Pagina 2 van 3
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 15 apr 2007 10:34
door MB71
Quote:
Er is niet voor niks 3 maanden gratis proef, als het niet goed bevalt kun je er altijd vanaf, zonder enige kosten!
Dat klopt helemaal. Maar wat als je nog nooit een hoortoestel hebt gehad? Maak je dan de juiste keus? Je kunt immers met niets vergelijken, tenzij je er ook echt meer gaat proberen. De kans dat je iets koopt terwijl je misschien ook beter geholpen had kunnen worden is best groot.
Dan ga je eerst 3 mnd bij de dure audicien proberen, daarna bij Hans Anders, Bevalt het niet bij HA, kun je altijd weer terug naar de dure, bevalt t wel heb je je behoorlijk geld uitgespaard!
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 09 mei 2007 02:23
door rolandzweers
Wat mensen vergeten is dat er pas een open hoortoestelmarkt is sinds de komst van Hans Anders Hoortoestellen. Voordat deze organisatie hoortoestellen verkocht waren de prijzen bijna overal gelijk. Toen Hans Anders zijn digitale hoortoestellen zonder eigen bijdrage introduceerde zijn andere audiciens ook op zoek gegaan naar de zogenaamde nul euro toestellen. Later zag je dat zelfs zorgverzekeraars zijn gaan verlangen van de hoortoestelleverancier dat men altijd meldt aan de klant dat er ook hoortoestellen zijn zonder eigen bijdrage.
Of de zogenaamde nul euro toestellen ook altijd een prima oplossing zijn ligt geheel aan de verwachting van de drager. Als je behoeften niet heel hoog zijn heb je er in het algemeen een prima toestel aan. Wil je optimaal verstaan in drukke situaties, dan kom je al snel in de duurdere toestellen uit. Deze laatste groep is niet echt te bedienen door Hans Anders. De groep die hun wensen lager hebben liggen krijgen er absoluut een prima product. Dit neemt overigens niet weg dat deze groep niet net zo goed geholpen had kunnen worden bij een ander audicien, immers deze biedt vaak ook toestellen aan zonder bijdrage. Dat de toestellen digitaal zijn is niks bijzonders, een analoog toestel is bijna niet meer te vinden, en net als bij de pick up en de cd speler of bij horloges zijn de productiekosten van digitaal veel goedkoper dan analoog. Digitaal is dus echt geen toverwoord meer.
De vraag die iedere klant zich moet stellen is of hij het gevoel heeft goed geholpen te zijn door het personeelslid. Bij Hans Anders wordt een interne korte cursus gedaan die heel doelgericht de mensen opleidt voor hun eigen producten. Sommige van deze mensen werken er al meer dan zeven jaar en kennen de klappen van de zweep. Bij reguliere ketens loop je ook de kans om geholpen te worden door een leerling of administratief medewerker. Natuurlijk is het hebben van een diploma een goed uitgangspunt, maar je mag de klant vriendelijkheid, gedrevenheid en passie voor het vak niet uit het oog verliezen. Als je deze zaken niet beheerst ben je ook niet in staat een goed audicien te zijn.
Zelf ben ik niet echt gecharmeerd van het afsprakensysteem van Hans Anders, maar toen ik laatst een filiaal van een grote keten bezocht was het eigenlijk niet veel anders. De eerste afspraak was pas mogelijk over drie weken.
Het gaat om eerlijk handelen en de klant een eigen keuze te laten maken. Mensen zijn tegenwoordig erg mondig en kunnen over het algemeen een prima keuze maken waar ze zich het beste thuis voelen. De ene klant gaat liever naar Hans Anders, de ander naar een keten en weer een ander naar een zelfstandige. Alledrie de groepen scoorden een
voldoende in het Plusmagazine vorig jaar.
Ik ben er zelf van overtuigd dat er binnen de audiciensbranche een verandering gaat ontstaan. Steeds meer audiciens zullen het lagere segment uit hun asortiment halen. Dit zie je ook in de optiekbranche. Ik geloof er echt in dat een duurder toestel vaak ook een beter toestel is, ongeacht je gehoorverlies. Zeker als je verwachtingspatroon hoog ligt en je dus in drukte ook optimaal wil verstaan. Maar als iemand lagere wensen heeft of het gewoon niet kan betalen moet je niet iemand een toptoestel verkopen. Pijn in de portemonnee is niet fijn. Wel moet je dan eerlijk vertellen wat je wel en niet kan verwachten, dan hoeft er geen teleurstelling te zijn.
Ik zie regelmatig mensen met een goedkoop toestel waarvan de audicien had gezegd dat dat het beste was wat er op dat gehoorverlies bestond. Dat is onzin maar nog kwalijker vind ik dat onwetende mensen soms een toestel wordt verkocht uit de duurste klasse terwijl daar eigenlijk de middelen niet voor zijn, en dit onder het mom van dat dit de enige oplossing is.
Regelmatig krijg ik klanten die hun hoortoestel bij Hans Ander hebben gehaald. Ik kan deze toestellen service verlenen, heb soms de software zelfs, en kan kleine reparaties doen. Ook laat ik indien nodig reparaties verrichten door Hans Anders op de door hun verkochte producten. Diverse mensen zijn al vroegtijdig over gegaan op betere toestellen uit het duurdere segment. Meestal lukt dit, maar niet altijd. Een enkele keer ziet men van de aanschaf af. Ik heb ook zelfs een klant die terug is gegaan naar Hans Anders na een proef bij mij om daar nieuwe te kopen.
