Aanvraag internetplusbellen telefonisch gedaan.
Aangegeven dat ik 2 nummers wens te behouden t.w. Antwoord: Dat is te regelen.
Bevestigingsbrief ontvangen. Hier stond 1 nummer in. Ik heb gebeld met de vraag of dit klopt.
Antwoord: U kunt achteraf aangeven welke nummers u wenst te behouden; U neemt er 4 mee en u kunt later kiezen. Het genoemde nummer is het hoofdnummer, en de andere nummers liggen hieronder en worden daarom niet genoemd.
Monteur komt en zegt dat dit niet zo is. Ik geef aan dat ik het nummer echt moet behouden en leg het belang uit. Hij stopt met de aansluiting en belt met zijn helpdesk. Deze geeft aan dat het inderdaad niet kan en dat ik het moet regelen met “de voorkant”.
Ik heb in het bijzijn van de monteur gebeld met 0900-0244. Ik kreeg daar te horen dat de monteur gerust door kon gaan en dat het mogelijk is om achteraf via mijnkpn de gewenste nummers toe te wijzen.
De monteur is doorgegaan en heeft de installatie afgemaakt en alles definitief gemaakt. Er was geen weg meer terug.
Nu bleek ineens dat er op mijnkpn geen mogelijkheid is de nummers toe te wijzen. Er is wel een mogelijkheid om een nieuw nummer aan te vragen.
Ik heb direct gebeld met 0900-0244 met de vraag waar we dit in kunnen vullen. Ik heb de telefoon doorgegeven aan de monteur zodat hij het zelf in kan vullen. Zij zijn beiden tot de conclusie gekomen dat het onderhangen van het nummer niet kan op de site.
De monteur heeft gebeld met zijn helpdesk en aangegeven dat het in orde gemaakt moet worden. Hij vindt het niet normaal dat een klant door gebrek aan communicatie binnen de eigen organisatie zijn belangrijke nummer moet missen. En de dupe moet worden van veeel onduidelijkheid van het nieuwe product. Dit geeft hij ook aan in zijn gesprek met de helpdesk. Hij kreeg de toezegging en ging weg met de melding dat ik binnen 72 uur gebeld zou worden door de 2e lijn helpdesk met de oplossing, alles komt goed.
Ik heb ’s avonds een klacht ingediend. Over de procedure dat de verkoop andere dingen verteld dan de helpdesk. Ik wordt binnen 72 uur teruggebeld.
27-4-06
15.00 Ik heb vervolgens na 85 uur zelf gebeld en kreeg te horen dat er geen mogelijkheid is het nummer onder te hangen.
Ik heb wederom met 0900-0244 gebeld en weer mijn verhaal uitgelegd. Ik ben doorverbonden met de technische helpdesk. Willem wist mij te vertellen dat het nummer niet in de subserver staat en dat dit door het reparatieteam opgelost moet worden. Ik zal binnen 15 minuten gebeld worden. Ik heb zelf na een half uur teruggebeld.
Kreeg gezinus Bosma worden door het reparatieteam. De afd is in gesprek en hij mag maar 30sec wachten en niet doorverbinden. Dus zoek het maar uit………………...
Hij heeft geen nummer van de klachtenafdeling.
16.55 Mw Morena gebeld waarom de klachtenafdeling niet teruggebeld heeft.
Ik wordt doorverbonden.
2e maal doorverbonden.
Ik noteer niemand weet dat ik een klacht gedaan heb. Je kan je klacht dus kwijt, er wordt naar geluisterd en vervolgens niets mee gedaan.
Ik kom bij de technisch afdeling terecht.
Ook hier gevraagd naar een telefoonnummer voor klachten. Ik kreeg te horen dat dit er niet is. Wel ergens een postbus in Utrecht of zo. Eindelijk krijg ik een klachtemailadres
[email protected].
Ik zeg nog dat dit lijkt op een adres waar je spam etc kan melden. Nee hoor zegt de medewerker, dit is ook het algemene klachten adres.
Ik heb op de site na zoeken een contactformulier gevonden en de klacht daarheen gestuurd.
Ik ben benieuwd. Het is nu 17.30 ik ben nog niet teruggebeld en ga maar naar huis.
18.00 ik wordt teruggebeld door Kees Jan Veldmeier. Vervelende boodschap, er is niets aan te doen, men kan de eigen fout niet oplossen. Hij kan nog proberen om het op een andere afdeling te leggen. Het antwoord kan tot 3 weken duren, en zelfs dan is nog niet zeker wat er mogelijk is.
Ik vraag of niet gewoon het proces stopgezet c.q. geannuleerd kan worden omdat nu nog een signaal op de lijn is. Dit is wellicht mogelijk en moet met supervisor overlegd worden.
20.00 uur Stopzetten is niet mogelijk daar het een geautomatiseerd proces betreft. De beste man heeft om spoed verzocht, daar is begrip voor maar niemand kan/wil enige uitspraak doen of er een snelle oplossing komt.
Ik kan mij niet permitteren om het nummer te moeten missen.
