LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB - Cardif

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door kweenie »

Mijn indruk is dat er bij het adviseren van de AO verzekeringen bij een hypotheek vaak niet wordt gekeken welke AO voorzieningen iemand al heeft. Het kan zijn dat je via de werkgever al een extra wia-aanvullingsverzekering hebt, zodat nog een extra ao verzekering eigenlijk overbodig is. Ook kan iemand zelf een (flinke) buffer hebben, waarmee een eventuele inkomensterugval (tijdelijk) opgevangen kan worden. Je kunt je dan afvragen of zo'n verzekering (waarin zo ongeveer de helft opgaat aan kosten in plaats van het afdekken van risico's) wel nodig en verstandig is.

Verder moet je goed letten op de voorwaarden van de verzekering. Wordt gekeken naar passende arbeid (beter) of is het WIA-volgend? Hoe lang wordt er uitgekeerd bij arbeidsongeschiktheid? Soms is dit maar 5 jaar, bij anderen veel langer of kun je kiezen hoe lang je wilt.

Dat zo'n verzekering meestal een sluitpost is in het adviesgesprek, en het advies snel wordt afgeraffeld, is dan ook zeer kwalijk, juist omdat er zo veel varianten mogelijk zijn. Dat doet mij dan ook erg denken aan woekerpolissen, die ook vaak werden afgesloten zonder erg diep op de materie in te gaan, waardoor veel klanten achteraf geen goed gevoel bij de polissen hebben. Dit onaangename gevoel speelt daarom ook bij de ao-verzekeringen (en met name de cardiefjes).

anina87
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2008 11:34

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door anina87 »

Nog steeds is het zo dat klanten altijd zelf de voorwaarden en kleine lettertjes moeten lezen waardoor ze inderdaad erachter waren gekomen dat de premie ineens wordt betaald, dmv verhoging van de hoofdsom.
Dan hadden ze er voor tekenen achter gekomen dat dit zo is.
Helaas is het wel zo dat DSB hakt op koopsommen, en ze iemand duidelijk zo veel mogelijk volstoppen met verzekeringen.(ze verdienen hier het meest op)
Dsb legt targets neer voor de verkopers om zoveel mogelijk koopsommen af te sluiten, op een normale financiering zonder een koopsom (verzekering) verdienen de verkopers helemaal niets (€2.00)
aangezien ik zelf bij DSB heb gewerkt weet ik hoe dit gaat.
Wel ben ik nog steeds van mening dat klanten altijd zelf!!! goed moeten lezen voordat ze achteloos een krabbel zetten.
Ik wil het gedrag van onze lieve Dirk echt niet goedpraten, want hij heeft het flink achter zijn ellebogen.
Helaas voor Dirk merkt hij nu toch wel iets van zijn verstrekkingen aan alles en iedereen, namelijk de sluiting van al 5 kantoren!
Cardif heeft hier niets mee te maken, het is namelijk niet cardif die dit veroorzaakt, maar de adviseurs die de zorg op zich hadden moeten nemen!
cardif is een goed product, en wordt inderdaad bij heel veel banken gebruikt, dus ook bij DSB.(alleen is dus nu het punt: de verzekering wordt niet voldoende toegelicht, waardoor mensen voor verrassingen komen te staan) dus mensen!!!! lees!!!! eerst goed!!!!

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door svdmeer »

@anina87: Begrijp ik nou goed dat DSB zowel aanbieder als tussenpersoon is? De verzekeringen doen ze niet zelf, die brengen ze onder en daar vangen ze blijkbaar provisie op (dat lees ik steeds in de topic). Maar de leningen doen ze zelf. DSB is een bank en naar mijn weten dal een DSB-adviseur niet een hypotheek van een ander bedrijf verkopen.

Ik vind het een vreemde constructie. Het lijkt mij logischer als je óf tussenpersoon bent (je hebt geen concrete produkten, alleen advies en gemiddeling, in principe onafhankelijk) óf aanbieder (je hebt produkten en je bent niet onafhankelijk, want je verkoopt je eigen produkten).

