LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

Bij mij werdt er net aan de deur gebeld.....de postbode met de mediabox van UPC.Heb het pakket geweigerd.De postbode heeft het op het formulier gezet dat ik het geweigerd heb moest ik wel voor tekenen en nam het pakket weer mee.Kort maar krachtig hoewel ik nu wel verwacht dat UPC mij binnenkort telefonisch zal benaderen waarom ik het geweigerd heb.Krijgen we dat gezeur weer :roll: :twisted:

Drah-ciR
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2006 11:15

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Drah-ciR »

Ik heb het ding gewoon niet aangenomen.
Met geluk was niemand thuis en
is die UPC Media Box op het postkantoor bezorgt.
Waar hij dan 3 weken zal blijven liggen.
Die halen we natuurlijk nooit op.

Het hele postkantoortje staat vol met van die dozen,
vertelde mijn vriendin.

Ik had ze van te voren al een bericht per mail geschreven,
het niet te willen en niet van plan te zijn om te tekenen.
En dat ze geen moeite hoefde te doen het op te sturen.

Tot op heden geen reactie op dat mailtje gehad.
Erg flauw dat ze niet gewoon hun werk doen en
helemaal gefixeerd zijn op deze actie.
Wat wel een laatste noodgreep lijkt.
Gaat ze vast de kop kosten.

Ze weten drommels goed dat veel mensen
de moeite niet nemen om hem terug te sturen.
En dus zo krijgt UPC zijn zin en heeft een hoop extra
Digitaal klanten zonder dat ze duidelijk
een prijs verhoging hebben door gevoerd.

Maar dat willen ze vast, analoog eruit en
alles met 2 nog wat verhogen.

Maar ik hoop persoonlijk dat UPC hierop flink aangepakt gaat worden.
Dat veel mensen besluiten gewoon over te stappen naar bv KPN.
En zij met de reclame komen: Uw heeft geen UPC meer nodig.

Bent u er klaar voor?
Voor onze ongevraagde troep.
Wat een domper.

Lunanoar
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2006 21:24

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Lunanoar »

Ik wil iedereen hier even bedanken voor zijn of haar reactie. Ik heb namelijk ook zo'n ding door de strot geduwt gekregen en ook bij mij was het de vriendelijke buurman die getekend heeft!

Maar ook ik heb hem (dankzei jullie advies) retour gezonden via het postkantoor.

Wat ik wel vreemd vind is dat dit zomaar mag,want ik heb upc ook nooit toestemming gegeven om mijn gegevens te verstrekken of te gebruiken voor andere doeleinden en ook aangegeven dat ik niet benaderd wil worden voor "leuke" aanbiedingen ed. Toch doen ze dit.. Volgens mij overtreden ze de wet op privacie hiermee?? of zit ik nou mis?

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Even voor de duidelijkheid over die UPC pakketten.

Ik kwam bij de UPC winkel met een vriendin van mij. Zij wilde de box ook niet omdat zij gewoon TV heeft en ook niets anders hoeft. De winkel neemt hem niet aan. Gelukkig was het postkantoor bijna om de hoek en hebben we 'm daar kosteloos op kunnen sturen.

Dus voor je naar de UPC winkel gaat: lever 'm gewoon meteen bij het postkantoor in. Scheelt weer een teleurstelling.

Ik snap het ook wel, als iedereen 'm bij de winkels aflevert hebben ze niet genoeg opslagruimte :lol:

rolandm
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2005 09:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door rolandm »

Ach, UPC wil die box zelfs bij mijn OVERLEDEN schoonmoeder door de strot duwen, terwijl ze al zowat een maand weten dat ze overleden is!

Als er ooit twijfel zou zijn of ze het echt wel ongevraagd versturen, dan is dit gewoon een sluitend bewijs. Mijn schoonmoeder is al meer dan 2 maanden dood en heeft daarvoor een half jaar in een ziekenhuis/verpleegtehuis gelegen. Beetje lastig om dan om zoiets te aan te vragen.

Donderdag en vandaag 2 x aan de telefoon gehangen met hun 0800 nummer (0800-023 52 10). Ze claimen dat ze niet kunnen doorverbinden met klantenservice (is pure humor!! Een communicatie bedrijf dat niet intern kan doorverbinden met of terug kan laten bellen door de juiste collega :lol: Is ook de reden dat ik NIET via UPC wil bellen: ze kunnen intern niet eens met elkaar bellen, hoe moet dat dan extern :lol: ).

