LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC digitale TV (mediabox)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door agro »

Je haalt 2 dingen door elkaar je kan dus inderdaad niet lezen.
En dat is nou het verschil dus tussen "gratis" en "voor niks", waarbij ik gratis naar school ben geweest en ......... :oops:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

De strijd om de digitale consument is volop losgebarsten. Kabel- en telecombedrijven duikelen over elkaar heen om de ogenschijnlijk meest aantrekkelijke aanbiedingen aan de consument voor te leggen. Ogenschijnlijk, want vaak zit er een addertje onder het gras. U wordt via deze aanbiedingen ongemerkt ingesloten doordat de bedrijven diensten bieden waarvoor verschillende voorwaarden gelden. Met de eisen aan de minister wil de Consumentenbond hier een einde aan maken.
UPC
Een voorbeeld van dergelijke insluitpraktijken vindt men bij UPC.
Als men over kabeldrijven en telecombedrijven spreekt is dat meervoud. Verop wordt een voorbeeld van wat deze doen gegeven met een voorbeeld van 1 bedrijf. Misschien was dat gratis onderwijs toch niet zo goed idee.

MAXIEM

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag aussienl,
Als men over kabeldrijven en telecombedrijven spreekt is dat meervoud. Verop wordt een voorbeeld van wat deze doen gegeven met een voorbeeld van 1 bedrijf. Misschien was dat gratis onderwijs toch niet zo goed idee.
Kun je bovenstaande zinnen even voor mij vertalen in begrijpelijk Nederlands???

Met dank en vriendelijke groet, Maxiem.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

verop=verder op

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door agro »

Aussie je kan toch echt niet goed lezen, Een voorbeeld van dergelijke insluitpraktijken vind men bij upc.

Bij upc worden dus dergelijke insluitpraktijken gebezigd, dat neemt men als voorbeeld, er wordt nergens gesteld dat ook andere bedrijven zich aan deze praktijken schuldig maken.
Dat ze over elkaar heenduikelen wil niet zeggen dat ze zich aan dezelfde praktijken schuldig maken.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

U wordt via deze aanbiedingen ongemerkt ingesloten doordat de bedrijven diensten bieden
Laatste melding. als je echt niet wilt lezen wat er staat dan is het vergeefse moeite.

er staat BEDRIJVEN !!!!!

IkBenJan

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Bedrijven duikelen over elkaar heen bij het doen van aanbiedingen, dat staat er en tot zover is er niets verkeerd. Het voorbeeld van de 'insluitpraktijk' van UPC, waarbij de klant geforceerd kabel moet afnemen als hij Chello wil -alsof het niet mogelijk zou zijn om wél internet maar géén tv aan te bieden- slaat specifiek op deze ene aanbieder en geeft de mentaliteit weer die UPC zich meent te kunnen permitteren.
Korting bij de afname van meerdere produkten hanteert natuurlijk iedereen, maar is een stuk sympathieker dan de ranzige UPC-truc om klanten in de fuik van de 'kleine' lettertjes in de algemene voorwaarden te lokken, en zo hun machtspositie over de klant te kunnen exploiteren. Alsof de klanten er voor UPC zouden zijn in plaats van andersom.

Maar aussienl, misschien kan jijzelf de discussie kortsluiten door, in plaats van de interpretatie van het nieuwsartikel aan de orde te stellen, een praktijkvoorbeeld te geven van ditzelfde soort gedrag bij een andere provider?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

U wordt via deze aanbiedingen ongemerkt ingesloten doordat de bedrijven diensten bieden waarvoor verschillende voorwaarden gelden.
Hoezo zou ik een onderzoek moeten verrichten welke al door de consumenten bond is gedaan ? Als deze organisatie aangeeft dat "bedrijven (wederom: meervoud) diensten aanbieden waarvoor verschillende voorwaarden gelden waardoor consumenten ingesloten worden" ? Dan zegt dat geloof ik toch alles?

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Consumentenbond zegt volgens agro:
Ogenschijnlijk, want vaak zit er een addertje onder het gras. U wordt via deze aanbiedingen ongemerkt ingesloten doordat de bedrijven diensten bieden waarvoor verschillende voorwaarden gelden. Een voorbeeld van dergelijke insluitpraktijken vindt men bij UPC.
Ik lees toch duidelijk "u wordt ... ingesloten doordat bedrijven diensten bieden". Dat is meervoud en als voorbeeld komen ze met UPC. Terecht voorbeeld, breek me de bek niet open, maar aussienl heeft dus gelijk met z'n meervoud.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

Eindelijk iemand die daadwerkelijk leest en niet al vooringenomen begint te roepen als ze ergens het woord UPC zien staan.
Begon al te twijfelen over mijn ogen en (niet gratis) opleiding.

IkBenJan

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Hoezo zou ik een onderzoek moeten verrichten welke al door de consumenten bond is gedaan ? Als deze organisatie aangeeft dat "bedrijven (wederom: meervoud) diensten aanbieden waarvoor verschillende voorwaarden gelden waardoor consumenten ingesloten worden" ? Dan zegt dat geloof ik toch alles?
Wat een snel herstel van het vertrouwen in de consumentenbond die je net iets meer dan een dag voordat je dit schreef nog overbodig vond.

