LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Hugo909
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2006 13:02

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door Hugo909 »

Maakt mij niet uit wat ze aanbieden, ik zet geen stap meer in die toko!
Toen een pe-per dure JVC dvd-speler zomaar stuk ging binnen de garantietermijn werd mijn vader daar toch als een crimineel behandeld, ongehoord! Voor mij nooit meer Mediamarkt, en nooit meer JVC.

Edit: Die werkwijze geloof ik best Magel, maar dat neemt nog niet weg dat je als klant enorm slecht geholpen wordt door medewerkers van MM.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Elke Media Markt, elke persoon, en elke situatie is anders. Dat je in een Media Markt een keer slecht geholpen bent kan best, maar dat wil niet zeggen dat dat de volgende keer weer gebeurt.

RD743
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2006 02:07

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door RD743 »

Over Mediamarkt heb ik geleerd: gewoon op de aanbiedingen letten, dan zijn ze goedkoop. Voor de rest zijn ze regelmatig duurder dan andere winkels.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door joopataa »

eens met RD743, De aanbiedingen zijn soms erg scherp en dat zijn de leuke koopjes. Voor de rest is het goed uitkijken want zeker met de recente artikelen kan het vies tegenvallen ,de prijs dan wel te verstaan.
Mijn laatste aankoop was een Logitech MX1000 muis, Bij de mediamarkt toen €18.- duurder dan bij dixons die bepaald niet altijd als goedkoop te boek staat. Is al weer wat langer terug, maar toch.Opletten is zeker nodig.
Joopataa

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Als je een beetje weet hoe internet werkt, dan kun je ook zelf even onderzoeken of een geadverteerde prijs ook echt een scherpe aanbieding is of niet. Check bijv. websites zoals:

http://tweakers.net/pricewatch/ (Hardware, Software, Gadgets & Electronica en Supplies)

http://www.elcheapo.nl (nog veel meer)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ magel725,
Even terug komen op die zogenaamde laagste prijs garantie.
De eerste digitale camera van mij moeder was bij Mycom niet in de aanbieding,maar wel 50 euro goedkoper.Mediamarkt Breda ging hierin niet mee.In rotterdam was de camera nog voordeliger dus hebben we hem daar gehaald. Mijn geluidskaart voor de PC was bij cdromland in Breda 20 euro goedkoper dan bij Mediamarkt Breda. Ook die prijs kon bij Mediamarkt niet omlaag.De voorlichting bij Mediamarkt was ronduit bedroevend...en de prijs is dus ook niet zo goed als men beweert.
Positief punt... je wordt er goedkoper genaait dan op de wallen... 8)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Wanneer een winkel een pand heeft (dus geen internetwinkel) en het produkt op voorraad heeft, dan moet Media Markt meegaan. Dat wordt vanuit het hoofdkantoor beslist.

Wat ik echter raar vind is als je ergens een koopje op de kop kan tikken, je het niet daar haalt, maar bij een duurdere zaak gaat proberen om het daar te halen. Waarom dan niet gewoon bij de 1e winkel kopen?

Op Media Markt wordt altijd lekker gemoppert. Ze zijn groot dus dan gebeurt dat vaker. Maar er wordt wel vaak vergeten dat sinds Media Markt een grote speler in Nederland is geworden, de andere winkels hun monopolie hebben verloren en de prijzen gemiddeld ZEER sterk gedaald zijn. MicroElektro en It's moeten nu ook veel scherper worden. Ok, niet elk produkt is goedkoper bij de Media Markt, en dat gaat ook niet. Maar ze zijn er in elk geval wel zeer aktief bezig om scherp te zijn. Ken je andere zaken die ook hun prijzen verlagen als een andere zaak een aktie heeft? Micro heeft een printer van 150,- voor 100,- en bij Media Markt staat die dan voor 99,-. Hoe je het ook draait, Media Markt houdt wel de markt scherp.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste magel725,ik heb het uiteraard alleen maar over reguliere winkels in de directe omgeving van de Mediamarkt. Ik ken de voorwaarden van Mediamarkt.Maar helaas is zelfs dan de Mediamarkt tientallen euro's duurder.Ze willen blijkbaar niet verkopen,of alleen te duur en aan onwetende klanten... :cry: :cry:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Media Markt wordt streng gecontroleerd vanuit Duitsland en Rotterdam. Het hoofdkantoor doet geregeld een steekproef hoe de prijzen zijn ten opzichte van de concurrent. Is Media Markt te duur dan volgt een "aanbeveling". Gebeurt er niets dan komt er nog een controle en uiteindelijk zal er een andere maatregel getroffen worden.

