LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders vinden werken leuk...............

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door G7 »

Als dat zo is beste karretje-2, dan waren inderdaad die problemen opgelost. Dan zou zelfs IK wel op jou bureaustoel kunnen zitten, al heb ik daar niet voor geleerd.

:wink:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door SJZ »

Er is geen werk voor iedereen, maar er zijn wel gigantisch veel vacatures waarvoor geen personeel te vinden is. In het 2e kwartaal van 2006 waren er 189.000 vacatures!

http://tinyurl.com/h872d

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er is echt wel werk want er zijn genoeg vacatures. Alleen het probleem is dat men gewoon veel wil verdienen en dat gaat niet altijd. In de techniek is een groot tekort aan goed personeel omdat dit over het algemeen niet zo goed betaalt wordt.
Balkenende heeft laatst nog gezegd dat er meer mensen een vak moeten gaan leren omdat daar een tekort aan is.
Jaren lang heeft men de technische beroepen onderschat en daar heeft men nu de problemen van.
Zelf heb ik een technisch bedrijf gehad en het was gewoon onmogelijk om aan goed personeel te komen.
Nu is het wel zo dat de techniek snel verandert en ook de opleidingen achter lopen met de huidige techniken, maar met bijscholingen is daar veel aan te verbeteren als men maar wil. Dit is dus mede een taak voor de overheid.

Vr. Gr. Hans.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies en dat is het probleem in dit land. Mensen werken 10 of 20 jaar bij een bedrijf, doen in dat bedrijf veel ervaring op en krijgen een bijpassend salaris. Ondertussen hebben ze geen enkel diploma gehaald, want dat is niet nodig.

Dan sta je na 20 jaar op straat, zonder diploma, maar verwacht men nog steeds hetzelfde salaris te verdienen bij willekeurig welke baas. En dat gaat dus niet werken.

Zoals resp00112469 al zegt, er zijn meer vacatures dan werklozen, dus er is werk voor iedereen die het wil. Je moet het alleen wel willen en er een beetje moeite voor doen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door G7 »

Er zijn inderdaad veel vacatures. Nu nog de juiste mensen erbij en voila, het probleem is oplost.

Dan ook nog, dat de werkgevers die mensen aan willen nemen die solliciteren, komt het weer helemaal goed in en met ons land.

En voor die mensen, die door welke omstandigheden dan ook, niet aan de bak kunnen komen, die uitkeringen flink omhoog, zodat zij niet bij die dure banken hoeven te lenen voor hun levensonderhoud. En al helemaal niet naar die voedselbanken hoeven.

Schandalig dat dat dit in Nederland blijkbaar nodig is. Wij, die het goed hebben, moeten ons de ogen uit het hoofd schamen. Ik heb respect voor die mensen die deze projecten opzetten, maar het zou toch NIET nodig moeten zijn. Maar blijkbaar wel dus!

En daar wil IK best wat voor inleveren. Geen enkel probleem! :wink:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Walter van V »

zodat zij niet bij die dure banken hoeven te lenen voor hun levensonderhoud
dat banken hieraan mee werken???

ik denk eerder dat deze leningen afgesloten worden voor de TV, auto, stereo etc, niet voor het levensonderhoud. Iemand die moet gaan lenen voor levensonderhoud kan toch op zijn vingers natellen dat dit niet goed gaat??

Tja wel eens gekeken naar die tv-programma`s bv ""geen cent te makken"": die mensen hebben wel torenhoge mobiel bellen rekeningen, liefst nog een auto, kopen bij de duurste supermarkten en dan nog onvoordelig ook, veel kant en klaar spul etc. Veel mensen moeten eerst eens leren omgaan met geld, en nagaan wat overbodig is in het huishouden...
Zijn de problemen waarschijnlijk veel minder.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies Walter, dat is de waarheid. Lenen om in je levensonderhoud te voldoen komt zelden of nooit voor, het is puur voor de auto, de tv of de stereo. Programmas als "geen cent te makken" openen je snel de ogen hoor. Mensen die het zo vreselijk slecht hebben, maar wel de nieuwste mobieltjes, auto's en tv's hebben, in dure supermarkten shoppen en veel dure spullen kopen.

