LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door roro25 »

IK heb niet zo'n problemen met Planet Internet. Ben al sinds 1996 klant toen het nog WXS/planet Internet was. Heb sinds 3 jaar ADSL bij hen en werkt prima.
Heb een klein akkefietje gehad met mijn verhuizing van een maand geleden. Maar dat was ook zo opgelost en op redelijke vriendelijke wijze.

Ik ben bewust nog niet aan internet plus bellen begonnen omdat het nog redelijk nieuw is en nog kinderziektes heeft en het is voor mij niet goedkoper. Met adsl was dit precies hetzelfde een aantal jaren geleden. Dus geef IPB een kans.

Fredvw
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 19:38

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Fredvw »

Capelle aan den Ijssel
betreft:onterechte incasso


Geachte Medewerk(st)er ,


Ik schrijf jullie deze brief , naar aanleiding van het volgende ;
Ik heb bij jullie een abonnement op internetplusbellen gehad.
Deze is per 12 September , per direct beeindigd (zie bijlage),
Ik kan U melden , dit is niet zonder slag of stoot verlopen ,
allereerst heb ik getracht , via jullie helpdesk tot een oplossing te komen.
Aangezien een medewerker , meteen mijn emailaccount had verwijderd ,
nadat ik meldde , dat ik weg zou gaan bij internetplusbellen , was
voor mij de maat vol , dus inderdaad een klacht ingediend ,
als gevolg hiervan , zou ik een maand gratis gebruik mogen maken
van internetplusbellen , ik ontdekte vandaag , dat er gewoon nog geld
van mijn rekening wordt gehaald door jullie.
Bij deze dacht ik , ik bel maar weer eens naar de klantenservice ,
dan zet ik dat even recht , maar niets is minder waar .
Om 14.30 begonnen met bellen ( 9 personen gesproken ) ,
nu is het 18.00 al wachtend op nummer 10 en nog geen stap verder.
Mijn vraag is nu ; Kunnen jullie alstublieft zorgen dat de incasso
gestopt wordt , tevens eis Ik restitutie op de teveel betaalde kosten ,
dit houdt dus in , dat ik betaal tot 12-09-2006 , aangezien de abonnements-
gelden , vooraf afgeschreven worden , is het bedrag van € 70,10 , welke
is afgeschreven op 25-08-2006 , naar mijns inzien al teveel .
Het bedrag van € 94,50 , welke is afgeschreven op 26-09-2006 ,
ook geheel onterecht en zeker de € 69,50 welke vandaag is afgeschreven ook.
Tevens rest mij nog de vraag , waarom er op een factuur € 0,00 staat ,
als er toch afgeschreven wordt ( zie bijlage ) , ook wil ik weten ,
waarom men zelf de helpdesk moet bellen , om te zorgen , dat de
desbetreffende afdeling , ook te weten komt , dat een abonnement is
beeindigd en dus geen geld meer hoeft te incasseren , welke overigens
niet te bereiken is , daar men telkens verkeerd doorverbind of de onjuiste
opties in het keuzemenu doorgeeft , als men dan ook nog zegt ; Oh , dat menu
klopt niets meer van ! , kan ik U zeggen , dat mijn haren recht overeind gaan staan.
Het is nu inmiddels 18.20 en mijn partner , zit nog steeds aan de telefoon te wachten,
tot er wordt opgenomen , ik vind dit werkelijk ongehoord en geen manier van doen.
Nu dus al vier uur aan de telefoon en nog geen oplossing , enige vergoeding
op onze telefoonkosten van € 0,10 ct p.m , zou ook in zijn geheel niet onterecht zijn.
Ik hoop dat U mij nu wel kunt helpen , want ik ben er inmiddels moe van !!!



Met vriendelijke groet :
F.c van Westreenen
Laatst gewijzigd door Fredvw op 25 okt 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Olaf Merkus
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 22:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Olaf Merkus »

Ter leering ende vermaeck

Betreft: InternetPlusBellen…….pas op uw tellen!


