LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa / Marina del Sol?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
witje75
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2007 18:02

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door witje75 »

Graag zou ik hier mijn ervaring op schrijven. We zijn in Maarsen geweest en hebben zoals velen getekend voor het trealmembership.
Ondertussen hebben we veel afgezocht op internet om informatie te krijgen over club la costa. Ik moet zeggen, de eerste mailtjes met vragen werden steeds snel en mooi beantwoord. Dus als we twijfelden en we kregen antwoorden dan kreeg je toch weer vertrouwen in hun. Ook op deze forum las ik toch wel goede reakties van anderen. Dus wij verder zoeken. Maar wij hadden getekend, omdat ze gezegd hadden dat we 10 dagen bedenktijd hadden. Wij zijn maar eenvoudige mensen die ook prima genieten op een camping, maar het idee dat we voor bijna hetzelfde geld op een 5 sterren resort konden zitten, trok toch wel erg. Die trail, 5 weken voor €4000 + €225 per week voor 6 personen vonden we veel te duur, maar daar moesten we overheenkijken werd gezegd, want in Spanje kon je dat om laten zetten, en kreeg je die €4000,- weer korting. Dat kostte dan geen 16.700, maar €12.700. Dat hele bedrag gedeeld door die 60 jaar is maar €280,- per jaar. Dus wij zeiden, we gaan voor alles of niets, en moeten dus nu uitzoeken of dit wat voor ons is. Nu onze vraag hoe en wanneer dat het fullmembership betaald moest worden, kreeg geen antwoord. Daar werd overheen gepraat. Na veel aandringen en nog eens bellen kregen we te horen dat ze het zelf ook niet wist, maar morgen naar Spanje zou bellen en alles haarfijn zou mailen. Nou, dat was krap tijd, want de tien dagen waren bijna om. Maar daar zouden ze niet zo naar kijken, we mochten rustig nadenken. (Pluspunt dus)
Oke, wij maar wachten, en de volgende dag laat eindelijk een mailtje dat het bedrag €17.700 was dat je in 1 X moet betalen, en daar komt geen rente meer bij. Nu, het was dus €1000,- duurder geworden.
De volgende antwoord was dan ook :foutje, dat klopte niet. Maar geen rente lijkt me heel logisch als je alles meteen betaald. Nu kregen we ook nog te horen dat je ieder jaar 1 week gratis krijgt, en net zo veel weken als je wilt erbij kopen voor max. €300,- Maar dan kwam er nog wel onderhoudskosten bij van €550,- per jaar. Nou ik weet niet hoe jullie hier overdenken, maar ik weet wel dat het dus veel duurder gaat worden dan die €280,- per jaar. En dan nog de mensen die dat geld moeten lenen. Die betalen uiteindelijk nog veel meer. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben als je ook info zoekt. En ik laat jullie nog weten of ik na 3 weken denken m`n €400 nog terug krijg zoals beloofd.

darna
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:59

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door darna »

Beste allemaal,

Wij, mijn man en ik zijn 4 maanden geleden ook bij Club la costa geweest en hebben de veel besproken presentatie bijgewoond.
De presentatie vonden wij erg professioneel en erg aardige mensen.
Wij hebben gebruik gemaakt van het "Trial-Membership" en zijn echt MEER dan tevreden! :D

De eerste week zijn wij naar Malaga geweest en het was werkelijk perfect!
We zijn nu ook al 2 weken naar Bali geweest en ook dat was een echte droomreis, met alles wat we ons maar wensen konden en nog meer!
Club la costa heeft veel voor ons geregeld zoals autohuur etc.
Ook zijn zij alle keren dat wij hun hulp of raad nodig hadden erg van dienst geweest.

Wij gaan zeker door naar het Full-membership, al zou dat nog 10.000 euro duurder zijn dan zou het het nog dubbel en dwars waard zijn!

Mensen, laat je niet door negatieve berichten beïnvloeden en ga het zelf zien!!
Ik kan jullie garanderen dat het een mega goede deal is als je van dit soort vakanties houd.

Wij gaan volgend jaar naar Zuid-Afrika en ik kan niet wachten!!!

Misschien komen we elkaar daar tegen!!

