LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geloof u ook in sprookjes ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Gaat u door genoemde "zoet" werkelijk meer te besteden krijgen ?

Ja, want er zal ook rekening worden gehouden met lastenverzwaringen.
1
4%
Ja, want ik ben zo'n genoemde "oudere"
0
Geen stemmen
Ja, want wij zijn tweeverdieners met kinderen
2
8%
Ja, want dit kabinet doet altijd wat er wordt beloofd.
3
12%
Nee, want ik ben een alleen staande
1
4%
Nee, want wij hebben geen kinderen
1
4%
Nee, want de lasten stijgen meer, dan ons wordt voorgehouden
12
46%
Nee, er blijven teveel mensen afhankelijk van de voedselbanken
0
Geen stemmen
Ja, ik verwacht om andere redenen in koopkracht er vooruit op te gaan
2
8%
Nee, ik verwacht om andere redenen nog meer koopkracht te verliezen
4
15%

Totaal aantal stemmen: 26

kiz

Re: Geloof u ook in sprookjes ?

Ongelezen bericht door kiz »

Het kan toch ook gewoon OF ? OF je voedt kinderen op OF je werkt. En wil je dan als beide ouders toch werken, doe dat dan deeltijd !!
Voor het geval je het nog niet wist... de meeste werkende moeders werken in deeltijd
nou heel veel echtparen met kinderen werken ook allebei... kind hele dag naar school, overblijven, vervolgens buiteschoolse opvang..
als je 16 uur werkt in 2 dagen heb je dat inderdaad 2 dagen in de week nodig, de overige 3 dagen ben je gewoon thuis.
Waarom men dan aan kinderen begint is mij een groot raadsel maar goed... waarschijnlijk om idd materialistische behoeften te bevredigen..
zoals daar zijn een hypotheek voor een doorsnee rijtjeshuis? Een tweede auto die nodig is omdat niet wij maar onze beide werkgevers zijn verhuisd? Overigens zijn dit 2 kleine auto'tjes, anders is het simpelweg niet op te brengen. En die werkgevers verkassen binnen pak 'm beet 5 jaar allebei wel wéér een keer...

en v.w.b. dat OF / OF... volgens deze regering moeten we met z'n allen méér gaan werken, vooral de vrouwen met kleine deeltijdbaantjes.
Dan blijf ik er bij dat ze dat bést wel mogen faciliteren.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Letterlijk en figuurlijk dan maar: Net als in een SF film: mensen kweken in broedmachines, met pillen of electronica even wat intellect er in stoppen en aan het werk.....
Is het resultaat niet zoals gewenst, dan gewoon elimineren.

God verhoede, dat bovenstaande ooit realiteit wordt !

Een kind heeft liefde en aandacht van zijn ouders hard nodig, alleen zijn die aan het werk voor de materiele geneugtes des levens.
En wat voor generatie kinderen krijg je dan ? Kijk gewoon om je heen !!

Belasting ? Is die niet gekoppeld aan de welvaartstand van mensen ? Inkomen, eigen bezit ? En is er niet een overeenkomst tussen de belastinginner en betaler ? Zolang die overeenkomst bestaat, geldt alleen het recht van de "sterkste"; zelfs al wordt het spel niet eerlijk gespeeld.
Denk daar maar eens over na.