Begin oktober na lang wikken en wegen mijn te dure abonnement bij Wanadoo (nu Orange) opgezegd en gekozen voor Planet InternetPlusBellen. Ik had net zo goed voor KPN of Het Net kunnen kiezen, 1 pot nat, maar heb me over de streep laten trekken door het gratis welkomstcadeau. Namelijk de Digitale DJ van Philips en de maandelijkse gratis credits ter waarde van € 10,- bij Planet Music Stream. Nu had ik kunnen weten dat een product kiezen om het welkomstcadeau de slechtste reden is die je had kunnen bedenken om iets aan te schaffen, maar toch, het zag er allemaal veelbelovend uit en dan is het product InternetPlusBellen van Planet helemaal niet zo een slecht idee. Maar het zijn de mensen achter het product die er op dit moment een potje, wat zeg ik... een hele grote pot van maken. Wat is het geval. Op 7 oktober dus uiteindelijk gekozen voor InternetPlusBellen van Planet in de Comfort variant. Al mijn persoonlijke gegevens ingevoerd via de website en toen ik bijna klaar was en nog moest invullen welke nieuwsbrieven ik wenste te ontvangen sloeg mijn PC helemaal vast. Waarschijnlijk een teken aan de wand om mij voor verder onheil te behoeden, maar ik was weer eens eigenwijs. Uiteindelijk heb ik de PC opnieuw opgestart en ik heb toen Planet gebeld op 0900-1905 en de situatie uitgelegd. Vervolgens gevraagd of men de status van de order wilde controleren. De overigens uiterst vriendelijke jongedame in kwestie was van KPN. Vreemd hoor, je belt Planet en je krijgt KPN maar ze had een luisterend oor dus wat kan mij het schelen. Nu had ik niet alleen een luisterend oor maar ook een heel en rood oor want het duurde verdorie meer dan een halfuur voor de telefoon überhaupt werd opgenomen. Maar dit is de normale gang van zaken heb ik later begrepen. Nou ik dwaal af, de order was in ieder geval niet doorgekomen en ze wilde mij graag van dienst zijn om de order alsnog aan te nemen. Kijk dat is service en hier worden we blij van. Zomaar een helpdeskmedewerkster die met je meedenkt. Nou om een lang verhaal niet nog langer te maken, de order is opgenomen en tevreden heb ik mijn mobiel die zijn zelfontbrandingstemperatuur heel dicht genaderd was maar even gelaten voor wat het was en ter afkoeling in de koelkast gelegd. So far so good. De ellende is pas echt goed begonnen op de dinsdag. Van Planet ontving ik namelijk 2 brieven waarin ik van harte welkom werd geheten en dat men mijn aanvraag verder in behandeling had genomen. Nu krijg ik liever 2x bericht dan helemaal geen bericht maar feit was wel dat het hier 2 verschillende klantnummers betrof met 2 verschillende e-mail- adressen. En ja hoor, u raad het al, ik had dus 2 abonnementen aan mijn broek hangen. 1x de aanvraag die ik zelf ingevoerd had en 1x de aanvraag die de uiterst vriendelijke jongedame had aangenomen. Waarschijnlijk had ze nog een target die behaald moest worden die middag of ze heeft gewoon zitten slapen tijdens mijn telefoontje. Hier is dus alle ellende begonnen en heb ik avond na avond getracht om Planet, KPN of wie ik dan al niet gesproken heb de situatie uit te leggen. De helpdesk is echt zéér, zéér, zéér beroerd. En dan druk ik mij nog héél voorzichtig uit. Diverse avonden meer dan een uur aan de lijn gehangen en als je dan al eindelijk iemand te spreken kreeg dan werd je weer doorverbonden met een collega en die had ook weer een collega en.. ach laat ook maar. Het is echt meer dan erg en het was dat ik net een nieuwe GSM had gekocht anders had ik hem ter plekke in 2 stukken gebroken om de betreffende helpdeskmedewerkers/sters uit het toestel te trekken. Er werd gewoon ondanks een duidelijke uiteenzetting van mijn kant gewoon niet serieus naar mij geluisterd en van collega Planet ging ik naar collega KPN en van KPN weer terug naar Planet en.. acht laat ook maar. Hallo bent u daar nog?
Het enige wat mij niet is overkomen al die avonden is dat de verbinding spontaan verbroken werd. Tussen de dagelijkse belsessies door bleef de Commercieel Directeur van Planet, mevrouw Boukje Bügel Gabreëls mij maar bestoken met correspondentie, ja u raad het al, in tweevoud. 