Maar als je via 0800 hebt gebeld, gewoon stug volhouden dat je geen 0900 nummer kunt/wilt bellen en dat je toch echt het juiste bedrijf aan de lijn hebt. Dat die persoon in kwestie het dus maar moet oplossen. Alle argumenten die ze noemen slaan nergens op (zoals: je moet service hebben, en je hebt nu verkoop aan de lijn. Hallo: UPC wil toch iets verkopen, dan heb ik toch de juiste afdeling??).

Bericht van overlijden was een kleine maand geleden naar UPC verstuurd. Donderdag nog niet in hun systeem te vinden, maar vandaag bleek dat de overlijdensmelding in hun systeem was doorgevoerd. Koste wel ruim een kwartier die donderdag om ze het aan hun verstand te peuteren, maar was in ieder geval via een gratis 0800 nummer :) .

Zucht...

marja v.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2006 14:28

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door marja v. »

Hallo,

Ik werk bij een rechtswinkel (rechtenstudent) en iemand legde mij daar hetzelfde probleem voor. Deze persoon gaf aan geheel ongevraagd de Mediabox van UPC ontvangen te hebben. Als het inderdaad gaat om ongevraagde toezending kan ik bevestigen wat al eerder op dit forum is gezegd:

Art. 7:7 BW bepaalt dat wanneer iemand een zaak wordt toegezonden om hem tot koop te bewegen, hij die zaak gratis mag houden (' om niet'), tenzij de ontvanger er zelf voor heeft gezorgd dat hem deze zaak is toegezonden.

Dit artikel is eigenlijk specifiek toegesneden op de situatie dat iemand tot koop wordt bewogen. UPC spreekt echter van bruikleen. Uit de toelichting van de minister bij artikel 7:7 blijkt dat dit artikel ook van toepassing is op het geval waarin de ontvanger tot een bruikleenovereenkomst wordt bewogen. Het hele idee van deze bepaling is namelijk ervoor te zorgen dat de ontvanger op geen enkele wijze verplicht is de ontvangen zaak ten behoeve van de verzender te bewaren en dat hij dus niet lastig kan worden gevallen met eventuele vorderingen tot teruggave van de zaak of tot schadevergoeding wegens beschadiging daarvan.

Op grond hiervan hoeft u dus niet naar het postkantoor te gaan om de Mediabox terug te geven.

Nu is wel de vraag of het inderdaad zo is dat de Mediabox ongevraagd is toegestuurd. Aan uw reacties te zien is dat inderdaad het geval. Ik zou graag de argumenten van UPC horen, waarom zij stellen dat er wel een bruikleenovereenkomst tot stand is gekomen (m.a.w. op grond van welke feiten stelt UPC dat de klant deze overeenkomst heeft aanvaard?). Ik kan helaas geen contact opnemen met UPC, omdat ik geen abonnee ben. Misschien is iemand anders bereid dit na te gaan?

In ieder geval succes!

sailor73
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2006 20:59

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door sailor73 »

Volgens mij zit het probleem in de het zegel die op de doos van de mediabox zit.
Hier staat op dat je met het verbreken van de zegel van op de doos accoord gaat met de voorwaarden van UPC, waar het hele verhaal van bruikleen etc in naar voren komt.

Wel is vreemd dat je aansprakelijk wordt gesteld voor de mediabox, bij verlies of diestal, maar ik heb nergens de waarde van het apparaat kunnen vinden, dus ik ben bang dat UPC je hier elk willekeurig bedrag voor in rekening kan gaan brengen.

Dus bij mij is het zegel nog heel en een behoorlijk pissige email gestuurd naar UPC dat ze hem na zessen 's avonds weer een keer kunnen komen ophalen. :D

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

In 1 week tijd kreeg ik twee brieven van UPC:

nr. 1 dat ze in het vervolg drie maanden vooruit gaan incasseren en direct daar overheen nr.2 dat ze me binnen enkele weken die rottige Mediabox door de strot gaan duwen. :evil:

Ik dacht dat de Consumentenbond vorig jaar al bemiddeld had en dat dat ongevraagd toesturen gestopt was?

Nu heb ik naast de knop van de deurbel een papiertje hangen met het verzoek aan de TPG bezorger deze zending als geweigerd te beschouwen en deze ook niet bij de buren af te geven. Ik hoop dat dit afdoende is.

