LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op Aldi-Medion computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Ik krijg ze zelfs gratis, als ik maar klant blijf.
Dat Medion zijn 1000-euro-computers als afval behandeld was opmerkelijk, maar dat ze zó weinig waard zijn, dat je ze bij Aldi gratis bij de boodschappen krijgt wist ik nog niet.

Mijn probleem is, dat ik hem volgens hun eigen regels heb afgegeven aan het Medion Service Centrum, in de veronderstelling dat ze gewoon de garantiebepalingen zouden nakomen. Vervolgens laten ze je in de str* zakken met de last famous words "Van deze procedure wordt helaas niet afgeweken". Einde discussie.
Medion verschuilt zich dan achter een duur servicenummer, waar je aan het lijntje wordt gehouden met trucjes als "We noteren even uw naam, adres en telefoonnummer". En ook nog "Probeert u eens de computer op te starten en daarna de schakelaar twintig keer achter elkaar aan en uit te zetten".
En dit verzin ik echt niet hoor. Die medewerkers voeren natuurlijk alleen maar de instructies van de leiding uit, die hoopt dat de kleine man dan wel afhaakt, maar het is de vraag, of ze wel zo slim bezig zijn.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door hharteman »

De reactie was ook sarcastisch bedoeld in reactie op BepK.
De marges in deze branche zijn zo minimaal dat je geen 4 computers voor de halve prijs kan leveren zonder er dik op toe te leggen.
Ik had er misschien een smiley bij moeten zetten.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

O.k., maar je hebt ook nog het begrip winkeldochters (artikelen die niet de winkel zijn uit te branden) :wink:

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ok :wink: (doe ik het wel :wink:) ik kan wel er nogmaals bij vermelden dat de pc boer op de hoek (waarvan ik er zelf 1 ben) geen duur service nummer heb... het is ook niet gratis maar igg lokaal of niet lokaal tarief... ;) OOK de helpdesk :)
O.k., maar je hebt ook nog het begrip winkeldochters (artikelen die niet de winkel zijn uit te branden)
heb je dan ook winkelzonen? waarbij ze elkaar de hersens inslaan als er weer eens een computer tussen de maandverband en de bananen staat? en dat ze zo vlug weg zijn dat je niet eens wist waar ze uberhoud stonden? dat gebeurt hier nl met regelmaat! en waarvoor? al sla je me dood..(euh.. nou doe maar niet eigenlijk :lol: )

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Helaas word je gemakkelijk misleid door wat al te positieve berichten van andere gebruikers. Ik heb echt wel afwegingen gemaakt. En je hebt ook goede en slechte pc-boeren. En sommige zitten er tussen in (electronica-zaken). En daarmee bedoel ik de grote ketens, die computers én wasmachines, strijkijzers, walkmans verkopen.
Op die laatste ben ik het eerst volledig afgeknapt :cry:
En dan nog: gedane zaken nemen geen keer :cry: :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door ruvada op 27 aug 2006 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door hharteman »

Winkeldochters hebben ze bij de Aldi niet.
Als er Medion apparatuur overblijft gaat dat gewoon naar de Medionshop of andere handelaren als het een grote partij betreft.
Ze blijven er echt niet mee zitten hoor.
De prijsstelling is namelijk zeer goed te noemen.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Vrijdag heb ik onder rembours mijn Medion MD8808 pc terug gekregen.
Ik zal mijn recht dus moeten halen met een juridische procedure.
Ze hebben het frontpaneel flink gekrast, drie keer de regiocode van de dvd-recorder gewijzigd, zodat die nog maar twee keer veranderd kan worden en met de vervanging van de voeding (Fortron FSP400-60MDN; ik weet helaas niet wat er in heeft gezeten) zit er nu een ventilator in die voortdurend een harde, hoge pieptoon geeft.
In eerste instantie constateerde de Medion Helpdesk via de telefoon, dat ik de computer had vernield door de BIOS-instellingen te veranderen (dus geen garantie). Maar na een deskundig onderzoek in hun werkplaats ontdekten ze, dat de voeding defect was, doordat ik de partitie-indeling van de harde schijf had veranderd (dus geen garantie). Het is raadselachtig, waarom Medion zo zijn naam te grabbel wil gooien.
Als er ontwikkelingen zijn laat ik het wel weten.

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

In eerste instantie constateerde de Medion Helpdesk via de telefoon, dat ik de computer had vernield door de BIOS-instellingen te veranderen (dus geen garantie). Maar na een deskundig onderzoek in hun werkplaats ontdekten ze, dat de voeding defect was, doordat ik de partitie-indeling van de harde schijf had veranderd (dus geen garantie).

Wat een onzin zeg!
De voeding KAN nooit kapot gaan door de partitie-indeling van de harde schijf te veranderen!
Onmogelijk!
De voeding kun je ook niet opblazen door de BIOS-instellingen te veranderen!

Er wordt tegen je gewoon broodje-aap verhaal verteld!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als je iets in de bios hebt zitten te veranderen, dan kun je er hooguit mee bereiken dat de machine niet meer opstart. Hardwarematig is er niets aan de hand, er staan wat instellingen verkeerd, waardoor de hardware niet meer doet wat die moet doen.

Dat is wat er eigenlijk mee bedoeld wordt.

Maar om daarop de garantie stuk te laten lopen, gaat me te ver.

Met een recovery-cdrom moet dat in orde gemaakt kunnen worden. Maar dan moet je die ook net bij de hand hebben.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

leuk die verhalen van medion... strax doet de hele pc het niet omdat je met de muis hebt bewogen!... ik zou maar oppassen! :) :lol: :lol: :lol:

maar daarnaast denk ik ook niet dat ze de regio-code hebben veranderd maar eerder dat ze het hele station vervangen hebben ;)

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hardwarematig is er niets aan de hand, er staan wat instellingen verkeerd, waardoor de hardware niet meer doet wat die moet doen.
Klopt niet helemaal.
Je kunt in de bios ook de snelheid van het systeem instellen, de voltage van de processor.
Dus door de voltage en de snelheidvan de processor te verhogen kun je de processor wel degelijk de processor naar de verdoemenis helpen.
Als dat geconstateerd wordt door de winkelier/fabrikant, dan mag en kan dat een afwijzing van de garantie zijn.

Als de consument zelf de instellingen van de bios aanpast en de indeling van de harde schijf veranderd mag nooit de reden van afwijzing van de garantie.
Ik weet van de verschillende merken dat zij de harde schijf niet in partities opdelen (behalve dan de recoverypartitie).
Dus je hebt als consument dan de beschikking over één partitie van bijvoorbeeld 300Gb!

Dus door de indeling van de partities te veranderen of door windows opnieuw te installeren, mag nooit de reden van een afwijzing van de garantieclaim resulteren!

Sommige merken zegelen ook de computerkast zelf af.
Je mag gewoon die verzegeling verbreken en de winkelier/fabrikant mag de garantie dan ook niet afwijzen, omdat de verzegeling van de computerkast verbroken is!

Volgens de wet mag de computerkast zelf niet verzegeld zijn!

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Met een recovery-cdrom moet dat in orde gemaakt kunnen worden. Maar dan moet je die ook net bij de hand hebben.
Had ik wel. Ik wist ook wel dat het daar niet aan lag, want ik had al een tijdje met die BIOS zitten spelen, zonder problemen, en pas later hield hij er helemaal mee op. Maar je moet toch een stok hebben om de hond mee te slaan.
maar daarnaast denk ik ook niet dat ze de regio-code hebben veranderd maar eerder dat ze het hele station vervangen hebben
Het was wel precies hetzelfde type. En die er in zat was vast niet kapot.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Het was wel precies hetzelfde type. En die er in zat was vast niet kapot.
nee, maar het blijft medion :) wie weet hebben ze wel mee veranderd in het ding (wel dezelfde types enzo gelaten maar gewoon andere spelers, geheugen, hd?)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door magel725 »

Waarom ga je in het BIOS "spelen" als je er niets van weet? Je kan d.m.v. instellingen in het BIOS best de voeding en andere onderdelen om zeep helpen, mits je de voltages maar hoog genoeg zet. Dan klapt je processor of geheugen eruit en dat kan je voeding ook kortsluiten. Zomaar een beetje spelen in het BIOS vind ik niet echt slim. Je gaat toch ook geen kleppen stellen in de motor van je auto als je er niets van weet?

Nu geloof ik dat de BIOS van Medion pc's afgeschermd is zodat je er niet al te veel in kan rommelen, dus in dat geval hoort je voeding gewoon onder garantie te vallen. Ik zou de volgende keer echter niet meer gaan "spelen" als je er niets van af weet.

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

De meeste merken schermen de vitale functies in het bios af.
Packard-Hell gaat daar heel ver mee.
Daar kun je bijna niets bij instellen.

Medion schermt het ook af.
Dus je kunt de boel niet verknallen.

