LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] seicento benzinetank verrot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
kemper
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:38

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door kemper »

beste mede"slachtoffers"van een lekkende fiat benzinetank.
Inmiddels is mijn brief naar FiAT NED. verzonden t.a.v. de klantenservice.
In het verleden heeft Fiat ned. ook de cinquetento's teruggeroepen en gratis de tanks laten vervangen i.v.m. lekkage.
Ik stel voor dat ook jullie een brief sturen met daarbij ook de vermelding dat we deze zaak ook bij tros radar voorleggen.
Hoe meer actie we zelf ondernemen, des te sterker staan we.
groet, Lidy

Rhona
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2007 10:51

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Rhona »

Ik heb sinds 2 jaar een Fiat Seicento en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tot een half jaartje geleden, toen begon het. Eerst hield de accu ermee op (die er dus pas 1,5 jaar in zat). Nieuwe accu dus. Daarna begon de benzinetank te stinken, (nu nog steeds) verder is er sinds een maand iets goed mis, wat dat weet ik niet precies, daar kunnen ze niet achter komen, maar Hij lekt koelvloeistof. Thermostaat is al vervangen en alles. Aantal keren helemaal nagekeken van voor tot achter, maar kunnen er niet achter komen waaraan het ligt. Als ik 500meter gereden heb, dan moet ik de koelvloeistof weer bijvullen, omdat deze dan helemaal leeg is. Als hij stilstaat loopt hij ook heel langzaam leeg.
Heeft nog iemand hier ervaring mee? Want ik ben echt ten einde raad! Ik vind het een geweldig autootje, maar op dit moment heb ik er slapeloze nachten van.

fdaamen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2007 22:13

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door fdaamen »

:cry:
Beste lotgenoten
Ik heb vorige week ook een seicento aangeschaft bj 1999
Mijn vrouw heeft vandaag voor de eerste keer getankt.
Ze is thuisgekomen en meteen naar bed gegaan, koppijn gekregen van de benzinelucht.
Wat blijkt een verotte benzinetank (bij de lasnaden).
Moet er niet aan denken wat had kunnen gebeuren met mijn kinderen die ook in de auto zaten.
Er gaat in ieder geval een brief naar fiat wat zoals ik hier lees is het een bekend probleem en zal men hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

met vriendelijke groet

Fred Daamen

Floriann
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2007 22:30

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Floriann »

hallo lotgenoten,

Ik heb de cinquecento uit 93 van mijn oma gekregen hij had toen ik hem krijg slechts 13.000 km gereden. Inmiddels is dat 20.000 en ik heb ook af en toe een enorme benzine lucht rond mijn auto. Bovendien zie ik ook soms een plasje benzine onder de auto liggen en het stroom volgens mij gewoon langs de dop heen! Weet iemand hoe ik in aanmerking kan komen voor een gratis tank vervang beurt? En weet iemand welke serie bekent staat bij fiat voor zo een gratis tank?

mvg,
Florian

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door een »

Ik hoop dat dat nog gaat lukken. Uw Cinquecento is 14 jaar oud...kan me voorstellen dat Fiat hier niets meer aan doet (onder garantie dan).

Evengoed succes ermee!

marinkasmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 10:11

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door marinkasmit »