Mijn vraag aan jou om de discussie wat pragmatischer te benaderen met een praktijkvoorbeeld in plaats van het gehakketak over de exacte betekenis in de letter van het artikel, waarvan zelfs de schrijver niet eens vermoed zal hebben dat deze nog eens op deze wijze op een forum zou worden gefileerd, was juist bedoeld om enige afstand te nemen van de werkelijke beweringen in deze tekst.
Jouw redenatie naar aanleiding van het gestelde dat er "vaak" een addertje onder het gras zit naar de conclusie dat "alle" providers aan het schimmenspel meedoen lijkt me wat kort door de bocht.
Het UPC voorbeeld dat iedereen uit eigen ervaring maar al te goed kent ligt erg voor de hand, maar betekent dit in combinatie met de ervoorgaande tekst dat ook andere providers zich op een dergelijke schofterige manier van hun machtspositie ten opzichte van de klant bedienen? In dat geval zal dat de publiciteit niet onopgemerkt voorbij zijn gegaan. Daarom herhaal ik mijn vraag: ken jij soms een voorbeeld van andere providers die voorwaarden hanteren die een dergelijke mentaliteit weerspiegelen?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou? Laat ik eerst stellen dat ik de consumentenbond overbodig vond gezien het feit dat een groot gedeelte van de testen overgenomen zijn van zusterorganisaties. Niet omdat de consumentenbond een onbetrouwbare organisatie is. Integendeel.
zich op een dergelijke schofterige manier van hun machtspositie ten opzichte van de klant bedienen?
Machtspositie is een groot woord. Machtspositie hebben ze pas als je van hen afhankelijk bent en geen andere aanbieder kunt nemen.
Op het moment dat UPC de decoders aanbiedt kun je het weigeren aan de deur. Heb je de decoder toch aangenomen kun je hem gewoon terug sturen. Dus je bent niets verplicht.
dat er "vaak" een addertje onder het gras zit naar de conclusie dat "alle" providers aan het schimmenspel meedoen lijkt me wat kort door de bocht.
Dus jij bent van mening dat alle abonnementen die de diverse providers aanbieden even duidelijk en doorzichtig zijn? Alle providers bieden toch de "beste" abonnementen aan met de "beste" voorwaarden?
Het is toch niet voor niets dat hele forums volstaan met klachten over providers welke geweldige aanbiedingen doen en achteraf toch wel iets meer vragen of verwachten nadat men lid is geworden?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door hoffie »

Het is toch niet voor niets dat hele forums volstaan met klachten over providers welke geweldige aanbiedingen doen en achteraf toch wel iets meer vragen of verwachten nadat men lid is geworden?
Kom ik mijn provider anders helemaal niet in tegen...
Daarentegen is er wel een compleet forum over UPC...., en die is echt niet door 1 van ons aangemaakt hoor, maar gewoon door de Tros ivm de vele klachten! :wink:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

vind ik eigenlijk ook wel relatief. 90% van de namen zijn hetzelfde.

ellen.a
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:30

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door ellen.a »

ik heb ook ongevraagd een upc mediabox + smartcard ontvangen
en ik heb er niet voor hoeven tekenen

heb nooit om zo'n ding gevraagd dus had besloten om
hem op marktplaats te zetten, sta ik er net 2 dagen op
met de advertentie krijg ik een partij dreigmail van die gasten

als ik die mediabox niet opstuur gaan ze er persoonlijk
voor zorgen dat ik hier zwaar voor wordt gestraft

nu snap ik wel dat die dingen zo gewild zijn

had al tot 3 x toe een mooi bedrag ervoor geboden gekregen

nou upc kan aan het gas want ik heb niet om dat ding gevraagd
en ik heb er ook niet voor getekend, dus ik bied hem straks
gewoon weer aan[/b]

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door JaFO »

In Computer!Totaal stond laatst ook weer eens artikel over het '(on)gemak' van die digitale tv. Meest simpele/opvallende klacht in dat artikel was het feit dat het wisselen van zender een stuk trager gaat dan bij een normale tv.
En dat gecombineerd met hoe (on)betrouwbaar UPC/Chello is gebleken in het verleden ... nee dank je.

Vooral de manier waarop ze het ding door willen drukken maakt mij achterdochtig. Eerst vallen ze je lastig met telefoontjes om je te vragen of je digitale tv wilt (nee, ik kijk toch nauwelijks tv). En nu dus die actie om ongevraagd zo'n decoder

Ze zijn nog steeds dezelfde fout aan het maken als toen met kabel-internet. Toen verkochten ze ook dingen die ze bij lange na niet waar konden maken en hadden/hebben ze veel meer mensen bij marketing dan bij hun technische dienst. En wat lieten ze zelf laatst zien ? Dat ze op hun vingers getikt waren omdat de 'u beslist wanneer het begint'-reclame niet eens waar was doordat UPC het nog niet had/heeft ...

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door denmar »

Via een veronicagids een aanbieding gehad voor een jaar gratis digitale TV, op zich leek me dit wel aardig om het eens uitgebreidt te proberen en om mijn eigen conclusies te kunnen trekken hierover. Maar bij het invullen van de antwoordkaart werd al gelijk gevraagd om mijn bankrekeningnummer en om een handtekening voor het automatisch afschrijven.
Waarom moeten ze dat hebben?? Het is toch gratis een heel jaar lang??
Mijn analoge aansluiting betaal ik nog steeds via eneco. Dus jammer voor UPC maar dit doe ik dus niet want ik moet van dit soort regelgeving niets hebben. m.v.g.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Laurent »

Denmar,

lees de tekst eens goed door en je weet dat je aan het kletsen bent, UPC verplicht je tot niets.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door agro »

je weet dat je aan het kletsen bent
De pot verwijt de ketel.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door denmar »

Als ik iets gratis krijg dan hebben ze echt mijn rek.nummer niet nodig, je bent kennelijk te dom om dat te begrijpen laurent.

Gesloten