LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door pewi »

Een tien met een griffel voor Antoinette.

Hoewel een half uurtje veel te weinig is om alle misstanden te behandelen, weet zij en haar redactie toch de belangrijkste punten eruit te halen. Een heel duidelijk verhaal.
We zullen doen wat Knuppe van ons wil en zullen afrekenen met dexia.

PS. Okerene, u bent zoals altijd erg verhelderend geweest. bedankt.

Vrgr pewi.

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Alweer zo klaar als een klontje, Dexia is zo schuldig en corrupt als het maar zijn kan. Dat weten we al langer dan vandaag. Wie houdt de waarheid tegen?? Gooi open die beerput. Zalm en consorten beken nu eindelijk eens kleur en geen slib of de tong meer graag.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door painter »

Als je als rechter nu nog de Duisenbergregeling door drukt, dan is warsheid en niet voor de realiteit open staan een feit en kan je wel degelijk uitgaan dat er van boven af wordt gedirrigeerd door de lachende vis en zijn maat Donner.
Het is te gek voor woorden dat de na de uitleg van professor Hulst over de WCK uberhaubt nog een onderzoek moet worden gedaan naar aandelen die wel of niet zijn aangekocht, ze mochten niet eens deze wanprodukten verkopen zonder vergunning, dus als de hoge raad nu verstandig is, dan is nadat de hele regeling is afgeketst een kantekening op zijn plaats van het hof, en wel dat de dexiabank beter de gehele inleg terug kan geven, anders kost het de bank alleen maar meer aan advocaatkosten en belastinggeld.
De uitzending was in mijn ogen top en verhelderend zo vlak voor de uitspraak van de rechtbank,


VR GR

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door pewi »

Voor degene die deze uitzending gemist heeft,
De herhaling van Radar is dinsdag om 13:20 uur op Nederland 1.
Vrgr pewi

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door peewee »

Een prima uitzending van Tros Radar. Ofschoon alle relevante punten helder werden samengevat, vrees ik toch dat de gemiddelde televisiekijker en ook veel leasegedupeerden het (juridische) spoor in deze affaire wel een beetje bijster zullen zijn, zo langzamerhand.
Na het Belgisch/Nederlandse vergelijkende rekensommetje waaruit het meten met twee maten van Dexia blijkt, vraag je je af of het Gerechtshof Amsterdam zich nog langer door Dexia laat misbruiken voor die zozeer door Dexia gewenste Algemeen Verbindendverklaring van de Duisberg-regeling.

Durga
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 aug 2006 20:17

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Durga »

Die te beperkte opdracht aan AMF door de rechter baart jullie geen zorgen?

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door faeks »

Ja natuurlijk baart dat zorgen! Dat voorspelt weinig goeds w.b. Wcam en alle gevolgen vandien!
Over 15 of 20 jaar zal de waarheid aan het licht komen over deze doofpotaffaire. Op die doofpot is alles gericht lijkt het wel!

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Marja3 »

Heel goede uitzending! Mijn eerste complimenten gaan toch uit naar onze informatieaandragers! Onze belangenbehartigers!

Hmm , Dhr knuppe heeft inderdaad wat te veel broodjes aap gegeten, Ik heb samen met een goede vriendin en nog andere goede bekenden in de zaal gezeten ten tijde van de rechtszaak in Amsterdam tijdens het proces inzake het eventueel verbindend verklaren van de Duivelsbergregeling.

. We waren tot tranen toe geroerd door het betoog van een hele moedige vrouw die haar woordje deed. Mijn vriendin wist zich enigzins onder controle te houden, met wel wat traantjes, logisch, bij mij was er geen houden meer aan. Ik kreeg mezelf niet meer onder controle helaas.

