LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home een puinhoop !!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door supermaster »

vergeet 1 ding niet overal op die helpdesks werken studenten.

de een nog dommer dan de andere schijnbaar, alleen hebben ze een draaiboek en daar moeten ze zich aanhouden.

alles wat niet in dat boek staat snappen studenten gewoonweg niet uitzonderingen daar gelaten.

maar dat ze geen routers ondersteunen is normaal dat doen ze nl nergens.

das hetzelfde dat je een auto koopt er ergens anders gas in laat bouwen en dan terug gaat naar je verkoper dat je gas niet goed is.

het probleem ligt in 99% bij de mensen zelf, och ja een kennis heeft het aangesloten nu werkt het niet meer.

ik maak dit soort vragen dagelijks mee en kan je zeggen dat als ik geweest ben alles wel werkt.

typisch @home helpt je niet met een router, maar waarom laat je iemand iets aansluiten die het zelf niet eens weet wat ie aan het doen is.

je kunt beter de router aan laten sluiten door iemand met verstand ervan dan zelf of een kennis te laten prutsen.

eind van het verhaal ben je meer geld kwijt dan dat je bv ons meteen had gebeld.
nu moet nl alles nagelopen worden waar het fout is gegaan etc.

dat kost meer tijd dan het meteen goed aansluiten

zoveelsteslachtoffer
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:35

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door zoveelsteslachtoffer »

Datis bij planet ook zo en bij kpn.
Precies hetzelfde.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door karinknol »

Supermaster, hoho even.

ik heb na het installeren door @home van het nieuwe modem, heel veel problemen gehad en de laatste tijd begint het weer. Resetten, updaten, IP niet binnen krijgen, zonder router hé.
De nieuwste melding is dat één van de kabels niet goed is aangesloten, terwijl alles brand op het modem.
Als je maar tien seconden online bent, betaald @home, geen vergoeding, ik vind dit schandalig, maar goed.

Wat bij mij werkt, ik heb een handmatig IP adres zien te bemachtigen, als ik die invoer, draai ik helemaal probleemloos. Het kan dus wel en het ligt dus niet aan onze instellingen of routers, want ondertussen heb ik wel een router. Als mijn verbinding wegvalt, hoef ik alleen maar op de handmatige instelling over te gaan en wallah, binnnen vijf minuten zit ik weer op het net. Met dank trouwens aan een hele aardige @home medewerker, die er ook stapelgek van werd.

Tip voor allen die met @home bellen, laat humor zien en vertel hoe verslaafd je aan internet bent en dat je dat gebruikt voor je werk. Maak lachend duidelijk, dat je doordat je niet online komt, je flinke schade lijd en dat je die zekers bij @home gaat verhalen. Als ze vragen om je comp opnieuw op te starten tijdens of na het resetten, vraag hoeveel vakantie dagen ze nog hebben, @home is immers niet zo snel. Vraag om het nummer waaronder je klacht geregistreerd wordt, zodat je niet elke keer hetzelfde verhaaltje af hoeft te draaien. Als je ze mailt met een klacht, laat vallen dat je niet altijd bereikbaar bent via mail, je bent immers @home. Laat bij de volgende betaling een x bedrag weg, en zet bij de omschrijving, ik ben @home klant, mijn bankrekening is niet altijd bereikbaar! Bel blabla, tegen € 0,60 pm. Heb je ook @home telefoon, zet je neer, helaas ben ik niet bereikbaar, maar kost mij wel geld.

Geloof, me, je wordt heel snel geholpen en je lacht je nog rot ook.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door supermaster »

als je dus geen ipadres automatisch terugkrijgt is je modem dus gewoon kapot.

sbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 16:04

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door sbosch »

Na mijn verhuizing heb ik meer dan 6 weken zonder internet gezeten. Bij de helpdesk werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en op e-mails werd niet gereageerd of ze lazen hem maar half zodat ik nog geen antwoord had op mijn vraag. Toen ik drie weken zonder zat en voor de zoveelste keer met de helpdesk belde konden ze niet zeggen wanneer ik aangesloten zou worden, maar het zou in ieder geval nog 4 tot 6 weken duren. Daar heb ik voor bedankt en ADSL genomen, maar nu weigert @Home mijn abonnement te beëindigen, omdat zij van mening zijn dat zij er alles aan hebben gedaan om het probleem op te lossen. In hun voorwaarden staat toch echt dat de abonnee het abonnement mag beëindigen als zij hun verplichtingen niet nakomen. Over verplichtingen gesproken. Jij moet wel betalen anders heb je binnen de kortste keren een deurwaarder op de stoep staan (althans daar dreigen ze mee) maar zij hoeven niet te leveren.

tamohammed
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2006 15:19

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door tamohammed »

Het is tenhemelschreiend met Home. Je broel zou er van afzakken. Pas geleden nog hoorde ik van iemand die 3 maanden zonder internet had gezeten na een verhuizing. Ik heb zelf ook de nodige problemen met Home. Telefonie zit ik nu weer probleemloos bij KPN en vandaag word ik aangesloten op ADSL van Quicknet. Dat zal me vast stukken beter bevallen dan Home.......