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Joop123 »

volgens mij is dsb puur tussenpersoon voor een deel van hun verzekeringspakket cq. polissen.
niet vreemd vind ik dit. heeft puur met risico te maken.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dat is helemaal niet vreemd.
DSB kan zowel een product van haarzelf (DSB huismerk) als van een ander (A-merk) verkopen. Als DSB bij verkoop van haar eigen huismerk producten te veel risico's inkoopt kunnen ze deze risico's weer indekken door ze te verkopen aan (onder te verzekeren bij) een verzekeraar. Zo werkt de hele financiële markt (geld inkopen en weer verstrekken, risico's inkopen en weer indekken).

Patrick V
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 12:24

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Patrick V »

ik heb een verzekering lopen via wehkamp bij cardif en nu ben ik op 1 augustus ziek geworden en heb een claim ingediend maar wat denkje ze baseren zich om niet uit te betalen omdat ik mijn klachten al had voordat ik de polis aanging terwijl ik helemaal geen last heb van die klachten die ze noemen en ik heb psychische klachten en die zijn van middelmatige aard dus ze betalen niet uit

wat kan ik hier nog aan doen?

Cardif
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:58

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Cardif »

Beste lezers van dit forum,

Bij Cardif vinden wij het van het grootste belang dat onze verzekeringen goed tot hun recht komen, waar ze ook afgesloten zijn. Als u twijfels heeft over de passendheid van een Cardif-verzekering in uw persoonlijke situatie, dan vragen wij u rechtstreeks contact met ons op te nemen.

U kunt uw vraag of klacht sturen aan [email protected], bij voorkeur met het polisnummer daarbij. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door gtp »

Lees nu pas deze pagina's DSB heeft tegenwoordig zijn eigen arbeidongeschikheidsverzekeraar en ww DIT IS GEMA nog beroerder

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Piet »

Beste lezers van dit forum,

DSB, oftewel, Frisia, Becam, Lenen.nl, Postkrediet en ga zo nog maar even door, hebben in de afgelopen jaren veelal ongevraagd en vaak zonder overleg polissen van Cardif verstrekt.
Hier heeft Cardif veel aan verdient en de DSB “familie” waarschijnlijk nog meer.
Cardif heeft door hoge provisies in het voor uitzicht stellen schijnbaar bewust de geldwolven van de familie DSB voor zich laten werken, want hoge provisies tot wel 85 % zorgt er wel voor dat dit soort tussenpersonen zich het snot in de ogen praat om maar zo veel mogelijk polissen te verkopen en daardoor zo veel mogelijk provisie opstrijkt.
En dat is ook gebeurd.
DSB zal zich hiervoor moeten verantwoorden en als Cardif iets goed wilt maken dan zullen ze moeten beginnen met DSB verantwoordelijk te houden voor de schade die Cardif heeft geleden.
Cardif zal zich openlijk moeten distantiëren van de werkwijze van DSB om zo een begin te maken om hun geloofwaardigheid terug te winnen.
DSB zegt met droge ogen: wij doen dit niet meer.
Betekent dit dat, als een dief zegt dat hij niet meer steelt, dat dan al zijn diefstallen en wetsovertredingen maar vergeven en vergeten moeten worden?

DUS NIET!!!


De klacht is dus aan DSB gericht.
Ben je ook slachtoffer van DSB, dien dan een klacht in bij DSB en wordt jou klacht niet naar jouw tevredenheid opgelost, dien dan een klacht in bij de AFM.
http://consument.afm.nl/consumenten/ver ... lacht.aspx
Daarnaast kun je via een echte financieel adviseur, dus niet een stroman van DSB, advies vragen hoe om te gaan met al jouw bij DSB afgesloten polissen en of deze passend is in jouw situatie.
www.hypotheekproblemen.net ook voor de “gewone” kredieten van DSB.
Ook kun je informeren naar de juridische mogelijkheden om DSB verantwoordelijk te stellen voor jouw geleden schade en nog te lijden schade.
Wil je meer weten, [email protected]

Groeten,
Piet

meneer groningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:17

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door meneer groningen »