's Nachts droomde ik regelmatig van de naam Boukje Bügel Gabreëls die mij maar de vriendelijke groeten bleef doen. Ik plaats daarvan zou ze eens wat minder vriendelijk moeten zijn en die lamlendige helpdeskmedewerkers/sters eens goed moeten opleiden of gewoon een schop onder de kont geven om ze te doordringen van het feit dat het not done is dat de klant niet serieus genomen wordt, en dat de klant er wel voor zorgt dat Planet maandelijks het salaris naar ze kan overmaken. Maar mevrouw Boukje Bügel Gabreëls moet denk ik ook eens de hand in eigen boezem steken. Want InternetPlusBellen is gewoon overvallen door zijn eigen succes en kan de enorme toeloop en de problemen die hiermee gepaard gaan niet aan. Dus trek eens een extra blik helpdeskmedewerkers/sters open en laat ze fatsoenlijk trainen in plaats van ze te voorzien van een standaard belscript en ze zonder verdere kennis van zaken het veld in te sturen. Maar goed ik dwaal af. Mijn probleem was dus na avond aan avond gebeld te hebben nog steeds niet opgelost. Dit terwijl ik het probleem zelf heel helder in beeld had en de oplossing heel simpel was. Ik had 2 abonnementen bij Planet en er is bij KPN door Planet 1x InternetPlusBellen aangevraagd. Het enige wat er moet gebeuren is het schrappen van het 2e abonnement. Dit was te moeilijk voor Planet. Toezegging na toezegging heb ik gehad maar daadwerkelijk oplossen ho maar. Gelukkig bleef mevrouw.... ach u kent haar naam inmiddels, mij via de post keer op keer de vriendelijke groeten overbrengen in de zoveelste brief. Heeft ze misschien aandelen bij TNT Post? Even, héél even dacht ik dat er hoop aan de horizon gloorde, en kreeg ik iemand aan de lijn die mij volledig begreep en alles voor mij zou oplossen. En wat denk je, vraag ik de volgende dag mijn status bij KPN op blijkt mijn hele InternetPlusBellen aanvraag geannuleerd te zijn. Weer gaan bellen met Planet. Rode oren, zweet in de handen, hartkloppingen, u zegt het, ik heb het gehad. De aandelen Vodafone schoten omhoog door mijn gebel. Uiteindelijk na weer langer dan een uur in de wacht gestaan te hebben, ik meen het, hier is geen woord van gelogen, afgelopen zaterdag iemand bij Planet gesproken met kennis van zaken. Ik had nu nog 1 abonnement en ook nog een aanvraag InternetPlusBellen lopen dus alles was ik orde. Ik ben toen heel netjes gebleven maar ook heel boos en heb geëist dat ik niet meer doorverbonden zou worden maar dat zij zelf nu persoonlijk verantwoordelijkheid zou nemen en zou bellen met KPN om de status van mijn aanvraag daar te controleren. Na ongeveer een 15 minuten gewacht te hebben, ik schrik hier niet meer van, moest ze inderdaad schoorvoetend toegeven dat ik gelijk had. Ik kon het wel uitschreeuwen van vreugde. Ik had gelijk, gelijk, gelijk, en ze geven het na 2 weken bellen nog zomaar toe ook. De oplossing was ook nog eens heel simpel, ze zou een interne memo naar KPN sturen en dan zou alles in orde komen. Dit heb ik beleefd geweigerd daar ik geen vertrouwen meer heb ik memo's en goedbedoelde adviezen van helpdeskmedewerkers/sters die veel toezeggen maar uiteindelijk weinig doen. De linkerhand weet daar niet wat de rechterhand doet. Ik heb voorgesteld om de overeenkomst per direct te beëindigen en dat ik hierna indien ik nog trek had in Planet, ik zelf weer een nieuwe aanvraag zou invullen via Internet. Wel moet ik toegeven dat tijdens het laatste telefonische contact van afgelopen zaterdag de betreffende helpdeskmedewerkster uit eigen beweging ter compensatie een schadevergoeding heeft voorgesteld voor de gemaakte telefoonkosten. Snap nu inmiddels overigens wel waarom de 0900 nummers buiten het InternetPlusBellen abonnement vallen.. Gisteren de balans bij Vodafone opgemaakt en vanaf 7 oktober dus naar Planet voor iets meer dan € 100,- gebeld. Vanmiddag per e-mail van Planet bericht ontvangen dat de relatie op mijn verzoek per direct is beëindigd. Ik ben nu dus na 2 weken bellen even ver als dat ik op 7 oktober was. En erger nog, per 01-11-06 vervalt mijn ADSL aansluiting van Wanadoo en zit ik binnenkort helemaal zonder Internet. Maar toch zal ik het missen... de vriendelijke groeten van mevrouw Boukje Bügel Gabreëls. En wie weet durft ze mij, als ze dit leest, nog te schrijven of te mailen, en zegt ze dat ik gewoon pech gehad heb en weet zij mij alsnog te overtuigen van de verborgen kwaliteiten van Planet Internet zoals ik die van vroeger nog ken. Ter afsluiting van deze cynische noodkreet moet ik zeggen dat ik van mening ben dat het product InternetPlusBellen zonder meer toekomst heeft maar dat men wellicht overvallen is door het eigen succes en dat men hier niet tijdig genoeg op heeft ingespeeld. Het zou Planet sieren indien men hier op korte termijn werk van maakt want de goede naam van Planet wordt op deze manier behoorlijk te grabbel gegooid. Mocht ik hier nog iets op horen dan zal ik in ieder geval zo sportief zijn om een vervolg op deze ingezonden brief te schrijven. Ik heb gezegd!