Peter van Gorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:07

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Peter van Gorp »

Ben al verschillende jaren aangesloten bij @home.
@home is tot mijn genoegen ten alle tijden klantvriendelijk en positief geweest bij eventuele problemen met mijn computer.
Ja tatohammed echt waar.
Misschien woon je in de verkeerde regio waar de medewerkers van @home een ietwat klantonvriendelijker zijn.
Laatst gewijzigd door Peter van Gorp op 13 okt 2006 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

tamohammed
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2006 15:19

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door tamohammed »

Nou Peter dan ben je wel een super grote uitzondering, want ik heb tot nu toe weinig goeds gehoord over Home.

coers022
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2006 09:22

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door coers022 »

2 augustus jongstleden hebben wij onze verhuizing doorgegeven aan @home (waar we ook een bevestiging van hebben gekregen)
We zijn eind augustus verhuist, maar half september nog steeds geen internet. We hebben toen een hele week zitten bellen over hoe en wat, maar daar wordt je ook niet wijzer van.
De ene dag weten ze van niks, de volgende dag besta je als klant helemaal niet hahaha, de derde dag zegt er iemand ja u had al lang internet moeten hebben, de vierde dag weten ze weer van niks of kan het nog wel 4 weken duren. pffffff We hadden ons abonnementsgeld van september inmiddels terug laten boeken, en nu kregen we weer een afschrijving van 2 maanden terwijl we 22 september jl een opzegbrief hebben gestuurd. (dit hebben we uiteraard ook weer teruggeboekt en gelijk geblokkeerd.)
We hebben nu ADSL van kpn en planet, en binnen een week was het pakket binnen.
Zoals ik op het forum lees kunnen ze een deurwaarder sturen, maar daar ben ik niet bang voor.
Ik ga niet betalen voor iets dat ik niet geleverd krijg.
Om over opzegtermijn maar te zwijgen, want die is al lang verlopen.

@Home is zoiets als naar de meubelzaak gaan voor een bankstel, keurig betalen en vervolgens op de grond moeten zitten.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door pvd »

Net als bij Peter werkt @home ook bij mij naar behoren. Die paar keer dat ik de klantenservice nodig had ben ik goed en snel geholpen, maar dat was voordat de grote hype met internettelefonie begon. Hoe de klantenservice op dit moment is, daar kan ik niet over oordelen.

Peter je bent dus geen uitzondering.

pvd

Patricos
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2006 10:55

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Patricos »