Klanten worden bij mij voorzien van betere producten en ik maak ook veel meer tijd vrij. Maar als mensen zich prettiger voelen bij Hans Anders, dan kan dat en zal ik het ze nooit afraden. Stel je verwachtingspatroon bij en je kan een prima product hebben.
Audiciens moeten zich niet laten leiden door angst voor goedkope hoortoestelaanbieders maar geloven in hun eigen kwaliteit. Doe je het goed, dan red je het wel. Een hoortoestelklant is een trouwe klant als hij goed wordt behandeld. Je koopt geen hoortoestel, je koopt service, vertrouwen, kennis, gezelligheid etc. en dat is wat waard.
Waarom ik zo denk?
Ik heb bij een keten gewerkt, ik heb een paar jaar de hoortoestelspecialisten van Hans Anders begeleid als regiomanager en heb nu een
eigen winkel. En ik geloof dat er voor iedere formule (die ik heb genoemd) markt is, er zijn zo ontzettend veel mensen die een toestel gaan dragen....
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 13 mei 2007 22:07
door Faye01
Je bent er ook niet als je (een) toestel(len) hebt aangeschaft. Ik heb zelf slechte ervaringen met Beter Horen.
Ik draag nu 5 jaar 2 gehoortoestellen.
Deze heb ik aangeschaft bij de keten Beter Horen te 's-Hertogenbosch.
Slechte service en geen verstand van zaken is mijn mening over deze keten.
Vijf jaar lang slechte apparaten gehad. Altijd was er een toestel kapot. Het waarom konden ze mij niet vertellen en mijn gehoortoestellen werden keer op keer ter reparatie gestuurd. Als ik mijn toestellen kwam ophalen zeiden ze:"nu zijn ze goed", maar dat was helemaal niet het geval. Het was gewoon niet op te lossen (door hen dan) en ze vonden dat ik niet zo moeilijk moest doen, want het apparaat was nagekeken, dus móest het goed zijn.
Als je apparaat wordt opgestuurd ben je het enige tijd kwijt, dus moet je volstaan met een geleend toestel.
Reparatie's gaan van je no-claim af. Dus dat krijg je er ook nog achteraan.
Dus ik was wel klaar met die grote ketens. Er kan in die vijf jaar vanalles gebeuren en dan is het prettig als je terug kunt gaan naar een goede audicien, die samen met jou komt tot de juiste instelling van jouw gehoorapparaat.
En niet met "garantie tot aan de deur" zoals bij Beter Horen.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 23 aug 2007 13:50
door Tuckson
Via een zoektocht op Google hier terecht gekomen in deze interessante discussie. Eens kijken of we hem weer wat op kunnen peppen?
Ik ben 36 jaar jong en draag hoortoestellen sinds mijn 5e (!) levensjaar. Al ruim 30 jaar dus. Eén van de eerste dingen die je leert is dat de meeste audiciens meer ingesteld zijn op oude mensen dan op de wensen van jonge mensen. Wie heeft audiciens toch verteld dat ze tegen me moeten brullen als ik met hoortoestellen vlak naast ze zit?
De reactie van dhr. Zweers vind ik een hele doordachte. Jammer dat je niet in zevenbergen zat toen ik daar nog woonde, maar ja ik haalde mijn toestellen waar jij je opleiding hebt gekregen. mijn beste ervaringen had ik bij v. Boxtel hoortoestellen. ook bij de later vestiging in Roosendaal.
Even terug naar de discussie. Een aantal dingen zijn de revue gepasseerd. Om te beginnen de kwaliteit van de zgn. A-merken. wellicht zegt het genoeg dat mijn huidige toestellen (bijna 5 jr oud) in tussentijd 3x zijn gerepareerd. De laatste keer was ik het betreffende toestel meer dan 3 (!) weken kwijt.En dan praten we hier over toestellen van Widex! (waar ik qua toestel overigens nog steeds over te spreken ben).
Deze toestellen komen overigens bij Hans Anders vandaan, jawel. Ik heb in totaal bijna een half jaar proefgedraaid vóór ik uiteindelijk mijn keus had gemaakt. Hierbij ben ik prima behandeld, niet opgejaagd en ook niet het gevoel gehad dat men mij vond zeuren. We hebben zelfs contact gelegd met de technisch ontwerper bij Interton om bepaalde vragen te stellen. Dus tot zover chapeau.
Waarom dan toch Widex en geen Interton? Simpel, ik ben nog relatief jong. Ik heb geen behoefte aan een apparaat wat voor mij beslist wat er harder en zachter moest. Toegegeven, de programmering die gesprekken dichterbij haalde werkte goed. Vergaderingen waren beter te volgen. Dat heb ik na de overstap wél gemist. Toch heb ik het gedaan. Ik werd namelijk in eerste instantie gek van de clipping van harde geluiden. Als jongere ga je nog wel eens naar een muziekconcert. Of heb je je autoradio lekker hard. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Toen de HA audicien die "features" er dus uitgehaald had liepen we tegen het vervelende feit aan dat bij harde geluiden de compressie hoorbaar werd. Als of je een slechte muzieksample op je pc afspeelt zeg maar. Daar had ik dus niet veel aan. Daarna nog een digitale Oticon geprobeerd, maar Oticon en ik dat wilde toch al nooit lukken.
Toen dus maar een analoog toestel gevraagd. Wat minder modern wat gesprekken betreft, maar wél gewoon 1 op 1 het geluid doorgeven. En eigenlijk is dát het enige wat ik vraag.
Ik zie er tegenop om binnenkort wéér hetzelfde circus in te gaan.
