LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 02 Jun 2006 11:56 door Feydakin

Dexia had inderdaad gehoopt dat ze snel van de hele affaire af was geweest dmv de Duisenbergregeling.
Het mocht niet zo zijn, een naar verhouding kleine groep gedupeerden wil meer
als het echt zo'n kleine groep is, waarom dan zoveel moete doen voor de wcam? Of vind jij een paar honderd duizend dexia-slachtoffers een kleine groep?

gekkejasper
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:59

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door gekkejasper »

En wat zou er nu gebeurd zijn als de LegioLease wel tot winst had geleid, en Dexia had besloten om alleen de schuld weg te schelden en de ingelegde gelden terug te betalen? Het blijkt immers nu dat de contracten mogelijk geen rechtsgrond hadden. De uitkomst had wel eens iets heel anders kunnen zijn.

Dat er een goede kans is dat mensen hun geld terugkrijgen is mooi voor hen, en ik wens hun veel succes, alleen mis ik bij de meeste 'slachtoffers' wel de moed om te zeggen dat zij eigenlijk een product hebben afgenomen, zonder dat zij zelf de consequenties konden overzien, geleid door de hang naar meer geld.

Vreemd genoeg heb ik altijd begrepen van medewerkers van andere financiele instellingen dat zij wel de aandelenlease constructie voor particulieren gevaarlijk hebben gevonden.

Het is naar dat er nu weer onzekerheid groeit, met alle spanningen, maar van volwassenen kunnen wij toch wel vragen dat zij ook kijken naar hun eigen gedrag, en hun eigen rol in een situatie. Het is ook zeker niet eigen schuld dikke bult, maar op zijn minst wel een beetje dom.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door faeks »

Dat er een goede kans is dat mensen hun geld terugkrijgen is mooi voor hen, en ik wens hun veel succes, alleen mis ik bij de meeste 'slachtoffers' wel de moed om te zeggen dat zij eigenlijk een product hebben afgenomen, zonder dat zij zelf de consequenties konden overzien, geleid door de hang naar meer geld.
Iedere gedupeerde zal zeggen dat ze een 'hang' naar meer geld hadden. Dat werd namelijk ook beloofd!
Maar je zegt het zelf al: zonder dat zij zelf de consequenties konden overzien, in veel gevallen!
Het rammelde en rammelt aan alle kanten. Het meest beroerde is nog dat het, omdat het de doofpot in moet, nog erger zal worden! Voor de grote groep mensen bij wie het niet om idioot veel geld gaat, was en is het daarom denk ik beter te schikken! Deze groep (omdat ooit de kosten niet meer in verhouding zullen staan tot de baten) gaat uiteindelijk ten onder! Degenen met een grote schuld, een lange adem en heel veel geld om advocaten te kunnen blijven betalen (tot het bittere eind) die kúnnen misschien tot het gaatje doorgaan en dan kan de opbrengst rendabel zijn. Voor de groep die ik noemde (en er is ooit een grens genoemd van € 5000,00 maar leg die lat maar wat hoger inmiddels) is dit geen haalbare kaart. Want:
er staat een batterij advocaten klaar om deze mensen tot en met de Hoge Raad bij te staan.
precies! En je wilt niet weten wat dat gaat kosten!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door anne_ »

Weet je faeks wat mij zo irriteerde aan de uitspraak v. d. Vries van de VEB? Hij sprak over gedupeerden die meer dan 40.000 euro verloren hadden dat het de moeite waard is om door te procederen. Gedupeerden met een restschuld van ongeveer 5.000 euro zouden moeten schikken. Maar...... er ligt een wereld van verschil tussen 40.000 en 5.000 euro!!!!!! Zelf zitten wij rond de 25.000 euro wat is wijsheid in deze????? Ik weet het niet meer. Het zijn verwarrende dagen momenteel. Ik heb het gevoel dat Dexia er goed weg mee gaat komen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik heb het gevoel dat Dexia er goed weg mee gaat komen.
Daar ben ik nog zo niet zeker van Anne. Ik denk dat dexia het uiteindelijk zal verliezen.

Maar of wij het zo lang volhouden wordt twijfelachtig, in ieder geval wat mij betreft.

Als je het tijdrekken van die club kunt weerstaan zul je uiteindelijk winnen. Daar ben ik zeker van.

En faeks ik ben het deze keer helemaal met je eens!!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door faeks »

Ik heb het gevoel dat Dexia er goed weg mee gaat komen.
Dat denk ik al heel lang!
W.b. de hoogte van die bedragen: niemand weet dat denk ik! Als je 50.000 of 80.000 of 100.000 moet betalen, kun je ver gaan!
Principieel tégen schikken zijn is niet verstandig. Persoonlijk schikkingsvoorstel doen misschien (nu het nog kan?)?
Het wordt straks ieder voor zich! (samen staan we sterk? Kan wel zijn, maar voor de rechter straks niet). Met alle kosten vandien, denk ik!
Daar ben ik nog zo niet zeker van Anne. Ik denk dat dexia het uiteindelijk zal verliezen.
Uiteindelijk wel, maar dan is er maar een heel kleine groep over! Dus zijn ze er dan in principe heel goed mee weg gekomen! Zo bedoel ik het.
Maar Ad, Anne, ik zeg eigenlijk niets anders dan ik al maanden zeg hoor :wink:

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door anne_ »

