LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschrijving kosten content vodafonemobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
EDmedewerker

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door EDmedewerker »

Peter, over oude topics ophalen gesproken, de datum al gezien van de vorige posts?

De provider kan in deze er niks aan doen omdat de sms bedrijven binnen de wet werken, vodafone is conform regelgeving simpelweg verplicht hieraan mee te werken gezien het initiatief van de klanten komt in de meeste gevallen. Indien dit niet zo is dient de klant dit te bewijzen. Logisch toch. Wel is er een afdeling binnen Vodafone die overtollig gebruik van internet en bij ongebruikelijk hoge kosten bij mensen dit in de gaten houden, de zogenaamde security afdeling, deze voeren ook telefoontaps uit in opdracht van de politie.

Maargoed dat terzijde, er word wel opgelet en de klant krijgt een sms/telefoontje hierover indien de klant zelf niet reageert word het nummer geblokkeerd omdat er vermoeden zou zijn van fraude.

Eigenlijk een logisch verhaal, Vodafone is niet aansprakelijk voor deze sms diensten en kan deze conform wet/regelgeving NIET stoppen ook al zouden ze dit wel voor hun klanten willen doen.

(Oud medewerker)

Tocajo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:56

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Tocajo »

Als je 100real.nl zoekt op ww.SIDN.nl dan kom je uit bij een bedrijf Artiq Mobile. Zie gegevens hieronder. Als je dan het 020 nummer belt (020-7947500) dan vrbindt de dame je door met een bedrijf in Zagreb (!) alwaar de stalking via sms wordt georganiseerd. Ik heb ze gemeld dat als ik nog 1 keer een sms of e-mail van ze krijg... ik ze kom opzoeken op de Hobbemakade in Amsterdam. Ze wisten niet hoe snel ze mij moesten afsluiten.

Domeinnaam 100real.nl
Status actief
Houder ART027026-TRAIP
Artiq Mobile BV
Hobbemakade 13
1071XK AMSTERDAM

Netherlands
Administratieve contactpersoon TEM001305-TRAIP
M Tempelaar
+31 (0)207947500
[email protected]
Deelnemer Transip BV
Schipholweg 9 b
2316XB LEIDEN
Netherlands
Technische contactpersonen TEM001306-TRAIP
M Tempelaar
+31 (0)207947500
[email protected]
Domeinnaamservers ns1.blinck.net
ns2.blinck.net
Datum registratie 01-12-2006
Datum laatste wijziging 07-05-2008
Administratie door NL Domain Registry

clavijo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:08

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door clavijo »

BEL 0900-5005040
SMS STOP NAAR 5028

ZO KOM JE VAN JE DURE SMS AF!!!!!!!!!!
JE HEBT EEN IQ TEST GEDAAN EN OK. GESMST. DAARDOOR HEB JE
TOESTEMMING GEGEVEN OM 2 OF KEER PER WEEK EEN SMS TE HEBBEN ONTVANGEN VAN ARTIQ MOBILE.

Leeuwin84
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2009 21:12

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Leeuwin84 »

Reactie op 1e bericht:

De verzender van die sms moet kunnen bewijzen dat je die dienst hebt geactiveerd. Ik heb zelf dit probleem ook gehad met mObiellion of iets dergelijks. Ik heb contact opgenomen met vodafone en toe heb ik de informatie gekregen die ik nodig had. Ik hb contact opgenomen daarna met mobiellion. Ik heb mijn geld ondertussen weer terug.

:o

Leeuwin84
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2009 21:12

Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel

Ongelezen bericht door Leeuwin84 »

boiten schreef:vraag na 2 vette rekeningen van vodafone content:
ik heb 1 keer en ringtone via internet gedownload en kan mij beslist geen voorwaarden herinneren of een vermelding van de kosten van dit gebeuren.
ben de afgelopen 2 maand bedolven onder sms,jes over ringtones die niet geopend zijn maar direct gewist en vraag mij nu af of ik die rekeningen van vodafone maar klakkeloos moet betalen.
heb inmiddels wel dit ""contract"" stopgezet.
wie weet wat ik nu nog kan doen?
gr irene
Neem contact op met vodafone. indien zij je mail of telefoontje kunnen beantwoorden in deze barre tijden van service. Zullen zij je met plezier helpen. Zelf heb ik niet al te goedde ervaringen met vodafone, maar een vriendin van me is super goed geholpen. Ik heb gewoon de domme pech gehad. Dat komt toch bij alle bedrijven voor? soms word je nou eenmaal van het kastje naar de muur gestuurd. De aanhouder wint toch?

Gesloten