LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange abonnement......

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Orange abonnement......

Ongelezen bericht door telenee »

Je kunt volgens mij alleen maar het geld storneren dat minder dan een maand geleden automatisch van je bank is afgeschreven. Dus als er veel beltegoed op staat heeft dat wenig zin. Maar het beltegoed is van JOU, dus dat mogen ze niet in hun zak steken. Ook niet als ze het ergens in de kleine lettertjes hebben staan. Vergelijk het met een bank, die zou stellen (in de kleine lettertjes) dat je al het geld kwijt bent als je naar een andere bank zou willen overstappen. dat zou iedereen toch heel vreemd vinden.

En een provider is eigenlijk niets anders. Zij krijgen van jou een soort "banktegoed" waar ze uit kunnen putten als jij "uitgaven" doet in de vorm van telefoontikken. Dat is hun zekerheid. Daar kunnen ze ook nog rente van trekken of investeringen van doen die weer geld opleveren.

Het kan niet zo zijn dat ze eigenaar worden van het geld dat jij bij hun als zekerheidsstelling voor je belminuten in bewaring geeft.

Vroeger was dat wel zo, maar toen betaalde je een vast bedrag per maand en dat was je aan het einde van de maand kwijt (of je gebeld had of niet). Maar daar sprongen andere providers op in door te zeggen dat het beltegoed "altijd van jou is en blijft" . Dat is een belofte waar ze zichzelf ook aan moeten houden!

Zo ook Orange.

TERWIJL IK DIT BERICHT SCHRIJF, KRIJG IK EEN SMS VAN ORANGE BINNEN MET HET VERZOEK EEN GRATIS NUMMER TE BELLEN. (1357).
Ik dacht dus dat ze eindelijk gaan reageren op mijn vele telefoontjes. Maar nee, het is een "klanttevredenheidsonderzoek" . Of ik maar wat vragen wil beantwoorden. De keuze in antwoorden zijn beperkt: "toets 1 als u tevreden bent, toets 2 als het voor verbetering vatbaar is".
De optie voor 'totaal waardeloos" ontbreek.

Wel krijg ik de kans, aan het einde van de rit, om iets in te spreken. Reken maar dat de stoom er van af vloog!

Gesloten