De naam UPC krijgt bij mij gevoelsmatig steeds meer dezelfde klank en betekenis als de afkorting GVD, nog even en ik roep UPC!! in plaats van GVD!! als ik mijn frustratie ergens over wil uiten :lol:

factor
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:01

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door factor »

UPC heeft ons een mediabox gestuurd. De postbode heeft hem bij de buren afgegeven. Meteen helpdesk gebeld. Dit heeft me 4 euro gekost en een hoop ergenis. Medewerker was ronduit onbeschoft en helemaal niet bereid te helpen. Uitte zelfs dreigementen dat ik het apparaat moet betalen als ik het niet terugstuur. 350 euro!! Op mijn vraag of UPC de telefoonkosten zou vergoeden was het antwoord dat UPC daar niet kon beginnen anders zouden wel 1000 mensen per dag terug betaald moeten worden. 1000 bellers x gemiddeld 3 euro = 3000 euro per dag verdienen aan door UPC zelf veroorzaakte ellende.

Ik heb nooit getekend voor ontvangst en zou als ik thuis was geweest de box nooit aangenomen hebben van de postbode.

Wil niet naar het poskantoor of thuis wachten op een koerier tot het ding opgehaald wordt. Als ik vrij ben is het postkantoor gesloten. Heb UPC toen maar een berichtje gestuurd. Krijg antwoord terug dat ik mijn digitale abonnement wil opzeggen. Ik heb helemaal geen digitaal abonnement afgesloten. En dat ik de mediabox terug moet sturen.

UPC is niet ingegaan op mijn eis de door mij gemaakte telefoonkosten te vergoeden en het ding 's avonds als ik thuis ben uit werk op te halen. Ik heb nooit voor het ding getekend en bewaar het alleen maar voor UPC.

UPC nogmaals een bericht via de website gestuurd en meteen ook maar een e-mail naar verschillende e-mail adressen van UPC gestuurd. Nog geen antwoord. Als UPC niet antwoord ga ik ervan uit dat ze de mediabox niet terug willen hebben.

Volgens alle berichten op internet is het beeld en geluid van UPC digitale tv ook nog ronduit slecht.

p.scholte
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:14

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door p.scholte »

Hier zo'n zelfde verhaal. Afgelopen donderdag, 6 juli, is er bij ons net zo'n pakket bezorgd. Op dat moment waren wij niet thuis en er lag een briefje in de bus van de ptt dat er een pakketje bezorgd was bij de buren. Tot onze verbazing kregen wij ook een decoder voor digitale televisie. Niet om gevraagd, niet besteld. Goed, wij bellen men UPC. De meneer die wij aan de telefoon kregen hebben we uiterst net behandeld, immers hij kan er niets aan doen dat hij een telefonist is voor UPC. We deden ons verhaal, waarop hij antwoordde: Ja, maar het is toch gratis? Ja, het eerste half jaar, maar het zou toch wat zijn dat alles wat gratis is (het eerste half jaar) ongevraagd wordt opgestuurd. Dan kan Wehkamp ook wel ongevraag spullen gaan versturen; ook daar doen ze aan uitgestelde betaling...
Maar goed de man in kwestie had niet echt veel bergip voor ons probleem en wij hebben het gesprek met hem beëindigd. Opnieuw hebben wij met het nummer gebeld (10 cent per minuut, hoezo het is toch gratis). Daar werd verteld dat wij het gewoon naar de ptt konden brengen. Om te schoppen! Moeten we nog moeite gaan doen voor ieys waar we niet eens om hebben gevraagd. Uiteindelijk hebben we dat toch maar gedaan en al wandelend naar TPG postkantoor, kwamen we een aantal 'soortgenoten' tegen. Geduppeerden met een hopeloos gezicht en een UPC doos, net als wij. Na 30 minuten in de rij te hebben gestaan, waren wij van de doos verlost. De stapel UPC dozen achter de balie bij TPG was echt niet leuk meer. UPC bedankt voor de fantastische service! We zijn ca. 4 euro kwijt door het bellen, en zo'n 3 kwartier van onze vrije middag is door onze neus geboord. Wat een reclame!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door agro »

Waarom niet gekeken op de site van upc zoals ik al eerder vermelde in deze rubriek met onderstaande link, krijg je normale telefonnnummers en wat hoger in rang geplaatsten, als deze voldoende gebeld worden zal men zich in het vervolg wel 2x bedenken eer upc nog eens iets ongevraagd zal willen sturen.