Heb in oktober 2003 een ontzettend leuke fiat seiciento gekocht. Het eerste jaar braafjes naar de dealer gegaan voor de eerste beurt, wat bleek, de monteur was vergeten het oliefilter vast te draaien. Er lag een heel oliespoor van ongeveer dertig kilometer naar mijn plaats van bestemming, dit was klacht 1. Het jaar daarop was mijn uitlaat in drie delen verroest, ook een beetje snel vond ik. Ik toch maar weer naar mijn dealer maar die deed ontzettend bot, geen garantie meer maar er kon wel voor 400 euro een nieuwe onder. Jaa daag, ik naar een andere garage die me een nieuwe voor veel minder euro's er onder heeft gezet. Dat was klacht 2, inmiddels gezworen niet meer naar de dealer te gaan. Nu dacht ik de laatste weken, goh, ik ruik benzine. En inderdaad, lekke tank!!!! Mijn vader met mijn lieve autootje naar de dealer en weer werd er in principe gelachen, geen garantie meer maar er lag nog wel een tankje, die zit er zo onder. Vind je het gek, er staat een lekke auto tussen allemaal rokende monteurs, natuurlijk willen ze die zo snel mogelijk gemaakt hebben. De houding van die mensen bij de dealer staat me alleen echt niet aan, er valt absoluut niet te praten en ze trekken zich overal van terug. Belachelijk!!!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tot zover

een uitlaat verslijt, die raakt lek, het is een gebruikersonderdeel, dat slijt, niks vreemds aan

de oliefilter, ieder mens maakt fouten, zegt niks over de staat van de wagen

blijft over als werkelijke klacht/probleem:

de benzinetank

je kan ook overdrijven

joy

Patty Cuppen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:36

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Patty Cuppen »

Weet iemand van jullie ook of en hoe je zelf makkelijk aan de tank kan zien of hij lek is?

Ik heb nl ook een seicento uit 2001 die al een half jaar direct na het tanken daarna ongeveer 1 a 2 dagen naar benzine ruikt. Hij moest toen toch naar de keuring en toen heb ik dit aangegeven maar niets meer op gehoord dus dacht ik, dan zal het wel meevallen.
Nu ben ik er dus pas door een collega op gewezen dat de tank dus inderdaad lekt, maar hij doet dit alleen in het begin vlak na het voltanken en hij rijdt ook nog wel zuining (1/15).

Nu wil ik dus graag weten of het de tank is die lek is of een ander probleem. Dus zou ik graag weten hoe je dit eventueel makkelijk zelf kunt zien, of moet je dit toch bij een garage na laten kijken?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

alleen na het voltanken denk ik eerder dat het de tankontluchting is waar de benzine door lekt, die zit namelijk zo hoog mogelijk en als de tank vol is kan het daar uit gaan lekken

iets minder vol tanken en het is opgelost

loeszonneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 21:34

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door loeszonneveld »

Ik heb een fiat seicento uit april 2001.
Ik heb hem destijds nieuw gekocht en had al op de tweede dag pech met de benzinetank.
Ik ging tanken en de benzine kwam er zo onderuit lopen.
Omdat hij natuurlijk nog in de garantie viel is er toen een nieuwe benzinetank onder geplaatst.
Vorige week gebeurde hetzelfde echter opnieuw.
Ik ging tanken en de benzine kwam er zo onder uitgelopen.
De benzinetank bleek volledig doorgeroest.
Ik laat hem altijd bij de officiale dealer nakijken en alle onderhoudsbeurten geven, maar nu reageerde ze eigenlijk heel lauwtjes op dit euvel.
Het is toch niet normaal dat zoiets al na zes jaar gebeurt?
Kun je als consument hier iets mee?

hunninck
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:33

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door hunninck »

ook in belgie zijn er problemen met de benzinetankjes van de seicento's mijne is van1998 en is zo lek als een zeef heb al een luchtje vanaf zijn tweede jaar ook de bevestigingsplaaten van de achterremmmen waren doorgeroest :evil:

seicento1999
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2008 18:26

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door seicento1999 »

:evil: Hallo ik zie dat ik niet de enige ben met een seicento met een lekke benzinetank.
Ik heb mijn seicento bouwjaar 1999, vorig jaar gekocht en hij heeft me nu al meer gekost dan dat hij waard is.
kort na elkaar heb ik de v-snaar, radiateur en nu weer de lekke benzinetank moeten vervangen.
Wat moesten jullie betalen voor het vervangen van de benzinetank?
Ik denk dat mijn garage mij oplicht.
Graag reacties :)

