alles wat met werkgever-opbouw te maken heeft is onzin. waarom?
1) je bouwt je leven lang op en het wordt uitgekeerd zolang je leeft (kan dus ook bv. maar 2 jaar zijn)
2) altijd en overal belast in box 1
en tenslotte 3) nooit extra aanvullen aan je werkgever, want het is gekoppeld aan het pensioenfonds. ga je naar een andere branche dan krijg je verlies in procenten, en dan mag je dezelfde regeling weer opnieuw beginnen bij je nieuwe werkgever.
Beetje ongefundeerd, maar ik begrijp dat deze argumenten juist de angst moeten aanwakkeren bij je prospects. Ooit van waardeoverdachten gehoord? Ooit van B- en C-polissen gehoord? Ooit van partnerpensioen gehoord? Ooit van verplichte deelname (CAO-bepalingen) gehoord? Ooit van premievrij pensioen gehoord? Ooit van werkgeversbijdragen gehoord? Ooit van back-service gehoord? OOIT VAN AANVULLINGEN GEHOORD WAARBIJ ER GEEN SPRAKE IS VAN EEN SPAARPOLIS?
Ons pensioensysteem kent nu eenmaal 3 peilers. 1) voorzieningen vanuit de nationale spaarpot....(AOW, ANW) 2) voorzieningen gekoppeld aan de arbeidsrelatie, al dan niet verplicht, 3) eigen voorzieningen die getroffen worden om de post-actieve periode aangenamer te maken.
Juist die laatste peiler is interessant voor de polisverkopers en maatschappijen..... wanneer je voor deze aanvulling nu eens echt een gefundeerd advies geeft en je klant eerlijk voorlicht, dan zul je al gauw stuiten op mogelijkheden welke niet verbonden zijn aan een polis.
Toegegeven, het kan, en dan met name KAN, aantrekkelijk zijn om gebruik te maken van de jaarruimte en inhaalruimte. En dan wordt inderdaad de uitkering betrokken bij het bepalen van de IB Box I. Maar is dit louter een nadeel? Je suggereert van wel.
Met betrekking tot de WIA problematiek zul je eens na dienen te gaan in hoeverre de werkgever hiervoor een voorziening heeft getroffen. Je zult versteld staan hoeveel werkgevers hierin voorzien. Daarnaast kun je een individuele voorziening treffen die hier louter voor is ontwikkeld, maar dit terzijde. Uit je post maak ik op dat je kennis niet breed en erg oppervlakkig is. Maar goed, er moeten zoveel mogelijk polissen worden verkocht want anders kan het WK-voetbal niet worden gesponsord, toch?
Wat is er precies duur aan? is een losse a.o.-verzekering niet zeker 10x zo duur (pakweg €50p/m)? goed: je krijgt 10 x zo veel WANNEER je arbeidsongeschiktheid wordt..maar is t niet t t principe van: gebeurt er nix, geld kwijt? per jaar dus €600 weggegooid? jawel.
Bij HM niet..
Nog zo'n onzinverhaal. Wat je feitelijk zegt is dat je bij HMI geen geld weggooid.....Strakke opmerking. Ergens op dit forum heb ik een rekenkundige vergelijking gemaakt. Zoek het maar eens op. Het laat je zien hoeveel geld je laat liggen indien je kiest voor een polis van HMI.
Angst van consument: Wat er verteld wordt is alleen realiteit, mensen moeten t weten en zeker 80% van alle mensen denkt dat die t weet maar die weet t niet. Is t niet zo dat 89% van alle mensen een pensioengat heeft? jawel.
Het percentage wordt alsmaar hoger....Heb je een bron voor mij? Interne bronnen van HMI, daar hecht ik geen waarde aan. Weet je wel wat een pensioengat is? En vanuit welke invalshoek benader je deze definitie? Leg me dat eens uit?
Spaar niet via een levensverzekering en verzeker louter de risico's die je zelf niet kunt dragen!