Later in een nabij gelegen restaurant ging het wat beter.
Had vluchtig van te voren mijn persoonlijke coulance regeling doorgelezen waaruit ik dacht op te maken dat ik nog wat toe kreeg, nadere bestudering achteraf, waren het wat woordspelingen die mij op het verkeerde been hadden kunnen zetten. Piet K. Leek wat verbaasd en niet onterecht hoor. Klopte niet natuurlijk nadat ik er eens goed naar gekeken had.

Ben er niet ingestonken en hopelijk herkennen de mensen mij, kreeg niets hoor , toch ongeveer maar een faillissementsbedrag bijleggen, dan was het klaar geweest.

Wat ik dacht klopte dus achteraf niet.. Hoewel ik het verkeerd begrepen had, zou ik het niet getekend hebben zonder juridisch advies vooraf. Ik leef nog!!
Ik wens alle andere gedupeerden met de ups en downs die we ondertussen met zijn allen delen dat dit ons een stap dichter bij de gerechtigheid zal brengen...
Moed voor allen,
Liefs Marja

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Elias »

Prima uitzending !
Pluim voor TrosRadar en de echte belangenbehartigers.

Faeks, die beerput alias doofpot komt in ieder geval steeds duidelijker in beeld.
Zwaartepunt hangt nu bij de betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en diepgaande kennis van de rechter(s) en ons rechtsbestel en de durf om de wet toe te passen, ongeacht de manipulerende overheid.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door ad snoeren »

De uitzending net op video gezien.

Prima werk van radar en Antoinette.
Het is allemaal zo duidelijk als wat

Er valt niets in doofpotten en beerputten te stoppen.
De deksels zijn er af, voor diegene die dat horen te bekijken.

En zij die dat weigeren zoals SLV en consorten zijn zelf medestandercriminelen van de oplichtersbende.

En als de AFM het voor elkaar krijgt om de rechters te bewegen om die Wcam er maar door te drukken, omdat ze niks bijzonders ontdekt hebben.

Staat het voor mij vast dat de overheid en de geldmachines(banken)
met elkaar verstrengeld zijn en we op recht in dit land niet kunnen rekenen.

ZAlm heeft daar zelf al een duidelijk voorbeeld van gegeven met zijn opmerkingen over de Wck.

Heemskerk en Bos zijn ook tamelijk twijfelachtig omdat ze zich lekker op de vlakte houden.

Dus als u nog weet waar u veilig op kunt stemmen in november.

Ik weet het niet. TENZIJ!!!
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 29 aug 2006 03:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Zie nog ff mijn poll. Stel dat de aandelen wel op de juist manier op naam waren geleverd, waren ze dan niet gedaald?

Martinvdm

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Daar gaat het even niet over....Je draait zoals gewoonlijk weer om de pot heen en houd weer dat handje boven Dexia ...

Het gaat er nu om dat er regels opgesteld zijn (zoals je ook in de aflevering heb kunnen zien) waar Legio Lease gewoon lak aan gehad heeft.

En er is veel meer aan de hand geweest, en dat heeft Radar prima naar boven gebracht. Probeer ook eens inhoudelijk te reageren zoals de Wge en de WCK die met handen en voeten betreden is...

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door pewi »

Uitzending gemist,

Geen probleem, klik hier

Vrgr pewi

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door HvdC »

Al met al gaat deze zaak zeker nog toch 2010 duren. Er zijn steeds meer mensen die zich afvragen wat de toegevoerde waarde is van doorprocederen.

Ik ken in ieder geval velen die zich erbij neergelegd hebben en de Duisenberg regeling hebben aangenomen en die nu een stuk rustiger slapen. Ok...ze zijn 15 duizend euro armer. Dus de komende 2 jaren kunnen ze maar 1 keer per jaar op wintersport.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door * »

Tja, nu jij het zo uitlegt......
Ik ben overstag hoor.
Ik ga betalen, hoef mijn geld niet meer terug en ga de komende jaren niet meer op vakantie.
Dat is stukken beter dan een paar jaar rustig afwachten.
Bedankt voor de tip.

dokwerker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:10

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door dokwerker »

Mooie samenvatting Antoinette en complimenten voor uw vakmanschap :?