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door alkamare »

Bij onjuist gebruik vervalt de garantie. Dat is een algemeen bekende
regel. Ik begrijp best dat u teleurgesteld bent, maar om nu meteen te spreken over rioolratten gaat mij toch echt te ver. Jammer dat u zich verlaagt tot dit onnodige taalgebruik. :cry: :cry: :cry:

Christiaan Beijer
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2004 01:31

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Christiaan Beijer »


Ik heb binnen de garantie ( 3jr) recent mijn derde videokaart ( wegens brom) probleemloos van ICC, die voor Medion de service doet, gekregen.
Eén telefoontje met de klacht naar Medion en daarna een afspraak met ICC voor het langskomen van een monteur. Vlot en zonder enige bedenking.
Zo kan het en zo moet het.
:D


Maar nu komt het vervolg.
De Medion 8080 die ik in op 19/11 a.s 3 jaar heb vertoont vervelende nieuwe problemen.
1.Hij is inmiddels 2x met een interval van een maand compleet 'dood'geslagen. Na een dag doet hij het opeens weer wel.
2. Meerdere malen per dag, zowel direct na het opstarten als in de loop van de dag, valt het beeld weg en komen er kleurige streep en baanpatronen op het LCD scherm.
Om de boel weer aan de praat te krijgen moet ik via de knop uitschakelen en daarna weer inschakelen. meestal doet hij het dan na één of meerdere keren weer voor een tijd( soms een paar uur, soms een paar dagen).
Medion service denkt aan problemen met moederbord of voeding of videokaart.
29/9/06 kreeg ik een bevestiging van ICC dat de klacht bij hun binnen was en dat ze spullen zouden bestellen.
Ik zou een telefoontje krijgen voor de afspraak dat de monteur langs zou komen.
17/10 nog niets gehoord. Daarom ICC gebeld. Pas op 3/11 kon een afspraak gemaakt worden.
Intussen zit ik met een PC die elk moment ( want de klachten zijn sterk toegenomen) kan uitvallen. Niet zo leuk als je een boek aan het schrijven bent, zoals ik.
Vijf weken wachten voor een probleem verholpen wordt door ICC vind ik wel erg lang :twisted:
Laatst gewijzigd door Christiaan Beijer op 28 okt 2006 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2006 17:37

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Chris2000 »

Volgens de Nederlandse consumentenwetgeving heb je het recht deze computer om te ruilen of kosteloos te laten repareren. De huidige wetgeving zegt dat wanneer een mankement binnen 26 weken na aankoop zich openbaart je mag aannemen dat het probleem al bij de koop aanwezig was. Linux is een besturingssysteem dat gewoon zal moeten draaien op de Medion. In het bios mag je wijzigingen aanbrengen tenzij het een handeling is die niet via het menu van het bios kan worden gerealiseerd. Ga eens naar http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html en werp een blik in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. Kijk ook eens op de site van de HCC (www,hcc.nl). Op die site wordt veel aandacht besteed aan het consumentenrecht.
Probleem voor de verkoper is dat deze moet kunnen aantonen dat het niet meer funtioneren van jouw pc het gevolg is van jouw handelen

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Probleem voor de verkoper is dat deze moet kunnen aantonen dat het niet meer funtioneren van jouw pc het gevolg is van jouw handelen
Dat is niet helemaal waar.
De eerste 6 maanden na aankoop moet inderdaad de verkoper met de bewijslast komen.
Na die 6 maanden echter moet de consument met het bewijslast komen.
Dus het is niet zo dat de winkelier altijd met de bewijslast moet komen.
Ik heb binnen de garantie ( 3jr) recent mijn derde videokaart ( wegens brom) probleemloos van ICC, die voor Medion de service doet, gekregen.
Eén telefoontje met de klacht naar Medion en daarna een afspraak met ICC voor het langskomen van een monteur. Vlot en zonder enige bedenking.
Zo kan het en zo moet het.
Zo moet het niet.
Daarmee bedoel ik dat als de consument zelf iets in de garantieperiode kapot maakt, dan valt dat niet onder garantie.

Dus als na 2 jaar de videokaart kapot is en er is twijfel dat de consument de boel niet heeft overklokt, dan moet de consument zelf met het bewijs komen dat hij het zelf niet gedaan heeft.

Begrijp me niet verkeerd. Zelf ben ik ook altijd coulant. Zelf doe ik ook niet moeilijk.
Maar volgens de regels is het geen moeten!
De meeste winkeliers doen niet moeilijk.

Chris2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2006 17:37

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Chris2000 »

Geplaatst op 13 Aug 2006 21:32 door ruvada


--------------------------------------------------------------------------------

Eind maart heb ik bij Aldi voor 1000 euro een Medion MD8808 computer gekocht. Nu hij kapot is willen ze de garantie niet uitvoeren.
Eind maart gekocht, dus tot eind september. Niet nog na een 1/2 jaar de bewijslast leveren? Altijd. Geef mij even aan waar dat staat of is dat van horen zeggen. De wettelijke garantie zoals geregeld in de europese wetgeving is 2 jaar. Binnen die 2 jaar moet de verkoper zorgen dat de zaak kosteloos wordt gerepareerd. Kosteloos betekent dus ook geen verzendkosten. De klant heeft een koopovereenkomst met de winkelier gesloten, doorverwijzen naar de fabrikant kan dus niet. De mogelijk kosten voor retourzenden naar de importeur of fabrikant moet je dus in je calculatie meenemen.

Gesloten