LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het is ook bijna niet meer te volgen.

Veel van die appies van pelgrim/atag/etna komen bij bauknecht of frenko(nordland/Edy) vandaan.Kosten dan alleen maar 2 keer zoveel

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door hharteman »

Mijn Etna vaatwasser komt bij Zanussi vandaan.
Inderdaad is dit onduidelijke materie.
Etna maakte in principe gasapparatuur.
Om een graantje mee te pikken van de andere keukenapparatuur laten ze apparaten maken bij andere fabrikanten met hun logo erop.
Dat kan vandaag Zanussi zijn maar als indesit een beter winstmarge geeft, dan schakelen ze zo maar om.
Feitelijk word je als consument gewoon in de maling genomen.

PATS!
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2006 21:57

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door PATS! »

Kopen via internet scheeltje honderden euro's.
Koop zelf alles via internet, nooit problemen gehad, bestel het artikel en haal het zelf op.
Heb een lcd tv gekocht via internet en was maar liefst 800 euries goedkoper dan bij Media Markt.
Leuke slogan van Media Markt : Ik ben toch niet gek? nou dat ben je zeker wel als je bij Media Markt koopt !! :D

Wees verstandig en kijk eerst op www.kieskeurig.nl en verglijk de prijzen met Media Markt en je begrijpt wat ik bedoel !! :lol:

witgoedwinkel.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:38

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door witgoedwinkel.nl »

Het blijft jammer dat er veel 'gewone' winkels zijn die internetwinkels zwart aan het maken zijn met dit soort verhalen. Wij als internetwinkel (http://www.witgoedwinkel.nl), welke overigens al vier jaar actief bezig is, horen veel verhalen als;
-internetwinkels geven geen garantie,
-geen service,
-alles apparaten komen uit het buitenland

Het tegendeel is echter waar. Wij leveren uitsluitend Nederlandse producten en krijgen deze rechtstreeks van de fabrikanten in Nederland. De consument krijgt gewoon twee jaar garantie, net als in de winkel. Apparaten worden aangesloten, naar boven gebracht en inbouwappartuur kunnen we gewoon inbouwen. Service die bij veel 'gewone' winkels al niet eens meer van toepassing is.

Het wordt tijd dat de winkels gewoon van hun eigen kracht uit gaan om een klant te overtuigen om bij hen te kopen. Op dit moment zijn er nog steeds meer mensen die bij de 'gewone' winkels kopen dan op internet. De klant komt immers niet voor niets de winkel binnen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

De klant komt immers niet voor niets de winkel binnen.
Het enige nadeel van een internetwinkel is dat je de artikelen niet even kunt "voelen".
Toen ik laatst een vaatwasser nodig had ben ik toch eerst in een gewone winkel gaan kijken, ik had b.v. een AEG in gedachten, toen ik erin keek, de korven zag en daarna even voelde hoe slap de deur was heb ik toch voor een ander merk gekozen.
Bij een koelkast idem dito.

Ik loop dus altijd een grote winkel in voor ik online bestel, b.v. de Media Markt :wink: en bekijk daar toch eerst even het aparaat wat ik in gedachten heb, puur ongezien kopen doe ik nooit.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Son of god »

De consument krijgt gewoon twee jaar garantie, net als in de winkel.
Brengt de consument het apparaat dan bij u en regelt u het verder of gaat dit rechtstreeks via de leverancier zonder tussenkomst van u?

In het 2e geval verleent namelijk de producent de garantie en niet u als verkopende partij, de producent is dit echter niet verplicht.
In het 1e geval bent u een positieve uitzondering.

witgoedwinkel.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:38

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door witgoedwinkel.nl »

Brengt de consument het apparaat dan bij u en regelt u het verder of gaat dit rechtstreeks via de leverancier zonder tussenkomst van u?
Wij hanteren beide manieren. In het geval van groothuishoudelijke apparaten komt de fabrikant gewoon aan huis. Wanneer het gaat om kleine artikelen, zoals stofzuigers, kunnen consumenten het product gewoon bij ons in leveren. Ook kunnen consumenten het apparaat eventueel zelf opsturen naar een service centrum. In dit laatste geval zullen wij ze ook hierin helpen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

In het geval van groothuishoudelijke apparaten komt de fabrikant gewoon aan huis.
Volgens mij hanteren de reguliere winkels ook deze methode.