Tenslotte nog iets over de kosten. Mijns inziens kan het enorme prijsverschil niet alleen verklaard worden door kwaliteitsverschil en de lage kosten van Hans Anders. Zoals Roland al aangaf, HA heeft de markt opengebroken, dus wat dat betreft voor mij een dikke plus. De traditionele audiciens verwijten hans anders (ook in deze discussie) onduidelijkheid, maar geven zelf ook geen klaarheid waarom de klant bij hen wél duizend euro meer zou moeten betalen. 1000 Euro voor service en afstellen? Kom nou... zelf een kwart hiervan vind ik nog te veel. Service verwacht ik van elke winkelier tenzij we over échte prijsdiscounters praten (aldi/lidl/dat soort formules). En afstellen beschouw ik als behorend bij het afleveren van een compleet product. En mocht dat te duur worden? Prima, stel dan een limiet van bijv. 5x max. na aanschaf en ga daarna apart servicekosten berekenen. Dan tref je alleen die klanten die daadwerkelijk terugkomen voor elk wissewasje. De enige keren dat ik ben teruggeweest ná de proefperiode is vanwege defecten.
Voor de consument is een audicien nog steeds een ondoorzichtige persoon/zaak waar je als klant geen grip op hebt. Waarom kan ik niet een winkel binnengaan en modellen met prijzen bekijken of op een website kijken naar een prijslijst? Het moet nog steeds allemaal vrij schimmig via een aanbieding op basis van je grafiekjes.
Bovendien zou het de branche sieren de consument ook prijstechnisch een beetje tegemoet te komen aangezien de vergoedingen door zorgverzekeraars en de regeltjes die erbij horen bedroevend van aard zijn.
Ik heb een gezin met (bijna) 4 kinderen en ben alleenverdiener. Eigen bijdrages zitten er helaas niet in.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 24 aug 2007 23:01
door jpla
Ook ik kwam via een zoektocht hier terecht.
Inmiddels heb ik nu 7 jaar ervaring met hoortoestellen. Vijf jaar met dure apparaten via de duurdere audicien en twee jaar via Hans Anders. In die vijf jaar is de techniek van de apparaten flink verbeterd. Jammer is dat zowel bij de dure audiciens als bij Hans Anders lang niet al die verbeteringen en mogelijkheden goed benut worden.
Wanneer ik de service vergelijk dan vindt ik beiden goed. Wat betreft de kennis is er ook weinig verschil. Mijn laatste toestellen heb ik via Hans Anders en ben daar tevreden over. Zeker wanneer je bedenkt dat ik geen cent heb bij hoeven te betalen. Sterker nog, toen ik mijn apparaten al had aangeschaft net vóór de periode dat je bij Hans Anders nog wel wat moest bijbetalen kreeg ik van HA een schrijven dat deze regeling veranderd was en dat ik met terugwerkende kracht dat geld terug zou krijgen. En jawel, dat is netjes terug gestort op mijn rekening.
Wel heb ik een verlanglijstje en wat op en aanmerkingen over gehoorapparaten, audiciens en kno-artsen.
Deze kunt u vinden op
www.gehoorapp.nl
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 23 feb 2008 11:35
door slechthorend
Wat mij opvalt is dat vooral audiciens negatief op Hans Anders reageren. Dit is begrijpelijk, maar ik betwijfel of hun mening objectief is. "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt."
Gat in de markt
Hoortoestellen zijn zeker niet goedkoop en waarschijnlijk iets te hoog geprijsd. Verschillende belangenorganisaties (o.a. NVVS) zijn die mening toegedaan en enkele zorgverzekeraars hanteren niet voor niets een maximumprijs. Het is mijns inziens niet verwonderlijk dat Hans Anders en Specsavers een gat in de markt hebben gevonden.
Het loont om bij verschillende audiciens te informeren naar de verkoopprijs. Dit kan u honderden euro's besparen! Het uitproberen van verschillende mogelijkheden, zowel bij de reguliere audicien als bij Hans Anders geeft meer inzicht over kwaliteit, service en voorwaarden. Bij Hans Anders hoeft in ieder geval niet een duur servicecontract te worden afgesloten.
Tevredenheid
Niet iedereen is tevreden met de hoortoestellen van Hans Anders en niet iedereen is tevreden met die van de reguliere audicien. Dat zal altijd wel zo blijven. Het hangt van de audicien in kwestie af of er een goed resultaat wordt bereikt. Dat kan overigens met hoortoestellen uit ieder prijssegment. De duurste hoortoestellen zijn niet altijd de beste keuze.
Prijzen
Audiciens zetten in eerste instantie in op hoortoestellen met een zo hoog mogelijke verkoopprijs/marge. Als de klant het wil en kan betalen, waarom dan ook niet?
Het komt echter voor dat audiciens pas op het laatste moment de verkoopprijs noemen. Dit is dan op de dag van de proef wanneer een handtekening moet worden gezet. Het is mij onduidelijk waarom er zo'n groot verschil is met andere winkels. In andere branches zijn artikelen duidelijk geprijsd of wordt er door catalogi en prijslijsten meer inzicht verschaft.
Het mag niet zo zijn dat de verzekering die iemand heeft bepalend is voor de verkoopprijs. Weleens bij een audicien geïnformeerd naar de prijs van een hoortoestel? Kijk er niet van op indien u wordt gevraagd naar waar u verzekerd bent.
"Het kan allemaal niet goedkoper," wordt er geroepen. We kunnen ons allemaal nog wel 'de batterijendiscussie' herinneren. Bij het Kruidvat of via internet (zelfde merk Rayovac bij o.a. Hoortoestelbatterijen.nl) is de prijs de helft goedkoper! Eenzelfde ontwikkeling bij hoortoestellen is wat mij betreft welkom.