Rob

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Dexia: 'Zonder ons was Aegon nu failliet'
Belgen beschuldigen Nederlanders van bedrog bij miljardenovername aandelenlease

PIETER ELSHOUT en

GERBEN VAN DER MAREL

AMSTERDAM - Na jaren van rechtszaken van particuliere beleggers tegen Dexia gaan de Belgen nu zelf naar de rechter om de rekening neer te leggen bij verzekeraar Aegon. Dexia vraagt de rechter met terugwerkende kracht vast te stellen dat de verkoop van Legio-Lease-moeder Labouchere door Aegon aan Dexia ongeldig was.

Dexia betaalde destijds bijna euro 1 mrd. Inclusief de schadevergoedingen die inmiddels aan de leaseproducten kleven, is het financieel belang van deze rechtszaak veel groter.

In de eerste openbare zitting van de rechtbank hield Dexia-advocaat Jacob Cornegoor gisteren de rechter voor dat Dexia afgelopen jaren door het reputatieverlies al haar activiteiten in Nederland heeft moeten staken. 'Als Dexia Labouchere niet had gekocht, had Aegon haar deuren kunnen sluiten.'

Cornegoor beschuldigt Aegon van bedrog ten tijde van de verkoop. Volgens Cornegoor heeft Dexia nu voldoende bewijs dat Aegon in 1999 wist dat Legio-Lease een tikkende tijdbom was, waar zij zo snel mogelijk van af wilde. 'Alles wat later tot de aandelenleaseaffaire heeft geleid, was in 2000 al in de kiem aanwezig.' De advocaat zegt dat de bank destijds geen vermoeden had van gebreken. Dexia kwam in februari 2000 met een indicatief bod en deed daarna een boekenonderzoek, waarin volgens Dexia de problemen ook niet naar boven kwamen.

Dexia zegt onlangs na een zoektocht in de archieven ontdekt te hebben dat Aegon de gegevens die voor het boekenonderzoek beschikbaar werden gesteld, eerst zorgvuldig door haar eigen adviseurs heeft laten filteren, waarbij relevante stukken zijn achtergehouden. Als voorbeeld verwijst de advocaat naar een brief van de huisjurist van Legio-moeder Labouchere aan directeur Jos Streppel, waarin wordt gewaarschuwd dat de leaseproducten aanleiding kunnen geven tot claims van particulieren omdat handtekeningen van echtgenoten op contracten ontbreken. De huisjurist voorspelde dat de Consumentenbond en de Haagse jurist Hooft Graafland op de stoep zouden staan. Deze voorspelling is achteraf precies uitgekomen. Op 25 augustus stelde de rechtbank in Amsterdam vast dat contracten zonder handtekeningen van partners achteraf ongeldig verklaard kunnen worden.

Ook gaf Aegon aan Dexia geen inzage in kritische brieven van beursvoorzitter George Möller en de Autoriteit Financiele Markten.

'Als Dexia wist dat zo'n affaire ieder moment kon losbarsten had zij het bedrijf nooit gekocht', aldus haar advocaat, die de rechter vertelde dat Dexia niets anders heeft gedaan dan het beleid van Aegon voortzetten. De Belgische bank ziet Aegon als een kwaadwillende partij. 'Het is tijd dat de hete aardappel teruggaat naar Aegon. Die behoort de rekening te betalen.'

Hoewel het Dexia is die Aegon aanklaagt, was het Aegon die gisteren in de rechtszaak het initiatief in handen had. Haar advocaat Willem van Baren eiste dat Dexia de conclusies van haar boekenonderzoek openbaar maakt, waaronder rapporten van Dexia zelf, maar ook van haar adviseurs, de advocaten van Loyens & Loeff en de accountants PwC. Deze rapporten zullen volgens Van Baren aantonen dat Dexia wel degelijk de thans verweten gebreken van Labouchere had gezien. Van Baren onthulde dat Dexia in maart 2000 na het boekenonderzoek aanvullende garanties heeft geëist met betrekking tot de reclameuitingen van Legio-Lease en een ander, niet met name genoemd punt. 'Het feit dat Dexia ons tot nu toe deze informatie niet wil geven, laat zien dat zíj iets te verbergen hebben.'