Olaf Merkus :(

cv
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 17:29

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door cv »

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Diep ongelukkig word ik van Planet internet. :cry:
Ten eerste lukt het mijn schoonouders maar niet om een van een abonnement af te komen. Ze betalen voor 2 abonnementen (door een fout van Planet) Maar denk maar niet dat Planet hier zelf actie voor onderneemt. Na tig telefoontjes klachtenbrieven en noem maar op is het tot op heden nog steeds niet opgelost.

Zelf wilden wij geen telefoon meer via KPN dit omdat we in korte tijd 2x gaan verhuizen en op ons uiteindelijke adres over willen gaan op kabel.
Dus telefoon bij KPN opgezegd. Volgens Planet gaat dan ons ADSL automatisch over op ADSL only. Advies van Planet was om de verhuizing pas door te geven als de lijn bij KPN opgeheven was. Zo gezegd zo gedaan. (ter info om uberhaupt aan deze info te komen heb ik al c.a. 10x aan de lijn gehangen) Maar goed dat terzijde.
Ik gebeld met Planet om de verhuizing door te geven. 3 uur in de wacht gehangen!!!!! Om vervolgens te horen dat er (hoe kan het ook anders) iets mis is gegaan en dat die fout eerst door een andere afdeling opgelost moet worden. Totdat dat is gebeurd kunnen ze geen enkele andere handeling verrichten.
Daarop hebben wij een klachtenbrief gestuurd naar Planet aangetekend naar de directie dat we per onmiddellijk niets meer te maken willen hebben met Planet Internet. Dus contract stopzetten.

Vervolgens bel ik vandaag even om te checken hoe de stand van zaken is met het herstel van die fout. Wordt me gewoon medegedeeld dat het 75 dagen gaat duren voordat die fout hersteld is en dat dus tot die tijd ons ADSL niet verhuist kan worden. Oftewel wij zitten op ons nieuwe adres 2 maanden zonder internet!
En ze verwachten wel dat we gewoon doorbetalen. Ja achteraf kunnen we geld claimen. Nou bekijk het maar. Wij betalen niets meer aan Planet. Als iemand nog andere suggesties heeft hoe we deze terreur te lijf kunnen gaan hoor ik het graag.

Kaasboer
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2006 11:14

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Kaasboer »

Hoi krijg vandaag een faktuur van 60 euro over adslzonder vaste telefoonverbinding iets wat ik helemaalniet besteld heb.Ik heb namenlijk alles bij Planet opgezegd en wel al in Julie j.l. gr. de Kaasboer

Diezeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:41

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Diezeltje »