Kritiek
Voordat Hans Anders en Specsavers zich in deze markt begaven, was er dezelfde kritiek op de ketens Beter Horen en Schoonenberg. Personeel was niet opgeleid, huismerken deugden niet en de service was slecht.
De merken Audio Service, Interton en Sonic Innovations uit het assortiment van Hans Anders worden ook bij reguliere audiciens verkocht. In het buitenland is men wel te spreken over met name Sonic Innovations. De ION (200) heeft goede specificaties. AmericaHears.com doet het erg goed met hoortoestellen onder eigen label die ze online aanbieden.
Eigen afweging
Iedereen maakt een eigen afweging tussen prijs, kwaliteit, comfort en discretie. Er zijn mensen die een afstandbediening willen, via bluetooth willen telefoneren, in de regen willen sporten of die de oplaadbaarheid van batterijen waarderen. Daarentegen zijn er slechthorenden die het liefst weer analoge hoortoestellen zouden willen aanschaffen.
Wees kritisch. Een hoortoestel is een hulpmiddel dat de meeste uren van de dag nodig is en dat voor minstens vijf jaar. Neem vergelijkingen met brillen, auto's, CD's e.d. met een korreltje zout. Geluidsleer, audiologie en de persoonlijke beleving zijn moeilijke zaken.
edit: link verwijderd
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 29 feb 2008 00:04
door Hooroplossingen
Als vakaudicien mogen wij bijna wekelijks problemen oplossen van mensen die een aanschaf elders hebben gedaan.
In de praktijk blijkt dat mensen bij het woordje GRATIS al zeer snel tevreden zijn. Men moet zich echter goed realiseren dat een hooroplossing voor 5jr. zal moeten voldoen. Een investering op langere termijn.
In de praktijk blijkt soms dat mensen soms meer geld uitgeven aan een mooie flatscreen, dan aan een kwalitatief goed hoortoestel.
Met dit hoortoestel zouden ze dan ook de spraak uit hun mooie flatscreen kunnen verstaan!
Als gediplomeerd audicien ben ik zelf div. keren bij o.a. Hans Anders en Specsavers geweest voor een hoortest met advies. De resultaten waren teleurstellend en de vakkundigheid beneden ieder nivo.
De beste merken zijn o.a.: GN ReSound, Beltone, Oticon, Phonak, Widex, Siemens en Varibel. Kwaliteit en dus ook reparatiegevoeligheid is een zeer belangrijk aspect. Innovatie staat bij al deze merken op een zeer hoog nivo.
Bovendien is het ook prettig dat een importeur snel zijn reparaties kan regelen. Bij bovenstaande importeurs kan dit meestal binnen 3 werkdagen.
Kwaliteit heeft zijn prijs!
Beter Horen geeft aan de prijs én de kwaliteit van het toestel zeer belangrijk te vinden. De combinatie van die twee en dus het functioneren in de praktijk van zo'n oplossing, is natuurlijk ook zeer belangrijk.
Een groot aantal fabrikanten wil niet eens zaken doen met Hans Anders en Specsavers, waarom niet? De kwaliteit van een toestel komt pas volledig tot zijn recht in combinatie met de kennis van uw audicien.
www.webrengengeluidtotleven.nl
www.beterhoren.nl
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 23 mar 2008 14:33
door slechthorend
Is dit reclame van Beter Horen? Spreekt 'Hooroplossingen' namens het hele bedrijf, een enkele vestiging of op persoonlijke titel? Ook bij Beter Horen, als vakaudicien, verzorgen stagiaires (niet-gediplomeerden) en net-gediplomeerden de aanpassing geheel zelfstandig. Dat even terzijde.
Dat 'wekelijks' problemen oplossen vind ik meevallen. Een 'aanschaf elders' betekent een aanschaf bij alle overige audiciens. Er zijn erg veel andere audiciens en er zijn erg veel hoortoestellen in omloop. Soms is iemand gewoon verhuisd. Of er is geen servicecontract afgesloten zodat het niet uitmaakt welke audicien men bezoekt. Bovendien zijn er mensen die in de pauze van hun werk even naar de audicien om de hoek gaan. Het zomaar binnen kunnen lopen of een afspraak moeten maken kan tevens een rol spelen. Bij een Beter Horen filiaal bij mij in de buurt is een wachttijd van twee weken, ook bij problemen, heel gebruikelijk.
Hoeveel 'andere' audiciens moeten problemen oplossen van mensen die hun hoortoestel bij Beter Horen hebben aangeschaft? Ik zou enkele voorbeelden kunnen noemen. Zonder landelijke cijfers te kennen, kunnen we niets met deze gegevens.
En, wat zijn dan de problemen die moeten worden opgelost? Gaat het om verkeerd gekozen hoortoestellen, ondeugdelijke toestellen, een reparatie, bedieningsinstructie, feedbackproblemen, een niet passend oorstukje of een slangetje verwisselen?
Bij de problemen die moeten worden opgelost zullen de genoemde merken ook wel voorkomen. Sonic Innovations en Starkey zijn wel degelijk innovatieve merken. En een belangrijk gegeven: Hans Anders en Specsavers zijn zelf innovatief. Ze doorbreken met succes de markt!
Siemens doet in ieder geval wel zaken met Specsavers. Dat veel fabrikanten/importeurs niet met Hans Anders en Specsavers willen praten (als dat werkelijk waar is) zal wel te maken hebben met het beschermen van de marge/winst. Of willen ze wel praten, maar komen ze niet tot overeenstemming? Met fabrikanten/importeurs valt altijd te praten. Van een audicien bij Beter Horen heb ik eens vernomen dat Beter Horen niet vaak kiest voor Oticon. Commerciële gronden liggen hieraan ten grondslag, niet de kwaliteit.