L.Rozenwater

Overzicht van de groei van de koopkracht in percentages
Gezinssituatie Inkomen

%
alleenverdiener met kinderen
1 x modaal
+ 1,00 %
alleenverdiener met kinderen
2 x modaal
+ 0,75 %
tweeverdieners met kinderen
1 + 0,5 x modaal + 1,25 %
tweeverdieners met kinderen
2 + 0,5 x modaal + 1,00 %
tweeverdieners zonder kinderen
1 + 1 x modaal + 1,00 %
tweeverdieners zonder kinderen
2 + 1 x modaal + 1,00 %
alleenstaande wettelijk min. loon + 1,00 %
alleenstaande 1 x modaal + 1,00 %
alleenstaande 2 x modaal + 1,00 %
alleenstaande met kinderen wettelijk min. loon + 0,75 %
alleenstaande met kinderen 1 x modaal + 1,25 %
paar met kinderen sociaal minimum + 1,00 %
alleenstaande sociaal minimum + 1,00 %
alleenstaande met kinderen sociaal minimum + 1,25 %
alleenstaand AOW, sociaal min. + 1,25 %
alleenstaand AOW (+ 5000 euro) + 1,00 %
paar AOW, sociaal min. + 1,00 %
paar AOW (+ 10.000) + 1,00 %
(Bron: Ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
(1x modaal is 30.000 euro bruto per jaar. AOW (+ 10.000) betekent 10.000 euro bovenop sociaal minimum. Wettelijk minimum loon per januari 2005 is circa 15.000 euro bruto per jaar voor werknemers van 23 jaar en ouder)
En zie, ik heb alweer gelijk gehad: Echtparen zonder koters bestaan niet ! (behalve aow'ers en tweeverdieners)

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

rozenwater,wao mis ik in je rijtje!

maar zoals al jaren vallen die tussen wal en schip!

deze groep zie je nergens staan! denk aan wao gat denk aan en loskoppelen aan de cao lonen.(per 01012006 weer gekoppeld)

deze groep is al vanaf 1995 maar 2x gekoppeld geweest!

dus hebben zij meer dan 10% ingeleverd!!

de media schenken daar geen aandacht aan! omdat het een niet interessante groep is!!

aart de geus zou deze groep als de instroom onder een bepaald getal zou komen, en het totale wao'ers onder de 900.000 zou komen(er zitten ook ged waoérs in van een paar tientjes in de maand!! ongeveer een 100.000) deze dan 75% uitkering zouden krijgen!

je hoort er niemand meer over!!

gr

hg

L.Rozenwater

Door mijzelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door L.Rozenwater op 20 sep 2006 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

nou heel veel echtparen met kinderen werken ook allebei... kind hele dag naar school, overblijven, vervolgens buiteschoolse opvang..
@ kiz: ik heb het niet over ouders die in deeltijd werken... ik heb het over die categorie die daadwerkelijk beiden full-time werken! die zijn er meer dan je denkt. En dan gaat de hypotheek niet over een rijtjeshuis, maar om het vrijstaande huis op 1000m2, en de 2 kleine autotjes zijn vervangen door een grote en een kleine Volvo (beiden nieuwste model uiteraard). Ik maak geen geintjes , dit komt vaker voor dan je denkt.
Jouw beschrijving lezende hebben jullie het binnen de mogelijkheden optimaal kunnen regelen!

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

rozen water,

als oud c.o.r lid heb ik diverse keren met hoge heren gesproken in het verleden. lubbers.kok e.d . ik heb destijds al aangegeven ,en nu ook naar oa cbs en cpb ,dat de wao berekening onjuist is!! kort door de bocht(anders wordt het te ingewikkeld) het zg maatman loon is bevroren toen men in de wao kwam! stel een machine bankwerker wordt 2x afgekeurd en 1x goedgekeurd . tijdsverschil 10 jaar! dan kan hij zien dat zijn cao loon tov zijn oude wao dagloon verschilt met faxtor .20 (ongeveer) stel dat hij afgekeurd is in 1990 aan het werk in 2000 en weer afgekeurd in 2005(komt voor ,denk aan kanker! weet ik als c.o.r lid van)
hij verliest dan 70/100xnw dagloon: componex getal van oud dagloon en nieuw dagloon. waar ik hierover schrijf komen arb deskundigen niet uit.
ik weet uit ervaring dat zij dan met een vinger in de lucht het dagloon vaststellen. dan kan het zijn dat iemand uit een heel andere vakgroep en cao die afgekeurd is in 2000 hetzelfde netto p.m ontvangt als iemand uit een heel andere vakgroep en andere leeftijdscatagorie en andere afkeur jaar. hoe zit het dan met a: cao verhoging in al die jaren b: wao gat c: verschil salaris schaal en koppelingen ja of nee en welke tijdsgewricht! daar komt het uwv niet uit. ook de rechter niet!!
daarom komen dergelijke zaken niet voor het voetlicht~!
ik heb min sociale zaken,prg zembla .nova ,telegraaf en vakbonden en 2e kamerleden daar al zeer veelvuldig op gewezen!!