Maart 2006 abon. bij PLANET opgezegd.( 31 mei 06 einde abon.)Dus ruim van te voor en opgezegd. april 2006 hier over een bevestigings brief van PLANET ontvangen.Ook van KPN ontvang ik een brief dat ik miv 31 mei 2006 géén PLANET internet meer heb en GÉÉN telefoon meer via KPN heb. het is 31 mei en inderdaad niks meer.Sinds 6 juni abon. bij andere prov. internet en tel. Dat was ook de bedoeling. Door dat ik zelf niet op heb gelet wordt er in juni wel gewoon het maandtermijn voor PLANET internet afgeschreven en in aug. wordt juni/juli afgeschreven. Ik heb ze gebeld op 30 aug. Ja Mevr. U heeft helemaal gelijk wat vreemd nee U bent géén klant meer bij ons ze zouden het geld terug storten.Of ik nog wel even alle brieven wilde kopiëren met een begeleiden schrijven met een tikketnr. erin WANT DAN WORDT U SNELLER GEHOLPEN???? Maar ik ontvang 2 dagen laten een aanmeld pakket voor PLANET internetabo? Dus ik weer bellen en een E-mail gestuurd. Krijg ik 1 week later brief ik heb Sept. niet betaald? Weer een E-mail gestuurd NIKS hoor ik. En EINDELIJKeind okt. een E-mail van Planet we zijn er mee bezig??? Het is vandaag 1 november en ik vermoed dat ik kan fluiten naar me € 71.60 EN DAN HEB IK HET NOG NIET EENS OVER DE GEMAAKTE KOSTEN Á 0.10 P.M. :(

Diezeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:41

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Diezeltje »

Om te bellen met planet 50 min. in de wacht vinden hun heel normaal weet U wel hoe druk het hier is mevr.?
Ja als jullie alles zo sloom behandelen als mijn zaak dan snap ik dat wel tututututututu kreeg ik toen te horen weg was de mevr. Ik heb intotaal 6 E-mails gestuurd en er is er maar 1 beandwoord. Schandalig zo als hun met (Ex) klanten omgaan.Zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door sprokkel »

Op 15 september 2006 eindelijk na vele mailtjes een brief van planet gekregen dat mijn contract beeindigd werd. Dus gelijk mijn automatische incasso beeindigd.

Op 19 oktober 2006 kreeg ik bericht van Planet dat mijn opzegging is gerealiseerd, met ingang van 10 oktober 2006
getekend door Boukje Bugel-Gabreels
Directeur Marketing & Sales

Op 24 oktober 2006 mijn eind afrekening van Planet gekregen.

Op 29 oktober 2006 kreeg ik tot mijn verbazing een brief en daar staat het volgende in, U heeft ons verzocht de machtiging tot automatische incasso voor uw pakketposten in te trekken.
Dit is echter niet mogenlijk.
getekend door Boukje Bugel-Gabreels
Directeur Marketing & Sales.

Wie snapt dit nog, niemand denk ik, of zou de afdministratieve puinhoop bij Planet nu zijn hoogtepunt bereikt hebben.
Of wordt het eindelijk tijd deze manager te dumpen voor planet ten ondergaat aan wanbeleid op de afdeling administratie.

slurp
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:41

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door slurp »

Ik probeer al geruime tijd een bevestiging van mijn opzegging te krijgen van Planet. Mijn contract loopt af op 4 december a.s. en ik probeer "wanhopig" me aan de opzegtermijn van één maand te houden. Ik wil graag overstappen naar Tele2. Helaas blijkt dat moeilijker te zijn dan ik dacht. Ik heb nu per brief (10 oktober) en per emailformulier (18 oktober) opgezegd, en ook telefonisch heb ik een poging gewaagd. Maar van Planet taal noch teken. Geen bevestiging, helemaal niets. De servicelijn heeft mij alleen maar geld gekost. Na een uur was ik nog steeds niet verder gekomen dan "Een ogenblik geduld aub". Kosten 6 EURO!!!!! Om de financiele schade binnen de perken te houden heb ik de verbinding maar verbroken.

Om mij nu juridisch in te dekken, en te voorkomen dat ik een jaar langer aan dit waardeloze bedrijf vast te zitten, maak ik morgen maar de gang naar het postkantoor, om nu voor de vierde keer, dit keer schriftelijk en aangetekend, op te zeggen. De automatische incasso zal ik uiteraard m.i.v. 1 december stop zetten. Ik hoop dat er een deurwaarder aan te pas zal komen!!!!!