Een keten die zo groot is geworden als Beter Horen moet wel iets goed doen. Geldt dat ook niet voor Hans Anders en Specsavers? Kritiek van ongebonden audiciens op de grote ketens Beter Horen en Schoonenberg is om dezelfde reden niet terecht.
"Het gaat iedere keer om het succes van een enkele aanpassing door een individuele audicien." Incidenten en successen komen overal voor.
Wat flatscreens betreft: iedere consument maakt zijn eigen afweging. Het is niet aan een winkelier om te beoordelen of dat de juiste is. De verkoper van de flatscreen zal er overigens wel anders over denken. Iedere euro kan slechts één keer worden uitgegeven.
edit: link verwijderd
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 06 mei 2008 01:04
door D1RK
Alles nagelezen te hebben vind ik;
1 klagers komen meestal bij de dure winkels omdat ze denken dat het daar beter is.... maar ook klanten van dure die teleurgesteld waren gaan nu naar Hans Anders of Specsavers.
2 Enkele dure winkels weigeren merken te verkopen die ook bij goedkope aanbieders verkrijgbaar zijn, en wat ze vroeger dus wel leverden....
3 Elders in Europa worden de goedkopere apparaten vaak vele malen duurder door specialisten verkocht tegen zeer hoge prijzen van boven de €1400,- dus hetzelfde product en ik lees ook Duitse, Franse, Engelse en Russische dus vind daar soms vreemde gelijkwaardige discussie's over dat goedkoop niet goed kan zijn, maar ....
4 Samsung was ooit een flut merk met rotzooi, dus kochten we hier Philips of Sony, maar nu lopen we met Mobieltjes en komen LCD en Plasma TV die duurder zijn als deze vroeger goede merken!
5 Grote merken leveren het oude model vaak als huismerk...
6 Diverse A merk fabrieken maken ook de waardeloze huismerken..
en Aldi verkoopt meer wijn dan welke supermarkt dan ook, en ik hoef geen dure elitaire merken, smaak en kwaliteit zijn bepalend en niet het luxe etiket met franse koude kak.
7 Tevreden klanten van Hans Anders hoor je niet klagen, en als ze elders waren gegaan hadden ze nu tekort geld en niet te eten!
8 Elke winkel is anders en ook de Hans Anders winkels zijn dus afhankelijk van welke medewerker dus niet Hans maar het personeel en of ze hun best doen is bepalend voor een goed resultaat.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 06 jul 2008 03:24
door leinepein
Quote uit de beschriiving op de site van Roland Zweers (Zweers hoortoestellen):
"Toen in 2000 Hans Anders op zoek was naar een zestal regiomanagers die tevens audicien waren heb ik leiding gegeven aan een tiental hoortoestelspecialisten in de 3 zuidelijke provicies en Rotterdam. Omdat Hans Anders buiten deze zes alleen met niet als audicien gediplomeerde mensen werkt had ik de schone taak om alles wat van het normale afweek op te lossen, een enorme uitdaging die veel bevrediging gaf"
Dit kan gelezen worden dat er niet-opgeleide "audiciens" in de winkels van HA staan.. Ik neem aan dat de regio-managers niet persoonlijk de klant helpen. Ik weet voldoende; dankjewel Roland.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 13 sep 2008 14:25
door Karin2008
Ik las het stuk over de hoortoestellen van Hans Anders.
ik heb zelf 2 hoortoestellen van Hans anders digitaal
met ringleiding en spraakversterker.
alles erop en eraan en ben zeer tevreden hierover.
totaal vergoed door de verzekering.
met de nieuwste oorstukjes parapluutjes en klein.
kon zelfs een kleur uitkiezen en afmeting.
het is wel het eigen merk van Hans anders.
wil je andere merken dan zul je moeten bij betalen.
zelf heb ik hele slechte ervaringen met beter horen
2x eerder heb ik daar hoortoestellen weg gehad en moets net zo als
hierboven vermeld 1000 euro bijbetalen en had steeds fluittonen
en waren tot 2x toe niet goed maar er kon niks aan gedaan worden
ik moest het er maar mee doen.
een hoop geld kwijt dus en zeer zeer slechte service.
bij schonenberg geweest voor nieuwe hoortoestellen.
ook hier het zelfde verhaal niks gratis misleidende reclame dus
ook eigen merk moest ik nog 500 euro bij betalen.
dit heb ik dus niet gedaan en ben gaan informeren bij mijn zorg verzekeraar en die rade Hans anders aan.
daar geweest na 2 weken mijn nieuwe toestelllen hoor weer als de beste en geen gesuis of fluittonen en prima klein en nieuwste van nieuwste
zonder extra bij te betalen en ook nog een een setje gratis batterijen
en een half jaar lang nieuwe slangetjes en parapluutje en schoonmaak set. kortom geen misleidende reclame vind ik omdat het super werkt voor mij. ik heb geen cent hoeven te betalen en nu eindelijk na jaren
de goede hoortoestellen op mijn afwijking afgestemd.
ik ben dus zeer tevreden en vind het dus geen misleidende reclame
wel van schonenberg hoortoestellen deze zijn dus NIET GRATIS!!
en ook BETER HOREN is niet beter horen maar slechter in mijn geval.
ook moest ik bij Schonenberg 25 euro betalen voor half jaar baterijen
nu kreeg ik 2 gratis setjes mee bij hans anders.
dus mijn conclusie ja ik vind het een goede en terechte reclame
van Hans Anders en ben zeer tevreden na eindelijk de goede toestellen
na veel geld te hebben moeten uitgeven bij BETER HOREN zonder
kwaliteit.
