Re: Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?
Geplaatst: 18 aug 2006 15:53
ja, dat zijn zo van die problemen waar de klant zijn geduld verliest.
De shop hoeft eigenlijk nog niet eens echt schuld te hebben voor het defect gaan.
Ik doel hiermee op het verhaal van de elco's.
Heb in het verleden ook diverse van dit soort grapjes aan de hand gehad.
Soms gaat apparatuur niet van de netstroom meer af (Standby).
De voeding is dan constant in bedrijf.
Zolang de voeding warm is leveren lekke elco's nog wat capaciteit.
De voeding gaat problemen leveren op een gegeven moment.
De klant brengt het apparaat weg.
Ondertussen koelt de voeding en moederbord af en als in de shop dan de stekker erin geduwd word dan is de spanning op de secundaire rail op dat moment zo hoog dat het de doodklap is voor het systeem.
Echt alles kan eruit liggen dan.
Meestal herkennen de shops de probleem voeding wel en vervangen voor ze beginnen direct de voeding.
Niet iedereen heeft de ervaring dit gelijk te herkennen.
Wie heeft er nu schuld?
Naar mijn mening moet zoiets in de minne geschikt worden in overleg met de klant.
Dat is hier waarschijnlijk wel geprobeerd maar een beetje rottig uitgevoerd.
Waarschijnlijk heeft het bedrijf de schadepost aan zien komen en geprobeerd er een draai aan te geven.
In zo'n geval kun je beter eerlijk zijn en de zaak op een goede manier oplossen.
Dan maar een keer verlies.
Altijd beter dan je bedrijf hier op het forum voorbij te zien komen in een negatief aspect.
De shop hoeft eigenlijk nog niet eens echt schuld te hebben voor het defect gaan.
Ik doel hiermee op het verhaal van de elco's.
Heb in het verleden ook diverse van dit soort grapjes aan de hand gehad.
Soms gaat apparatuur niet van de netstroom meer af (Standby).
De voeding is dan constant in bedrijf.
Zolang de voeding warm is leveren lekke elco's nog wat capaciteit.
De voeding gaat problemen leveren op een gegeven moment.
De klant brengt het apparaat weg.
Ondertussen koelt de voeding en moederbord af en als in de shop dan de stekker erin geduwd word dan is de spanning op de secundaire rail op dat moment zo hoog dat het de doodklap is voor het systeem.
Echt alles kan eruit liggen dan.
Meestal herkennen de shops de probleem voeding wel en vervangen voor ze beginnen direct de voeding.
Niet iedereen heeft de ervaring dit gelijk te herkennen.
Wie heeft er nu schuld?
Naar mijn mening moet zoiets in de minne geschikt worden in overleg met de klant.
Dat is hier waarschijnlijk wel geprobeerd maar een beetje rottig uitgevoerd.
Waarschijnlijk heeft het bedrijf de schadepost aan zien komen en geprobeerd er een draai aan te geven.
In zo'n geval kun je beter eerlijk zijn en de zaak op een goede manier oplossen.
Dan maar een keer verlies.
Altijd beter dan je bedrijf hier op het forum voorbij te zien komen in een negatief aspect.