Re: Verkeerde hotel geboekt
Geplaatst: 24 jun 2006 20:49
Na het lezen van de diverse bijdragen van Bionicus denk ik het verhaal zo ongeveer te begrijpen. Wat ik echter niet begrijp is de twijfel die voor vertrek reeds bestond niet is omgezet in een bezoekje aan / telefoontje naar het reisburo want daarmee was wellicht het hele probleem voorkomen.
Het resultaat -achteraf- is nu dat er een welles/nietes situatie zal ontstaan want probeer maar eens hard te maken dat daadwerkelijk de verkeerde accommodatie is geboekt. Immers, verkregen is de accommodatie waarvoor betaald is en die keurig op de bevestiging stond, dus op dit punt kan het reisburo weinig verweten worden. De aanstaande reiziger is namelijk ook gehouden de bevestiging en reisbescheiden te controleren en eventuele afwijkingen terstiond te melden.
En ja, dat Bionicus de hostess precies kon vertellen hoe de kamer er uit moest zien is een aardig feit maar heeft verder geen enkele waarde. Ergens in de zeer kleine lettertjes staat namelijk dat de plaatjes in de gids ter illustratie dienen en geen deel uitmaken van de reisovereenkomst; aan de plaatsjes kunnen dus geen rechten worden ontleend.
Het kan best zijn dat de reisadviseuse wat verkeerd heeft gedaan maar volgens mij is hier toch sprake van een soort van miscommunicatie (Bionicus dacht het juiste geboekt te hebben en dat dacht de reisadviseuse ook; het ging alleen wel om verschillende accommodaties!) en het zal dan ook lastig zijn om hier iets te "claimen". Een lichtpuntje: als er op de bevestiging stond "Stella Dunas Jandia Resort" zonder verdere aanduiding van de accommodatie, dan valt er wel degelijk een punt van te maken omdat de verschillende onderdelen van het complex allen een eigen naam hebben.
Het resultaat -achteraf- is nu dat er een welles/nietes situatie zal ontstaan want probeer maar eens hard te maken dat daadwerkelijk de verkeerde accommodatie is geboekt. Immers, verkregen is de accommodatie waarvoor betaald is en die keurig op de bevestiging stond, dus op dit punt kan het reisburo weinig verweten worden. De aanstaande reiziger is namelijk ook gehouden de bevestiging en reisbescheiden te controleren en eventuele afwijkingen terstiond te melden.
En ja, dat Bionicus de hostess precies kon vertellen hoe de kamer er uit moest zien is een aardig feit maar heeft verder geen enkele waarde. Ergens in de zeer kleine lettertjes staat namelijk dat de plaatjes in de gids ter illustratie dienen en geen deel uitmaken van de reisovereenkomst; aan de plaatsjes kunnen dus geen rechten worden ontleend.
Het kan best zijn dat de reisadviseuse wat verkeerd heeft gedaan maar volgens mij is hier toch sprake van een soort van miscommunicatie (Bionicus dacht het juiste geboekt te hebben en dat dacht de reisadviseuse ook; het ging alleen wel om verschillende accommodaties!) en het zal dan ook lastig zijn om hier iets te "claimen". Een lichtpuntje: als er op de bevestiging stond "Stella Dunas Jandia Resort" zonder verdere aanduiding van de accommodatie, dan valt er wel degelijk een punt van te maken omdat de verschillende onderdelen van het complex allen een eigen naam hebben.