Pagina 2 van 4

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 30 aug 2006 14:10
door tjoektjoek
Dat kun je vergeten marinepik. Daar is al eerder om gevraagd en daar wordt volgens mij niet op ingegaan.

Aan de andere kant, waarom zou zij (dat is al vastgesteld, dus hoeveel procent van de Nuonmedewerkers vallen er af?) zich bekend moeten maken? Veel mensen zijn blij met haar hulp en op zich levert ze goed werk. Of het nu door Nuon georganiseerd wordt of niet.

Neemt niet weg dat ik ook wel nieuwsgierig ben :wink:

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 30 aug 2006 15:52
door Peter_vd_M
Even tussendoor...........

Marinepik,

De monteur heeft zijn gegevens (meetgegevens) op papier gezet. Van deze gegevens heeft hij inderdaad een afschrift achtergelaten. Deze extra bon liet hij achter nadat ook wij gesproken hadden over het transport naar het externe bedrijf.
Ik heb dus in ieder geval enige meetgegevens op papier. Als het externe bedrijf anders concludeert weet ik ook nog niet hoe verder te gaan. Hier ga ik voorlopig niet van uit. Er is mij al eerder verteld dat ik ook een beetje vertrouwen moet hebben, en dat klopt.

Ik zal nog even wat mist rond "de medewerker" wegblazen, zo moeilijk is dat niet. :shock:
1. "de medewerker" reageert alleen op vragen/klachten over het NUON.
2. "de medewerker" heeft blijkbaar toegang tot de contract en/of klantnummers van de mensen aangesloten bij het NUON.
3. Eén en één is twee. :idea:
Dus, ja "de medewerker" werkt voor het NUON.
Verder vind ik het verstandig dat "de medewerkers" niet gebruik maken van hun eigen naam. Zo kom je ook niet in verwarring als medewerkerA zijn baan opzegt en medewerkerB het overneemt.
Je leest het goed. het zijn meerdere medewerkers van het NUON die onder dezelfde alias op dit forum inloggen.

Zoals je in deze thread kunt lezen heb ik een aantal maal met "de medewerker" gesproken. Dit zijn tot op heden twee verschillende personen geweest. Het maakt volgens mij niet door wie je van welk bedrijf geholpen wordt. Als degene die je helpt maar documenteerd en zijn/haar afspraken nakomt. Als medewerkerA iets afspreekt vind ik het prima als mederwerkerB het overneemt, hierbij ga ik er wel vanuit dat medewerkerB volledig op de hoogte is gesteld door A. Op dit punt sluit ik mij dus aan bij tjoektjoek.


Groeten,

Peter.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 01 sep 2006 05:36
door mylo1
Wat maakt het uit ..of het een hij of zij is..als je maar geholpen wordt!!!
toch!!
Ik zit zelf bij de nuon..en daarom volg ik het ook ..met grote belangstelling
Het voelt wel veilig ..als je weet ,dat als je geen gehoor krijgt bij 'n call centrum ...dat je het hier kwijt kan

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 01 sep 2006 22:44
door marinepik
En dat Mylo1, zou niet mogen.
Waarom moet "de medewerker" steeds zijn diensten aanbieden, waarom kan NUON de zaak niet meteen goed regelen zodat ze een ieder tevreden houden.
Als "de medewerker"dat kan kan NUON het ook, ja toch.

Marinepik

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 02 sep 2006 00:30
door mylo1
marinepik...je hebt gelijk ..het zou bij nuon zelf opgelost moeten worden..maar helaas..dat gaat soms niet op..en dan ben ik toch blij om te weten ..dat hier een medewerker[en op andere site's]is..die mij ..of mijn familie uit de problemen kan halen
want wees nou eerlijk ..waar mensen werken vallen spaanders..en vooral in een call center[en niet alleen bij nuon]
Dus ik ben blij dat er toch aandacht aan besteed wordt :wink:
en op deze manier ,toch mensen worden geholpen¡¡¡..ik zie het als een extra dienst :D

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 02 sep 2006 01:03
door kiz
misschien moeten de energiebedrijven hun beleid heroverwegen en i.p.v. een "callcenter" een webdienst gaan aanbieden waar mensen hun vragen m.b.t. de rekening kwijt kunnen? Dat scheelt in ieder geval een hoop telefonisch onbegrip (aan beide zijden) en "medewerkers" hoeven dan niet diverse fora af te struinen naar klachten, maar kunnen direct aan de slag met de aangemelde klachten

tis maar 'n idee :wink:

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 02 sep 2006 08:55
door Ron 2
i.p.v. een "callcenter" een webdienst gaan aanbieden waar mensen hun vragen m.b.t. de rekening kwijt kunnen? Dat scheelt in ieder geval een hoop telefonisch onbegrip (aan beide zijden)
Dat zou niet werken volgens mij, in een gesprek kun je onmiddelijk reageren als je merkt dat iets niet duidelijk overkomt of als je nog een aanvullende vraag hebt, je kunt b.v. vragen: hoe bedoelt u dat?
In schriftelijke (e-mail, forum o.i.d.) blijf je eindeloos heen en weer schrijven, niet iedereen kan in een paar zinnen precies verwoorden wat hij/zij bedoelt, kijk maar naar dit forum.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 02 sep 2006 12:40
door Laurent
een fatsoenlijk telefoongesprek levert altijd resultaat op,zeker als de zg klager netjes de zaken uitlegt en niet gelijk in de boom klimt, daar wordt niemand vrolijk van.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 02 sep 2006 14:23
door kiz
@ Ron en Laurent:

In principe ben ik het wel met jullie eens, maar de praktijk wijst uit dat de gemiddelde klantenservice een call-center is (1e lijn) en dat vele mensen daar vast blijken te lopen, niet naar de tweede lijn worden doorgezet en hier hun beklag komen doen.
Uit de handelswijze van "de medewerker" mag ik opmaken dat het hier iemand uit de "tweede lijn" betreft die blijkbaar wél in staat is om problemen adequaat op te lossen.
Hiermee erkent in elk geval Nuon feitelijk dat haar eerste lijn blijkbaar niet adequaat werkt, en maakt gebruik van het medium van Tros Radar om via hun eigen tweede lijn alsnog problemen op te lossen.
Bovendien is het zo dat telefonisch gemaakte afspraken vaak moeilijk reprocudeerbaar zijn, dit itt een via een webformulier (of email) vastgelegde klacht.
En tenslotte... als in eerste instantie een klacht of probleem toch niet adequaat blijkt te zijn opgelost, probeer dan maar eens dezelfde persoon in een call-center aan de lijn te krijgen als waar je oorspronkelijk mee hebt gesproken.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 03 sep 2006 09:58
door Laurent
De zg Medewerker is een fake figuur, hij-zij probeert aan contractnummers te komen, daarna liggen je prive gegevens op straat.

Medewerker is watching you. :oops:

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 04 sep 2006 08:55
door tjoektjoek
Alsjeblieft Laurent,

ga ergens anders lopen zieken. Lees het onderwerp van Michealz (help, nuon maakt een gezin kapot). Geloof je jezelf nu nog steeds? En wat moet de medewerker nou met jou gegevens? Hij of zij werkt bij Nuon. Heeft dus toegang tot alle contractrekeningen en gegevens, maar nee, hij of zij moet net die van een klagend consument op trosradar hebben.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 15 sep 2006 14:35
door inmen
Hallo,

Voornamelijk n.a.v. het verhaal van Peter heb ik gekozen om hier ook mijn verhaal te doen. Het verhaal van Peter lijkt zo op die van ons dat je zou denken dat wij in huis wonen.

Situatie: Gisteren donderdag 14 september wordt er een meting vericht door een NUON-medewerker. Deze beste man had ook mijn oude standen van 23 mei jl. na.v. eindafrekening van de NUON. Wij zijn naar een andere energiemaatschappij overgestapt.
Wij hebben een verschil van 14.022 KWh. Volgens de meter heb ik in nog geen vier maanden tijd dit bovenstaande verbruikt. Nu heb ik de standen vanochtend weer opgenomen en vergeleken met die van gisteren laatste opname van diegene die heeft opgemeten en hij heeft meer dan 40 KWh verbruikt terwijl ik bewust in deze vierenentwintig uur nog geen wasmachine, fornuis, oven, vaatwasser enz heb gebruikt.
Dus als ik inderdaad mijn dingen doe en mijn apparaten gebruik zoals gewoonlijk zit ik ook rustig aan de 55 KWh per dag.

Helaas was de NUON niet zo begaand met mij. Ik heb nl voor meer dan 10 euro verbeld en uiteindelijk niet wijzer geworden dan continu mij gelijk geven dat het een raar verhaal is, maar dat ze niemand langs kunnen sturen. Het lag aan mij/ons. Of evt aan de apparaten die niet goed waren. We hebben gecheckt maar als je één voor één de stoppen uit zet dan en daarna weer aan gaat de meter niet anders (extremer) als daarvoor. Ook wonen wij daar pas drie jaar en 99% van de veel gebruikte apparatuur is niet ouder dan drie jaar.

Nu is ons een formulier vestuurd om de boel te laten ijken, echter na het ontvangen van dit bewuste formulier duurt een afspraak maken minimaal 10 tot 15 werkdagen als je gelukt hebt. Ondertussen zit ik de hele dag met buikpijn thuis of op mijn werk en maar te bedenken wat het kan zijn.

