LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan te raden: Orange Prepayd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door aussienl »

Vodafone komt daar wel doorheen
Ligt er maar aan waar
simpel he? type foutje
jaja, licht er maar aan waar!!

(dus, met andere woorden, je moet geluk hebben met Orange op welke plek je je bevindt, anders heb je geen ontvangst! )
bedoelde dus vodafone. Maar geldt voor all providers. er zijn gewoon plaatsen waar je geen ontvangst hebt. ook met vodafone niet.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Noem eens wat plaatsen dan.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Martin1976.

Ik heb echt overal bereik met Orange en mijn Nokia 3310. You name it and i call it/you! :lol:

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door RobbieP »

Maakt niks uit of je een abonnement hebt of pre-paid. Ik kan over de hele wereld bellen met pre-paid. Enigste verschil is iderdaad wat voor toestel je hebt. In amerika bijv. heb je triple nodig.
Enigste wat je moet doen is je roaming aan zetten. Als je dat niet doet blijft ie naar een orange netwerk zoeken en die heb je maar in een paar landen.
het maakt zeer zeker wel uit of je prepay hebt of een abonnement. Met een abonnement kan je in veel meer landen bellen dan met een prepay. (bij Orange dan) Misschien ben je toevallig alleen in die landen geweest waar bellen met prepay ook mogelijk is, want het verschil is er wel degelijk

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Beste Martin1976.

Ik heb echt overal bereik met Orange en mijn Nokia 3310. You name it and i call it/you!
that would be nice G7! :D het is tegenwoordig al veel verbeterd maar toen ik nog in Zeeland woonde heb ik ook even Orange gehad en dat vond ik niet zo geslaagd, in de steden lukt het allemaal wel maar zodra je in de dorpen komt valt ie regelmatig weg (ik praat over het eiland Walcheren)

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door aussienl »

Noem eens wat plaatsen dan
1 voorbeeld is tussen valkenswaard en leende. is maar een paar honderd meter maar valt wel weg. Zal wel op meer plaatsen zijn maar daar heb ik het zelf ondervonden.
Misschien ben je toevallig alleen in die landen geweest waar bellen met prepay ook mogelijk is, want het verschil is er wel degelijk
zal dan wel, maar in england, amerika, rusland, philipijnen, australie etc etc had ik bereik.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dus met vodafone heb je tussen valkenswaard en leende op een bepaald stuk geen bereik?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door aussienl »

had. was vorig jaar. weet niet of dat verbeterd is. heb intussen orange

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door mr T. »

Klopt, maar het 112 netwerk is volgens mij altijd bereikbaar ook zonder bereik op je eigen netwerk.
Wel: als je telefoon aangeeft geen bereik te hebben, dan kan er ook niet worden gebeld. Anders gezegd: als de afstelling van de SIM-kaart zo is dat het ding alleen gaat zoeken naar de masten van de eigen telefoonmaatschappij dan zal het ding echt niet werken. Jammer maar helaas, maar de boel is al uitgebrand of het slachtoffer is al dood. Doet er eigenlijk ook niet toe want je kunt tenminste goedkoop bellen.
het maakt zeer zeker wel uit of je prepay hebt of een abonnement. Met een abonnement kan je in veel meer landen bellen dan met een prepay
Bij KPN niet.


bedoelde dus vodafone. Maar geldt voor all providers. er zijn gewoon plaatsen waar je geen ontvangst hebt. ook met vodafone niet.
Vodafone werkt inderdaad ook niet overal. KPN wel (naar het schijnt alleen niet in de Biesbosch).
Laat je mobiel ff nakijken mr.T. Misschien ligt het daar wel aan
Mijn mobiel is dik in orde, daar ligt het niet aan. Zal zelf ook echt geen Orange klant worden. Zeker niet toen ik een keer op reis was in Zweden (behoorlijk ontwikkeld op het gebied van mobiele telefonie) en bleek dat in grote delen van dat land de telefoons van mijn medereizigers (Orange, T-Mobile en Vodafone) niet meer werkten of alleen werkten in stedelijke gebieden. De toestellen van KPN werkten overal gewoon wel goed. Wat betreft Orange: ken een aantal mensen in mijn omgeving die zo'n zogenaamd spotgoedkoop prepaygeval hebben. Blijken in een groot deel van het noorden van het land niet te kunnen bellen. Ook moeten ze, als dat wel, kan naar buiten. Bellen vanuit huis of kantoor kan gewoon niet. Soortgelijk gedoe heb ik ook gezien met collega's die met prepay of abonnement bij Vodafone. Waarom dan een dergelijk risico nemen als je weet dat je de telefoonverbinding echt een keer nodig kunt hebben?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door aussienl »

Vodafone werkt inderdaad ook niet overal. KPN wel (naar het schijnt alleen niet in de Biesbosch
Dus niet overal

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door blaat »

de biesbosch is toch een natuurgebied. Dan is het wettelijk verboden voor providers om daar masten te plaatsen. vandaar geen bereik

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Aan te raden: Orange Prepayd

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Juist blaat eindelijk iemand die het begrijpt.

Gesloten