LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

je kunt je mailadres gewoon meenemen

kunt wel zien dat je er niet veel van snapt schijnbaar.

alleen krijg je dan alleen iets anders achter het @ bv @hetnet.nl of @tele2.nl

das logisch dat je ergens anders geen @home kunt gebruiken he.

snelheid is gewoon goed alleen als je in een buurt woont waar er veel online zijn tegelijk zul je dat idd merken.

en dat is niet alleen bij @home zo dat is overal.

daar kan je niks aan veranderen.

ja 1 ding meer betalen en zakelijk pakken dan heb je 1 meer snelheid, 2 hoef je het niet met zoveel man te delen en nr3 je betaald het dubbele minimaal per maand meer ongev 99,95 pm

marc1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 19:35

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door marc1969 »

Beste Supermaster, Ik zie dat je weer eens laat zien dat niemand er iets van snapt behalve jijzelf. Als ik mijn e-mailadres wil meenemen, is dat om niet alles aan iedereen te moeten wijzigen. Uiteraard snap ik dat ik bij een andere provider mijn @home verlies. Ik suggereerde juist dat je net als met telefoonnummers onafhankelijk van de provider je e-mailadres zou moeten kunnen meenemen. De macht van de provider is door zijn algemene voorwaarden bespottelijk hoog, en de gebruiker heeft nergens recht op en mag niets verwachten.
Werk je voor @ home trouwens??

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

nou neem je mailadres dan mee

dat kan overal hoor.

behalve als ie al bezet is door een ander maar daar kan de provider helaas niks aan doen.

een telefoonnr is iets anders dan een mailadres en is ook mee te nemen doordat het niet uitmaakt waar dat telnr ondergebracht is.

qua bellen maakt het niet uit of jij nu kpn of tele 2 hebt.

met mailen terdege wel, nl @home gaat over de server van home en niet over tele2 bv.

je snapt zelf dus al dat @home niet meekan.

alles wat er voor staat wel indien het al niet in gebruik is.

ik werk ook niet bij @home en ik weet dat een helpdesk gewoon van die vervelend studenten zijn die dr eigen naam niet eens kunnen schrijven.

maar waarom zitten die daar om 80% loze vragen van mensen te beantwoorden.

bv mijn internet werkt niet.
hebt u alles goed aangesloten ja maar heb nog 1 kabel over weet niet waar die van is.

ja waar zou die nu voor zijn die utp kabel he.

mijn mail werkt niet krijg geen mail binnen en verstuurd.

alles nagelopen wat hebt u bij wachtwoord staan (klant) niks want dat ww weet ik toch niet.

meneer/mevrouw dat is uw geboortedatum zoals u die hebt doorgegeven of een bij telefonische aanvraag een ww die u ookk zelf heeft gekozen.

is dat nodig dat ik dat gebruik

JAAAAAAAAAAAAAAAAA anders kunt u niet emailen.

dit soort vragen krijg je te horen zijn die dom en onzinnig ja.

als 80% van die vragen eens wegging zou je misschien beter opgeleid personeel op die helpdesk krijgen.

p.s deze vragen heb ik van een kennis welke daar wel werkt.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Suprmaster,
Je mailadres kan je niet meenemen, wil ik bv het [email protected] (willigkeurige mailadres gekozen) meenemen naar b.v. tiscali wordt het in het gunstigste geval [email protected] en vervalt dus het oude mailadres.
Dat noem ik niet meenemen, maar een nieuwe mailadres of ik zie het weer verkeerd.

Ook ben ik het niet eens met je beredenering dat het vaak aan de klant ligt, heb regelmatig het probleem dat ik niet eer p het internet kan of mijn mail openen terwijl ik niks aan mijn instellingen gedaan heb.

Wel ben ik het met jouw eens dat de klantenservice niet kundig genoeg is.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

je ziet het verkeerd

@home is van @home en blijft daar ook.

dat kan je nooit meenemen he.

je kunt ook geen mercedes kopen en er onderdelen van een bmw op gaan zetten he.

beetje lomp gedacht maar het is wel zo

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

@supermaster: ik zie je twee keer zeggen dat je een e-mailadres kan meenemen en nu weer niet?

Het zal toch wel duidelijk zijn dat je jipenjanneke @ kpnplanet.nl niet kan meenemen naar jipenjanneke @ xs4all.nl als je van planet naar xs4all overstapt.

Als je geen wisselende adressen meer wil, dan kan je een eigen domein nemen: jipenjanneke @ jipenjanneke.nl (ADSL via KPN Direct en alle post via je host).

Ik ben in mijn leven al veel verhuisd trouwens, van huis naar huis dus (letterlijk dus: zo'n ding van beton en bakstenen): ik ben er wel voor dat je je huisadres mag houden (straatnaam, postcode, huisnummer). :wink:

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

je las verkeerd beste,

ik zeg alles achter het @ niet

wat ervoor staat wel

Stefan Bos
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 22:38

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Stefan Bos »

Ik baal ervan dat ik bij @-home niet meer serieus wordt genomen!!!

@-home is van mening dat ze alleen tot aan de voordeur service moeten verlenen. Maar door problemen bij @-home kunnen wij onze router niet meer gebruiken.
Nadat er afgelopen weekend (16/17 september) een grote landelijke storing bij @-home is geweest werkt onze router niet meer!!! Na @- home een aantal keren gebeld te hebben kregen we te horen dat ze onze router (SMC) al een hele tijd niet meer ondersteunen!!! Tot een week geleden heeft die router perfect 2 en een halve maand gewerkt!!! Daarvoor was onze andere router ook al door een storing van @-home eruit geknald!!! Ik vind het belachelijk dat we nu alleen bij @-home een nieuwe router moeten kopen om voor alle computers weer een goede internet verbinding te krijgen!!!
Tevens zijn wij terug gegaan naar de winkel waar wij de router hebben gekocht, daar werd ons verteld dat de routers massaal naar de winkel werden terug gebracht omdat ze niet meer ondersteund werden door @-home!!!
Ik ben er helemaal klaar mee!!! zijn er nog meer mensen met deze klachten??? ik zie jullie reacties graag tegemoet zodat we misschien samen aktie kunnen ondernemen!!!

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

Wat een gezwets landelijke storing 16/17 september

het is verdomme net de 15e september.

dat je router niet werkt ligt niet aan @home maar aan je eigen onkunde of aan die van degene die hem aangesloten heeft voor je.

en nee ik werk niet bij @home.

maar door figuren zoals jou krijgen mensen die daadwerkelijk echt een storing hebben geen kans om te bellen om dat figuren zoals jij voor elke gezeik zitten te bellen waar in dit geval @home niet eens iets aan kan doen.

p.s ik weet niet in welke winkel jij geweest bent maar dat is klinklare onzin.
@HOME GEEFT GEEN SUPPORT maar hoeft ze niet te ondersteunen.

elke router werkt goed.

geef maar wat meer geld uit bv een linksys ipv een smc van 26 euro.

kwalitiet kost nu eenmaal wat meer.

denk je dat ze terugkomen naar de winkel omdat @home het niet ondersteunt zo'n winkel zouden ze accuut moeten sluiten wat een onzin zeg.

jou rotzooi aansmeren en dan een ander de schuld geven

Stefan Bos
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 22:38

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Stefan Bos »

sorry het was in het weekend van 9/10 september!!

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

lees de rest ook maar

en het was ook geen landelijke storing want dan had ik er ook last van gehad

het ligt gewoon aan je budget router en niet aan @home ook al denk jij dat.

dat een winkel je ook nog voorliegt is echt dom.
plaats hier die winkel maar weet iedereen waar ze nooit meer moeten kopen wat een amateurs

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door queenfan »

supermaster


Geplaatst op 13 Sep 2006 14:38 door supermaster


--------------------------------------------------------------------------------

je las verkeerd beste,

ik zeg alles achter het @ niet

wat ervoor staat wel
Daar heb je in het meeste geval gelijk in.

Jolanda08
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 12:05

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Jolanda08 »

Hoi heb al 2 a 3 jaar internet van @home.
Heb sinds 6 weken niets als problemen met mijn modem. Krijg referentie nummer na referentie nummer , sta uren in de wacht voor ik iemand te spreken krijg en vervolgens uren met hun aan de telefoon en het probleem wordt niet opgelost , en ze schuiven t op alle collega's af. Zou 3 weken geleden ook terug gebeld worden binnen 3 werkdagen, nou ze moeten mij nog steeds terug bellen. Heb intussen tijd nu weer moeten bellen dat ik zonder internet zat en vervolgens kreeg ik te horen dat ze me helemaal niet zouden bellen had zijn colega nooit mogen zeggen. Ik vind @home dus ook waardeloos , ze komen geen enkele afspraak die ze maken na en als je t mij vraagt plegen ze ook contract breuk. En ze zeggen elke keer we moeten je software van je modem opnieuw updaten , ik heb overal informatie ingewonnen en ze zeggen ook dat mijn modem niet goed is en dat ik een nieuwe zou moeten krijgen. Heb inmiddels ook een klacht naar @ home gestuurd.

Jolanda08

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

het callcenter bestaat uit studenten die niks snappen.

vraag naar de technische afdeling dan is het zo opgelost.

Uren wachten valt ook wel mee met een grote storing is mijn max w8 tijd 45 minuten geweest dus kom nu niet aan met uren als er verder geen storingen zijn.

bij wie heb je info ingewonnen , lijkt mij sterk dat een buitenstaander kan zeggen dat je modem niet goed is.

software upgraden kan moet je hem uitzetten en na 1 uur weer aan dan werkt alles weer.

wat voor melding krijg je als je geen verbinding hebt wat staat er bij lanverbinding etc.

Jolanda08
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 12:05

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Jolanda08 »

Heb ik ook na gevragen krijg vervolgens de technische afdeling niet te spreken. Heb ook van Essent zelf gehoord dat t aan mijn modem ligt , en vervolgens zegt een andere weer dat t niet kan.op een of andere manier is mijn modem zijn ip kwijt. Heb dit probleem ook al 6 weken. Heb ook een paar keer gehad dat ze mijn modem opnieuw moesten updaten maar dat duurde geen uur maar moest hem 2 tot 5 uur uit zetten. En als ze dan zeggen dat ze terug zouden bellen en wordt ook niet gedaan klopt ook niet echt. En het enigste wat ik wil is het gewoon opgelost hebben. En geen weken aan de telefoon moeten hangen.

jolanda08

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

technische afdeling krijg je wel te spreken

moet er gewoon omvragen dit is gewoon het probleem door die betweterige studenten die er zitten daar.

updaten is modem 1 uur uitzetten en daarna weer aan.

de helpdesk die moeten zich aan een draaiboek houden alleen studenten zijn eigenwijs en denken dat ze zelf alles wel kunnen.

vandaar dat jij ook nooit teruggebeld zou kunnen worden dat staat nl niet in het draaiboek

alleen de technische dienst belt terug.

probeer eens bij je netwerkverbindingen op je lanverbingen te klikken met rechtermuisknop

en klik uitschakelen

daarna inschakelen en evt herstellen kiezen.

doet ie dat wel en je hebt internet ligt het aan je netwerkkaart.

herstellen kan veel oplossen en anders zo ff bellen naar @home en eisen voor technische dienst.

trouwens als je al een ref nr hebt verbinden ze je al meteen door.

of het moet weer zo'n eigenwijze vervelend student zijn

Jolanda08
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 12:05

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Jolanda08 »

Dan heb ik denk ik gewoon net wat je zegt zo'n beter weterige student maar bel al 6 weken en geef ook altijd de referentie nr maar krijg geen technische afdeling. Heb ik wel naar gevragen , maar wat ik ook ook probeer het internet knalt er gewoon telkens uit , en ik kan netwerk verbinding wat je net zei ,ook niet herstellen had ik ook al geprobeerd maar werkt niet. Maar heb nu een aangetekende brief gestuurd en misschien dat er nu wel een oplossing komt. Weet het anders ook niet.

Jolanda08

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

beste is ff bellen vanavond meen ik tot 22 uur aanwezig.

zeggen gewoon iedereen stuurt me van het kastje naar de muur.

en gewoon eisen van de TD.

dan weet ik zeker dat je vandaag internet hebt.

neusfluit
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2006 13:03

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door neusfluit »

Het is zo jammer dat bijna alle klanten van internetproviders niet weten wat voor dienst ze uberhaupt afnemen. Bovendien hebben de meeste ook geen verstand van de gebruikte hardware en software.

Eigenlijk is het heel gek dat de helpdesk van internetproviders de meeste klanten helpen bij hun eigen problemen, zelfs als is vastgesteld dat er geen probleem is met de dienst zelf.

Een helpdesk is ingericht om dit soort klanten te helpen aan de hand van een uitvraagscript. De meeste helpdeskmedewerkers werken vaak maar tijdelijk bij een helpdesk en hebben niet de kennis in huis om van het uitvraagscript af te wijken, of mogen dat niet.

Dankzij dit soort klanten en de keuze van de meeste providers om deze klanten te blijven ondersteunen, is het heel moeilijk is om een echt probleem met de dienst door te geven.

Voor ontwetende klanten is het heel makkelijk om de schuld bij de provider neer te leggen.

Het verhaal dat geen enkele router werkt kan alleen bij @home liggen als ze het mac-adres van de router blokkeren. Mijn tip: neem het mac-adres over van de netwerkkaart en zet die in het modem. Als het dan nog niet werkt, dan is het je eigen probleem.

nitro1973
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2006 19:58

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door nitro1973 »

Heb @home nu een 5 tal jaar en weinig probleemen gehad. Draait hier goed met een redelijk goedkope E Tech router.(3 pc s niet draadloos)
Wel het ip in de routergezet natuurlijk.
Dingen die ik wel tegen kwam zijn bv kabel in de buurt (centrale kast ) niet goed. Dan vragen ze of je thuis wilt blijven (mijn antwoordt dacht het niet, regel het maar buiten) ga toch geen verlof opnemen om een dag lang te gaan zitten wachten. 1x wel zitten wachten en er kwam dus niemand.
En een keer moeten bellen ivm een format en herinstal in raid 0 was mijn paswoord toen kwijt van mijn mail. Netjes en snel opgelost.
Fout die ik in het begin wel een keer heb gemaakt was bij een probleem de instellingen gaan aanpassen en dan achter af niet meer weten waar je precies hebt zitten rommelen. Als je denkt dat het aan je instellingen ligt verander dan telkens 1 of 2 dingen niet teveel in 1 keer. ( tip als je je meer verdiept in hoe iets werkt en vragen stelt via forums kun je hulp genoeg krijgen)

groet nitro

Gesloten