Als je gelijkt hebt over de prijzen dan is dat tijdelijk.

ikbenik

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op Media Markt wordt altijd lekker gemoppert. Ze zijn groot dus dan gebeurt dat vaker. Maar er wordt wel vaak vergeten dat sinds Media Markt een grote speler in Nederland is geworden, de andere winkels hun monopolie hebben verloren en de prijzen gemiddeld ZEER sterk gedaald zijn. MicroElektro en It's moeten nu ook veel scherper worden. Ok, niet elk produkt is goedkoper bij de Media Markt, en dat gaat ook niet. Maar ze zijn er in elk geval wel zeer aktief bezig om scherp te zijn.
Nog even en de producten worden tegen inkoopsprijs verkocht.

Ik vind persoonlijk dat "wij zijn de goedkoopste en als we dat niet zijn dan worden we het wel" gedoe echt hypocriet!

Stop toch met die onzin!
Niemand is erbij gebaat.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door C200K »

@Magel (en Tjoek)

Even een vergelijking van de TV die vanmiddag bij mij geleverd gaat worden:

Philips 37PF9731D/10

BCC-prijs: € 3499,00
MediaMarkt-prijs: € 3899,00
Internetbedrijf met echte shop (HardwareDiscount): € 2866,00

Eerder werd er gezegd: "Vertel eens wat het verschil is tussen MM en Makro"; dat is heel simpel; de Makro is alleen toegankelijk met bedrijfspas. Als dusdanig koop je daar goederen die niet onder de consumentenwetgeving vallen!

Tot slot:

MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!
En hoe denk je dat het bij andere winkels is? Jij bent als consument op zoek naar één type tv. dan kun je makkelijk even vergelijken wat deze bij andere zaken kost. Probeer dat maar eens voor ieder produkt als je 10.000 verschillende hebt. Kijken of jij dan alles als laagste kunt prijzen, ook al wil je het. Dat Media Markt niet 100% van de tijd de goedkoopste is, wil ook niet zeggen dat ze 100% van de tijd de duurste zijn. Net als dat kleine computerzaken ook niet altijd duur hoeven te zijn. Mensen denken gewoon niet meer na maar zien alleen maar geld, geld geld.

ikbenik

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mensen denken gewoon niet meer na maar zien alleen maar geld, geld geld.
Sommige mensen willen het voor niets.
En schrikken niet terug om de winkelier te chanteren.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!
Inderdaad, is een marketing-concept dat je wel vaker ziet. Bijv. bij computerboer Alternate (toevallig ook een Duitser?).

De bewuste klant gaat overigens dus alleen voor die scherpe folder-aanbiedingen naar de MM en haalt de rest elders.
Sommige mensen willen het voor niets.
Je zou wel gek zijn als je ueberhaupt betaalde! :lol:
En schrikken niet terug om de winkelier te chanteren.
Huh? Hoe doe je dat dan? Tips graag. 8)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Gek als je uberhaupt betaalt? Wat als we dat nou eens over jouw loon gaan zeggen? Of chanteertips om jou geld afhandig te maken?

Ga jij maar lekker alle winkels af om daar je gram te halen. Ik haal wel een kilo bij één winkel met wat meer gemak en minder gezeur.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Gek als je uberhaupt betaalt?
Dat was dus cynisch bedoeld, maar blijkbaar had je dat niet door ondanks de emoticon aan het eind ...
Wat als we dat nou eens over jouw loon gaan zeggen?
Nou, gezien de hoogte (of beter gezegd laagte) van mijn loon zou ik niet eens de moeite doen mij te chanteren! :lol:
Ga jij maar lekker alle winkels af om daar je gram te halen.
Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen?

