Pagina 2 van 2

Re: Boxford Service?

Geplaatst: 23 aug 2007 15:25
door Pdro
Ondanks herhaalde telefonische navragen (20 ct per min) bij Boxford wacht ik nu al 13 weken (inmiddels 17 weken !!) op een - onder garantie- toegezegde nieuwe (vervangende- ) DVD recorder (Provision) . Het antwoord dat ik kreeg was: "nog in behandeling". Verder vragen worden beantwoord met: "weet ik niet".
Na een mail aan Boxford hoe het nu zit met mijn ingeleverde apparaat, krijg ik als antwoord dat ze niet kunnen nagaan of het apparaat wel bij hun is afgeleverd. Vreemd omdat ik in een eerder stadium al te horen heb gekregen dat het apparaat was aangekomen. Gelukkig kon ik met behulp van een uitdraai van tracktrace van TNT post aantonen dat het apparaat wel zeker bij hun was afgeleverd. Daarna kwam de reactie dat ze slechts beperkte tijd terug kunnen nagaan of een apparaat in ontvangst is genomen. (wat zou er gebeurd zijn als ik het niet meer had kunnen aantonen.....?)
Maar ik zal een brief krijgen met een alternatief voorstel omdat de recorder niet voorradig is. Vol verwachting klopt ons hart (eindelijkwordt er actie ondernomen).
Maar ..... wat schetst onze verbazing: ons wordt een waardebon aangeboden van let wel: ong. € 54, te besteden bij www.electrolife.nl. En dat terwijl we € 119 voor de dvd recorder hadden betaald. Bovendien moeten er als bewijs weer kopien van kassabonnen worden ingeleverd, die ze nota bene al bij het apparaat hadden gekregen.
Als we niet op hun aanbod ingaan, moeten we maar langer wachten totdat ze het probleem op een andere manier zullen oplossen.
Ik ben benieuwd hoe lang we moeten wachten !
Ik zou graag willen weten welke ervaring anderen hebben, die ook deze keuze "wachten" hebben gekozen.
Voor degene die met een gelijke situatie zitten: bereken uw waardebon op www.service.shop.nl
Het wordt tijd, ook gezien de vele gelijksoortige opmerkingen over dit bedrijf, hier eens wat "ruimere" aandacht te besteden.

Re: Boxford Service?

Geplaatst: 04 okt 2007 16:37
door Redmar
Zojuist heb ik mijn derde telefoontje met esther gehad..... Onze magnetron is nu 8 weken geleden aangekomen. Toen ik de eerste keer belde over de magnetron kreeg ik het gebruikelijke verhaal dat ik mijn magnetron moest opsturen etc, maar er werd bij gezegd dat ze momenteel geen voorraad hadden en dat het dus 4 tot 6 weken kon duren. Na 6 weken eens gebeld om te vragen hoe het er voor stond, maar toen konden ze nog niets zeggen, ik stond op de wachtlijst voor een nieuwe en meer konden ze op dat moment niet voor mij doen. Toen kreeg ik argwaan en ben ik eens gaan zoeken en kwam ik op dit soort fora uit... Dan zakt de moed je wel ff in de schoenen. Wou dat ik de magnetron nooit had opgestuurd, maar direct naar de Aldi terug was gegaan. Maar goed. Vorige week kreeg ik een brief met daarin de bekende waardebon actie. Bij berekening van de waarde blijft er echter maar 2 derde van het bedrag over:S. Dus vandaag nog maar eens met Esther gebeld en gevraagd hoe het nu met mijn magnetron zat. Heb haar ook geconfronteerd met dat er al sinds jaar en dag klachten over boxford zijn en of ze daar nou werkelijk niets van leren. Dan geeft ze als antwoord dat ze daar natuurlijk wel wat aan doen, maar dat je de tevreden klanten nooit hoort en alleen maar klachten leest.... Toen heb ik haar geconfronteerd met de waardebon waarbij ik heb aangegeven dat ik schadeloos niet een vergoeding van 2 derde van het aankoopbedrag vindt en dat ik alleen akkoord zou gaan als ze het hele bedrag zouden vergoeden. Dit was niet mogelijk omdat ze met afschrijving werken. Dus toen heb ik haar gevraagd of het normaal is dat een magnetron van hun in 3 jaar wordt afgeschreven. Daarop was haar antwoord ja en toen ik zei dat dat ding dus niet langer meegaat dan 3 jaar zei ze doodleuk als je geluk hebt wel. De kwaliteit van hun eigen producten hebben ze dus ook niet hoog in het vaandel. Vervolgens dacht ik van goh, laat ik dan eens met gerechtelijke stappen dreigen, maa dan word je doodleuk uitgelachen en verteld ze je dat je dat maar moet doen als je daar zin in hebt.... 1 ding weet ik wel, ik koop NOOIT meer een product van H.E. of de andere merken die bij dat boxford concern horen. Zal binnenkort esther maar eens gaan stalken met mailtjes, ik ben inmiddels die 20 cent per minuut ook goed zat. Haar e-mail adres is wel te achterhalen via één van deze forums. Maar voor iedereen die nog niets heeft opgestuurd, probeer het eerst even bij de winkel waar het vandaan komt en leg de situatie uit, want opsturen wil je echt niet!

Groetjes,

Redmar

Re: Boxford Service?

Geplaatst: 04 okt 2007 17:03
door trappist
de oplossing is eigenlijk simpel: op het moment dat uw apparaat defect raakt in garantie stuurt u het op naar boxford en koopt meteen bij uw supermarkt een nieuwe :lol: en dan een schietgebedje doen dat deze tweede het uithoudt tot de eerste weer boven water komt, andere mogelijkheid is gewoon een merk/type aanschaffen waarop wel service wordt geleverd, kost misschien iets meer maar dat bespaart een hoop ellende en extra kosten :!: