| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop Dell binnen 7 dagen retourneren, 270 euro armer!
-
ikbenik
Re: Laptop Dell binnen 7 dagen retourneren, 270 euro armer!
Als je een systeem bij Dell besteld zonder extra videokaart, dus de videokaart op het moederbord, en je wilt deze in de toekomst alsnog plaatsen, dan heb je een heel groot probleem.
Want het slot (AGP) is niet op het moederbord gesoldeerd.
Had je dan maar het duurdere model moeten kiezen (volgens Dell, want dan kon dat wel).
Jaja.......
Dell saboteerd de boel, om maar te voorkomen dat je in de toekomst zelf de computer gaat uitbreiden.
Want het slot (AGP) is niet op het moederbord gesoldeerd.
Had je dan maar het duurdere model moeten kiezen (volgens Dell, want dan kon dat wel).
Jaja.......
Dell saboteerd de boel, om maar te voorkomen dat je in de toekomst zelf de computer gaat uitbreiden.
Klopt helemaal. Een poos terug wilde een buurman wat meer spelletjes spelen en dat ging moeilijk met de onboardkaart. Echter bij het openmaken van de kast zat er werkelijk tot mijn stomme verbazing geen AGP-slot op.Dus, zonder het complete moederbord te vervangen is het niet mogelijk om later een normale videokaart te monteren.Of je moet misschien in staat zijn zelf zo een slot erop te plaatsen.Achterlijk vind ik dat.
Joopataa
Joopataa
-
ikbenik
Bij de bekende merken komt dit steeds vaker voor.
Dat is de prijs die je betaald omdat je het steeds goedkoper wilt hebben.
Goedkoop is duurkoop!
Maarja, mensen zullen het nooit leren.
De computersystemen die ik lever zijn altijd uitbreidbaar.
Ik doe niet mee met dat geneuzel.
Dat is de prijs die je betaald omdat je het steeds goedkoper wilt hebben.
Goedkoop is duurkoop!
Maarja, mensen zullen het nooit leren.
De computersystemen die ik lever zijn altijd uitbreidbaar.
Ik doe niet mee met dat geneuzel.
-
Captain Pervert
Dat gezeik over Dell komt alleen maar doordat het een immens grote distributeur is. Hun jaaromzet is zo ongeveer drie keer het BNP van Nederland. En ja, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
-
ikbenik
Echt niet.Dat gezeik over Dell komt alleen maar doordat het een immens grote distributeur is. Hun jaaromzet is zo ongeveer drie keer het BNP van Nederland. En ja, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
Je kunt het niet genoeg herhalen.rikker
Geplaatst op 11 Aug 2006 18:23 door Prikker
T
De Les : NOOIT BIJ DELL BESTELLEN !
Maar mensen kijken ook gewoon niet, waar ze iets kopen.
Het staat op internet, ook in de USA, vol met dit soort klachten over Dell.
Dat gezeik over Dell komt alleen maar doordat het een immens grote distributeur is. Hun jaaromzet is zo ongeveer drie keer het BNP van Nederland. En ja, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind[quote
Dit schreef Cap Pervert,
Hoe kortzichtig kan je zijn als op dit moment men in zwaar weer zit bij dell en een een winstdaling van 50% zit aan te komen.
Joopataa
[/quote]
Dit schreef Cap Pervert,
Hoe kortzichtig kan je zijn als op dit moment men in zwaar weer zit bij dell en een een winstdaling van 50% zit aan te komen.
Joopataa
[/quote]
Dat het slecht gaat met Dell is juist een goede reden om daar niets meer te kopen.
-
Captain Pervert
Daar gaat het toch helemaal niet om.
Het gaat erom dat een bedrijf met veel klanten ook relatief veen klachten heeft - en die komen allemaal op dit forum terecht, Daardoor lijkt Dell een waardeloze leverancier, maar dat hoeft niet te kloppen.
Het gaat erom dat een bedrijf met veel klanten ook relatief veen klachten heeft - en die komen allemaal op dit forum terecht, Daardoor lijkt Dell een waardeloze leverancier, maar dat hoeft niet te kloppen.
Maar de wijze waarop ze met klachten omgaan is ver beneden peil en dan spreek ik uit eigen ervaring.Geplaatst op 21 Aug 2006 22:42 door Captain Pervert
--------------------------------------------------------------------------------
Daar gaat het toch helemaal niet om.
-
ikbenik
Ik val Dell niet aan om die reden!Het gaat erom dat een bedrijf met veel klanten ook relatief veen klachten heeft - en die komen allemaal op dit forum terecht, Daardoor lijkt Dell een waardeloze leverancier, maar dat hoeft niet te kloppen.
Ik val Dell aan op de manier zoals zij te werk gaan!
Hoe zij vinden dat de klant met de computer moet werken!
Je koopt van Dell een computer waar de videokaart on-board zit.
Later wil je een andere videokaart in de computer zetten.
Je koopt de nieuwe 3D-kaart.
Je maakt de kast open.
En.............
Verrek.........
De AGP-slot ontbreekt!!!!
Tja, zegt Dell, had je het duurdere model maar moeten kopen!!
HOEZO DAN DELL?? IK BEPAAL ZELF WAT IK IN DE COMPUTERKAST WIL HEBBEN EN NIET JULLIE!!!!!!
(oeps, de caps bleef hangen! sorry!
Met Packard-Hell en Medion is het ook al niet beter gesteld!
Dat kan bij Dell toch ook? Mits je het maar bij hun doet, omdat ze eigen aansluitingen gebruiken voor van alles en nog wat. En bovendien koop je bij hun een kant en klare computer. Niet een lege kast. Dat het automatisch maar uitbreidbaar moet zijn is alleen gebaseerd op je eigen vermoedens. En als je wilt knutselen, wat doe je dan in hemelsnaam bij Dell?HOEZO DAN DELL?? IK BEPAAL ZELF WAT IK IN DE COMPUTERKAST WIL HEBBEN EN NIET JULLIE!!!!!!
Waarom moet een computer trouwens standaard compatible zijn met andere merken? Als je een auto koopt van BMW en je wilt er een Audi motor inzetten, dan is de BMW daar ook niet op voorbereid. Twee motoren met elk verschillende aansluitingen, maar in dit geval wordt het BMW niet aangerekend. Zo gaat het ook bij laptops. Daar is de videokaart ook niet altijd uit te breiden. Moet een snijblad van een Moulinex ook in een Braun keukenmachine passen?
Ik ben ook bepaald niet kapot van Dell, maar dat ze hun eigen aansluitingen gebruiken moeten ze zelf weten. Is dat vervelend? Ja! Maar als je het niet wilt moet je er maar niet kopen, en je huiswerk goed doen.
-
ikbenik
Waarom moet een computer trouwens standaard compatible zijn met andere merken? Als je een auto koopt van BMW en je wilt er een Audi motor inzetten, dan is de BMW daar ook niet op voorbereid.
Je hebt de geschiedenislessen vroeger zeker overgeslagen!
De reden dat een computer standaard compatible moet zijn met andere merken is omdat de huidige PC een IBM-kloon is.
Dus alle hardware is uitwisselbaar. Anders is het geen PC!!!!!
De vergelijking die jij stelt is bij de computers niet van toepassing.
-
ikbenik
Dat kan bij Dell toch ook? Mits je het maar bij hun doet, omdat ze eigen aansluitingen gebruiken voor van alles en nog wat. En bovendien koop je bij hun een kant en klare computer. Niet een lege kast. Dat het automatisch maar uitbreidbaar moet zijn is alleen gebaseerd op je eigen vermoedens.
Nee hoor, Dell gebruikt helemaal geen eigen aansluitingen!
Tuurlijk!Dat het automatisch maar uitbreidbaar moet zijn is alleen gebaseerd op je eigen vermoedens.
Het is natuurlijk een feit dat door de grote aantallen verkochte computers de klachten in verhouding hoger zullen zijn. Maar het punt is nu juist, Wat doet dell met die klachten,,?. En daar gaat het gezien de op vele website's en de bijbehorende forum's te lezen fout! Men gaat daar niet goed mee om en dat geeft het slechte image. Verder gebruikt dell helemaal geen eigen aansluitingen. Het moederbord kan gewoon van Asus zijn, alleen staat de naam van dell erop. Dat zelfde bord is bij asus leverbaar Met bv het AGP-slot.Het word dus bewust weggelaten om uitbreiding te voorkomen en eigenlijk dwingt om een nieuwe computer aan te schaffen.Is het nu echt zo vreemd dat als iemand een poosje een computer heeft en wat meer spellen wil spelen er een andere videokaart in in wil hebben, en dan moet je maar een nieuwe computer kopen?? Gezien de vele bedrijven die zeer tevreden zijn met de dell-systemen denk ik dat dell zich daar meer op richt ipv op particulieren.
Joopataa
Joopataa
Dit is NERGENS wettelijk vastgelegd. Onderling is bij computers ook niet alles uitwisselbaar. PCIe en AGP bijvoorbeeld, of DDR en DDR2 geheugen. Lightscribe/Labelflash, Socket Intel/ Socket AMD. En hoeveel formfactors heb je? Dell mag dus geen eigen formfactor gebruiken? En Apple was ook altijd verkeerd bezig met hun systemen? Wat een onzin zeg. Wie ben jij om te bepalen hoe Dell zijn systemen moet samenstellen? Dat doet Dell zelf en als je het niet wilt moet je het niet kopen.Je hebt de geschiedenislessen vroeger zeker overgeslagen!
De reden dat een computer standaard compatible moet zijn met andere merken is omdat de huidige PC een IBM-kloon is.
Dus alle hardware is uitwisselbaar. Anders is het geen PC!!!!!
Wanneer heb je voor het laatst een Dell gekocht? Er zijn wel degelijk systemen van Dell waar de AGP/PCIe slots ontbreken en/of de HD en DVD/CD branders geen standaard IDE aansluiting hebben.Nee hoor, Dell gebruikt helemaal geen eigen aansluitingen!
Is het nu echt zo vreemd dat als iemand een poosje een computer heeft en wat meer spellen wil spelen er een andere videokaart in in wil hebben, en dan moet je maar een nieuwe computer kopen??
Je KAN wel upgraden, alleen zit je dan aan Dell vast. Daar betaal je dan vervolgens wel de hoofdprijs. Audi/BMW motor vergelijking.
Ik ben ook geen voorstander van Dell, maar Dell mag wel zelf weten hoe ze hun computers in elkaar steken. Daar heb je als consument helemaal niets mee te maken. Wil je het niet? Dan moet je geen Dell kopen. Maar wat mensen denken is dat ze voor dat dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten en dat valt vaak vies tegen.
-
ikbenik
De gebruikte sloten zijn standaarden.Dit is NERGENS wettelijk vastgelegd. Onderling is bij computers ook niet alles uitwisselbaar. PCIe en AGP bijvoorbeeld, of DDR en DDR2 geheugen. Lightscribe/Labelflash, Socket Intel/ Socket AMD. En hoeveel formfactors heb je? Dell mag dus geen eigen formfactor gebruiken? En Apple was ook altijd verkeerd bezig met hun systemen? Wat een onzin zeg. Wie ben jij om te bepalen hoe Dell zijn systemen moet samenstellen? Dat doet Dell zelf en als je het niet wilt moet je het niet kopen.
Dat AGP en PCI-E niet uitwisselbaar zijn is logisch.
Het zijn beide gestandaardiseerde grafische sockets.
AGP is parallel en PCI-E is serieël.
Als Dell met een eigen versie van PCI-E komt, dan heb je gelijk.
De diverse aansluitingen zijn gestandaardiseerd.
Zoals DDR en DDR2. Zo is er de DD3 op komst.
Op de grafische kaarten wordt DD3 al wat langer gebruikt en bij het systeemgeheugen komt het eraan. De reden dat het niet gebruikt wordt is dat het eerst als een standaard erkend moet worden.
Als Dell met een heel eigen systeem komt, dan mag dat geen PC heten.
Zoals de barebones. Die heten ook geen PC, omdat het niet volgens de PC standaard gebouwd is.
Hiermee ga je weer de fout in.Wanneer heb je voor het laatst een Dell gekocht? Er zijn wel degelijk systemen van Dell waar de AGP/PCIe slots ontbreken en/of de HD en DVD/CD branders geen standaard IDE aansluiting hebben.
De nieuwe generatie harde schijven en branders zijn uitgerust met een SATA aansluiting i.p.v. de IDE (PATA) aansluiting.
De SATA aansluiting is ook weer een standaard.
Nee, maar Apple bouwt ook geen PC's!En Apple was ook altijd verkeerd bezig met hun systemen?
De Mac is géén PC!
ikbenik: ben je eigenaar van een pc shop?
donjaa: wat is daar mee?