Re: afschrijving kosten content vodafonemobiel
Geplaatst: 28 apr 2008 23:42
Peter, over oude topics ophalen gesproken, de datum al gezien van de vorige posts?
De provider kan in deze er niks aan doen omdat de sms bedrijven binnen de wet werken, vodafone is conform regelgeving simpelweg verplicht hieraan mee te werken gezien het initiatief van de klanten komt in de meeste gevallen. Indien dit niet zo is dient de klant dit te bewijzen. Logisch toch. Wel is er een afdeling binnen Vodafone die overtollig gebruik van internet en bij ongebruikelijk hoge kosten bij mensen dit in de gaten houden, de zogenaamde security afdeling, deze voeren ook telefoontaps uit in opdracht van de politie.
Maargoed dat terzijde, er word wel opgelet en de klant krijgt een sms/telefoontje hierover indien de klant zelf niet reageert word het nummer geblokkeerd omdat er vermoeden zou zijn van fraude.
Eigenlijk een logisch verhaal, Vodafone is niet aansprakelijk voor deze sms diensten en kan deze conform wet/regelgeving NIET stoppen ook al zouden ze dit wel voor hun klanten willen doen.
(Oud medewerker)
De provider kan in deze er niks aan doen omdat de sms bedrijven binnen de wet werken, vodafone is conform regelgeving simpelweg verplicht hieraan mee te werken gezien het initiatief van de klanten komt in de meeste gevallen. Indien dit niet zo is dient de klant dit te bewijzen. Logisch toch. Wel is er een afdeling binnen Vodafone die overtollig gebruik van internet en bij ongebruikelijk hoge kosten bij mensen dit in de gaten houden, de zogenaamde security afdeling, deze voeren ook telefoontaps uit in opdracht van de politie.
Maargoed dat terzijde, er word wel opgelet en de klant krijgt een sms/telefoontje hierover indien de klant zelf niet reageert word het nummer geblokkeerd omdat er vermoeden zou zijn van fraude.
Eigenlijk een logisch verhaal, Vodafone is niet aansprakelijk voor deze sms diensten en kan deze conform wet/regelgeving NIET stoppen ook al zouden ze dit wel voor hun klanten willen doen.
(Oud medewerker)