Maar het is wel logisch dat je dat zei. Als ik een apparaat heb waar iets mis mee is, dan gaat dat apparaat nooit de verkoop in.Als het artikel TOCH defect is, kan het sowieso niet meer ter verkoop worden aangeboden, en dat vond de verkoper niet leuk dat ik dat zei.
Ik vind dat oplichting als men dat wel doet.
Die verkoper noem ik dozenschuiver. Die weet niet wat service is.Wanneer hij mijn een vervangend artikel had gegeven, en desnoods een met bijbetaling, was er voor mij geen probleem geweest, maar de verkoper wilde daar niet van weten.
Ik zou zo'n verkoper ook niet moeten hebben.
Dit soort verkopers brengen enorme schade aan de branch.
Maar de consument is tegenwoordig gevoelig voor deze gladde verkopers. Die proberen klanten te winnen tegen zeer lage prijzen en hele lange garantieperiodes. Niet dat ze die garantieperiodes nakomen, de consument is te naïef om zoiets te doorzien. En dan deugen de niet dozenschuivers niet meer. Te duur (wat niet het geval is).
Te weinig service (ik weet zeker dat ik betere service bied dan die dozenschuivers), en men denkt dat men toch niet bedonderd kan worden, omdat ze de wet achter zich hebben staan. Hoe naïef kun je dan zijn.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik alle klanten die ik gehad heb recht in de ogen kan kijken.
Daar heb je wel gelijk in, maar sommige mensen willen dit al vrij snel.@ikbenik: wanneer een verkoper me dan niet ter wille is, terwijl ik als consument gewoon recht heb op levering van een werkend apparaat, ja: dan stap ik ook naar een andere winkel.
Sommige consumenten behandelen de winkelier als een stuk oud vuil en hebben geen erg in dat het niet alleen gaat dat de klant vertrouwen in de winkelier moet hebben, maar ook dat de winkelier vertrouwen in de klant moet hebben.
Als ik geen vertrouwen in een klant heb, dan zal ik ook niets voor hem doen.
Zoals gezegd vergeten tegenwoordig de consument dat het allemaal om vertrouwensrelatie gaat. Daar hebben ze maling aan.
Dan zijn we snel uitgepraat.