LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

En wat is bij jullie de verhouding tussen regelaars en daadwerkelijk uitvoerend personeel?
Nou, komt 'ie:

Ongeveer 60 uitvoerenden in vaste dienst met 1 regiomanager, 1 leidinggevende en 2 wijkverpleegkundigen (medewerkend).
Maar er is nog 1extra avonddienst met daarin personeel op 0-urencontract basis. Hoeveel er daar precies van zijn, durf ik niet te zeggen, daar het verloop nogal groot is.

Voor 3 jaar geleden was het aantal regelaars 2X zoveel. 2 teams zijn samengevoegd onder 1 leidinggevende.
Nu heb ik het over een thuiszorg-organisatie.

In het verzorgingshuis waar ik af en toe werk hebben ze hetzelfde gedaan, 2 teams samengevoegd met als leiding 1 zorgmanager.
Er werden daar een hoop besprekingen gehouden waar de meeste aanwezigen zichzelf erg graag hoorde praten.
Communiceren om het communiceren.
Krijgen ze tegenwoordig de kans niet meer voor. :wink:
Is begroot op een vastgesteld aantal uren per jaar en dat is niet veel meer. Dus: een strakke agenda met veel ruimte voor mededelingen en weinig ruimte voor geneuzel.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Krijgen ze tegenwoordig de kans niet meer voor.
Begin jaren 90 werd het een trand dat iedereen mee moest kunnen praten en denken.Iedereen moest het gevoel krijgen zoveel mogelijk betrokken te zijn bij het af te leveren product

De klok is dus weer teruggezet omdat het alleen maar geneuzel ,improductieve uren en overbodig overleg opleverde.

En een protocol 'productiviteitstijging.' :lol:

Wat een giller.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

En een protocol 'productiviteitstijging.'

Wat een giller.
Ja ik weet het, die naam hebben ze ongelukkig gekozen.

Ik kan het gelukkig wel mooi toepassen om het werk leuker te maken.
Want hoe hoger de klasse is waarin de cliënt geïndiceerd is, hoe meer tijd je aan hem/haar mag besteden. Dus een hoge werkdruk is dus bijna niet meer mogelijk. :D

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik kan het gelukkig wel mooi toepassen om het werk leuker te maken.
Want hoe hoger de klasse is waarin de cliënt geïndiceerd is, hoe meer tijd je aan hem/haar mag besteden
Dat was niet de opzet van het protocol he.

Volgens mij is het de bedoeling dat je iedere minuut dat je bezig bent met een client noteerd zodat deze gespecificeerd gedeclareerd kunnen worden bij de verzekering.

Man/vrouw uren zal maar zeggen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

Nee Henrice, jij omschrijft de wijze van registreren van zorgminuten en dat gaat niet per iedere minuut, maar per 5 afgeronde minuten.
Zo werk ik al vanaf 2002.
En wanneer alles heel strikt vastgelegd wordt, dan is ook direct inzichtelijk of clienten wel de tijd krijgen waar ze recht op hebben. Want wat je declareert, moet je waarmaken, toch?
Het komt nu alleen weer erg onder de aandacht, dus wanneer mijn dienst op gronden van indicaties 5 uur duurt en ik ben maar 4 uur bezig, dan klopt er iets niet. En dan kan ik mijn leidinggevende daarop wijzen.

Dat protocol is nog in de fase van 'Het Wiel Uitvinden'. :wink:
Dus waarom men het een protocol noemt, is mij een raadsel; een protocol is toch een vastomschreven handeling die al reeds beproeft is?
Verder ga ik maar niet al te diep op de inhoud van dat 'protocol' in, aangezien het volgende week al weer gewijzigd kan zijn.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

wat je declareert, moet je waarmaken, toch?
Dat lijkt me wel.


een protocol is toch een vastomschreven handeling die al reeds beproeft is?
Daarom snap ik niet wat er bereikt moet worden met het productiviteitsstijgings protocol.

Wanneer je een behandelingsplan hebt opgesteld weet je ook in grote lijnen welke verpleeg technische handelingen er toegepast gaan worden en met welke frequentie.

Iedere handeling is omschreven in een protocol en is al dusdanig vaak uitgevoerd dat je ook weet hoeveel tijd de handeling vergt.

Op zich zou je hier uit al op kunnen maken of je je tijd wel nuttig hebt besteed.

Of is dit een beetje kort door de bocht?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

Nee, niet kort door de bocht hoor. Je hebt volkomen gelijk.
Dat protocol is gewoon een bezuinigingsmaatregel om nog 1% meer productiviteit te behalen en dit middels bezuinigingen op overdrachtstijd.

Maar wanneer ze slim zijn, dan declareren ze die tijd verdeelt over de cliënten, omdat een overleg, administratieve handeling wat direct over een cliënt gaat, afgeboekt mag worden op de bewuste cliënt.

