Pagina 2 van 2
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 02 mar 2013 22:15
door dhc
TS stelt een vraag in oktober 2006, krijgt daar antwoord op. Da's de bedoeling van een topic, dat TS daana verdwijnt per 11-10-2006 maakt dat het topic overbodig geworden is....
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 22 mar 2013 12:27
door Simpeltoch
De prijs/kwaliteit verhouding van een Ikea keuken is prima, maar het besteltraject is één grote ramp.
Ik vraag me serieus af of de financiële besparing alle ergernis en irritatie waard is...
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 22 mar 2013 13:07
door een
Besteltrajct een ramp? Welk deel ?
Je kunt de keuken in principe vanmiddag nog ophalen. Ontwerp maak je thuis al en in de winkel kun je hulp krijgen bij de plan- computers. Ik vond het juist makkelijk. 1 deur was niet op voorraad en werd thuisbezorgd.
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 22 mar 2013 14:08
door Simpeltoch
Klopt, je kunt de keuken zelfs bij elkaar laten zoeken en laten monteren (zoals wij gedaan hebben).
Allemaal geweldig, totdat blijkt dat er verkeerde deurtjes geleverd zijn en wijzigingen in het ontwerp niet overal zijn aangepast. Inmiddels ben ik al vier keer bij Ikea geweest om alles uit te leggen en het lijkt er op dat ik volgende week voor een vijfde keer heen kan (en nee, dat is niet naast de deur).
Over de online klantenservice (à 0,15 ct per minuut) zal ik maar niet beginnen.
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 22 mar 2013 17:59
door een
Wijzigingen niet doorgevoerd? Maar ze lopen de order toch met je door? Dan had dat moeten opvallen. Blijft balen natuurlijk maar moet op te lossen zijn.
En verkeerde deurtjes geleverd is natuurlijk niet leuk maar kunnen gewoon omgeruild worden waar je in principe niet voor naar IKEA hoeft te gaan. Bij ons is ooit een complete kast omgeruild (die al gemonteerd was!) door 1 telefoontje. Je hebt duidelijk gewoon pech gehad en misschien de verkeerde persoon gesproken bij het 0,15 cent nummer
Jammer!
Ik blijf er echter van overtuigd dat de service echt goed is. Waar kun je een matras 3 maanden uitproberen en als ie niet bevalt omruilen voor een ander? Of een hoofdkussen een paar dagen echt uitproberen (dus uit het plastic halen en op slapen) en terugbrengen? Die kussens en matrassen kunnen niet opnieuw verkocht worden dus gaan linea recta de pers in. Wij zijn de wielen van onze tafel kwijtgeraakt na verhuizing en na een bezoekje aan de klantenservice kregen we de wielen gratis thuisgestuurd (tafel 3 jaar oud en we hadden geen bon meer)! Dat is toch service? Dat mag ook wel gezegd worden. We zijn erg goed in klagen op fora maar de goede dingen worden vaak niet gemeld.
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 24 mar 2013 08:11
door zelfstandigste
Waar kun je een matras 3 maanden uitproberen en als ie niet bevalt omruilen voor een ander?
PI Over-amstel.
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 24 mar 2013 09:03
door een
Maar bij deze fijne instelling (het gevang in Over-Amstel) is de termijn van uitproberen wellicht een stuk langer en krijg je geen geld terug
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 24 mar 2013 16:38
door dhc
Van omruilen in een PI kan helaas geen sprake zijn....
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 22 apr 2013 10:53
door hansfra
Ben het volledig eens met @een, deze discussie is nog steeds actueel.
Stoor mij echter steeds meer aan het negatieve gedoe van de keukenboeren, er klopt helemaal niets van Ikea , kastjes zijn slecht, apparatuur valt uit elkaar enz enz.
Ja als je ziet dat je de slag gaat verliezen zou je eens naar jezelf moeten kijken, en niet de concurrent afkraken, is commercieel het domste wat je kunt doen.
Ik ben voor dat ik mijn keuken kocht bij diverse keukenboeren geweest, en heb eigelijk overal negatieve ervaringen gehad, opdringerige verkopers, weigeren om op een normale vraag antwoord te geven, (wat iets kost bijv). Ben uiteindelijk bij Ikea terecht gekomen, ben keurig geholpen en geadviseerd en heb voor een zeer redelijke prijs een perfecte keuken incl apparatuur aangeschaft. Heb de keuken niet zelf geinstalleerd , maar door montagebedrijf laten doen. In mijn omgeving ken ik 7 mensen, incl mijn eigen dochter welke dezelfde ervaringen hebben.
Re: Ikea keuken
Geplaatst: 22 apr 2013 11:57
door Chocomelk
hansfra schreef:Ben het volledig eens met @een, deze discussie is nog steeds actueel.
Stoor mij echter steeds meer aan het negatieve gedoe van de keukenboeren, er klopt helemaal niets van Ikea , kastjes zijn slecht, apparatuur valt uit elkaar enz enz.
Ja als je ziet dat je de slag gaat verliezen zou je eens naar jezelf moeten kijken, en niet de concurrent afkraken, is commercieel het domste wat je kunt doen.
Ik ben voor dat ik mijn keuken kocht bij diverse keukenboeren geweest, en heb eigelijk overal negatieve ervaringen gehad, opdringerige verkopers, weigeren om op een normale vraag antwoord te geven, (wat iets kost bijv). Ben uiteindelijk bij Ikea terecht gekomen, ben keurig geholpen en geadviseerd en heb voor een zeer redelijke prijs een perfecte keuken incl apparatuur aangeschaft. Heb de keuken niet zelf geinstalleerd , maar door montagebedrijf laten doen. In mijn omgeving ken ik 7 mensen, incl mijn eigen dochter welke dezelfde ervaringen hebben.
Ik ken iemand die heeft een Ikea keuken nu zo'n 3 jaar en is nog steeds 100% oke.
En ook die zijn er zeer tevreden over.