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Joe D »

Ik ben verbaasd, zie mijn reactie in dit topic:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 9&start=15

hunninck
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:33

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door hunninck »

:idea: ik heb 80 euro betaald en zelf geplaatst het is wel een piraatstuk maar van goede kwaliteit want de origineele tank kost ongeveer 400 euro zonder plaatsing schandalig duur dus het monteren neemt een half uurtje in beslag ik heb nog wel tips en triks over de seicento als u dat wenst groetjes eric

ann41
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:59

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door ann41 »

Mijn seicento is van sep 1999 ,ik heb hem nu 3 jaar in dec.
Het eerst jaar prima gelopen tot vorig vorig jaar, lekke uitlaat okee
dat komt vaker voor met kleine autootjes gedeelte vervangen maar toen olie lekkage nieuwe pakking of wat het ook was + nieuwe olie.
Dit afgelopen jaar was helemaal een ramp :cry:
April:nieuwe accu en dynamo
Mei :nieuwe koppelingsplaten
Sep :natuurlijk weer keuren ik wist dat ik al nieuwe voorbanden moest en er waren nog wat kleine dingen hij zou hem wel eens helemaal goed nakijken nou dat is gebeurt nieuw spruitstuk eronder zat een scheurtje in, nieuwe uitlaat moest er onder en mijn remmen werden ontroest :? tel dat maar bij elkaar op pffff maar goed ik dacht heb nu toch wel een top autootje :P bijna alles nieuw :D
tot afgelopen vrijdag grrr auto aan de kook sensor stuk nou dat weer
be ik nou echt een pechvogel of hebben meer mensen dit gehad :?:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Auto is bijna 10 jaar oud, wat wil je nou?
Na 5 jaar beginnen, gemiddeld genomen, de gebreken toe te nemen.
Economisch gezien wordt gesteld dat je een auto het beste en goedkoopste tussen 1,5 en 5 jaar van de levensduur kan rijden. Kop eraf en nog geen al te grote reparaties.
Na het 5e jaar heb je gewoon kans dat je in de prijzen gaat vallen.
(afhankelijk van kilometers, kwaliteit van de wagen op zich en van het gepleegde onderhoud etc.)

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ann, het overgrote deel van de problemen die je weergeeft betreft simpelweg onderhoud

pech met een gescheurd spruitstuk? wellicht, de rest is geheel normaal, een auto die gebruikt wordt slijt nu eenmaal, noemen we onderhoud ;)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Ron58 »

Auto is bijna 10 jaar oud, wat wil je nou?
Na 5 jaar beginnen, gemiddeld genomen, de gebreken toe te nemen
Misschien bij een Fiat wel.

Mijn voorgaamde 4 auto's waren japanners (Mazda, Nissan, subaru en weer Nissan), alle 4 heb ik er mee gereden tot ze 10 jaar oud waren (gemiddeld 5 jaar lang).
Afgezien van normale slijtage artikelen zoals remblokken, banden, accu's en een enkel uitlaatdeel heb ik nooit extra kosten gehad en hebben ze me nooit in de steek gelaten.

Met een Franse of Italiaanse auto zul je dat helaas meestal niet redden.

Overigens heb ik enige ervaring in het autovak en lekke benzinetanks komen bij fiat al tientallen jaren voor, sommige merken leren het ook nooit :-)

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Mallemalle »

japanners zijn idd van en betere kwaliteit dan de gemiddelde europeaan (lees, frans ;)

merken als fiat, renault, citroen, je zou ze eigenlijk straal moeten negeren

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Ron58 »

je zou ze eigenlijk straal moeten negeren
Doe ik al jaren, ik heb nu ook mijn bedenkingen bij Nissan, die veel componenten van Renault gebruikt.
Ik heb inmiddels sinds kort wel weer een Nissan, maar dan nog een "echte"

Gesloten