Ja Nederlanders, ook bij de MediaMarkt in NL kun je afdingen, niet alleen op de Bazaar in Turkije!
Ik haal wel een kilo bij één winkel met wat meer gemak en minder gezeur.
Huh, wat koop je per kilo bij de MediaMarkt? :roll: "Doet mijn maar een kilootje DVD's ..." "Mag 't ietsje meer zijn?" "Ietsje meer? Ik ben toch niet gek!!!" :lol:

ikbenik

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen? Ja Nederlanders, ook bij de MediaMarkt kun je afdingen!

Als winkelier ben ik daar niet blij mee.
Want de mensen gaan de scherpste prijs opzoeken en komen daarna bij mij zeuren of er 20% tot 30% van de prijs af kan.

Of:
Ik heb een vaste adres in ..... en die heeft 3 mensen in dienst.
Jij werkt alleen, dus jouw kosten zijn lager. Dus als jij goedkoper bent dan hem dan ben jij de man.

Vervolgens maak ik een offerte en je hoort er nooit meer iets van.

Hoezo worden wij niet gebruikt!
Moeten wij eens de klanten behandelen zoals zij ons behandelen! (doen wij niet, we zijn te netjes).
Dan is de wereld te klein!

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat iemand echt een korting eiste van 30%!
Want zei hij:
Met deze prijs voor deze configuratie kom je echt niet mee weg. Dat je dit durft te vragen!
Of:
Ik koop bij jouw nooit wat. Je bent te duur.
Ik heb ergens een adres waar ik een 19" TFT scherm kan krijgen voor €100,- en dat kan jij niet!
Zomaar een paar voorbeelden te noemen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat was dus cynisch bedoeld, maar blijkbaar had je dat niet door ondanks de emoticon aan het eind ...
Dan moet je maar leren om de JUISTE emoticons te gebruiken wanneer je het met woorden niet redt.
Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen?
Sorry, maar ben je nou echt zo dom als je jezelf voordoet? Ooit wel eens gehoord van het feit dat GEEN ENKELE winkel DEZELFDE prijzen betaalt wanneer ze inkopen? dus als ik 100 appels koop voor 5 cent, en een ander koopt er 10 voor 6, dan moet die van 10 stuks ze ook maar voor 5 cent verkopen? Als dit nog uitgelegd moet worden... Ga maar lekker verder met bloedzuigen, ik neem de moeite niet meer om op je onzin te reageren.
Laatst gewijzigd door magel725 op 20 sep 2006 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen?


Klanten die dit bij mij doen, neem ik al niet meer serieus!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Als winkelier ben ik daar niet blij mee. Want de mensen gaan de scherpste prijs opzoeken en komen daarna bij mij zeuren of er 20% tot 30% van de prijs af kan.
Da's jouw probleem, dan koop je gewoon te duur in. Ooit van een vrije marktwerking gehoord?

Wil je je hogere prijs t.o.v. andere aanbieders rechtvaardigen, dan moet je ook iets anders te bieden hebben, bijv. betere service. Mensen die de ballen verstand hebben van consumentenelectronica kunnen bij jou dan bijv. beter advies krijgen dan bij die schooljochies die bij de MediaMarkt staan. Kun je niks beters bieden voor die hogere prijs, dan kun je je toko beter opdoeken.
Sorry, maar ben je nou echt zo dom als je jezelf voordoet? Ooit wel eens gehoord van het feit dat GEEN ENKELE winkel DEZELFDE prijzen betaalt wanneer ze inkopen? dus als ik 100 appels koop voor 5 cent per stuk, en een ander koopt er 10 voor 6, dan moet die van 10 stuks ze ook maar voor 5 cent verkopen?
Wat is er nou dom aan om DEZELFDE 10 appels in DEZELFDE kwaliteit (lijkt D-Reizen wel :lol:) voor 90 eurocent te kopen i.p.v. voor 1 euro? Als het me maar niet meer dan 10 eurocent kost aan reiskosten, dan is het toch simpel? Plaats je eens in de schoenen van de prijsbewuste consument!
Klanten die dit bij mij doen, neem ik al niet meer serieus!
Dus als er een klant bij je zou vragen of ie die 10 appels voor 90 eurocent kan krijgen (beetje onzinnig voorbeeld, maar ik had het niet verzonnen ... :lol: ) i.p.v. voor 1 euro, dan verkoop je ze niet? Laat je dan ze nog liever wegrotten en lijd je er maar verlies op dan dat je toch een iets lagere winstmarge pakt? Da's pas dom!

Gesloten