Laat altijd eerst je gehoor testen bij de kno arts zo kom je nooit bedrogen uit.
super service en klantvriendelijk.
kan niet anders zeggen
maar dat is natuurlijk mijn ervaring en ik draag al jaren hoortoestellen.
karin
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 17 sep 2008 22:02
door Zefstandige audicien
Goedendag allemaal,
Ik begrijp alle berichten wel over Hans Anders, Beter Horen, Schoonenberg en de zelfstandige audiciens.
Maar is het nog steeds niet zo dat iedereen (gelukkig) zijn/haar eigen keuze kan maken in de leverancier? De een voelt zich prettig bij een zelfstandige de ander bij Hans Anders enz.
Met Interton en Sonic heb ik geen ervaring, maar kunnen best goede toestellen zijn. Interton kan ik niet leveren puur en alleen omdat het eigendom is van Hans Anders.
De markt is groeiende en ik ben het wel eens met het feit dat de grotere bedrijven te weinig kunnen/willen betekenen voor mensen met een smalle beurs, of het er niet aan uit willen geven (geen kritiek). Overhead is enorm bij die bedrijven.
Als zelfstandige heb ik zelf gelukkig de keus kunnen maken om daar wat aan te doen.
ik lever bijvoorbeeld als budgethoortoestel de Unitron (volledig dochter van het gerespecteerde Phonak) Element 4 voor 476 per toestel: van Super power tot CIC tot toestellen met telefoon in het oor techniek. Ik verdien er 100 euro per toestel op, wat bijzonder weinig is om de huur/gas/electra/mezelf/ etc. te betalen. Plus het feit dat er ook een proefperiode van een x-aantal weken aan vast zit.
Nogmaals het is een eigen keuze, maar ik weet ik dat ik echt een goede (moderne) kwaliteit kan leveren voor die groep klanten.
Een ding staat wel als een paal boven water:
Interton, Sonic en de goedkopere toestellen van de A-merken kunnen nooit en te nimmer concurreren tegen duurdere uitvoeringen. Ze hebben geen zelflerend vermogen, geen wireless verbinding tussen te hoortoestellen, zijn niet oplaadbaar, hebben geen bluetooth verbinding tussen een mobieltje enz.
Een goede audicien kan u echt het verschil laten zien tussen het ene en het andere toestel bijvoorbeeld met het Visible Speach Mapping van GNOtometrics. Dit systeem laat de slechthorende (en heel belangrijk de partner) zelf zien wat het hoortoestel doet in bijvoorbeeld lawaai of spraak in rust. Daardoor is het vaak erg prettig om een goedkoper en duurder toestel te laten zien. Dan kan je ook samen tot de conclusie kan komen dat een duurder toestel volstrekt overbodig is, de klant kan dan zelf oordelen wat goed is.
Veel zelfstandigen hebben dit systeem inmiddels, de ketens/grotere bedrijven niet (te grote investering), en is onmisbaar voor een goede communicatie, en vertrouwen met de klant. Beter Horen heeft Amplifit een systeem wat dezelfde bedoeling heeft maar volstrekt ontoereikend is vergeleken met Visible Speech Mapping.
Hoortoestellen worden wereldwijd in relatief kleine aantallen verkocht, de fabrikanten die innoveren en onderzoek plegen steken daar echt enorm veel geld in. De investering moet worden terugverdiend met de verkoop dan High-end toestellen, als een toestel ingekocht wordt voor 1400 euro en verkocht wordt voor 2000 euro is dat duur? Een proeftijd van bv 6-8 weken en de andere kosten die gemaakt moeten worden zoveel blijft er niet van over.......
Heel duidelijk is dat wat 5 jaar geleden als toptoestel door het leven ging, nu een zeer goede middenmotor is geworden.
Een klant vertelde me laatst: op vakantie in Frankrijk, nieuwschierig een winkel binnen gelopen, gevraagd wat zijn toestel daar moest kosten: Hier 895 euro, daar 1700 euro. In het buitenland betaald de klant bijna het dubbele. Vakantiegangers hier verbazen zich over de "goedkope" toestellen hier, en over de vergoeding die gegeven wordt. Vergoeding? ohhhh..........
Een feit: Als u tevreden bent over uw hoortoestellen en de behandeling bij het desbetreffende bedrijf (welke dat ook is), fantastisch, u hoeft uzelf niet te verdedigen. U heeft dan een goede keuze gemaakt.
Ohja klein beetje reclame voor mezelf, bij Hans Anders twee kaartjes batterijen gratis? Schoonenberg 25 euro voor een half jaar batterijen?
Bij mij krijgen de mensen standaard 5 jaar gratis batterijen bij aanschaf..... alle batterijen komen uit dezelfde 2 fabrieken vandaan. Kwestie van de klantrelatie voorop stellen.
Groeten.
PS: KNO bezoek en advies is en blijft van essentieel belang!!!!!!