dit komt nooit op tafel,idem de cbs cijfers die zeer veel zaken niet mee nemen in hun mandje gewogen gemiddelde van artikelen,huren,energie en zorgverzekering. wat ze wel meenemen
is bijvoorbeeld > een plasma scherm wat veel goedkoper is geworden auto prijzen ,computers etc .

maar zaken waar wij dagelijks mee worden geconfronteerd,energie ,huren ,gem belastingen ,milieu belastingen ,etc etc daar wordt maar mondjes maat mee gerekend .
daardoor is de 1 procent stijging voor alle modalen al lang weer uitgegeven! alleen de huurtoeslag is sinds 0107 al met dat bedrag verminderd! (andere berekening!! volgens 0800-0543) ik kan zo wel even doorgaan.

deze week hoop ik marijnissen,balkenende en rutten en bos nog daarover te spreken . althans 1 daarvan !!

L.Rozenwater

Door mijzelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door L.Rozenwater op 20 sep 2006 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

@ L.Rozenwater

Geplaatst op 19 Sep 2006 20:33 door L.Rozenwater

--------------------------------------------------------------------------------

@Toolboy Kort door de bocht ? Het kan toch ook gewoon OF ? OF je voedt kinderen op OF je werkt. En wil je dan als beide ouders toch werken, doe dat dan deeltijd !!
Weet niet of Toolboy kort door de bocht is, tegenwoordig kan het niet meer om een gezin met kinderen alleen te werken kijk maar eens naar de kosten voor energie, schoolkosten enz.
Dat het helemaal gratis moet worden ben ik het ook niet mee eens.

Maar dat deze 1 procent er bij een verkiezingsstunt is en prinsjesdag een promotiepraatje is is een ding wat zeker is.

Het is nog steeds zuur de energieprijzen stijgen volgend jaar de zorgpremie gaat omhoog, we hebben de afgelopen jaren onder BakEllende enorm in geleverd en krijgen een schrijntje terug.

Ik wat ik al helemaal niet begrijp is dat men het heeft over het zooitje paars 1 en 2 vooral Zalm heeft het hierover.
En het rare is hij was zelf in deze 8 jaar minister van Financien, of te wel 8 jaar lang heeft hij er zelf een zooitje van gemaakt.

En wie zegt dat een linkskabinet slecht is kijk maar eens naar deze link, wil ik jullie dan wel weer horen.
Laatst gewijzigd door queenfan op 21 sep 2006 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Jouw beschrijving lezende hebben jullie het binnen de mogelijkheden optimaal kunnen regelen!
ik werk overigens 20u en binnen de schooltijden. Ons "koopkrachtplaatje" klopt dus alvast niet... ik "profiteer" niet van de lagere kosten kinderopvang (in welke vorm dan ook), sterker nog, de overblijfkosten rijzen de pan uit, ik betaal dit jaar voor 1 kind méér dan 2 jaar geleden voor 2 kinderen... :? Gelukkig gaat de jongste volgend schooljaar naar de brugklas... dan kan ik m'n overgebleven kooprkrachtverbetering aan schoolboeken besteden :wink:
ik heb het over die categorie die daadwerkelijk beiden full-time werken!
Tja... ieder het zijne... ik probeer me te verplaatsen in de vrouwen die hun tijd en energie in een universitaire opleiding hebben gestoken en tot de conclusie komen dat ze niet (tijdelijk?) parttime hun job kunnen vervullen. Toch wel 'n dilemma eigenlijk

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste L. Rozenwater,

En zie, ik heb alweer gelijk gehad: Echtparen zonder koters bestaan niet !

Kijk gewoon effe hier http://www.nibud.nl/docs/Koopkrachtover ... ag2006.pdf dan vind je voor veel meer groepen de cijfers. Daar vind je ook de stellen zonderen kinderen die geen tweeverdiener zijn.

L.Rozenwater

Ik heb ze (het Nibud) er eerder op gewezen: Ze hadden beloofd mijn klacht "mee te nemen". Pluim !! Ze hebben het ruimschoots goed gemaakt.

Gesloten