Ik heb inmiddels al op verschillende forums dezelfde verhalen gelezen over Planet. Je vraagt je af hoe zo'n bedrijf ooit serviceprovider van het jaar heeft kunnen zijn. Triest
:evil:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door pvd »

@Diezeltje. Ga naar je bank en laat het geld terugboeken. Daar heb je tot 1 jaar na datum de tijd voor. Je moet wel een reden opgeven, maar die heb je: Ik heb geen abbonement bij planet.

pvd

mau
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 15:55

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door mau »

:o Zojuist nog maar weer eens gebeld met de klantenservice van Planet over het feit dat ze nog steeds onterecht abbonementsgeld afschrijven. terwijl ik per aangetekende brief mijn incasso in heb getrokken.
Sturen je dan door naar het retentieteam want de klantenservice kan je niet verder helpen met administratieve vragen.
Bij het retentieteam heb ik een uur in de wacht gestaan en dan krijg je zo'n onkundig nietswillend figuur aan de telefoon waar je ook niet verder mee komt.
Het enigste wat ze kan vertellen is dat ze die gene die mij een (valse) belofte heeft gedaan terug laat bellen.
Ik heb haar een maand geleden ook al gesproken en ze beloofde toen ook dat die gene mij terug zou bellen.
Toen ik haar daar mee confronteerde zij ze nee nu zie ik die persoon persoonlijk en vorige keer heb ik een berichte in zijn postvakje gelegd en dat zal hij wel niet gelezen hebben.
Daar lezen ze volgens mij niets behalve de krant en alle roddelbladen.
Ik heb me voorgenomen als ik vandaag niets van ze hoor dan ga ik persoonlijk naar het hoofdkantoor van Planet en ga het wel persoonlijk oplossen met iemand van hogere hand.

sodb
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:38

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door sodb »


cookie13
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 23:47

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door cookie13 »

Per aangetekende brief opzeggen voor een adsl abonnement bij planet internet dat helpt. NIET DUS!!!!! Mijn abonnement liep af op 8 november en dus aangetekend opgezegd op 28 september, meer dan de verplichte 1 maan van te voren. Dus heeft kpn al mooi zijn deel van het abonnement voor de komende 2 maanden afgeschreven. En van planet komt de afrekening eraan. Als je ze belt kan je een half uur aan de lijnhangen zonder iemand aan de lijn te krijgen. Heb ze gisteren gemaild dat ik geen abonnement meer heb en ze wel geld afschrijven. Ik krijg een geautomatiseerd schrijven terug dat deze is ontvangen en men zal reageren. Er staat wel in dat men altijd schriftelijk reageert zodra de opzegging is ontvangen. NIET DUS!!! Heb wel al via een storno het geld van het adsl abonnement terug laten storten. Voor planet ga ik dat dus ook doen. De aanhouder wint en dat wordt ik, zeker weten. In het uiterste geval neem ik de consumentenbond in de arm.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Zo te zien ben ik niet de enige die problemen ondervindt bij de opzegging van het ADSL abonnement. Ik ben zelfs in het bezit van een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Heb al zo vaak gemaild, gebeld, brieven geschreven, maar Planet blijft gewoon elke maand ( al 5 maanden ) abonnementsgeld incasseren. Ik heb een rode kaart gestuurd om de machtiging in te trekken, maar kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk is, omdat in de algemene voorwaarden staat dat er alleen via automatische incasso betaald kan worden. Inmiddels heb ik een heel dossier.
Elke maand heb ik de incasso gewoon ongedaan gemaakt via telebankieren, maar de ergernis wordt steeds groter. Vandaag weer gebeld. De medewerker zou het voor de zoveelste keer in orde maken. Ik heb toen gevraagd of hij dit persoonlijk in het systeem ging aanpassen. Dit bevestigde hij. Ik heb weer een schriftelijke bevestiging geeist en wel deze week nog. Dit ging volgens hem niet lukken, waarop ik zei: ik zie het probleem niet. Als de brief vandaag op de post gaat, heb ik hem morgen of zaterdag. Ik heb hem tot uiterlijk maandag de tijd gegeven en als ik dan niets heb ontvangen, gedreigd dat ik juridische stappen ga ondernemen.
Verder heb ik vandaag voor de zekerheid de postbank gebeld en een selectieve blokkade laten aanbrengen m.b.t. het rekeningnummer van KPN/Planet. Nu weet ik zeker dat men met dit rekeningnummer niet meer automatisch kan incasseren. Misschien een tip!!! voor andere gedupeerden.
Nu dus maar weer afwachten.