Advocaat William Schonewille, die tienduizenden boze beleggers bijstaat, was in de zaal aanwezig als toeschouwer. 'Het meest interessant vond ik dat Dexia nieuwe garanties heeft gevraagd na het boekenonderzoek. Dat geeft aan dat Dexia elementen van de tikkende tijdbom geweten moet hebben.'

Volgens Dexia toont het feit dat zij extra garanties heeft geëist niets aan. 'Ook al denk je niet dat er iets mis is, dan vraag je bij overnames toch garanties. Je moet in zulke processen paranoïde zijn', aldus advocaat Cornegoor. Hij betoogde gisteren tegenover de rechtbank dat het de door Aegon gevraagde conclusies van haar boekenonderzoek niet hoeft vrij te geven. Dexia beroept zich daarom op de vertrouwelijkheid van de rapporten van haar adviseurs, die het haar zou verhinderen deze aan Aegon ter beschikking te stellen.

De rechter zal beoordelen of deze verdediging terecht is. Als Dexia verliest en de inhoud van het boekenonderzoek wordt openbaar, dan zal veel duidelijker worden of Dexia het onschuldige slachtoffer is van het sluwe Aegon, of dat beide partijen in 2000 al wisten van de donkere wolken die Legio-Lease boven het hoofd hingen.

Het tussenvonnis staat gepland voor 20 oktober. Advocaat Cornegoor rekent niet op een snelle nieuwe publieke confrontatie tussen Aegon en Dexia. 'Dat wordt pas ver in 2005.'


Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad

SS-Spaarder
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mei 2005 23:09

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door SS-Spaarder »

Goede uitzetting.
De voorbeelden met bedragen waren nog voorbeelden van kleine bedragen. Er zijn persoonlijke drama's, legio mensen met een extra hypotheek. Mensen die de broekriem echt aan moeten halen.
Dit had ook naar voren mogen (moeten) komen.
Haaks daarop Dexia in de persoon van Knuppe die overdadig geconsumeerd heeft. Treffender kan haast niet. :wink:

Steeds duidelijker dat Dexia fout gehandeld heeft.
Belgie met een betere regeling dan in Nederland! :shock: .
In Nederland waar Dexia al vele zaken verloren heeft worden de aangeboden regelingen ook stukje bij beetje beter in de tijd.
Maar het wordt vooral tijd voor een snelle, goede afhandeling.
Nog even volhouden

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Prima reactie maar een jaartje of vijf is wel lang hoor;)

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door jll »

Waarschuwing tegen forumverziekers zoals Prettige Feestdagen: hier eerst begin en eind van het originele bericht uit 2004
Publicatiedatum: 15/9/2004
Belgen beschuldigen Nederlanders van bedrog bij miljardenovername aandelenlease
------------------------------------------------------
Het tussenvonnis staat gepland voor 20 oktober. Advocaat Cornegoor rekent niet op een snelle nieuwe publieke confrontatie tussen Aegon en Dexia. 'Dat wordt pas ver in 2005.'


Copyright (c) 2004 Het Financieele Dagblad
PF laat in het bericht van vandaag de publicatiedatum weg en verknipt aan het eind het jaartal Copyright:
Geplaatst op 29 Aug 2006 22:47 door Prettige Feestdagen
------------------------------------------------------
Het tussenvonnis staat gepland voor 20 oktober. Advocaat Cornegoor rekent niet op een snelle nieuwe publieke confrontatie tussen Aegon en Dexia. 'Dat wordt pas ver in 2005.'


Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad

Gesloten