Hallo allemaal,

Ik heb nu al een maand of 5 last van een trage internet verbinding en last van een trage download verbinding.
ik heb het breedbandabonnement van 47,95 en kan een downloadsnelheid halen van 995 kb/ps.
Voor een langere periode was mijn download snelheid al erg variabel.
Nietsvermoedend eerst bij mezelf gekeken. Mijn router verwijderd, mijn beveiligingsysteem afgesloten. Dit werkte allemaal niet, tegen beter weten in mijn beide pc's geformateerd, het mocht niet baten.
Ik haal op de beste moment een kleine 600 kb/ps, ik dacht dat het aan mij lag, maar vrienden halen deze snelheid wel. terwijl we dicht bij elkaar wonen. Uiteindelijk hebben gelijke bestanden gedownload en we bleven verschillende snelheden houden.
Uiteindelijk mijn pc meegenomen naar mijn vrienden, heb ik het daar geprobeerd, met mijn netwerkkabel en geen problemen!!!!!
Op en top snel, terwijl ik momenten heb zoals gisteren 95 kb/ps
Een goed moment de helpdesk maar eens te gaan bellen, na (da's standaard) een kleine drie kwartier wachten, kreeg ik een jongedame aan de telefoon. De standaard procedure doorlopen en zoals ik al vermoede, er was niets te vinden en alles zou naar behoren werken.
Uiteindelijk zou de TD mijn probleem moeten oplossen, ik werd voorzien van een referentienummer en er stond een wachttijd van zo' n drie kwartier, alsof het niks is.
Maar goed, ik heb gewacht, kreeg de technise dienst aan de telefoon en die zagen al snel dat mijn verbinding werd verstoort door een inkomende verbinding. Ze zagen dit op het moment ik mijn kabel uit mijn computer trok. Ze kwamen op dit idee omdat mijn download snelheid op beide pc's even traag was.
Er werd overlegd en ik werd bevoorrecht bij hoge uitzondering met een schone computernaam en hierbij zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik helemaal blij, dit duurde een uurtje of 2 en JAMMER, het werkte dus niet. Exact hetzelfde probleem, zoals voorheen!
het was inmiddels al half 12, dus ik heb de volgende dag weer teruggebeld. Weer een drie kwartier aan de telefoon en moest eerst weer alle stappen doorlopen, je zou verwachten dat zei een historie opbouwen, ze wisten totaal niet wat er de vorige dag allemaal was gebeurd. Goed, alles weer geprobeerd, uiteraard geen oplossing. Toen wilden ze me doorverbinden met de TD, ik kreeg wederom een referentienummer, terwijl ik al meerdere malen had aangeven er al 1 te hebben. Alleen nu was er een wachttijd van anderhalf uur. Voor onacceptabel, het is tenslotte geen gratis wachttijd.
ik vroeg dus of de TD aangezien de situatie mij kon terugbellen, dit was bijna schandalig om te vragen en wordt nooit gedaan.
Ik ben natuurlijk niet gaan wachten en heb het geleidelijk tussendoor geprobeerd, maar de wachttijd bleef hoog.
Zo gingen er al snel weken voorbij. Toen ben ik op de site van @home een klacht gaan aanmaken. Kijken of er hier naar me wordt geluisterd.
Uiteindelijk na 2 weken geen reactie, heb ik hier ook maar de moed opgegeven.
Dan maar weer bellen! Na de standaard wachttijd, procedure, hoefde ik niet te wachten op de TD, ik zou teruggebeld worden. Ik dacht ze gaan het begrijpen! Uiteindelijk zijn hier 2 weken overheen gegaan en gewoon noit iets van de TD vernomen. Ik was zo boos en heb maar weer een klacht aangemaakt op de @home site. Hier duidelijk in vermeld dat ik actie ging ondernemen als ik op deze manier wordt behandeld. Ik kreeg ineens een dag later een reactie.
Het spijt me, het spijt ons, het is niet goed, zal niet meer gebeuren en daarbij een oplossing. Ik zou mijn modem moeten resetten. Dit doe je door de stroom eraf te halen en na een tijdje de stroom er weer op te zetten, indien dit niet zou werken moest ik maar contact opnemen met de helpdesk. GRRRRRRR. Hier wordt je toch gek van, ik heb de modem gereset, uiteraard hielp dit ook niet.
Nu maar WEER @home bellen en kreeg een jongedame aan de telefoon, ik geef mijn gegevens, ze vraagt naar een referentie, die had ik natuurlijk niet omdat ik werd teruggebeld. Ik had er geen gekregen.
Toen zei ik, bekijk even mijn historie, dan weet je waar het overgaat.
Volgens haar kon ze dat niet zien en kon het hele verhaal weer overnieuw vertellen. Want zo doorverbinden met de TD kan niet meer.
Toen ging ze me eerst alle routine vragen weer stellen en ik heb overal maar snel op geantwoord om zo snel mogelijk doorverbonden te worden. Uiteindelijk bleek dat je helemaal niet meer wordt doorverbonden en de TD je alleen terugbelt als het nodig is.
Toen zei ik, waarom werd ik dan niet teruggebelt de laatste keer? Haar reactie was, de TD had bepaald dat het geen @home probleem is!
Dit is toch niet normaal, hoe kan je daar nou mee praten.
Ik heb geeist dat ze mij weer gingen behandelen en dat ik wil worden teruggebeld. Ik ben van mening dat er iets met de modem of de bekabeling naar de modem is. Dit is wel degelijk @home. ik heb voorbeelden hiervan gezien dat de modem niet goed functioneerd en dat er met de bekabeling iets technisch kan zijn, naar de modem toe vanaf de aansluiting.
Ze zou erbij zetten, dat ik sowieso teruggebelt wilde worden en je raad het al.........
Dit is toch belachelijk, je betaald een bak geld, dat je niet altijd de piek haalt is logisch, maar dat je nooit een snelheid boven de 600 kb/ps haalt vindt ik niet normaal.
Wat kan ik nog doen, heeft er iemand misschien tips!

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door pvd »

Schrijf een brief waarin je je klacht noteert en noem een datum (bevoorbeeld binnen 14 dagen) dat de klacht verholpen moet zijn.

Komen ze dat niet na, dan kunt u volgens artikel 21.2h van de algemene voorwaarden het contract beeindigen.
h. door de Abonnee indien Essent Kabelcom in grove mate nalatig is geweest in de nakoming van haar verplichtingen;
Zie ook: http://www.home.nl/abonnee/info/voorwaa ... #Artikel21


pvd

sbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 16:04

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door sbosch »

Je contract beëindigen op basis van artikel 21.2h valt vies tegen hoor. Bij mij blijven ze stug volhouden dat ze aan al hun verplichtingen hebben voldaan terwijl dat dus niet zo is.

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door doubleyouk »

hoi Patricos, als jij mij een persoonlijk berichtje stuurt, zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen. jij zelf bent 100% duidelijk in je klacht omschrijving, dus hier is en zal een oplossing voor moeten wezen. :!: :?:
laat eens horen, en wie weet kan ik je helpen.

double youk.

Gesloten