnen laten weten, zodat we eventueel onze krachten kunnen bundelen?

black-rose
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:29

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door black-rose »

op de brief van incassounie staad als het goed is een andwoord nummer

wie heeft dat andwoord nummer van lvow voor mij

als je daar namelijk zware poststukken heen stuurd wil ook nog wel eens helpen heb ik gehoord

wie kan mij aan het andwoord nummer van lvow helpen
mail het me maar of zet het hier op de site

mijn email is

[email protected]

groetjes Anja

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ihvj »

LVOW antwoordnummer 1379 6500 VD Nijmegen ...
:wink:

black-rose
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:29

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door black-rose »

hartstikke bedankt

en nu met zn alle zware pakketten vertsuren bijv. bakstenen enz hihi :D :twisted: :twisted:

Andine
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:55

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Andine »

mijn schoonmoeder heeft hetzelfde probleem met LVOW als al die andere. In augustus 2004 aangemeld, daarna vrij snel opgezegd en tot op de dag van vandaag incasso's sturen en nooit een bevestiging van opzegging.

Inmiddels heeft de Inkasso-Unie een vordering neergelegd. Nu heb ik op andere forums wel eens gelezen dat LVOW dit zelf doet en niet de Inkasso-Unie. Heeft iemand hier ervaring mee?? Tevens heb ik ook wel eens gelezen dat de namen die achter de KvK inschrijving zitten voorheen onder andere namen bezig zijn en zo dus contineu geld kunnen verdienen. Wat doen ze !! Ook is iemand wel eens langs het adres gereden, maar het huisnummer bestaat niet. Oftewel brieven komen dus nooit aan.

Wie heeft idee wat hiermee te doen ??

HELPPPPPPPP, de kosten rijzen de pan uit.

00yoyo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2007 15:09

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door 00yoyo »

ik ben op dit moment ook bezig met het lvow, ik heb vorig jaar een bericht gekregen van h8un dat ik nog een achterstand had en na eens goed over het internet heen te hebben gekeken kwam ik erachter dat er nog meer slachtoffers zijn. na een telefonisch onderhoud met hun wat me 2 en een halve dag in de wachtlijn heeft gekost heb ik eens flink gedreigd met de media. mijn opzegging had ik allang de deur uit, maar is nooit bij hun aangekomen zoals ze zeggen. een hele tijd niets gehoord natuurlijk. nu hebben ze een brief gestuurd via inkasso unie met een dikke 70 euro erbovenop. daar heb ik mee gebeld en moest hun een bezwaarschrift doorgeven, dus ben benieuwd hoe dat afloopt, desnoods stuur ik mijn verzekeringsagent van rechtsbijstand eropaf. wordt tijd dat die me met rustlaten, word er gewoon krankjorum van!!!
:? :?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Bijdrage van: Chanmaster
Handelsnaam KvK-nummer
Adres Vestiging
L.V.O.W. 24350631 0000
Lagelandseweg 52 A, 6545CG Nijmegen Hoofdvestiging



Naam: Decodata B.V. Vestigingsadres: Lagelandseweg 52 A Vestigingsplaats: 6545CG Nijmegen KvK-nummer: 24350631 0000 Soort inschrijving: Hoofdvestiging

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door henkgeluk »

aan allen lees hieronder.


Artikel 5 Verplichtingen


5.1 Alle werkzaamheden worden door LVOW naar eerlijkheid, nauwgezetheid en beste vermogen verricht onder eigen naam en titel.


5.2 LVOW garandeert de Thuiswerker op geen enkele wijze een bepaalde hoeveelheid en/of omvang en/of soort van thuiswerk, al dan niet binnen een bepaalde tijd.


5.3 LVOW staat op geen enkele wijze in voor de financiële gegoedheid van de Leverancier.


5.4 LVOW heeft enkel een inspanningsverplichting en derhalve uitdrukkelijk geen resultaatsverplichting tot het bemiddelen tussen de Leverancier en de Thuiswerker bij het eventueel tot stand komen van de Overeenkomst tussen de Leverancier en de Thuiswerker.



5.5 De Thuiswerker zal LVOW steeds tijdig voor behoorlijke uitvoering van de Overeenkomst alle nuttige en noodzakelijke gegevens en/of inlichtingen verschaffen en daaraan alle medewerking verlenen.


5.6 Indien voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking van LVOW staan of indien de Thuiswerker op een andere wijze niet aan zijn/haar verplichtingen voldoet, heeft LVOW in ieder geval het recht tot opschorting van de uitvoering van de Overeenkomst en heeft hij het recht om de daardoor ontstane kosten in rekening te brengen.


5.7 Indien LVOW kennis krijgt van het feit dat de Thuiswerker in de overeenkomst tussen de Leverancier en de Thuiswerker toerekenbaar tekort is geschoten in de nakoming van die overeenkomst, heeft LVOW het recht zijn verplichtingen op te schorten en indien nodig de Overeenkomst te ontbinden.