Cardif vult haar zakken d.m.v. waardeloze aanbiedingen die ogenscheinlijk mooier worden weergegeven dan ze werkelijk zijn.
Mensen zoals ik zijn gedupeerd geraakt door tussenpersonen van een bekende leningverstrekker, te weten World of Credit. Zij hebben onnodig een verzekering door onze strot gedouwd. We vechten al ruim een jaar om ons bedrag van 3.902 eu terug te krijgen van Cardif. Word vervolgd!!!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door SJZ »

hoge provisies tot wel 85 %
Toch verbaast dat percentage mij. Er is dus maar 15% beschikbaar voor premie (en kosten en winst Cardif). Volgens mij kan je dan nooit een concurerende prijs aanbieden voor zo'n polis. Vraag een andere offerte aan en die is altijd scherper.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door kweenie »

De doelgroep is dan ook mensen die niet verder kijken dan de eerste aanbieding, of die geen keus (denken te) hebben, vanwege bv. bkr noteringen.

stofzuigertje

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Prima leningen met lange rentevast periode wil ik graag...

Echter, omdat ik al een verzekering en aflossing elders had kreeg ik deze hypotheek niet omdat ik weigerde de duurdere verzekering en aflos met meer kosten en lager rendement te nemen.

Dus DSB weigerde een kale Hypo te geven zonder winstmarge!
Ik wilde graag maar de Hypo met 30 jaar rente vast is dus geweigerd omdat ik geen dure bij hun wilde sluiten.

Hoe ouder je word ook duurder en ik had elders al goedkopere via Independer afgesloten en elders betaal ik nu 0,1% meer rente.

Dus ik ben tevreden met deze weigering door DSB bank.

julke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2009 10:01

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door julke »

wil ook even reageren op cardiff.
Wij hebben helaas ook een veel te dure hypotheek bij DSB afgesloten, en daarbij een verzekering bij Cardiff.
4 jaar geleden ben ik door (psychische)problemen arbeidsongeschikt geraakt helaas. Vanaf het eerste moment dat ik recht had op de uitkering van Cardiff, hebben zij mij zonder ook maar ooit een probleem te maken, keurig elke maand uitbetaald, en doen dit nog steeds. Het was een ontzettende opluchting voor mijn man en mij, dat wij deze verzekering hadden afgesloten, misschien hebben we er door de DSB-bank veel te veel voor betaald, maar als ik mijn uitkeringsbedrag tot nu toe, bij mekaar tel, heb ik de premie er al dik uit. We zeggen vaak genoeg tegen mekaar, wat zijn wij ontzettend blij dat we die verzekering hebben, hierdoor zijn toch een hoop problemen voorkomen, mogelijk ook de verkoop van het huis, want verkijk je er niet op, je staat er niet bij stil, maar het kan iedereen overkomen, zomaar van de ene op de andere dag en dan zit je met de problemen.
Dus van mij een positief geluid over Cardiff, ik heb ook totaal geen moeilijkheden ondervonden met het aanvragen van de uitkering, ondanks het feit dat het psychische klachten waren, is er nooit van enig probleem, of proberen onder het uitbetalen van de uitkering van de kant van Cardiff sprake geweest. :lol:

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Je pakt hier wel een belangrijk punt inzake het verzekeren. Wat is duur? Iedere verzekering die je niet nodig hebt is duur? Ik vergelijk dergelijke verzekeringen wel eens met een nieuwe auto die verzekerd wordt. Je betaald premie maar hoopt de verzekering nooit nodig te hebben. Cardif heeft helaas DSB mogelijkheden gegeven de koopsommen te labelen. Dat hadden zij nooit moeten doen. Dit neemt echter niet weg dat de kwaliteit van de verzekering, naar mijn mening, goed is. In de markt wordt nu erg gefocust op de provisie op de koopsom. Vele intermediairs met mij zullen bevestigen dat wij geen provisies van 80 % hebben en kennen. En is 35% veel als je het vergelijkt met een maandelijkse provisie?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door peewee »

Wanneer zo'n Cardif AO of ORV gekoppeld is door DSB aan een vorm van consumptief krediet (dus geen hypotheek) dan kan er wel degelijk sprake zijn van nietigheid van deze verzekering. De verzekering kan immers door middel van verboden koppelverkoop tot stand zijn gekomen. De Vereniging Consument & Geldzaken maakt zich momenteel bij de curator sterk voor deze groep DSB klanten met nietige kredietovereenkomsten en daaraan gekoppelde eveneens nietige verzekeringen (van Cardif en andere verzekeraars).

