LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] olympus c4000 zoom met smartmedia card

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
peukiemon

Re: olympus c4000 zoom met smartmedia card

Ongelezen bericht door peukiemon »

@abartels

Ik zou inderdaad voor een Xd naar Smartmedia converter kijken.
Ze kosten nog geen tientje en ondersteunen 512mb Xd kaarten
http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B9413
Deze zit in belgie maar er zullen vast winkels in nederland zijn die het verkopen.
Deze dus http://www.hwshop.nl/products/Digitale_ ... erter.html
b.t.w. de Camedia C4000 is al in 2002 op de markt gekomen heb er zelf nml. ook 1 gehad.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat die Smartmedia kaarten eruit zijn is ook weer niet vreemd.
Die kaarten hadden een maximale capaciteit van 128MB!
Mijn broer maakt heel veel foto's. Hij maakt o.a. reportages.
De foto's zijn in de hoogste kwaliteit en per foto is dat dan 3 tot 6 MB!
Dus je kunt wel nagaan dat die kaarten zo vol zitten.
Tegenwoordig hebben de kaartjes een capaciteit van maximaal 4 GB!

De oorzaak van de ondergang van de Smartmedia kaarten zijn hun maximale capaciteit.
Dus het is niet zo gek dat die kaartjes niet meer gemaakt worden.

peukiemon

Ongelezen bericht door peukiemon »

@ikbenik

Dat was niet de reden dat SmartMedia werd afgeschaft capaciteit had makkelijk verhoogd kunnen worden.
4 jaar terug was compactflash ook nog maar 256Mb nu zijn de 8gig kaarten al volop te krijgen.
De reden dat Smartmedia het loodje heeft gelegd komt omdat de constructie van de kaartjes slecht was, menigeen ging kapot.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Kijk even op Marktplaats.
Iemand uit Leeuwarden bied er 2 te koop aan (126 en 64 MB)

Wie weet .....

Lieske

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Die smartmediakaartjes worden ook al een tijd in proffesionele muziekinstrumenten zoals synthesizers en samplers gebruikt die vaak duizenden euro's in de aanschaf zijn.
Daar had je eerst al het probleem dat er van dezelfde smartmediakaartjes verschillende voltages zijn die niet onderling werken.

Ik vind het schandalig dat het zo snel moet gaan want aangezien de dingen in muziekapparatuur niet zo snel veranderen worden nu nog steeds die apparaten nieuw verkocht waar smartmediakaarten ingaan.

ik vind dat waneer je als fabricant je product afhankelijk van iets anders maakt je daar verantwoordelijkheid moet dragen.
En dan heb ik het niet over "de winkelier" maar bijv. een mega-producent als Yamaha die echt wel voor ondersteuning kan zorgen en met zijn wereldwijde gigantische klantenkring een kleine productielijn in stand kan houden zoals ze dat ook voor andere uit de gratie geraakte producten doen .

Als een product uit de massaproductie gaat hoeft het nog niet meteen compleet te verdwijnen.Ik kan ook nog steeds zonder problemen L.P's, platenspelers en cassettebandjes kopen terwijl die er ook "al lang uit zijn"...

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vind het schandalig dat het zo snel moet gaan want aangezien de dingen in muziekapparatuur niet zo snel veranderen worden nu nog steeds die apparaten nieuw verkocht waar smartmediakaarten ingaan.

Dit is ook heel normaal in de computerbranche.
Men wilt dat de economische levensduur van 3 naar 5 jaar opgekrikt wordt.
Dat is heel leuk voor de consument en daar blijft het ook bij.
Want als een techniek verandert wordt, ga ik als winkelier daar echt niet aan meebetalen.
ik vind dat waneer je als fabricant je product afhankelijk van iets anders maakt je daar verantwoordelijkheid moet dragen.
En dan heb ik het niet over "de winkelier" maar bijv. een mega-producent als Yamaha die echt wel voor ondersteuning kan zorgen en met zijn wereldwijde gigantische klantenkring een kleine productielijn in stand kan houden zoals ze dat ook voor andere uit de gratie geraakte producten doen .

Daarnaast is het zo dat de winkelier daar totaal geen invloed op heeft en hier ook niets aan kan doen.
In dit geval kan Olympus daar ook niets aan doen, omdat ze zelf die kaartjes niet maken.
Een hoop consumenten willen het niet horen, maar je bent nu eenmaal afhankelijk van sommige fabrikanten.
En als die fabrikanten besluiten om een bepaalde media niet meer te maken, heb je als consument gewoon pech. Zelfs andere fabrikanten doen daar niets aan.
Als een product uit de massaproductie gaat hoeft het nog niet meteen compleet te verdwijnen.Ik kan ook nog steeds zonder problemen L.P's, platenspelers en cassettebandjes kopen terwijl die er ook "al lang uit zijn"...
Het is wel uit, maar er is daar nog genoeg geld mee te verdienen.
Als er met de platenspelers totaal geen geld meer te verdienen is, dan wordt de productie van deze dingen gewoon gestaakt!

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ja maar in bijvoorbeeld instrumenten van Korg, Roland en Yamaha zoals samplers, sequencers, synthesizers en recorders worden wereldwijd in azie,Amerika en Europa al 10 jaar smartmediakaartjes gebruikt. Die instrumenten hebben meestal een zeer lange tot onbeperkte levensduur dus de marktvraag ervoor is nog gigantisch. Voor de oude voltage kaartjes van 4, 8 of 16 Mb worden flinke bedragen neergeteld en iedereen is op zoek naar smartmediakaartjes.

Met andere producten die eruit zijn gegaan is het eerder wel overgenomen door fabrikanten die er gebruik van maken zoals oude sim-geheugens van 8 en 16 mb die je dan wel gewoon nog nieuw bij bijv. yamaha kunt bestellen.

Ik ben het met je eens dat de winkelier er ook niets aan kan doen maar sommige producenten die zo gigantisch veel klanten hebben en mogelijkheden die dingen zelf te produceren laten die klanten toch een beetje in de kou staan.

Ik bedoel wat maakt yamaha nu niet? van blokfluiten en motorfietsen tot piano's en boten en diverse andere soorten geheugens, eigenlijk alles behalve die smartmediakaartjes......

Gesloten