Groetjes,
Anne 8)

witje75
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2007 18:02

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door witje75 »

Fijn Anne dat je er blij mee ben. Zou je mij persoonlijk willen mailen?
Graag zou ik er meer van weten. En ik geloof ook dat het mooie vakanties zijn. Daarom had ik er zelf graag mee door willen gaan.
Maar wat mij tegenhield was dat ze op die eerste avond zeiden, dat het fullmembership €16.700 kostte. Wij hebben goed gevraagd wat er dan nog bij kwam, zoals schoonmaakkosten, toeristenbelasting, of wat dan ook. Maar het antwoord was: Niets, alleen administratiekosten van €225,- per week voor een 6 persoonskamer. Nou dit trok ons echt heel veel, maar toen we drie weken later hoorden dat je dit bedrag in 1x moest betalen, en daar bovenop kwam nog de €550,- per jaar onderhoudskosten. Als je dat x 60 doet, kost de onderhoudskosten alleen al €33.000. Dus samen met die €16.700 is dat wel bijna €40.000.
Ook hebben we een hotel van RSI opgebeld, die ons vertelden dat de toeristenbelasting er niet in zat. Dit vind ik toch echt misleidend, of oplichterij. En ja voor mensen die altijd veel dure reizen maken, kan dit zeker het meer dan waard zijn. Maar als ze ons voorspiegelen dat je voor bijna hetzelfde geld veel luxer zit, dat is dus absoluut niet waar.
Dus ik wil juist de mensen waarschuwen, die gemiddeld of laag modaal
zijn, want heb je een jaar te weinig tijd of geld om op vakantie te gaan, betaal je wel die €550. En wil je wel gaan komt er nog een vliegreis bij als je ver wilt, plus vanaf de tweede week per jaar nog max. €300,- per week administratiekosten. En dit is voor ons veel te duur.

sharon1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2007 00:13

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sharon1969 »

Beste Witje

Ik snap jou twijfels heel goed, dat er opeens kosten bij komen klopt natuurlijk niet, wij weten ook nog niet zeker of wij het fullmembership nemen...maar je bent dus tot niks verplciht..daarom ben ik super blij dat wij dat trialmembership hebben genomen. Dat is gewoon een onwijs goede deal! dus fullmembership of niet: ik zeg nog steeds tegen iedreen:
ga voor dat trialmembership!!!
tenminste als je voor luxe houd want anders is het niks voor je....
Iedereen fijne vakanties! groetjes Sharon

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Wij gaan zeker door naar het Full-membership, al zou dat nog 10.000 euro duurder zijn dan zou het het nog dubbel en dwars waard zijn!
Beste Darna,
Als je zo nodig naar het full-membership wil heb ik nog wel een mogelijkheid voor je, wij hebben nog wel voor je te koop 1501 punten.
Jij bent meer dan tevreden :D , wat jou goed recht is, wij daarentegen willen graag onze punten kwijt :cry: , doe een bod en we zien wel, dan zijn wij weer :D .
[email protected]

Of kijk op mijn MSN Space pagina onder de foto's, zie link hier onder.
http://peekje61.spaces.live.com/default.aspx?_c02_vws=1

witje75
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2007 18:02

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door witje75 »

Eindelijk kan ik jullie melden dat we nu na ruim 2 maanden wachten ons geld toch hebben teruggekregen. Van de aanbetaling. Dus wel netjes van ze, maar ook beloofd dat we wel 3 weken na mochten denken, om dan toch nog te kunnen annuleren. Maar daarom was ik helemaal bang geen geld meer terug te zien. Het duurde dan wel heel erg lang, maar nu is het eindelijk toch terug.
Heel bij dat ik er nu van af ben. :lol:

gerrit timmermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2007 12:05

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door gerrit timmermans »

wordt U ook gek gebeld dat uw timeshare verkocht is en dat U naar spanje moet komen om je geld aldaar op te halen.