Daar ben ik nog zo niet zeker van Anne. Ik denk dat dexia het uiteindelijk zal verliezen.
Ik heb er geen vertrouwen meer in, Dexia gaat dit winnen Er staat teveel op het spel politiek gezien. Voor veel gedupeerden gaat de tijd dringen, op een gegeven moment kun je niet meer afwachten. Je financiele plaatje moet je afronden om wat voor reden dan ook. Als je pensioen en AOW er aan komt moet je de last die boven je hoofd hangt kwijt. Stel dat het europese hof tot een uitspraak moet komen dan zijn wij onderhand echt bejaard. En worden we in het ongelijk gesteld dan moeten we tot na onze dood terug betalen!!!!!! Ik ga terug naar zuid-frankrijk geloof ik en blijf daar wonen.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door anne_ »

Of zullen we met zijn allen naar Thailand gaan Ad, en daar in commune gaan leven? :lol:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door faeks »

Ik ga terug naar zuid-frankrijk geloof ik en blijf daar wonen.
Kun je beter met Ad naar Thailand gaan Anne, want in Zuid Frankrijk blijf je anders straks ook betalen :wink:
Oh, twee zielen...zie ik nu.
Ik zoek jullie daar wel op :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nou Thailand is zo slecht nog niet, maar Anne heeft niet zo,n zin om te vliegen, en zwemmen is wel erg ver :wink:

Trusten lady's.

Gek dat ik ondanks alles mezelf plotseling weer vrolijk voel.

Truste Anne, Truste FIlaks.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Oh ik zie het typefoutje moet kunnen!!!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door anne_ »

Zou je ook met de auto naar Thailand kunnen Ad? Dan kan ik het altijd overwegen!!!!! In Thailand zijn we moeilijk te trasseren voor Dexia, ik wil wel per sms bereikbaar blijven voor ieder die me dierbaar zijn, :lol:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door faeks »

In Thailand zijn we moeilijk te trasseren voor Dexia
Google eens op Dexia Thailand :wink:
Laatst gewijzigd door faeks op 03 jun 2006 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door anne_ »

ANWB route van Vlissingen naar Thailand lijkt me interssanter. :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Messevijveofmessedrië HAHAHAHA

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door faeks »

doemarmesseviereofmessezessedanandersgiftutalleenmarcompliekasies... :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Woarhoalewedievandaondanmezoveulezenwenie!!!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het is ook zeker niet eigen schuld dikke bult, maar op zijn minst wel een beetje dom
Correct geformuleerd G.J.

En juist voor dit soort mensen heeft de bank een zorgplicht.
Zij moet o.a. op de risico's wijzen en in beeld brengen wat de gevolgen kunnen zijn i.v.m. de fin.situatie van de individuele afnemer.

Omdat dit NOOIT is gebeurd heeft de werkgroep rechters vorig jaar geadviseerd volgens de wet te vonnissen, dwz aanbieder fout, inleg terug.
Helaas komen ze, om hun vriendjes op niveau tegen de gewone man in bescherming te nemen daar gelijk achteraan met termen als Redelijkheid en Billijkheid.

Dat slaat nu weer nergens op en het is aan je eigen advocaat dat onderuit te halen.

Als Dexia de gevolgen bij een AEX-terugval naar 200 keurig had voorgerekend en op papier had gezet en geen leningen geregeld die bij een terugval niet meer op te brengen waren dan waren er veel minder mensen ingetrapt.

En dan hadden zij nu dus geen restschuld en geen inlegschuld.

M.a.w. Zorgplicht verzaakt, aanbieder oorzaak leasedrama, aanbieder
betaalt.
Geen discussie over eigen bijdrage afnemer in de schade.
Mocht men het nodig vinden hem te straffen voor wat dan ook dan is dat de afgelopen jaren genoeg gebeurd door de houding van Dexia, incassoburo's, advocaattoestanden enz.
Niet nog eens een eigen bijdrage aan de schade daar boven op.

OD.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door Elias »

Juist O.D.

Waarom zou de "kleine" spaarder die er voor een 5000 Euro in zit, betermoeten schikken ?? Een rechtszaak zou voor hen juist niet nodig moeten zijn !

Voor hen is fraude en alle gebleken gebreken door de verstrekkers zeker zo erg. Tel al die "kleine" bedragen bij elkaar op en zie het uiteindelijke, gigantische voordeel voor dexia c.s.

Als de beurs- en bank managers er zo over denken, dan moeten (mogen) we ook niet meer zeuren over 0,05 % te veel aan gif in onze melk, of is een beetje voorkennis of andere fraude toch helemaal niet zo erg en komt het met het algemeen belang, wettelijk regels e.d. ook niet meer zou nauw.

vrachtrijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2006 17:56

Re: 'Dexia-schikking wankelt na ongeldige leasecontracten'

Ongelezen bericht door vrachtrijder »

Ik sta echte te kijken van dit onderwerp .Ik snap niet dat dit niet onder WCK valt want waarom word het aangemeld bij BKR ? Die Dexia kan beter alles maar gewoon terug betalen want anders krijgen ze straks nog meer geld terug te betalen aan de gedupeerden .Gelukkig heb ik Leaseproces in de arm genomen en op hun deskundigheid is mijn hoop gevestigd en ik vertrouw het wel toe aan hun want de ontwikkelingen zijn nu al weer zo ver dat Dexia wel een keer aan het korste einde trekt reken maar vroeg of laat valt men . :roll: [/b]

Gesloten