Maar na het verhaal van Peter te lezen, krijg ik steeds meer het idee dat dit NIET aan ons ligt maar dat die meter op hol is geslagen. De meter is wel van 1974 (1e meter vanaf bouw woning). Wat kan ik nu nog het beste doen, afgezien van het wachten op het formulier en een afspraak maken. Is het nl. uberhaupt mogelijk een defect apparaat te hebben die het presteerd om in 4 maanden tijd 14000 KWh te verslinden. En niet te spreken over het heel veel gebruiken op dit moment.

Ik houd in iedergeval Peter in de gaten, hoe het hem verloopt en ikzelf ga nogmaal maar een poging doen om een directe afspraak te maken zoals peter in deze Forum vermelde.

Ik werk voor een woningbouwvereniging maar ik durf nu wel te beweren dat ik mij kan verplaatsen in een persoon die ook afhankelijk is van derden.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 15 sep 2006 14:56
door Toolboy
U zit in een zeer lastige situatie .let wel er bestaan ook aftappers die zich rot lachen als ze dit lezen.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 22 sep 2006 20:46
door Peter_vd_M
Update,

Vandaag heb ik het officiële ijkresultaat binnen gekregen.
Jawel ook bij het Nuon meetbedrijf in A’dam gaf de meter de al eerder beschreven afwijking. De door hen gestelde conclusie is dan ook “De onderzochte kWh-meter voldoet niet aan de krachtens de IJkwet en IJkregeling bij herkeuring te stellen eisen.”
In een eerdere update schreef ik dat een kWh-meter een afwijking mag hebben van 60 promille. Dit blijkt 40 promille te zijn.

In de begeleidende brief van het Nuon geven zij te kennen de kosten van de ijking voor zich te nemen. Dit is conform de voorwaarden.
Verder krijg ik binnenkort een aparte specificatie van de herberekening van mijn verbruik, zo schrijft het Nuon.

Medewerker, kunt u misschien iets minder vaag zijn over “binnenkort”?
Op 10 okt. aanstaande loopt mijn betalingsuitstel namelijk af.


Wordt vervolgd……………………….

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 23 sep 2006 11:44
door tjoektjoek
Hallo Peter!

Kijk, dat is natuurlijk wel mooi nieuws. Nu is er meer duidelijkheid voor u. Ik ben reuze benieuwd hoe en hoesnel het nu verder wordt opgelost.

Bedankt voor de update!

Mvg,

Tjoektjoek

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 23 sep 2006 12:27
door Laurent
en de trein rolt verder, ook bij de energiebedrijven valt alle sop zijn plekje,:)

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 25 sep 2006 13:56
door Binsky
Beste Peter,

Ik ben blij dat jij hier je verhaal hebt gedaan, dat geeft mij ook weer wat hoop! Ik zit in een vergelijkbare situatie, met een overdreven hoge jaarafrekening...

Ik heb zelf maar een thread gestart, om niet die van jou te hijacken: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43341

Nu hoop ik natuurlijk dat mijn situatie hetzelfde staartje heeft, en dat ik toch nog een bedrag van mijn eindafrekening kan afschaven...

Trouwens, om iets toe te voegen aan de discussie op de vorige pagina, de Nuon heeft zelf ook een mogelijkheid om je terug te bellen. Er is een form op hun site, waar je je probleem kunt neerleggen in korte bewoordingen (1000 karakters max.) Daarna wordt je netjes teruggebeld op een tijd die je zelf kunt ingeven. Ik vond dit een behoorlijke verbetering tov de vorige keer dat ik de klantenservice nodig had, en het was een stuk goedkoper! :D

Succes!

Robin

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 03 okt 2006 12:58
door Peter_vd_M
Update,

Zojuist even contact opgenomen met het Nuon.
De medewerker heeft mij dus niet gebeld nav mijn vorige update.

Ik heb de vraag gesteld of mijn nieuwe specificatie/jaarnota al klaar was.
Het antwoordt van de customer care medewerker was kort en krachtig.
De nieuwe specificatie/jaarnota zal uiterlijk 20 oktober a.s. bij mij in huis zijn. Tevens hadden zij mijn betalingsuitstel van de "oude" jaarnota al verlengd tot deze datum.


Wordt vervolgd................

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 03 okt 2006 13:11
door tjoektjoek
Tevens hadden zij mijn betalingsuitstel van de "oude" jaarnota al verlengd tot deze datum.
Dat wilde ik in mijn vorige post al suggereren, maar ik dacht:"ergens vanuit gaan moet ik maar niet opperen" :lol:

Ik ben benieuwd of hij er dan is. Zullen we een poll opzetten? :wink:

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 03 okt 2006 13:14
door Peter_vd_M
Goed idee,

Ik gok erop dat de nieuwe nota netjes voor 20 oktober binnen is.


Groeten,

Peter.