LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De halal hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Wat vindt u van de halal hypotheek?

Ik ben moslim en vind het een goed initiatief
0
Geen stemmen
Ik ben moslim en ben er neutraal in
0
Geen stemmen
Ik ben moslim en vind het hypocriet. Het is gewoon rente!
2
8%
Ik ben geen moslim en vind het een goed initiatief
7
28%
Ik ben geen moslim en sta neutraal
0
Geen stemmen
Ik ben geen moslim en vind het onzin/hypocriet
16
64%
Geen mening/Iets anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 25

Jonjo

Re: De halal hypotheek

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ze vroegen toch om hier te komen werken?? Weldegelijk, maar werk op weer naar huis, of blijven en je aanpassen aan de hier geldende regels!!

oxazepam

Ongelezen bericht door oxazepam »

Taida Pasic
Is op dit moment keurig netjes ingeschreven bij de universiteit als buitenlandse student.

oxazepam

aanpassen aan de hier geldende regels
Betekent dat dan ook dat je jezelf niet meer mag zijn dat je niet je iegen geloof mag beleiden. Dat pikken we wel van de joden vanaf ongeveer 1600. En weet je wie dit ook pikken van de Joden? De Turken.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Taida Pasic
heeft geleerd dat liegen, bedriegen en zielig doen niet helpt. Overigens vind ik dat Verdonk hier nog veel erger in de fout is gegaan door haar privacy te schenden en tekeer te gaan voordat er een rechterlijke uitspraak was, maar dat doet niet af van het feit dat ook die rechter haar verblijf uiteindelijk onrechtmatig vond. Als zij hier wil wonen en werken hoop ik dat ze ook na haar studie de normale juridische weg hiervoor volgt. En dan is ze hier meer dan welkom.
Betekent dat dan ook dat je jezelf niet meer mag zijn dat je niet je iegen geloof mag beleiden. Dat pikken we wel van de joden vanaf ongeveer 1600. En weet je wie dit ook pikken van de Joden? De Turken.
Ten eerste: in de huidige islamitische landen in de tolerantie van het Ottomaanse Rijk jegens de joden ver te zoeken. Waar dit Rijk qua tolerantie rond 1500-1600 een voorbeeld was voor Europa, zijn sinds de 20e eeuw de verhoudingen volledig omgekeerd. En de Turken hebben helaas nog steeds een leger nodig om die "tolerantie" af te dwingen.

Ze kunnen hun eigen geloof beleiden, in hun huizen en in hun moskeeen en synagogen. Ik zie niet in waarom we ze verder ter wille moeten zijn. Net zoals ik christenen en jehova's niet kan waarderen als zij hun geloof buiten hun kerken uitdragen of langs de deuren gaan. Los daarvan vind ik "islamic finance" even hypocriet als een moslim die in het openbaar een puriteinse islam verkondigt, maar in het geheim een karbonaadje met een glas wijn erbij eet en drinkt.
Zij=moslimmigranten
Ja sorry hoor maar dat is toch echt een generalisatie waarmee je je het zogenaamd individuele van je niet bekrachtigd.
Sorry, ik bedoelde moslimmigranten die om deze halalhypotheek vragen, niet moslimmigranten sec.

Lees wat ik zei over illegalen. Ik beoordeel ieder mens als ik kennis met hem of haar maak en een idee krijg van zijn of haar karakter, net zoals ieder ander. Maar ik heb een grote hekel aan het gedrag van moslimmigranten die om deze halalhypotheek vragen. Lees hierboven: omdat ik het hypocriet en onaangepast vind. Los daarvan kan ik zo iemand best een geschikt persoon vinden hoor.

oxazepam

Toch denk ik dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn.

De bottom line is voor mij.

Ik heb een hekel aan klaplopers en profiteurs, artikel 1 van de grondwet in acht gehouden.

Vanuit mijn perspectief blank goede baan, half buitenlandse vrouw met nog betere baan. kom ik alleen in aanraking met gegoede en gematigde moslims.

Dat kleurt mijn beeld.

Ik denk dat jij vanuit jouw beeld, met Chinese vrouw die niet gewenst is de zaken op een andere amnier inkleurt omdat je ziet dat het bij sommigen wel lukt.

Maar het je vergist je over Turkije, en dat weet ik dan weer door de half buitenlandse vrouw.