Wij hebben een camping en het verwijderde nummer staat op 60.000 folders. Nu komt het kampeerseizoen er aan en zijn wij niet meer bereikbaar. Dit zal lijden tot een forse inkomstenderving.
Ik ben afhankelijk van een fout van KPN.
Hoe wordt mijn nummerprobleem opgelost????
Mocht de geboden oplossing voor mij niet bevredigend zijn, is er geen overeenkomst en zal ik KPN gelegenheid bieden alle goederen af te halen op het leveringadres. Ik zal betalingen aan KPN betreffende internetplusbellen opschorten.
Ik heb KPN niet gemachtigd de bestaande overeenkomst met de bijbehorende nummers te beeïndigen en zal KPN houden aan haar leveringsplicht.
Ik zal de juridische mogelijkheden onderzoeken om mij schadeloos te stellen.
Ik zal kopieen van de brief c.q. mail wisseling over dit onderwerp beschikbaar houden voor, en actief aanbieden aan, de diverse geïnteresseerde media.
27-04-06 Dit bovenstaande bericht gemaild naar de klachtendienst van KPN.
28-04-06 Gebeld met het verzoek een bandje achter het nummer te hangen en/of het nummer blijvend door te schakelen.
Niet mogelijk
Wellicht kunt u uw abonnement upgrade dan kan het behouden wel. Ik wordt doorverbonden.
Upgraden kan niet. Bij welke provider heeft u het aangevraagd? Bij KPN. Antw o ja.
Ik had eerder aan moeten geven dat ik het nummer had willen behouden!!!!! Kortom het is gewoon mijn eigen schuld.
Wel wordt een mail gestuurd naar afdeling levering, deze zal binnen 2 dagen terugbellen.
11.51 uur antwoord
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Helaas kunnen wij als afdeling Abuse in deze niets voor u betekenen. Op
http://www.kpn.com/kpn/show/id=285530 kunt u informatie vinden over hoe u een klacht kunt indienen.
Ik had geloof ik al zoiets gedacht.
14.04 antwoord klachtenlijn
Geachte heer Van der Blij,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Hier wordt uw vraag in behandeling genomen. Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 1 maand contact met u opgenomen wordt.
Uw gegevens:
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.
Met vriendelijke groet,
Erwin van Tongeren
KPN
2-5-06
Ik wordt door kpn gebeld met de melding dat er een nummer aangemaakt is.
Ik geef aan dat dit niet het goede nummer is.
Als ik echt het nummer wil behouden moet alles geannuleerd worden en kan ik pas na 5-6 maanden opnieuw internetplusbellen hebben. Ik geef aan dat dit niet erg is als ik het nummer maar behoudt. Dit verzoek zal doorgegeven worden aan de afdeling annuleringen. De hele aanvraag wordt nu geannuleerd.
`2-5-06
18.00 uur
Ik krijg dit mailtje:
Geachte heer/mevrouw,
Proficiat! Uw aansluiting voor InternetPlusBellen van KPN is gereed. Met InternetPlusBellen van KPN kunt u onbeperkt internetten en in het weekend gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland.
Vanaf vandaag zijn alle instellingen actief, die u bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Uw persoonlijke instellingen voor het gebruik van uw telefoon, zoals Nummerblokkeringen en Doorschakelen, kunt u eenvoudig aanpassen via Mijn KPN op
www.kpn.com. Om uw VoiceMail in te stellen belt u 0842-333.
Heeft u nog vragen? Op
www.kpn.com vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen van KPN. Ook kunt u dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de KlantenService van KPN via telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).
Met vriendelijke groet,
KlantenService van KPN
Mijn nummer ben ik definitief kwijt en werkt niet meer.
29-05-06
Geen reactie van de afdeling klachten. Wat overigens wel beloofd was.
Ik zal zelf contact opnemen en een mail sturen.
Mail aan kpn 29-05-06 10.58uur
U heeft mij in onderstaande mail beloofd dat er binnen 1 maand een reactie komt op mijn klacht. Ik heb deze reactie nog niet ontvangen.
Ik wil U verzoeken om U aan Uw afspraak te houden en vandaag contact met mij opnemen.
Indien dit uitblijft zal ik U schriftelijk in gebreke stellen en KPN aansprakelijk stellen voor alle geleden en te lijden schade.
Ik zal de noodzakelijke juridische stappen niet uit de weg gaan.
Hoogachtend
Hier heb ik geen reactie op gekregen.
02-06-06 14.00 uur. Ik kan op kpn.com in mijn kpn niet meer in internetplusbellen.
02-06-06 13.58 uur maar weer eens gebeld met de klantenservice (10 cent per minuut) met de vraag wanneer de klacht in behandeling genomen wordt. Een moment geduld alstublieft……….. 14.13 Mw Kohl. :Ik kan niks voor u betekenen. Ik kan u niet helpen. De termijn van 1 maand te beantwoorden is fout.
Zij zorgt ervoor dat ik binnen 72 uur teruggebeld wordt.
Ik zal wel zien, ik heb er echter geen vertrouwen in dat deze afspraak nu eens wel gehaald wordt.