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 17 sep 2008 23:29
door Karin2008
het is geen kwestie van reclame maken
wat er dus nu wel gebeurd maar prijs en kwaliteit en het grote verschil.
of het een misleidende reclame was nee dus dat is het niet.
dat iedere audicien nu reclame voor zichzelf gaat maken doet hier niet
terzake.
het gaat om de kwaliteit die geleverd kan worden.
ik heb dus kwaliteit geleverd gekregen die mij prima bevalt maar heb er ook bij vermeld wil je andere dan zul je moeten betalen.
deze hoortoestellen bevallen prima en ja ik hoef al die onzin van aansluiten op telefoon en dat soort dingen niet er zit een ringleiding op
voor groepsgesprekken versterker en een een op een gesprek.
dus vele mogelijkheden wat me bij andere audiciens helaas niet geleverd kon worden zonder peperduur bij te moeten betalen.
het mag dan in jullie ogen geen goed merk zijn ik heb er geen klachten over en heb ze al geruime tijd heb ze ook aan mij kno arts laten zien en testen en beoordeelde deze als perfect voor mijn hoor afwijking.
ik heb met spraak een afwijking van bijna 60 decibel en gewoon 50 decibel gemeten bij de kno arts de test bij hans anders mete precies hetzelfde.
dus ja er zijn beslist goedkopere alternatieven en ja dan is hans anders een perfecte uitkomst.
had er dan ook even bij gezet welke audicien u bent dan kunnen mensen ook contact met u op nemen als men dat wil.
alleen reclame maken heeft niemand wat aan er wordt gevraagd
naar ervaring met de toestellen en ja die heb ik helaas beter dan bij schonenberg of beter horen het spijt me te zeggen maar is helaas zo.
dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden en iedereen moet voor zich uitmaken waar hij zij naar toe gaat maar het ging om misleidende
reclame en dat is het in mijn ogen dus bij lange na niet het kan goedkoper waarom dan niet overal.
dat is de vraag.
en dat het eigen merk is en dus patent is van hans anders ja dat snap ik ook maar ook jullie kunnen eigen merken gaan voeren beneden de prijs zodat ook deze voor de klant gratis zijn en aanlokkelijker worden.
waarom hans anders wel en jullie niet dat is de vraag waarom zoveel willen verdienen aan iets wat men zo nodig is ook mensen met een krappe beurs daar gaat het om voor iedereen en voor iedereen betaalbaar.
misschien heb ik zo meer de essentie en kern van het probleem benadrukt en stof tot nadenken gegeven want ja ik vind de service van Hans anders wel goed en de hoortoestellen ook en ja ik heb duurdere gehad en deze bij een andere keten weg en deze waren tot 2x toe niet goed zoals ik al beschreef en helaas heel slecht behandeld.
misschien dat dit meer voorkomen kan worden en gekeken kan worden wat er met dit soort problemen gedaan kan worden goedkoper kwaliteit
en sevice want dat het kan dat is wel bewezen.
dit is mijn reactie erop hopelijk dat jullie hier iets mee kunnen.
stof tot nadenken misschien.
hartelijke groeten Karin
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 25 apr 2009 10:59
door avandalen
Hoorapparaten zijn eigenlijk veel te duur. Het is mogelijk om goede hoorapparaten te maken voor de prijs van een mp3 speler, zeg zo'n 100 euro. De markt is groot genoeg hiervoor. Maar de artsen en audicien moeten natuurlijk ook leven. Het is nu nog een luxe artikel.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 20 aug 2009 20:43
door House
Goedenavond,
Ik heb met verbazing de stukken tekst gelezen van Karin over haar tevredenheid over Hans Anders en zijn hoortoestellen.
Ik zal eerst even iets over mijzelf vertellen:
Ik ben sinds 1996 werkzaam in de hoortoestellen-wereld.Ik ben gediplomeerd en StAr-geregistreerd audicien.Ik werk bij een zelfstandig audiciensbedrijf, waar ik geen reclame voor zal maken.
Ik heb bij Hans Anders gewerkt.De hoortoestellen-tak heette toen nog Oorzaak.Dit was in 2000-2001.Hans Anders werkte destijds met audiciens en logopedisten. Ik had destijds in mijn eentje 8 filialen.Dit houdt in dat ik in bepaalde filialen maar eens in de twee weken kwam.
Als slechthorende word je hier niet vrolijk van, met name als je hoortoestel net kapot is gegaan.
Tegenwoordig werkt Hans Anders niet meer met audiciens, deze zijn te duur! De mensen die bij Hans Anders werken noemen zich hoortoestelspecialisten, maar zijn ze dat ook werkelijk? Zij hebben namelijk een interne opleiding gehad van ca. drie maanden, terwijl de audicienopleiding normaliter drie jaar duurt! Is toch een groot verschil, vindt u niet? Ook werkt H.A. niet met meetapparatuur zoals VSM,Aurical enzovoort.Dit om de eenvoudige reden dat de hoortoestelspecialisten die ze in dienst hebben niet weten wat ze nou eigenlijk meten en de apparatuur veel te duur is om in elk filiaal neer te zetten.
De bedrijven als Beter Horen en Schoonenberg behoren deze apparatuur wel te hebben.Ook de vrij gevestigde audiciens moeten deze apparatuur in huis hebben, en met name de laatste groep heeft het allemaal werkelijk.Waarom? Omdat zij kwaliteit willen leveren.
Kwaliteit kost vaak geld, maar ook de zogenaamde gratis hoortoestellen
van de gerenomeerde merken zijn leverbaar bij de zelfstandige audicien.
Het feit dat Hans Anders zogenaamd veeeeel goedkoper is, dan de hoortoestellenwinkels als Beter Horen, Schoonenberg en de zelfstandige audiciens is louter en alleen,omdat Hans Anders twee merken hoortoestellen voert.De keuze is hierdoor beperkt.Ook koopt Hans Anders massaal oostblok-achtige techniek in, werken ze met NIET gediplomeerd audiciens (het zijn geen audiciens!) en hebben ze geen geavanceerde meetapparatuur.
Dus Karin, ik ben blij dat jij wel tevreden bent over jouw Hans Anders hoortoestellen, maar je hebt gewoon heel veel geluk gehad!