Wat wij zien is niet zoals heel Turkije is. En dat is hetzelfde als dat ze in het buitenland niet snappen dat de ideen van Balkenende en Donner niet aangehangen worden door het overgrote deel van Nederland.En in Amrika denken ze dat iedereen continu stoned is hier.

Istanbul is nog steeds een van de weinige steden waar je moskeen kerken en synagogen van eeuwen oud ziet staan die uit respect voor de ander niet gesloopt zijn.

Turkije is niet één land. in het noorden heb je de grieks turken (ataturk was er een) in het oosten heb je koerden en armenen (wat daar nog van over is). Er zijn islamieten die wel in naam geloven, maar die net zo als de Christenen hier alleen op hoogtijdagen naar de kerk gaan.

Mijn vrouw is ook islamitisch, maar draagt echt geen doekie op d'r kop en doet geen ramadan, maar wel suikerfeest. De gehele familie is zo in turkije en ook turkse vrienden in Istanbul zijn wel islamiet, maar echt meer in naam dan in doen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

omdat ik het hypocriet en onaangepast vind.
Inderdaad, maar dat zijn fiscaal geen ter zake doende overwegingen.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Inderdaad, maar dat zijn fiscaal geen ter zake doende overwegingen.
Ik denk dat dat aan de regering zal zijn om uit te maken of dat ter zake doende overweginen zijn. Ik heb gelezen over voorstellen om niet de rente maar de schuld als maatstaaf te nemen, want als je het natuurlijk onder renteaftrek schaart vraag ik me wel af of dat godsdienstig-dogmatisch nog wel halal is (immers als de wet zegt dat het toch rente is...).

Mijn vrouw is overigens wel gewenst en legaal hier, maar na bloed zweet en tranen. Ik heb niet voor niets die advocaat ingeschakeld. Daarnaast ken ik nog tig vrienden uit andere landen buiten de EU die op een gewone legale manier een baan probeerden te krijgen maar die veroordeeld werden tot de gang via het CWI (immers, kennismigranten moeten ook als starters tenminste 38,000 verdienen), en dat CWI wijst vervolgens de aanvraag direct af of traineert de zaak tot ze hun verblijf niet meer kunnen bekostigen en teruggaan. Mijn werkgever loopt zelf meer dan eens tegen de onwilligheid van het CWI aan terwijl wij echt mensen van over de hele wereld nodig hebben die meerdere talen spreken en de juiste opleiding hebben.

Terwijl landgenoten van mijn vrouw of van mijn vriend mogen blijven dankzij een onzinverhaal of een generaal pardon, of door met een of andere ouwe viespeuk te trouwen of een nephuwelijk te sluiten. Daar kan ik inderdaad slecht tegen. Het is dat ik verraad nog erger vind dan klaploperij, anders had ik zelf de IND verteld wat die personen aan het uitvreten waren.

Mijn probleem met dit soort beleid is dat de volgende cirkel ontstaat:
1. Immigranten komen;
2. Er zijn er teveel --> Beleid wordt strenger;
3. Illegale instroom stijgt, terwijl de legale instroom daalt;
4. Na jaren generaal pardon maar algemeen beleid nog strenger want het moet nu toch echt afgelopen zijn;
5. Herhaling van punt 3. en 4.

Ik weet dat Turkije inderdaad niet een land is, waar iedereen de radicale versie van de islam aanhangt. Maar als het leger via bruut geweld partijen als de Welvaartspartij moet neerslaan dan maakt mij dat toch erg beducht. Maar dan denk ik ook dat gematigde moslims gewoon een hypotheek aanhangen en niet met hun geloof te koop lopen. Wie er naar Nederland komen, en dat geldt nog meer voor Marokko (en China) zijn conservatieve plattelandsbewoners die arm en laag opgeleid zijn, en die zich laten gekmaken door een mooi en rijk Nederland.

Maar wanneer ik er de tijd voor heb kom ik graag een keer in Turkije kijken (nee niet 14 dagen op het strand bakken) en dan zelf mijn oordeel over dit land vormen. Het schijnt een erg mooi land te zijn.

Stanley

Ongelezen bericht door Stanley »

Hahal hypotheek!!

Goed plan!

Dit heeft niets met integratie te maken, puur om geloofsovertuiging.

Gesloten