Maar je kan alsnog je beklag doen en proberen nog een vergoeding los te peuteren wie weet lukt dat nog.

succes en zie onderstaande link:

http://www.upc.nl/index.php?PageID=147064&R=2591

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als er een product onaangetekend naar u gestuurd wordt mag u het ten alle tijde houden.
Tekent u,dan heeft u een probleem dan bent u accoord gegaan met de voorwaarden van de toezender.
Krom maar zo is het in dit land

Gizmo255
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 sep 2005 22:02

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

Tekent u,dan heeft u een probleem dan bent u accoord gegaan met de voorwaarden van de toezender.
nee hoor, je tekent alleen voor de ondvanst voorhet pakje niet meer. 8) Want als ik eerst de voorwaden eerst zal moeten lezen dan zal de postbode niet blij mee zijn. :lol:

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Marssjo »

@sailor73

IVM dat zegel op die doos.
Dan snijen we 'm toch aan de onderkant open??

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Tekent u,dan heeft u een probleem dan bent u accoord gegaan met de voorwaarden van de toezender.
Als ik zo de opmerkingen van anderen lees dan is zelfs een handtekening van de buurman al voldoende om een hoop trammelant te hebben.

JPS2
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2006 23:42

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door JPS2 »

Als ik zo de opmerkingen van anderen lees dan is zelfs een handtekening van de buurman al voldoende om een hoop trammelant te hebben.
Ach welnee. Wat denk je hoe een rechter over de handelswijze van UPC zal denken? Als ik bij jou een envelop met 200 euro afgeef voor de buurman, ik laat je tekenen voor ontvangst, dan maakt jou dat toch niet verantwoordelijk voor de envelop + inhoud?

Als jij die doos dus gewoon in de prullenbak gooit moet UPC een heel sterk verhaal hebben om jou daar verantwoordelijk voor te stellen. Je heb immers nergens om gevraagd. Geen weldenkende rechter zal UPC in het gelijk stellen, dus laat je niet gek maken door deze arrogant blazende en dreigende monopolist.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Ik kreeg vandaag de brief van upc dat ik ook zo'n pack besteld had. Ik heb gelijk gebeld en gezegd dat ze me uit het bestand moeten halen, maar dat kon niet meer want de box is al onderweg!! Ik heb mijn buren al ingeseind dat ze het niet moeten aannemen,maar het is toch treurig dat wij aktie moeten ondernemen door de onbeschofdheid van upc. Gelukkig kwam die brief vandaag want een zaterdag ga ik met vakantie en dan had ik er pas na 3 weken achter gekomen dat die doos bij de buren lag. Vind het trouwens ook erg asociaal dat buren daarvoor kunnen tekenen. Die denken, o dat is voor de buurtjes dat zit wel goed en wij zitten gelijk aan een hoop ellende vast. Snap niet dat dit soort dingen geaccepteerd worden door consumentenbond en dat ze het nog niet voor het gerecht gegooid hebben want het is gewoon asociaal gedrag van die upc!!!! :evil:

fmp_dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:10

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door fmp_dijk »

Hallo allemaal,

Met een ietwat onrustig gevoel heb ik alle voorgaande berichten gelezen...sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de mediabox van upc. Er is echter 1 heel groot verschil met alle voorgaande posts, de box heb ik niet ongevraagd door mijn strot geduwd gekregen.

Vorige week werd ik gebeld door UPC. De vriendelijke vrouw wist me te vertellen dat ik voor 6 maanden GRATIS gebruik mag maken van de mediabox, zodat ik kennis kan maken met digitale televisie.
De aanbieding is geheel vrijblijvend. Ik kan dus na die 6 maanden besluiten om alles weer terug te sturen en geen abbonnement te nemen op digitale televisie.

Tijdens het afronden van het gesprek werd mij gevraagd of ik akkoord ging met deze aanbieding. De medewerkster melde keurig netjes dat dit gedeelte van het gesprek werd opgenomen en mij akkoord ter bevestiging op deze manier wordt vestgelegd.

Misschien zijn de meeste mensen dit niet gewend en vinden ze dit een agressieve manier van verkopen, maar gewoonweg JA of NEE zeggen bepaald of je de aanbieding dus wel of niet wilt hebben.

