LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschillende producten bij RVS

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mk

Re: Verschillende producten bij RVS

Ongelezen bericht door Mk »

Het zal wel. Mijn uitvaartverzekering betaalt mijn uitvaart als ik dood ga. Als ik wil stoppen met die verzekering krijg ik geen opgebouwd kapitaal oid.

sidney 30

Ongelezen bericht door sidney 30 »

Beste lezers,

ik heb met enige verontwaardiging dit forum zitten lezen.
Ik heb een tip voor alle lezers; lees de voorwaarden van de verzekering die je hebt lopen! Hierin staan veel antwoorden op jullie vragen en zijn gewoon bij de maatschappij op te vragen.
Natuurlijk ... je adviseur moet deze vragen ook kunnen beantwoorden maar kom je er niet uit kun je hier op terugvallen.

en inderdaad .. niet alles wat geschreven wordt is waar.
Voor uitvaartverzekeringen zijn er bijv. meerdere mogelijkheden.
Dus eigenlijk moet ik zeggen beide stellingen zijn waar en wat er voor jou van toepassing is kun je weer vinden in de voorwaarden.

FTL

Ongelezen bericht door FTL »

Beste lezers,

Bij mij hoeft de RVS adviseur in ieder geval niet meer te komen.
Ik had hem enkele weken meermaals gevraagd om veranderingen in een verzekering aan te brengen. Eerst was het niet mogelijk, bellen met RVS Ede, was het wel mogelijk, bellen met RVS adviseur, was het opeens wel mogelijk. Enkele weken later er nog steeds niets veranderd. Weer bellen met de adviseur, kreeg ik als antwoord dat ik had gezegd dat er niets meer veranderd diende te worden. Bellen met RVS Ede, zelf geregeld bij het hoofdkantoor. Hierna heb ik een klacht ingediend over het feit dat ik die adviseur betaal, en het nota bene zelf moet regelen. In de brief die ik ontving stond kortgezegd, adviseur en RVS Ede treft geen blaam. Verder kreeg ik geen gegevens over de verzekering waarom ik had gevraagd. Ik heb hier de RVS Ede op gewezen dat zij VERPLICHT zijn deze gegevens te verstrekken. De reactie van de RVS was, dat het niet gebruikelijk was om deze gegevens te verstrekken. Na 1 jaar zeuren heb ik vervolgens 70% van de gevens boven water gekregen. Ik heb alle verzekeringen opgezegd.
Maar van mij zijn ze nog niet af.

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik zit er ook nog steeds mee te klooien :?
Na de klacht over mijn adviseur kan ik ineens niks meer...ik heb gebeld om een afspraak te maken met een andere adviseur, maar die krijg ik niet.
Die schijnt niet beschikbaar te zijn in mijn regio...huh?
Ik moest alles maar schriftelijk opzeggen en dat heb ik gedaan.
Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren, ze weten er al wel vanaf ;)

Mijn moeder vertelde me gisteren dat zij ook al ruim 5 weken wacht op de adviseur (ook dhr Visscher). Het bleek dat zij al 10 jaar betaald voor de begrafenisverzekering van mijn zusje, terwijl zij al jaren niet meer thuis woont.
Ze kon het afkopen volgens Visscher maar het ook laten doorlopen want "dan had zij financieel voordeel als mijn zusje kwam te overlijden" :shock:
Sorry hoor, maar zoiets zeg je toch niet?
Hij hoeft bij haar ook al niet meer aan de deur te komen.

Maar goed...eerst maar eens zien wat ze met m'n brief gaan doen.

dennisbro

Ongelezen bericht door dennisbro »

nog erger zijn de lijfrente polissen van de rvs dat zijn precies de zelfde als die van NN in het tros radar programma. de rvs zijn net tovenaars ze vertellen een paar spreuken en in eens is je geld weg, goed he.

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb ook nog steeds niets gehoord van de RVS, terwijl ik alles schriftelijk heb opgezegd op 7 november.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik een reactie krijg, áls ik die ga krijgen ;)
Mocht ik vrijdag aanstaande nog niets hebben vernomen, zal ik de telefoon eens pakken.
Wij hebben dus ook 2 lijfrentepolissen die we uitbetaald willen hebben én 2 spaarzorgcombinaties van de kinderen.
Die van de oudste loopt al ruim 6 jaar en de andere nu bijna 4 jaar.
Is het niet zo dat je minstens je inleg terug moet krijgen?
Het was afgesloten voor 15 jaar.

dennisbro

Ongelezen bericht door dennisbro »

hoi nicole ben je geboren in 1971 dan kun je de uitbetaling van je lijfrente wel vergeten dat kan alleen vanaf 65 jaar of ouder en in sommige gevallen vanaf 55 jaar en ouder maar dan heb je er vaak niet veel aan. Je betaald dezelfde belasting terug die je hebt afgetrokken.
De kinderspaarplannen die je hebt, die ook bij de rvs lopen zijn erg dure spaar produkten vaak zitten de meeste kosten in de eerste vijf jaar en na die vijf jaar heb je nog steeds(veel) kosten. De rvs laat vaak bruto rendementen zien die ze netto presenteren. met je kinderplannen moet je het zo zien dat als de beurs erg goedgaat en met 8 % rendeert je maar zo'n 3,5% netto overhoud, dan had je het dus beter op een spaarrekening kunnen zetten.Zonder beleggingsrisico het zelfde rendement.

Japp

Ongelezen bericht door Japp »

Verschillende keren las ik dat je de Ombudsman kunt inschakelen. Nu is de Ombudsman er voor als iemand een geschil met de overheid heeft en de RVS is geen overheidsinstantie. Ik denk dus niet dat je bij de Ombudsman terecht kunt voor klachten over de RVS. Ook ik zit met contracten bij de RVS. Zo heb ik een rechtsbijstandverzekering afgesloten toen ik ontslagen werd na bijna 20 jaar trouwe dienst. Dit werd mij aangeraden door mijn advocaat die zei dat veel mensen problemen krijgen met het UWV als ze in de WW terecht komen. Nu is mijn WW bijna afgelopen en ik ben erachter dat ik me elders veel goedkoper kan verzekeren. Alleen zit ik nog twee jaar aan de RVS vast!

Gesloten