Als U eenmaal daar bent willen ze U niets anders als een cashbach cheque geven ( die waardeloos is en pas na 36 maanden kunt innen)
maar je moet wel eerst 5000 euro bij betalen?
Dan bent U pas goed opgelicht, trap er niet in cashback cheques zijn NUL waard

3845 DG
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2008 10:09

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door 3845 DG »

Ook wij vielen binnen de doelgroep van World Travel Club en zijn naar de Safariweg 41-44 te Maarssen gelokt.
Prettig was de uitleg, een goede babbel verkoopt immers goed.
Nee wij hebben geen contract getekend, wel een enquete formulier ingevuld en ondertekend, waarin de bevestiging stond dat wij de beloofde doos met flessen wijn (2 ) en de coupon voor reservering hebben ontvangen. In tegenstelling tot de belofte van een gratis vakantieweek op een resort van Club La Costa staat er op de verstrekte coupon "Speciale aktie voor een week of weekend vanaf 29 Euro per persoon." Ook In de voorwaarden van de Coupon voor Reservering word gesproken over reserveringskosten vanaf 29 Euro per persoon.
Ronduit vreemd is het dat deze firma niet te bereiken is op huidige adres. Door het ondertekenen van het enquete formulier zou het mogelijk kunnen zijn dat men ons de administratiekosten van 2 X 29 Euro in rekening gaat brengen. Toch wel duur voor de 2 armzalige flesjes spaanse wijn, ik zal dit bedrag dan ook weigeren te voldoen.
Ook zullen wij de ons telefonisch toegezegde vakantie niet afnemen, dit omdat er totaal geen vertrouwen bestaat in een goede afloop van deze aanbieding.

Kortom zonde van de tijd en energie om in Maarssen dit promotie verhaal aan te horen

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sprookje »

En kees peek nog iets gehoord van darna of was het een utopie en geraak je je er niet vanaf?
Het is ook mogelijk dat het een verkoopspraatje was.

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

yBeste Sprookje,
Je hebt helemaal gelijk Darna was een utopie, ik heb inderdaad niets meer van haar vernomen en het lijkt duidelijk op een verkoop praatje.
Ik ben nog wel benaderd door een resaler uit engeland en nederland maar deze organisaties kopen niets van je, je kan alleen maar geld betalen voor een advertentie, ook deze mensen ruiken geld aan jou ellende.
DUS DE WAARSCHUWING VOOR EEN IEDER GA NOOIT IN OP DE AKTIE'S VAN CLUB LA COSTA OF WORLD TRAVEL CLUB UIT MAARSSEN!!!
WANT NIEMAND DOET JOU IETS CADEAU OF GEEFT JOU IETS GRATIS JE MOET ER ZELF ALTIJD VEEL HEEL VEEL GELD VOOR BETALEN.

shoppy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2008 17:24

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door shoppy »

Goedendag allemaal,

Als bedrijfsvoerders worden wij al jarenlang bestookt door dit soort lieden.
Je krijgt niets voor niets of zelfs maar voor iets.
Ook wij werden gebeld en kregen na een paar vragen het aanbod voor een, bijna gratis, vakantie.
Zelfs de brief die ik vandaag kreeg ziet er verzorgd uit.

En over dat laatste wil ik het even hebben.

Is jullie niet opgevallen dat al diegenen die vol lof spreken over hun verblijf brieven opstellen die vol spelfouten staan?
Heeft dit te maken met de opleiding die ze hebben genoten of met het feit dat dit met opzet wordt gedaan om bezoekers op dit forum te laten denken dat deze commentaren niet door de firma zelf zijn gemaakt?

Ik, persoonlijk, vind het bijzonder vreemd, deze hele gang van zaken en wil dan ook meedelen dat ik niet naar Maarssen zal gaan.

Met vriendelijke groet,
John

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste shoppy,

Gefeliciteerd met je beslissing, dit zouden meer mensen moeten doen, zegt het foort tegen een ieder.

Tussen " haakjes" het is niet onderwerp : spelfauten maar spelfouten om het dan toch goed te doen.

met vriendelijke Club La Costa groeten
Cees F.M. Peek

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sprookje »

Het is mij wel opgevallen dat degene die vol lof spreken over hun lidmaatschap allen eerst naar Spanje zijn geweest en daarna zogezegd naar BALI,dat moet toch lukken dacht ik of zijn dit hier verkoopspraktijken.