Kortom, ik ben gebeld met als voorstel om gebruik te gaan maken van deze mediabox en heb zelf de keuze gekregen om dit te accepteren of niet. Het lijkt er dus op dat UPC zich gerealiseerd heeft dat het ongevraagd opsturen van de mediabox niet zo goed gevallen is bij de gemiddelde consument (en terecht)

Ik heb de box aangesloten en alles werkt tot nu toe perfect. Digitale televisie is nieuw voor mij en er zitten wel wat leuke gadgets in, maar al met al zou ikzelf er nog niet definitief voor kiezen. Maar goed, ik ga er maar is een paar maanden mee spelen en als het niet bevalt stuur ik het gewoon weer retour!

ps. Zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring? dus opgebeld worden door UPC met de vraag of je gebruik wilt maken van de box, ipv dat deze ongevraagd aan de deur wordt bezorgd?
Laatst gewijzigd door fmp_dijk op 14 jul 2006 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

JPS2
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2006 23:42

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door JPS2 »

Misschien zijn de meeste mensen dit niet gewend en vinden ze dit een agressieve manier van verkopen, maar gewoonweg JA of NEE zeggen bepaald of je de aanbieding dus wel of niet wilt hebben.
En zo hoort het ook te gaan. Met deze handelswijze zou ik weinig problemen hebben (tenzijn ze me ermee onderspammen). Maar zo IS het dus niet gegaan. Sterker nog, wegens verhuizing heb ik UPC opgezegd. Omdat ik na twee weken nog geen bevestiging hiervan kreeg heb ik maar eens naar dat betaalnummer gebeld. Vertelt de dame mij doodleuk dat ik naast Chello en gewone tv ook de dienst 'digitale televisie' af zou nemen. Nou mooi niet dus!! Ik heb haar zeer dringend gezegd deze flauwekul direct uit mijn dossier te verwijderen.

Kortom, UPC drukt niet alleen die doos door je strot maar gaat er al volledig administratief vanuit dat je die dienst afneemt. En dat is niet erg netjes :evil:

aklompe
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2006 10:46

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door aklompe »

Ik heb de telemarketeers van UPC de afgelopen 2 maanden al 2 of 3 keer aan de telefoon gehad.
Meestal beginnen ze eerst met de vraag of je tevreden bent over de geleverde diensten.
Vervolgens volgt er een poging om je te abonneren op alle overige diensten waar je nog geen gebruik van maakt.
Erg irritant als ze dat regelmatig proberen, vooral als je aangeeft dat je op dit soort zaken geen prijs stelt.
Twee weken terug belde UPC dus weer op over het digitale televisie gebeuren, ik heb daar toen aangegeven dat ik geen interesse had en of ze daar akte van wilde nemen.
Nu krijg ik toch een brief waarin ze aankondigen dat ze toch de Mediabox komen afleveren en dat de proeftermijn ingaat bij de eerste aanbieding door de postbode.
Dat laatste klinkt wel erg dreigend vindt u niet?
UPC suggereert hier dat je dus al vast zit aan dit proefabonnoment vanaf het moment dat de postbode bij je op de stoep verschijnt.
De brief bevat tevens een "kijkgarantiecertificaat" welke garandeert dat je 6 maanden gratis van deze ongewilde mediabox gebruik kunt maken.
Als je vervolgs geen abonnoment wilt dan moet jezelf actie nemen, je moet het veel te dure nummer van de customer service bellen.
Dat zijn dezelfde mensen die dus op je verzoek om je niet langer lastig te valllen ja-knikken en nee-doen.
Geeft je dat niet een geweldig zeker gevoel bij deze geweldige ongevraagde aanbieding?
Veel klanten van UPC kunnen zich de prijsverhogingen van UPC van de afgelopen jaren nog wel herinneren, die prijs van slechts 2,16 euro per maand extra, hoe hard is die?
Nou totaal niet dus, want onderaan de brief staat "prijswijzigingen voorbehouden" dus wie garandeert dat 2,16 niet 21,60 wordt?
Ik vindt dat er wetgeving moet komen die dit soort acties van bedrijven moet verbieden.
Laat deze gedreven marketeers zich liever storten op de echte problemen in de wereld, met zo'n doorzettingsvermogen kunnen ze die in no-time de wereld uit helpen.

Gesloten