[/b]
Laatst gewijzigd door yheijstek op 19 nov 2006 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Ik heb de posting die ik zometeen ga doen ook onder het eerder genoemde topic gepost, maar ik zal hem hier ook plaatsen!

*********************************************

26 september 2006: Schriftelijk opgezegd bij Planet Internet.

02 oktober 2006: 45 minuten á 10 ct/m in de wacht gestaan voordat ik iemand te spreken kreeg.
Na 2 minuten werd de verbinding verbroken vanaf de zijde van Planet, zonder dat ik een antwoord op mijn vraag had gekregen of mijn opzegging goed was door gekomen.

07 oktober 2006: email gestuurd met de vraag hoe de zaken er op dat moment voorstaan.
Automatisch gegenereerd antwoord ontvangen dat de vraag zo spoedig mogelijk beantwoord zou worden.

12 oktober 2006: email gestuurd als zijnde geheugensteuntje voor mijn opzegging van 26 september 2006.
Automatisch gegenereerd antwoord ontvangen dat de vraag zo spoedig mogelijk beantwoord zou worden.

24 oktober 2006: email gestuurd met daarin het bericht dat ik meerdere emails had verstuurd en telefonisch contact had gezocht met Planet, maar na geen tegen reactie ga ik er nu vanuit dat mijn emails ontvangen en gelezen zijn en dat er vanaf 26 oktober 2006 (einde contract datum) geen abonnementsgeld meer zou worden betaald door mij.
Automatisch gegenereerd antwoord ontvangen dat de vraag zo spoedig mogelijk beantwoord zou worden.

31 oktober 2006: email ontvangen van Planet.
Waarom het bedrag van de automatische incasso door mij is terug geboekt?!

31 oktober 2006: email verstuurd met daarin het bericht dat de uitleg in mijn eerdere emails en mijn opzegbrief te vinden zijn.
Automatisch gegenereerd antwoord ontvangen dat de vraag zo spoedig mogelijk beantwoord zou worden, maar dat zij daar wel meer tijd voor nodig hebben dan dat ik van hun gewend ben Confused en dat er mogelijk een medewerker telefonisch contact met me op zal nemen (was het maar waar!!!).

31 oktober 2006: email verstuurd met daarin mijn andere email adressen en telefoonnummers en het bericht dat ze mij altijd kunnen bereiken, 24/7 ik zal altijd antwoorden!!!

06 november 2006: aangetekende brief verstuurd met daarin het hele verhaal wat ik hierboven verteld heb en dat ik het schandalig vind hoe Planet met haar klanten omgaat!

18 november 2006: email ontvangen met daarin de mededeling dat mijn abonnement wordt beëindigt per (LET OP!) 26 oktober 2007 Crying or Very sad

18 november 2006: email verstuurd met daarin weer het hele verhaal en toch nog steeds hopend op een goede afloop!

--------------------------------------------------------------------------

Lieve mensen, wat moet ik hier nou mee???
Mijn bedoeling was om over te stappen naar Tele2 en heb mijn abonnement bij Planet opgezegd maar erbij vermeld dat het om een Telco-Telco migratie gaat, meteen een abonnement aangevraagt bij Tele2 en gelukkig weer kunnen annuleren door de behulpzaamheid van de kant van Tele2.

Ik heb echt geen zin meer om nog te bellen (kost alleen maar geld en krijg toch geen antwoord) en brieven wordt ook niet op gereageerd, aangetekend werkt ook niet, krijg gewoon een standaard antwoord terug.
Wordt er echt moedeloos van Sad

Tegen een ieder die ook problemen met Planet heeft wil ik zeggen SUCCES!

radiodoktor
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:38

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door radiodoktor »

Wat een drama allemaal.
Om de problemen nog wat verder uit te breiden kom ik met het volgende.

Vorige week na 1 uur en 10 minuten eindelijk een medewerker van Planet aan de lijn. Bellen blijkt, na lang zoeken op hun website, namelijk de enige mogelijkheid te zijn om mijn ADSL op te zeggen.
Zegt de mevrouw tot mijn verbazing dat alleen even moet kijken wanneer mijn ADSL afloopt. Even later vertelt ze mij dat dit alleen tussen drie maanden en een maand voor de einddatum kan.
(Ik had toch drie maanden opzegtermijn....??? Hoe moeilijk kan je het een mens maken)
Haar excuus: Het systeem accepteert de opzegging niet....!!

Na veel doorzeuren vertelt ze mij het adres waar ik ook schriftelijk kan opzeggen. En je raadt het al, dit kan wel ruim drie maanden voorafgaand aan de einddatum.
Morgen gaat de brief eruit. Op hoop van zegen.

MAXIEM

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag radiodoktor,

Dan wel graag aangetekend en met bewijs van ontvangst!!! :idea:

Maxiem.

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

radiodokter, bij mij was het uiterlijk een maand voor beëindiging van de contractstermijn ipv van de door jou vermeldde 3 maanden, maar dat kan in de loop van tijd verandert zijn!
Ik kan je nu alvast verklappen dat ook aangetekend met handtekening retour niet veel zal uitmaken, mocht het voor jou wel werken dan ben ik heel blij voor je, maar je bent dan wel een uitzondering :?
Hou ons op de hoogte aub!

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Stef123 »

Beter 3 maanden van te voren opzeggen (en inderdaad per aangetekende brief met handtekening retour!) dan slechts een maand. Bij mij duurde het nl 7 weken (!) en enkele herinneringsmails en 1 mail naar de klachtenafdeling voordat ik de bevestiging van Planet heb gekregen.
Wees dus ruim op tijd en blijf vriendelijk (doch resoluut) in de correspondentie!

ps. als je op de Planet pagina zoekt op "opzeggen" dan vind je op de opzegpagina helemaal onderaan nog een link naar een andere pagina, waarin de procedure voor schriftelijk opzeggen wordt getoond. Beetje verstopt door Planet, maar wel vindbaar.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Gisteren heb ik wederom 3 telefoontjes gepleegd. De aanhouder wint, blijf ik optimistisch denken. Eerst gebeld met de afdeling opzeggingen. De medewerkster kon mij alleen zeggen dat mijn zaak in behandeling is. Ik zei hierop: verbindt u mij dan maar door met degene bij wie dit in behandeling is. Dit kon dus niet. Ze bood aan een ticket aan te maken. Ik zei laat maar, die zijn al diverse keren aangemaakt. Heeft blijkbaar geen zin. Toen zei ik: verbindt mij dan maar door met uw leidinggevende. Blijkt dat ze überhaupt niet kunnen doorverbinden en de medewerkster zag geen leidinggevende "rondlopen"'? Misschien ligt hier het probleem. Geen leiding! Toen gevraagd welke afdeling ik dan moest hebben voor de afhandeling. Dit zou de administratie zijn; dus weer opnieuw gebeld met de administratie. Deze medewerker kon ook zien dat mijn zaak in behandeling is. Ik vroeg sinds wanneer? N.a.v. van de aangemaakte ticket op 17/10 is mijn zaak sinds 23/10!! in behandeling. Ik vroeg wanneer is dit dan eindelijk afgehandeld? Het is toch niet zo moeilijk om iemand uit te schrijven? Verder kon deze medewerker ook niets doen. Ik kon het best opnieuw bellen en dan optie 1, optie 3 ( de afdeling retentie ). Dus wederom opnieuw gebeld ( ik wil het nu wel eens afgehandeld zien ). Ik kwam dus weer gewoon bij de afdeling opzeggingen terecht. Deze medewerkster ontdekte! dat er een fout is gemaakt. Scherp, hoor! Zij wist te vertellen dat het een fout in het systeem is. I.p.v. einddatum 15-06-2006 staat er 2007. Ik bracht haar op de hoogte van de diverse forums met klanten die allemaal hetzelfde probleem ondervinden. En haar reactie hierop? Het probleem is bij ons bekend. Er wordt hard aan gewerkt. Nou...... waarom weten al die andere medewekers dit niet? Waarom krijgen klanten geen behoorlijk antwoord of even een schriftelijk bericht over dit probleem? Waarom wordt de fakturering niet stopgezet tot de sysyteemfout is opgelost? De puinhoop wordt zo alleen maar groter, toch?
Maar goed, ik kreeg vandaag een schriftelijke bevestiging, dat mijn reactie is ontvangen. Afhandeling z.s.m. wordt er opnieuw beloofd.

Wordt vervolgd!

Gesloten