Even een vraagje, wordt dat aangegeven tijdens het verkoopspraatje, je kan naar Spanje maar evengoed naar Bali ?
Gelukkig zijn wij Belgen achterdochtig en krijgen dergelijke praktijken in Belgie geen voet aan de grond! :wink:

shoppy
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2008 17:24

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door shoppy »

Hoi Cees,

"zegt het foort "??


haha

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste sprookje,

Het eerste bezoek dat je dient af te leggen is inderdaad Spanje, daarna kan je heen waar je wil, maar in Spanje ben je wel verplicht deel te nemen aan een dagje rondleiding aansluitend met een zeer glad verkoop praatje wat in jou geval zal geschieden door, je mag het raden een Belg genaamt Eric.

In het verkoop praatje wordt niet aangegeven dat je even goed naar Bali mag het eerste reisje is altijd naar Spanje Mijas Costa.

WEES OP JE HOEDE BEGIN ER NIET AAN!!
met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek

mercedes290
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2008 13:13

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door mercedes290 »

Wij hebben ook zo'n aanbieding gekregen en moeten morgen naar Maarssen, op zicht staan we heel sterk in onze schoenen en zullen niet snel iets laten aansmeren,maar een weekje weg voor 29 euro pp vind ik te doen.Die presentatie bijwonen vind ik niet zo erg.

Vroeg me alleen af hoe het met de kosten van spijs en drank is binnen de club la costa.

groetjes,

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste mercedes290,

Wij hebben daar goede ervaringen mee moet ik zeggen er zijn zeer goede restaurants op het resort aanwezig, zowel voor het ontbijt als voor het diner maar het is niet echt goedkoop, ontbijt kost ongeveer per persoon € 20,00 maar daar voor kan je onbeperkt eten.

De restaurants voor het diner zijn wel prijzig of je moet nog al wat gewend zijn, het eten is er prima, maar je moet wel reserveren, goedkoper eten doe je in Fuengirola aan de boulevard, een ruim kwartier lopen langs het strand.

Maar nogmaals je bent gewaarschuwd, tijdens de presentatie gebruiken ze erg gladde praatjes om je toch over te halen richting een vast lidmaatschap.

WEES DUBBEL OP JE HOEDE BEGIN ER NIET AAN!!
met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als nuchtere buitenstaander kan ik ook maar een ding zeggen. Wat denk je zelf voor 29 euro te kunnen verwachten ? In deze wereld is niets gratis. Stop dreaming.

Jolanneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 13:34

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Jolanneke »

Ik ben vanmorgen ook gebeld door reisorganisatie worldpass. Ook met de vijf vragen en of ik daarvoor in aanmerking kwam. Dit was natuurlijk zo en we konden dan ook voor 29 p.p. naar Spanje of de Canarische Eilanden.
Nu ben ik best nuchter ingesteld en zou met niet gauw iets aan laten smeren, maar mijn man vind het helemaal niks. Gladde praatjes en voor je het weet zit je met een dure vakanitie in je maag.
Ik dat op mijn beurt: een gratis (of bijna gratis) vakantie is toch niet weg of gevaarlijk?

Wat zal ik doen?

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Jolanneke,

Zoals ik al in voorgaande berichten heb geschreven, deze moet je nog maar even goed door lezen.

Je heb geen vakantie voor maar € 29,00 er komt ook nog je vliegreis bij als ook je voeding en dat is niet direct goedkoop!

Lees alle berichten nog maar eens goed door welke hier geplaatst zijn, en last but not least, WEES OP JE HOEDE, HET BLIJVEN GLADDE VERKOPERS, EN EEN BELOFTE IS GAUW GEMAAKT, MAAR NIET OP PAPIER ALLEEN MONDELING DOOR HUN EN HUN DIRECTE CHEF EEN BELG!

BEGIN ER NIET AAN, VOOR OP DE LANGE DUUR BEN JE GOEDKOPER UIT MET GEBOEKTE REIS BIJ EEN REIS BUREAU.

Zij praten ook altijd over het waardevast zijn van de vakantie punten, maar als je wil verkopen, zij kopen ze niet terug dat moet dan via Engeland, en daar bieden ze je nog maar 10% van de aankoop waarde.

Ik heb er ervaring mee.
met vriendelijk groet
Cees F.M. Peek
Voor vragen mag je mij altijd mailen.
[email protected]

Gesloten