Daar komt bij dat je blijkbaar geen gerenommerde merken als Widex, Phonak,Oticon enz. hebt geprobeerd, dus heb je eigenlijk wel het maximaal haalbare?
Ik word een beetje moe van al die Hans Anders-fans die hun gratis hoortoestellen lopen te promoten. Wat moet je ook, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt?
Het is en blijft zo dat de echte audicien verstand van zaken heeft en zich continu moet bijscholen. Echte audiciens hebben oor en hart voor hun klanten en proberen niet per definitie een duur hoortoestel te verkopen. Echte audiciens "verkopen" A-merken, ook zonder eigen bijdrage!
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 24 jan 2010 21:29
door kwarteltje
House Hans Anders heeft de juiste apparatuur niet vandaar ook dat de prijzen zo laag kunnen zijn. Je krijgt de meting mee van je KNO-arts en ook nog een brief/aanbeveling van de audioloog. Wel ik heb alles doorgespit hier en ik ga linea recta naar Hans Anders dit ook omdat ik bij een zelfstandige audicien zeer onvriendelijk werd bejegend en ook daar moest je afspraak maken want als er een klant binnen zat nou dan zei hij helemaal niks en bleef bezig met die ene klant en kon je wachten totdat je ons woog.
Heb mijn brillen ook van HAns Anders en toen ik naar een hele dure collega ging om zonnebrilvoorhangers te laten maken vertelden ze me daar zo mevrouw die glazen zijn mooi geslepen! Zeg ja he? Toen begonnen ze te smoezen met elkaar, ze hadden uitgevonden dat de glazen van Hans Anders waren en verder het doormeten doen ze ook goed want de oogarts meet exact hetzelfde!
Maar ik ben goedkoop uit. Geen wonder dat er zoveel Hans Anders fans zijn.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 25 jan 2010 01:09
door bootsman1
Hans is gewoon goed voor weinig geld hangt er wel vanaf bij welk Hans filiaal je binnenstapt natuurlijk
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 25 jan 2010 10:13
door stofzuigertje
Tip; oplaadbare Lion accu.
In plaats van wegwerp batterijen zijn er ook oplaadbare Lion accu's te koop, vooral de goedkopere Hans Anders toestellen zijn hiermee tot 4 jaar dagelijks te gebruiken, 1x per 7 dagen opladen nieuw en nu nog meer 1½ dag en dan leeg.
Dus na 5 jaar zou je met dagelijks opladen het nog redden zonder halverwege ze te wisselen.
Ze worden in mijn geval wel 24 uur per dag gebruikt wegens Baby oppas dus tijdens slaap uitdoen kan vaak niet!
Na 5 jaar gratis nieuwe verzekering dus.... koop geen wegwerp maar oplaadbare die ook passen!
De goedkopere Ni Mh gaan slechts 2 jaar mee en zullen eerder halverwege de dag opgeladen moeten worden.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 17 feb 2010 13:47
door rolandzweers
Beste House,
Hans Anders heeft ondertussen wel StAr audiciens in dienst. Het zijn er nog niet heel veel maar het geeft wel aan dat er aan gewerkt wordt. Ik, als zelfstandig audicien heb op zich geen zin om reclame te maken voor Hans Anders maar we moeten wel eerlijk blijven.
Re: Hans Anders hoortoestellen
Geplaatst: 14 okt 2010 11:53
door Kokopelli
Beste audiciëns, ik moet u helaas teleurstellen t.a.v. service etc bij ketens als HA en Specsavers. Ik heb nu één jaar een hoortoestel van Specsavers en wordt uit de kunst geholpen. Specsavers werkt met echt audiciëns en zij hebben in mijn woonplaats de pech dat de audiciën is weggevallen. Zij kunnen niet aan een goede audiciën komen. Dat is pech voor mij, want nu kan die vestiging geen service verlenen. Specsavers vindt dat heel vervelend voor mij en laat dat ook echt zien. Mijn hoortoestel is nog steeds niet gedeclareerd bij mijn zorgverzekering en ik mag nu mijn hoortoestel inleveren. Gratis en voor niets. IS DAT SERVICE of niet?
Een warme douche voor Specsavers, die super soepel met hun klanten omgaan. Ik wens ze ook snel een goede en nieuwe audiciën toe.
Ik ben nu naar HA gegaan, want ik verwacht dat het net zo'n organisatie is.
Ik betrek al jaren een zogenaamde prismabril bij HA op recept van een arts en die heeft alle lof over de glazen van HA.
Deze topic is al weer een tijdje gaande, dus er is wel wat veranderd.
Ik kan jullie melden dat HA met gerenomeerde merken werkt als Sonic, Bernafon en als ik het goed heb Audio Service. Tot op heden zie ik wel dat de types anders zijn dan op de websites van de fabrikanten. Bernafon meldt dat de producten vergelijkbaar zijn met degene die het op de website heeft staan. M.a.w. de specificaties komen overeen. Ik krijg een Bernafon Swing 7 aangemeten. De specificaties liegen er niet om. Ziet er uitstekend uit. Na verrekening van de zorgverzekering nog 300 euro bijbetalen en dat lijkt mij alleszins redelijk. Maar goed, eerst uitproberen.
Ik had dit jaar al eerder Advance apparaten van Specsavers en ook dat zijn prima apparaatjes. Advance is een topfabrikant die zich m.n. richt op Cochleaire Implantaten. Dan ben je niet bepaalt met onzin bezig, lijkt mij.
Deze prijsvechters doen het dus prima. Waar de verhalen vandaan komen dat ze met rommel werken, lijkt mij meer een poging tot commerciële afbraak en is niet gebaseerd op waarheid.