Voedselbanken zijn helemaal het toppunt, die zouden per direct allemaal afgeschaft moeten worden. Dit is nu juist de manier om dit gedrag in stand te houden. Geef je geld maar uit, een ander zorgt wel voor je eten.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Voedselbanken zijn helemaal het toppunt, die zouden per direct allemaal afgeschaft moeten worden. Dit is nu juist de manier om dit gedrag in stand te houden. Geef je geld maar uit, een ander zorgt wel voor je eten.
Hmmm...dit is wel een hele harde uitspraak, ben ik het dus niet mee eens.
Er zijn ook heel veel mensen die buiten hun schuld om in de problemen zijn gekomen en juist voor deze bevolkingsgroep vind ik het goed dat er anderen zijn die hen helpen.
Natuurlijk wordt ook hier misbruik van gemaakt, ik zal de laatste zijn die dat zal ontkennen, maar toch is een grote groep mensen echt afhankelijk van voedselbanken, helaas.
Zoals G7 al zei, het is gewoon schandalig dat we uberhaupt voedselbanken nodig hebben anno 2006!
Maar hey...laten we vooral nog meer miljoenen aan andere landen geven en vergeet vooral je eigen inwoners....wij hebben het toch zo goed?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Walter van V »

Dan ook nog, dat de werkgevers die mensen aan willen nemen die solliciteren
als mensen daadwerkelijk willen werken kan elke vacature ingevuld worden..

Alleen zoveel mensen zoveel wensen.......

Mensen die erachter komen dat zij wellicht de verkeerde opleiding hebben, of tekort schieten moeten ook zelf zonder dat iemand hun handje vast houdt de leegtes in hun opleiding invullen.. Investeren in je eigen toekomst heet dat...

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door polka »

Of de mensen nu zin hebben of niet,er moet gewerkt worden om de dagelijkse maaltijd op tafel te krijgen,ook moet er gewerkt worden zodat de vaders gas,water en elektriviteit aan huis krijgen,zodat deze hun maaltijd warm en in plezierig en mooi gezelschap kunnen nuttigen :D :D

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door chubi »

Alleen dat moet je wel je werk kunnen uitvoeren. Mijn collega is verkracht op haar werk door de chef. Terwijl ik al maanden riep dat ze die chef van ons eruit moeten gooien,want die man spoort niet.

Toen mijn collega werd verkracht,kon ie er opeens wel uit. Want ja als de politie eens op de stoep staat van de werkgever is het opeen serieus.
Terwijl als je alleen maar een klacht indient bij de werkgever over dat ie over grenzen heen gaat,dan wordt er niets gedaan. Men wil eerst wachten tot er iemand wordt aangerand in dit geval wordt verkracht. Denk je dat die meid ooit normaal naar haar werk kan gaan.
Forget it!!
En laat me niet lachen met de arboregels. Want die helpen toch niet. Seksuele intimidatie moet gelijk worden aangepakt in Nederland. Want als een bedrijf niets doet,zie je hier dan kan dat uitlopen op een verkrachting.
Gelukkig ben ik daar weg. Werk momenteel part-time

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door polka »

Alleen dat moet je wel je werk kunnen uitvoeren. Mijn collega is verkracht op haar werk door de chef. Terwijl ik al maanden riep dat ze die chef van ons eruit moeten gooien,want die man spoort niet.

Toen mijn collega werd verkracht,kon ie er opeens wel uit. Want ja als de politie eens op de stoep staat van de werkgever is het opeen serieus.
Terwijl als je alleen maar een klacht indient bij de werkgever over dat ie over grenzen heen gaat,dan wordt er niets gedaan. Men wil eerst wachten tot er iemand wordt aangerand in dit geval wordt verkracht. Denk je dat die meid ooit normaal naar haar werk kan gaan.
Forget it!!
En laat me niet lachen met de arboregels. Want die helpen toch niet. Seksuele intimidatie moet gelijk worden aangepakt in Nederland. Want als een bedrijf niets doet,zie je hier dan kan dat uitlopen op een verkrachting.
Gelukkig ben ik daar weg. Werk momenteel part-time
Ja het is geen goeie zaak dat de politie eerst wacht totdat er een zwakkere jongere vrouw of meisje of jongeman verkracht wordt door een oudere chef

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Ulbe »

"Nederlanders vinden werken leuk!" staat er op dit topic!,

Als je werken dus niet leuk vindt, kun je proberen te solliciteren naar een andere baan,

Persoonlijk zou ik liever ook globetrotten over de hele wereld, en 24 uur per dag lekker vakantie vieren!, zelf denk ik wel dat dit "speelkwartier" snel gaat vervelen,

Dus maandag weer naar de baas toe, centjes verdienen voor de vrouw die trouw thuis is en de ramen gaat lappen!, :wink: :)

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten