LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 12easy? oplichters of niet?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

12easy

Van hun eigen website!!
Contact Informatie:
Afdeling Personeelszaken
E-mail:[email protected]
12easy BV
Postbus 3051
3760 DB Soest
Tel: 035-6229509

Voor als u wilt solliciteren (of meer)

( KvK is tijdelijk niet beschikbaar)

Grootvader

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door weetje007 »

Soest

muurman
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:02

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door muurman »

ik heb er ook mijn twijfels bij. je kunt korting krijgen bij tankstations, maar je betaald wel 50,- borg voor een pas. En je krijgt 10,- als je een andere slachtoffer vind.

sjakiedekoning
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 23:37

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door sjakiedekoning »

Zijn mensen nou echt zo achterlijk dat ze zielig gaan doen over het feit dat je je eigen gegevens aan een organisatie geeft inclusief bankgegevens. Vervolgens ja klikken en dan gaan piepen als er geld wordt afgeschreven. Ik weet niet hoor maar ik zou er niet trots op zijn als je daar niet de Brains voor hebt. Volgens mij moeten al deze mensen weer langs de basisschool. Dommer dan dit kan het volgens mij echt niet worden. :shock:

Rurijk

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door Rurijk »

Daar ik ook vermoed dat 12easy een oplichter is blijkt uit het volgende
Heb mij deze zomer inkaten schrijven voor een tankpas daar zou als borg 50euro afgeschreven worden vervolgens niets meer gehoord.Mijn ban op dracht gegeven voor het terug boeken van bedrag daarvoor contact geweest met Amrobank die 12easy benaderde en vervolgens 12easy mij benaderde met de mededeling dat de vertraging door de vakantie periode zou zijn nadien niets meer vernomen

Brigitte63
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 11:08

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door Brigitte63 »

:evil: Ik ben razend op die club 12easy! Voor de tweede keer in twee jaar tijd hebben ze via een machtiging - die ik niet gegeven heb - geld van mijn bankrekening hebben gehaald. Ik heb nooit deze club benaderd, laat staan dat ik ze toestemming heb gegeven voor deze afschrijving. Ik heb de Postbank het bedrag van 45 Euro laten terugstorten en tevens een klacht bij ze ingediend. Of die club nu werkelijk diensten verstrekt of niet is hier dus niet van belang. Ze hebben gewoon geld van mij gestolen. Zou goed zijn als Radar dit eens uit zou zoeken, want dit moet toch strafbaar zijn!!

H.Brauers
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 10:25

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door H.Brauers »

Gisteren zag ik van € 45,-- van onze girorekening was geboekt door 12easy. Ik ken deze organisatie niet, laat staan dat ik hun gemachtigd zou hebben om een bedrag van onze rekening af te halen. Direct via de Postbank gestorneerd. Vanochtend zag ik dat het bedrag inderdaad retour geboekt was. Maar later zag ik dat 12easy vandaag weer dat zelfde bedrag via een automatische incasso had "gestolen" als je dus niet goed oplet plukken ze dus je rekening leeg. Weer gestorneerd, maar tegelijkertijd bij Postbank een blokkade laten invoeren voor deze firma.
Lijkt me handig om iedere dag je bankrkening(en) goed na te kijken. En een signaal richting Tros Radar etc af te geven. wellicht aangifte doen.

binky456
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 13:32

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door binky456 »

Gewoon mailen naar die lui om te vragen wat er aan de hand is. Op de site staat: [email protected]

Reddevil
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2008 19:46

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door Reddevil »

er is nog een post over deze oplichterij. Tuurlijk ben ik het met sjakiedekoning eens dat we soms erg makkelijk onze bankgegevens weggeven aan bedrijven. Aangezien ik een keer eerder zo stom ben geweest dat te doen, ben ik er heel voorzichtig mee geworden. Mijn bankrekeningnummer wordt alleen nog maar ingevuld op sites die ideal gebruiken. Ik geef nooit een automatische incassomachtiging via internet en vraag altijd een acceptgiro. Zelfs van bedrijven waar ik al jaren, betrouwbaar, bij bestel (zoals bijv Bol.com). Toch werd er vorige week 45 euro van mijn rekening afgeschreven door 12easy. Ik kende het hele bedrijf niet en wist niet waarom er geld was afgeschreven. Ik had er zelfs nog nooit een reclame van gezien. ik heb het direct laten storneren door de bank en het rekeningnummer laten blokkeren.
Sjakiedekoning je kan mensen dom noemen, als er spontaan geld afgeschreven wordt, maar er bestaan bedrijven die gewoon de boel oplichten. Ik heb bij de bank gevraagd hoe het mogelijk was. De medewerkster zei dat ze waarschijnlijk bij een bedrijf waar ik wel toestemming heb gegeven voor automatische incasso, en mijn handtekening heb gezet, de rol hebben gehacked en gekopieerd. Vervolgens het rekeningnummer gewijzigd en geld afgeschreven. Dus niet iedereen is dom, maar wel de dupe.

yentl8
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 13:17

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door yentl8 »

wij hebben een tankkaart van hun ontvangen maar die wouden wij terug sturen en moesten eerst paar maanden wachten tot we de borg terug kregen!! het zijn echt oplichters!!! en nu hebben we eindelijk ons geld terug ontvangen en nou is er uit het niets geld van onze rekening afgetrokken...

echt geloof er niet in het zijn echt OPLICHTERS!!!!

Ab&Yvonne
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:19

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door Ab&Yvonne »

Wij hebben dezelfde ervaring als yentl8: begin vorig jaar een tankkaart genomen (50 euro borg). Na enige maanden weer ingeleverd, omdat het ding het bijna nooit deed en toen duurde het 4 maanden + diverse telefoontjes voordat de borg teruggestort werd. In december werd er plotseling € 48,68 afgeschreven. Na 10 mails eindelijk een reactie: "sorry we hadden 2 kentekens verwisseld, het geld wordt teruggestort"
We zijn nu 3 weken en 3 mails verder en het geld is er nog niet.
Ik denk dat ze dit bewust doen (ze hebben immers mijn machtiging uit 2008 nog) en dan hopen dat mensen het niet merken.
Als ze bij 1000 man 50 euro afboeken en dit na 6 maanden terugstorten hebben ze toch een behoorlijk bedrag aan rente kunnen vangen!!

annie51
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2009 12:30

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door annie51 »

Ook wij zijn vorig jaar in zee gegaan met 12 easy omdat mijn man om op zijn werk te komen nogal wat kilometertjes moet rijden. Heel veel startproblemen gehad (geen goede tankpas, extra borg omdat door de kredietcrisis de bank niet meer garant stond) ach, je kent het allemaal wel. Na herhaaldelijk tegen mijn gezegd te hebben er mee te stoppen hebben we nu een berichtje ontvangen dat 12easy met de belasting in de clinch ligt en we tot eind mei niet meer met onze pas kunnen tanken. Dan weet je wel hoe ver het is, niet???
En zie nu je borg van (ja, je leest het goed) 150 euro maar weer terug te krijgen!!!! Ik zei al tegen mijn man dat hij nu ergens anders goedkoop moet gaan tanken want dit is niks en zal ook niks meer worden.

annie51
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2009 12:30

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door annie51 »

Eindelijk hebben we na veel gesteggel onze borg teruggestort gekregen. Het enige wat ik hier nog kwijt wil over 12easy is dat je moet zorgen dat je eigen boekhouding tip-top in orde moet zijn want bij hen deugd er geen barst van.
Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Gesloten