Artikel 6 Gebruiksrecht


6.1 LVOW verleent aan de Thuiswerker, die van LVOW aanneemt, het niet exclusieve recht van toegang tot de website van LVOW ten behoeve van de raadpleging van de door LVOW beschikbare diensten.


6.2 Het in artikel 6.1 in deze algemene voorwaarden bedoelde recht van toegang omvat uitsluitend het recht deze website te benaderen en uit te voeren overeenkomstig het doel waarvoor deze website is ontwikkeld. De Thuiswerker is volledig verantwoordelijk voor het nemen van toegang tot de website van LVOW en het gebruik van de door LVOW aan de Thuiswerker verstrekte toegangscode.


6.3 De Thuiswerker heeft in ieder geval niet een recht:


a) op aflevering of andere verstrekking van de Toegangscode;
b) om de in artikel 6.1 van deze algemene voorwaarden bedoelde recht over te dragen en/of met beperkte rechten te bezwaren.


6.4 De Thuiswerker zal de website van LVOW uitsluitend rechtmatig – doen – gebruiken en in ieder geval onthouden van:


a) het gebruiken en/of toegang proberen te krijgen tot computersystemen en/of netwerken van anderen dan de Thuiswerker;
b) het – trachten te – onderzoeken en/of testen van de beveiliging van de website van LVOW en/of netwerken van anderen dan de Thuiswerker;
c) het aantasten van de werking van de website van LVOW en/of netwerken van anderen dan de Thuiswerker;
d) het verkopen, verhuren, vervreemden, aan derden verstrekken, ten behoeve van derden gebruiken, wijzigen, verwijderen en/of onbruikbaar maken van het door in artikel 6.1. van deze algemene voorwaarden bedoelde recht toegankelijke gegevens van anderen dan de Thuiswerker;
e) het ontwerpen, vervaardigen, introduceren en verspreiden van computervirussen en andere – mogelijke – schade veroorzakende computerprogrammatuur;
f) het schenden van recht van intellectuele eigendom en/of andere rechten van anderen dan de Thuiswerker.


6.5 Gedragingen van gebruikers door LVOW aan de Thuiswerker verstrekte en/of van LVOW betrokkenen gebruikte Toegangscode worden als gedragingen van de Thuiswerker beschouwd.


6.6 LVOW heeft recht de toegang tot de website van LVOW door de Thuiswerker zonder ingebrekestelling tijdelijk of blijvend te blokkeren indien de Thuiswerker uit deze algemene voorwaarden voortvloeiende verplichtingen schendt.



Artikel 7 Toegangscode


7.1 De Toegangscodes zijn geheim. LVOW en de Thuiswerker nemen redelijke maatregelen om te voorkomen dat onbevoegden kennis kunnen nemen van de aan de Thuiswerker verstrekte en door LVOW beheerde Toegangscode.


7.2 Indien LVOW constateert en redelijkerwijs moet vermoeden dat onbevoegde derden gebruik maken of kunnen maken van de Toegangscodes (onbevoegd gebruik), of indien de Thuiswerker LVOW van een zodanig gebruik telefonisch, schriftelijk of anderszins op de hoogte stelt, zal LVOW de toegang door middel van de bewuste Toegangscodes tot de databank onmiddellijk blokkeren. LVOW brengt de Thuiswerker onmiddellijk van het onbevoegd gebruik en de blokkering op de hoogte, hetgeen nadien zo spoedig mogelijk schriftelijk door LVOW wordt bevestigd. LVOW stelt de Thuiswerker zo spoedig mogelijk na blokkering vervangende Toegangscodes ter beschikking.


7.3 Indien het onbevoegde gebruik van een Toegangscode aan de Thuiswerker moet worden toegerekend, dient de Thuiswerker LVOW uitsluitend de aan de blokkering en vervanging verbonden redelijke administratieve kosten aan LVOW te vergoeden, en de kosten van het onbevoegde gebruik.



Artikel 8 Vergoeding & Betaling


8.1 De door de Thuiswerker uit hoofde van de Overeenkomst aan LVOW verschuldigde vergoeding, is maandelijks verschuldigd en dient bij vooruitbetaling vóór de eerste dag van de maand door LVOW te ontvangen te zijn.


8.2 De Thuiswerker is verplicht de betaling middels automatische incasso te voldoen.


8.3 Indien en voorzover de automatische incasso door de bankinstelling niet kan worden uitgevoerd, is de Thuiswerker verplicht ervoor zorg te dragen dat de maandelijkse vergoeding alsnog wordt betaald aan LVOW. Indien en voorzover de Thuiswerker in gebreke blijft het maandbedrag te voldoen, is de Thuiswerker 2% contractuele rente per maand verschuldigd.