Nietigheid betekent dat alles moet worden teruggedraaid.De gedane rentebetalingen over het krediet en de betaalde premie of koopsom.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Chiron »

De vereniging consument en geldzaken maakt zich sterk bij de curator. Da's mooi, maar het probleem wordt zo niet bij de bron aangepakt. Voor veel klanten van DSB wortelen hun schulden in koopsompolissen welke hun onder valse voorwendselen werden verkocht. De DSBverzekeraars zijn niet anders dan tussenpersonen die met een volmacht werkten van o.a. Reaal en Cardif. Zij wisten dat door DSB koopsompolissen op een onbehoorlijke wijze werden verkocht en lieten dit toe. Deze volmachtgevers hebben daarmee de verantwoordelijkheid op zich geladen voor de verkoop van de koopsompolissen. Daarmee belanden we bij de bron. Wanneer de volmachtgevers worden aangesproken om de nietigheid in te roepen van de koopsompolissen, kunnen met de terugbetaalde koopsommen de schulden verlaagd worden. Bij de curator heeft men dan niet anders te doen dan te vragen waar men het geld moet storten om de schuld te verlagen. Het procederen tegen- of sterk maken bij de curator is verspilde moeite. De stg DSBenadeelden lijkt de enige belangenbehartiger te zijn die snapt hoe dit in elkaar steekt. Deze stichting beschikt als een van de weinigen over de door de AFM vereiste vergunning om als belangenbehartiger op te mogen treden. Bedrogen houders van koopsompolissen kunnen voor hulp aankloppen bij:
- hun rechtsbijstandsverzekering
- Klachteninstituut Financiele Dienstverlening ( www.kifid.nl)
- stg DSBenadeelden (www.dsbenadeelden.nl)

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door peewee »

Chiron,
Ik kan je niet volgen.
Het verleende krediet en de gekoppelde koopsompolissen zijn nietig. Van rechtswege en met terugwerkende kracht.

Wat wil je nog meer ? Verder terug naar de bron lijkt me niet mogelijk !

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door AllPino »

Van de koopsompolissen ( de bron) kan de nietigheid worden ingeroepen. Het bovenmatige deel van de lening wat diende om de koopsompolissen mee te financieren, is niet automatisch nietig. Het bovenmatige deel bestaat bij de koopsompolissen. Is de nietigheid ingeroepen, wordt het bovenmatige deel van de hypotheek verlaagd met de terugbetaling van de koopsommen.

Cardif
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:58

Re: DSB - Cardif

Ongelezen bericht door Cardif »

Geachte lezers van dit forum,

Gezien het faillissement van DSB en de activiteiten van diverse belangenbehartigers vinden wij het belangrijk om u te wijzen op de juiste wegen om eventuele vragen, opmerkingen of klachten te uiten over een verzekering die via DSB tot stand is gekomen.

DSB Verzekeringen is niet failliet en is nog gewoon in bedrijf.
Wij moeten in de afhandeling van verzoeken dan ook de procedures van DSB Verzekeringen respecteren, om het proces zuiver te laten verlopen. Dit zijn wij bovendien overeengekomen met de curatoren.
Als u een vraag hebt met betrekking tot uw polis of u wilt deze wijzigen/ opzeggen, dan kunt u zich wenden tot DSB Verzekeringen op het telefoonnummer 088 3726700.

Klachten over de bemiddeling/advisering moet u sturen naar uw tussenpersoon. Aangezien deze tussenpersoon failliet is kunt u het beste een brief schrijven aan de curator. De curator zal dan uw klacht behandelen. De gegevens van de curator van uw tussenpersoon zijn:

Curator mr. R.J. Graaf Schimmelpenninck / Curator mr. J. Kuiper RA
Postbus 75505
1070 AM Amsterdam

Zie ook http://www.cardifcares.nl/claim-service/faq/

Cardif

Gesloten