Re: Shoestring: negatief reisadvies
Geplaatst: 25 aug 2006 16:51
Als ik het verhaal bekijk over het inchecken en het zoeken naar het juiste vliegtuig op Schiphol, dan kom ik tot de conclusie dat Shoestring een contactpersoon moet hebben op Schiphol. Dit is bij andere reisorganisaties wel het geval. De contactpersoon checkt of iedereen van de groep er is, kijkt toe of de incheckprtocedure goed gaat. Gaat de incheckprocedure mis doordat bv iemand niet voorkomt op de reservering dan kan hij/zij direct kortsluiten met Shoestring.
Is er vertraging of een vluchtbgecanceled dan kan de contactpersoon via Soestring de reisbegeleider inlichten die staat te wachten op het aankomst vliegveld
Stel je nu eens voor dat iemand op weg naar Schiphol vertraging krijgt en en te laat is voor zijn vlucht. Er is geen contactpersoon op het vliegveld. Andere leden van de groep checken wel in (ze weten niet dat iemand vertraging heeft) en komen op tijd aan bij de reisbegeleider. Reisbegeleider denkt: groep is er en gaat met de groep weg. De persoon die de vlucht gemist heeft komt met een latere vlucht op het aankomst vliegveld en helaas: geen reisbegeleider en geen groep. Fantasie? nee, want ik heb reisverslagen gelezen dat het net kon worden voorkomen dat de reisbegeleider wegging zonder dat de groep compleet was.
Een reisbegeleider is geen gids, maar dat hoeft ook niet. Een begeleider moet zorgen dat de reis goed gaat en in geval van ziekte, staking, pechgeval of ander ongemak zodanig moet ingrijpen dat de reis door kan gaan in welke vorm dan ook. Een goede reisbegeleider is iemand die een zieke goed begeleid naar het ziekenhuis, door alle bureaucratie heen leid en de andere leden van de groep goed opvangt.
Een locale reisbegeleider weten veel, maar ze weten helaas ook al te goed hoe ze zoveel mogelijk geld kunnen trekken uit de toeristen. Denk aan geld wisselen tegen ongunstige koersen, excursies tegen veels te hoge prijzen ect. Een Nederlandse reisbegeleider kan dit voorkomen. Met een Nederlandse reisbegeleider wordt de reis wel duurder, (reisbegeleider moet oa opgeleid worden) maar kwaliteit kost geld.
Shoestring is een van de goedkoopste organisaties maar daar is de kwaliteit ook naar...
Is er vertraging of een vluchtbgecanceled dan kan de contactpersoon via Soestring de reisbegeleider inlichten die staat te wachten op het aankomst vliegveld
Stel je nu eens voor dat iemand op weg naar Schiphol vertraging krijgt en en te laat is voor zijn vlucht. Er is geen contactpersoon op het vliegveld. Andere leden van de groep checken wel in (ze weten niet dat iemand vertraging heeft) en komen op tijd aan bij de reisbegeleider. Reisbegeleider denkt: groep is er en gaat met de groep weg. De persoon die de vlucht gemist heeft komt met een latere vlucht op het aankomst vliegveld en helaas: geen reisbegeleider en geen groep. Fantasie? nee, want ik heb reisverslagen gelezen dat het net kon worden voorkomen dat de reisbegeleider wegging zonder dat de groep compleet was.
Een reisbegeleider is geen gids, maar dat hoeft ook niet. Een begeleider moet zorgen dat de reis goed gaat en in geval van ziekte, staking, pechgeval of ander ongemak zodanig moet ingrijpen dat de reis door kan gaan in welke vorm dan ook. Een goede reisbegeleider is iemand die een zieke goed begeleid naar het ziekenhuis, door alle bureaucratie heen leid en de andere leden van de groep goed opvangt.
Een locale reisbegeleider weten veel, maar ze weten helaas ook al te goed hoe ze zoveel mogelijk geld kunnen trekken uit de toeristen. Denk aan geld wisselen tegen ongunstige koersen, excursies tegen veels te hoge prijzen ect. Een Nederlandse reisbegeleider kan dit voorkomen. Met een Nederlandse reisbegeleider wordt de reis wel duurder, (reisbegeleider moet oa opgeleid worden) maar kwaliteit kost geld.
Shoestring is een van de goedkoopste organisaties maar daar is de kwaliteit ook naar...