8.4 Indien de Thuiswerker ondanks aanmaning in gebreke blijft het verschuldigde te voldoen, is de Thuiswerker bovendien door LVOW gemaakte buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. Deze kosten worden berekend conform Rapport Voorwerk II met een minimum van € 90,00.



Artikel 9 Aansprakelijkheid


9.1 LVOW is op geen enkele wijze aansprakelijk voor welke schade dan ook, tenzij deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van haar bestuurders en/of haar medewerkers. LVOW is nimmer aansprakelijk voor vervolgschade.


9.2 Indien in rechte zal komen vast te staan dat LVOW gehouden is enige schade te vergoeden, dan zal die schade worden beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de door LVOW gesloten aansprakelijkheids-verzekering(en) wordt uitbetaald, vermeerderd met het krachtens de verzekeringsovereenkomst voor rekening van LVOW komend eigen risico.



Artikel 10 Vrijwaring


10.1 De Thuiswerker vrijwaart LVOW voor alle schade die LVOW zal lijden als gevolg van het feit dat door wat voor een reden dan ook tussen de Thuiswerker en de Leverancier een privaatrechtelijke dienstbetrekking/arbeids- overeenkomst is komen vast te staan.



Artikel 11 Overmacht


11.1 Ingeval van overmacht wordt de nakoming van de desbetreffende, en daarmee samenhangende, verplichting(en) geheel of gedeeltelijk opgeschort voor de duur van een zodanige overmacht, zonder dat partijen over en weer tot enige schadevergoeding terzake gehouden zijn. Partijen kunnen zich jegens elkaar alleen op overmacht beroepen, indien de desbetreffende partij zo spoedig mogelijk, onder overlegging van de nodige bewijsstukken, de wederpartij schriftelijk van een dergelijk beroep op overmacht in kennis stelt.


11.2 Indien enige partij door de overmacht definitief in de onmogelijkheid verkeert om te presteren, danwel indien de overmachtsperiode langer dan zestig dagen heeft geduurd of dat redelijkerwijs vaststaat dat deze tenminste zestig dagen zal duren, kan de wederpartij van degene die zich op overmacht beroept deze Overeenkomst geheel of voor het desbetreffende deel, zulks geheel ter keuze van die wederpartij, bij aangetekende brief met onmiddellijke ingang ontbinden, tenzij de tekortkoming ten aanzien waarvan een partij in overmacht verkeert, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding niet rechtvaardigt. De ontbindende partij is niet tot enige schadevergoeding gehouden.






Artikel 12 Gegevens


12.1 LVOW heeft het recht door de website toegankelijke gegevens van de Thuiswerker geanonimiseerd te gebruiken en aan derden te verstrekken voor statistische en commerciële doeleinden.


12.2 De Thuiswerker staat er voor in dat door LVOW te verwerken gegevens, het verwerken van gegevens en het resultaat van de verwerking van gegevens niet in strijd zijn met het geldende recht, zoals onder meer de Wet Bescherming Persoonsgegevens.


12.3 De Thuiswerker zal LVOW vrijwaren van alle vorderingen van derden op basis van de stelling dat door LVOW verwerkte gegevens, het verwerken van gegevens en/of het resultaat van die verwerking in strijd zijn met het geldende recht.



Artikel 13 Toepasselijk recht


13.1 Op alle Overeenkomsten van LVOW is het Nederlands recht van toepassing.

u ziet hiermede,dat zij zich goed hebben ingedekt! op voorhand,dus met voorbedachte rade!!

bertgang
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2006 14:56

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door bertgang »

Hallo

Ik kreeg vandaag ook een inkasso binnen van Inkasso unie die ik dus niet ga betalen dit omdat ik in 2005 mijn lidmaadschap bij het Lvow had opgezegt en als je probeert de lvow te bellen krijg je ze niet te pakken of ze zijn doorgeschakelt naar het inkasso bureau wat ik al menigmaal heb meegemaakt je zou haast denken dat lvow en inkasso unie twee de zelfden zijn hoe word men rijk over de rug van een ander
en inderdaad werk krijg je nooit van hun wat je ook uitkiest.

Bert

BrendaS
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 20:48

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door BrendaS »

Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden is het LVOW weer bezig met het incasseren van Abonnements kosten a EUR 8,95. Ik heb ruim 3 jaar geleden via de bank een incasso blokkade laten zetten. Nu gaan ze toch incasseren alleen via een ander rekeningnummer namelijk 55.69.77.556 Ze blijven bezig... erg vermoeiend..

Laat iedereen goed kijken naar zijn rekening en zorg dat dit niet gebeurd door weer naar de bank te gaan en het te laten storneren en een incasso blokkade.

Succes en groet,

Brenda

Gesloten