Ik verwacht van een geestelijk "cruiser" of "zwaargewicht" toch een minder kinderachtige reactie.
Ook al zijn er mensen het niet met je standpunten eens zijn, kun je deze toch op een rustige manier proberen te weerleggen? Ik kan me voorstellen dat je zo gefrustreerd bent door dit voorval, dat je dat even van je af wilde schrijven en in je woede tekeer bent gegaan.
Als ik voor mezelf de score opmaak, kan ik niet anders dan Mr. T (buiten het 'perverse'gedeelte) en met name Priewjet in het gelijk stellen. Sommige opmerkingen van Mr T vind ik wel getuigen van een bepaalde vooringenomenheid.
De wederaanval op jouw opmerking of Priewjet de nederlandse taal wel machtig was is niet meer dan logisch. En ook hier moet ik Priewjet gelijk geven. Als ik alleen al naar de opbouw en van Priewjets zinnen, woordkeuze en zijn weloverwogen manier van formuleren kijk, is dat een onterechte persoonlijke aanval geweest. Zelfs ik (eigenroem stinkt) moet hier in Priewjet mijn meerder erkennen. Je had ook kunnen beginnen met: "Blijkbaar heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.." oid en geef je stelling met een andere woordkeuze. Nu ga je er vanuit dat een ander dom is, omdat hij niet begrijpt wat je vanuit jouw belevingswereld neerkwakt. Je kunt het ook eens omgekeerd bekijken: misschien begrijpen anderen niet wat je neerzet omdat je niet duidelijk genoeg communiceert. (Je bent immers een cruisergewicht.
)
Dus als je je 'problemen' (kan ff geen ander woord voor bedenken) anders formuleert, wellicht dat anderen je misschien beter begrijpen.
ik laat iedereen in de waarde totdat zij zelf mij aanvallen op een manier die wel erg persoonlijk overkomt voor iemand die mij niet persoonlijk kent
en
Het maakt een wereld van veschil op welke manier iemand reageert; is het netjes/zakelijk/correct, dan zal ik nooit fel uithalen. Zelfs als ik het er niet mee eens ben. kijk maar eens terug op al mijn reactie's
Ik zelf ben van
mening dat je te weinig respect betuigt voor je vrouw omdat je (vind ik) kennelijk van mening bent dat zij haar eigen boontjes in bepaalde zaken niet kan doppen. Ik zeg dit niet om je te kwetsen, maar zo komt het bij mij over en die conclusie trek ik. Je zult het oneens met me zijn, maar je hoeft er niet kwaad over te zijn, tis maar een mening van 1 van de 6 miljard.
Als ik terugkijk naar je reacties kan ik maar één conclusie trekken, je vindt mensen die het niet met je opvattingen eens zijn op zijn zachtst uitgedrukt dom en gaat over op de persoonlijke aanval ipv het inhoudelijke te weerleggen. Priewjet en Mr. T proberen hier zelfs hulp aan te bieden door inzicht te verschaffen. Ook al scheld iemand je helemaal verrot, en beledigt hij je tot in het diepst van je ziel, kun je er beter boven blijven staan en realiseren dat het voortkomt uit zijn of haar woede/frustratie. Het ligt niet aan jou dat hij je probeert te kwetsen maar in de ander, die is verantwoordelijk voor zijn uitlatingen. Ik ben verantwoordelijk voor mijn uitlatingen en jij voor de jouwe.
Van een geestelijk cruisergewicht zou je ook kunnen verwachten dat hij iig bezwaarschriften/klachten aangetekend of per fax zou verzenden, al is het maar om later bij een juridisch verschil sterker te staan.
Zelf heb ik in mijn tijd als ondernemer ook aanvarinkje door onterecht opgelegde aanslagen met de belastingdienst gehad, maar dat is fatsoenlijk opgelost. Mij is toen ook gebleken dat de boekhouder (of in jouw geval accountant) geen eindverantwoordelijkheid had. Het heeft wel een jaar geduurd, maar het is wel naar mijn zin opgelost. Het hoort nu eenmaal bij het ondernemerschap en vermensen is gisselijk. Met woede bereik je dan ook vrij weinig, het kost je energie en je wekt er alleen maar negatieve gevoelens en verzet mee op. Ik weet niet welke branche je zit, maar als je een klant hebt die je constant negatief benaderd heb je toch ook minder zin in de klus/verkoop?
En als je denkt dat de BD erg is dan heb je blijkbaar nog geen kennis gemaakt met het UWV.
Misschien dat je dit kritische berichtje weer bestempelt als vingerwijzend en dom, maar dat is dan je persoonlijke mening die ik niet deel maar wel degelijk respecteer.
Zo, dit was mijn aandeel in dit moddergevecht. Ben benieuwd naar de reacties