Personeel moet nu (conform het protocol) vanuit huis beginnen te werken en gaat niet meer naar kantoor om zich in te lezen of te overleggen/overdragen.
1 Persoon kijkt alle mails/mutatie's/ agenda's na en belt dit evt door naar de verschillende medewerkers.
Lijkt mij nogal chaotisch midden in de zomertijd met al die vakantiekrachten. Zou daardoor kunnen dat alles wat vergeten/misgelopen is, en later weer recht-gebreid moet worden, nog meer tijd gaat kosten.

Maar goed, heb s'avond dus geen last van experimentele protocollen.
Begin toch zelfstandig, dus...

Maar goed, blijft staan, dat wanneer ze slim zijn met boekhouden, ze opdracht geven een evt. kort overleg over paar cliënten, gewoon op naam van die cliënten af te boeken. Dat klinkt wel erg zakelijk, maar is volkomen legaal én daarmee verhoog je dus productiviteit zonder dat je inboet op kwaliteit.

Heb ik het nu toch over dat geprotocolleerde experiment gehad.:wink:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Maar goed, blijft staan, dat wanneer ze slim zijn met boekhouden, ze opdracht geven een evt. kort overleg over paar cliënten, gewoon op naam van die cliënten af te boeken. Dat klinkt wel erg zakelijk, maar is volkomen legaal én daarmee verhoog je dus productiviteit zonder dat je inboet op kwaliteit

Naar mijn weten is het niet meer dan normaal dat als je bezig bent voor iemand, in welke zin dan ook , je de tijd die je kwijt bent doorberekend.
Daar is niets illegaals aan. :lol:

Maar in de zorg doen ze ook aan ethiek en het is nog niet helemaal ingeburgerd dat er ook zakelijk gedacht mag worden vermoed ik.

Er zullen ook wel clienten zijn die dat niet accepteren.

[/quote]Heb ik het nu toch over dat geprotocolleerde experiment gehad

Ik was er ook erg nieuwsgierig naar.

Ben weer lekker bijgepraat. :)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

Maar in de zorg doen ze ook aan ethiek en het is nog niet helemaal ingeburgerd dat er ook zakelijk gedacht mag worden vermoed ik.

Er zullen ook wel clienten zijn die dat niet accepteren.
En of dat die er zijn.
Denk ook dat het probleem is dat het voor hen niet geheel duidelijk is hoe alles in elkaar steekt.
Bijvoorbeeld wanneer er vaak naar een huisarts gebeld moet worden of familie wil erg vaak een gesprek; ja, dat gaat eigenlijk ook van hun tijd af he? Puur zakelijk gezien.
Wie weet, over een paar jaar, denkt men anders.
Moeten ze niet weer alles compleet gaan herzien.:P

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Wie weet, over een paar jaar, denkt men anders.
Dat is wel te hopen anders gaat de premie nog verder omhoog.

Het is alleen de vraag wie dat bewustzijn moet gaan creeren.

Ben zelf zo'n iemand die alleen naar de dokter of ziekenhuis gaat om zo snel mogelijk "gerepareerd" te worden en weer weg wezen.

Ik weet dat er mensen zijn die hun verblijf zo lang mogelijk rekken.
Want niet meer ziek betekend ook geen aandacht meer.
Moeten ze niet weer alles compleet gaan herzien.
Tja, zolang er mensen zijn die dik betaald worden om allerhande orgnisatorische concepten te bedenken en uit te voeren.......

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

tja

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Martin1976 »

NijMeGeN
Geplaatst op: 18 Jul 2006 18:31 Onderwerp:

tja
da's een waardevolle bijdrage aan de discussie! :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Klopt helemaal.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Hoedanookdesalnietteminondanksallesennogwat.

S. mijn dank voor de....
waardevolle bijdrage

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

Nou Henrice, het protocol is nog hevig in de concept fase (jaja, mooi woord) :wink:

Advies/inspraak is gewenst, en het gekke is, de avond/nacht diensten zijn helemaal niet benoemd in dit 'plan van aanpak'.
Nu ga ik nog even uitknobbelen of het verstandig is om me er mee te bemoeien. :P

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Dat protocol is gewoon een bezuinigingsmaatregel
het protocol is nog hevig in de concept fase
Advies/inspraak is gewenst

Je mag meedenken hoe je straks afgeknepen wil worden. :lol:


Zo iets als de steen uitkiezen waar je straks onder wil liggen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

Valt mee Henrice.
Gewoon slim aanpakken.
Komt goed.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Gewoon slim aanpakken.
Komt goed
:lol:

Het plezier dat werken heet.


Succes.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door S. »

Het plezier waar je hard aan moet blijven werken.

Van cynisme is nog niemand gelukkig geworden. :wink:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Kansloze hoeft niet te solliciteren'

Ongelezen bericht door Henrice »

Het plezier waar je hard aan moet blijven werken.

Van cynisme is nog niemand gelukkig geworden.

Dat is inderdaad de spirit.

Gesloten