LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Het feit dat je niet vindt dat het veschil van mbt de zijkanten van de lades genoemd genoemd moet worden is natuurlijk persoonlijk, maar, stel dat de keukenboer een offerte maakt onder het mom van "private label", deze keuken dan sm noemt ,maar activ verkoopt, dan gaat je prijsvergelijk dus mis.

Op het moment dat de glasladen worden genoemd in de offerte, dan valt dit dus te controleren en is het voor iedereen duidelijk.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

ja kulta daar moet ik je gelijk in geven, maar eerlijkheidshalve ik vermeld het ook nooit bij een offerte hoor, maar goed, ik maak de offerte gelijk waar de klant bij zit en loop hem ook gelijk door en bespreek die dingen wel altijd,

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door rma27 »

Dit lijkt op een uitgeklede Systemat, een veelgebruikte methode van de DMG groep.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Mr.P »

Niet aleen de DMG groep, ook onze oosterburen maken er dankbaar gebruik mee om een Systemat offerte binnen te halen.

Mr.P.

indypindy
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door indypindy »

ik heb er inmiddels eentje gekocht en ik heb het advies van loesjes opgevolgd, gekocht waarvan ik dacht dat ik er een goede prijs voor betaal en ze gaven me inderdaad de bruto prijzen en daar deden ze al 30 % van af en daar kon ik nog een klein beetje vanaf knabbelen.
maar ja dat voordeel is zo weg als je er nog wat bij koopt.

Kortom ik heb een goed adres gevonden, geen aggressieve verkoper, heel geduldig en ze trekken je niet het vel over de oren.

ik hoor wel als iemand het adres wil hebben.

groeten
mir

KP
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2006 13:19

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door KP »

Even wat vragen over Systemat en Hacker

1. Is dit van de Firma Hacker?

2. Een van Mandemakers keukens heeft ons een Hacher Kalamata 038 oude wit geoffeerd.
Als ik kijk op de site van Hacker dan kom ik deze "lijn"niet tegen.
Wat is dit dan???

KP

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Hacker en systemat is beide van de fa. Hacker

kalamata is geen naam die hacker zelf gebruikt, maar misschien is het een naam die mandamakers er aan geeft om "offerte"vergelijking te voorkomen.
Hacker gebruikt voor de kleuren wel nummers, maar zowel in de hacker classic als in het systemat boek kom ik bij de kleur nummers geen 038 tegen, dus dit kan ook eigen verzinsel van de mandemakers groep zijn

hacher heeft wel een 038 maar dat staat voor melkglas,

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

038 wordt bij Häcker wel gebruikt al kleurcode voor
kunststof oud wit, bij bijvoorbeeld systeem wanden.

Dus 038 inj combinatie met Oudwit is nog te verklaren

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Ja precies, maar niet voor fronten kulta, kijk maar eens in het boek en je ziet nergens bij de fronten de kleurcode 038 staan

inderdaad klopt het dat dit wel vermeld staat bij de systeemwanden etc

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Hoi een vraagje,

ik heb bij een kleine keukenzaak uiteindelijke de offerte getekend. Hierop stond vermeld dat ik een Systemat Activ 130 (model AV 20XX) heb gekocht. Ik ben nu een vergelijking met de installatietekening aan het maken en hierop staat de Heacker Activ 130. Ik begrijp dat er tussen deze twee merken nogal wat kwaliteitsverschil zit. Wat heb ik nu een Heacker keuken of een Systemat keuken???

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Iemand een reactie?

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

De fabriek: Häcker

De Programma's : Edition,Systemat,Active130 en Classic

Je hebt dus een keuken van Häcker uit het programma Active 130

En je hebt dus geen systemat

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

niet verkeerd denk ik is om te zeggen dat een aantal jaar terug hacker nog 2 lijnen kende
de normale lijn en de maxi lijn die ze systemat noemden
Omdat bleek dat systemat toch wel een stuk duurder in de markt hadden gezet hebben ze de systemat een stuk uitgekleed ( qua luxe) en toen active 130 hebben genoemd

dus de verwarring wordt echt wel eens vaker gemaakt hoor dat iemand het een systemat active noemt.

je hebt gewoon een active keuken en die is van het merk hacker

maar eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je zo'n vraag niet bij je winkel neerlegt. hindert toch neit als je om duidelijkheid vraagt of is het vertrouwen misschien niet zo groot??

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Nou ik heb in de winkel gezegd dat ik een systemat keuken wil. En dat staat ook op de offerte. Ik vrees daarom dat ik teveel heb betaald voor de keuken, maar wil het tot nu toe goede contact met de leverancier niet verpesten. Ik vraag me dus af hoe ik dit het beste kan aanpakken......

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Geef in de winkel gewoon aan dat je hebt gehoord dat er een verschil is tussen Active en tussen Systemat en dat de omschrijving op je offerte je aan het twijfelen heeft gebracht.

Vraag of de verkoper je duidelijk het verschil tussen Active en Systemat wil uitleggen en beter nog in de showroom wil laten zien.

Laat hem dan vertellen welke uitvoering jij geoffreerd hebt gekregen.

Lijkt me iets dat iedere (betrouwbare) keukenzaak, zonder probleem wil uitleggen.

Ze hebben er zelf namelijk ook niets aan dat er achteraf discussie onstaat over wat er is aangeboden.

Ik ben zelf wel van mening dat het een beetje slordig is dat de omschrijvingen Systemat / Active door elkaar worden gebruikt.

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Bedankt voor jullie reacties. Kan iemand mij een indicatie geven wat een Hacker keuken met de onderstaande specs mag kosten en wellicht wat een Systemat keuken met dezelfde specs kost? Ik denk dat ik dan een stuk sterker sta:

Hacker AV 2031 A564 Activ 130 Oud wit
Opstelling Hoekkeuken 380 bij 240
Onderkasten: 78 cm hoog (3*60, 2*50(spoelkast), 1*100 (ladekast) en 1*45)
Wandkasten: 91 cm hoog (2* 60, 2*50)
Daarnaast alle apparatuur Atag/Siemens
Werkblad, Graniet rand 6 cm.

Graag een indicatie....

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Iemand een reactie op bovenstaande posting? Ik heb morgen een afspraak bij de leverancier om e.e.a. uit te praten

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

is niet mogelijk, veel te weinig info

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn ook bezig met een systemat of activ keuken. Wij hebben voor de activ versie gekozen omdat we geen bovenkastjes hebben en er alleen verschil voor systemat - activ versie is door glas in de zijkant van de laadjes. Zijn er verder nog verschillen in de kastjes? Bij ons staat op de offerte systemat activ 130. Volgens de verkoper zat het verschil voor onze keuken alleen in dit glas. Verder hetzelfde. Is dit waar?

Nu gaan we voor dezelfde model keuken ook kijken wat deze versie kost in Siematic uitvoering. We hebben een hoogglans witte keuken met zwart graniet (GATO). Is siematic beter duurder dan systemat.

Alvast bedankt,

Kathy

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

systemat heeft een fluisterprofiel, active niet

Gesloten