Toolboy

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hoe gaat het dan met de service na de garantie periode.
Heeft u dan een eigen service dienst.

Dit is meestal het verschil

witgoedwinkel.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:38

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door witgoedwinkel.nl »

Volgens mij hanteren de reguliere winkels ook deze methode.
Bijna alle winkels hanteren deze methode. Er zijn ook nog winkels die een eigen storingsdienst hebben. Dit lijkt handig omdat er snel een monteur bij de machine kan komen kijken. Deze kan alleen niet altijd de klacht direct oplossen.
Een voordeel van de monteur van het merk is dat deze vaak al onderdelen bij zich heeft en de klacht snel kan oplossen.

Wij kennen geen internetwinkels die een eigen storingsdienst hebben. Dit is ook vrijwel onmogelijk omdat wij door heel Nederland bezorgen en niet regionaal werken.
Hoe gaat het dan met de service na de garantie periode.
Heeft u dan een eigen service dienst.
De meeste merken hebben een coulance regeling tot het vijfde jaar. Wij zullen consumenten ondersteunen en dankzij de goede relatie met de fabrikanten is er altijd wel een passende oplossing te vinden.

De opmerkingen dat er één maand na de garantie niet meer bij een winkel aangeklopt kon worden (zoals een eerder voorbeeld in deze thread) is een zwakte van de winkel. De consument zal niet zo snel meer terugkeren naar deze winkel. Een winkel moet een lange termijn visie hebben, dit soort dingen passen daar niet in.

Toolboy

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat is een duidelijk verhaal.
Het lijkt er op dat jullie goed bezig zijn M`n complimenten

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Fenkie »

Geplaatst op 15 Okt 2006 09:38 door Graver


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal binnen enkele weken op mezelf gaan en moet dan een wasmachine, condensdroger en koelkast aanschaffen. Nu ben ik verschillende wit- en bruingoed winkels langsgeweest, maar de prijzen liggen ( uiteraard ) aanmerkelijk hoger dan in de webshops.

Is er er een groot verschil wat de garantie aangaat als ik alles Online aanschaf ?

Ik heb zelf het idee dat ik in een winkel toch naar de fabrikant wordt doorgestuurd als er iets defect raakt. Een webshop met een goede staat van dienst heeft dan mijn voorkeur.

Wat zijn jullie ervaringen

Beste Graver,

Kijk eens bij http://www.aabatron.nl/ . Kennissen van mij hebben daar met succes kook en vriesapparatuur gekocht.

Falcons
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 08:43

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Falcons »

Zelf zijn wij bij Miele geweest in de showroom in Vianen. Goede uitleg gekregen. Zij verkopen daat niks maar geven alleen advies over hun producten.
Dus geen gebruik gemaak van de advies van bedrijven die apparatuur verkopen.

In mijn vorige huis heb ik 4 jaar geleden ook de apparatuur gekocht via internet geen enkel probleem gehad daarmee.
Nu hebben we weer een nieuw huis gekocht en moet er weer een keuken in en de apparatuur kopen wij weer via internet.
adviesprijs 15050 euro nu 8000 euro. Dit is veel geld.
Ik heb het interbedrijf nagezocht door een beetje te google en en KvK na te zien en wat opvalt is dat de achter de meeste bedrijven gewoon een keukenbedrijf zit die dit er naast doet. Die normaal maar 25 korting geeft op de apparatuur.
Dus wie houd wie nu voor de gek.

roel-jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 22:58

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door roel-jan »

Ik heb zelf via www.witgoedonline.nl gekocht. Deze mannen zeuren niet, zijn keurig en op tijd. Ze brengen je machines naar de etage (tot de 3-de) en nemen de oude weer mee. Ze sluiten de apparaten aan en zorgen dat ze waterpas staan. De prijs was de goedkoopste in de vergelijksites van internet. Garantie kun je bij dit bedrijf doorgeven en zij komen de machine repareren. Ik ben er superblij mee in ieder geval.

roel-jan

wittesjonnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:50

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door wittesjonnie »

ik wil even reageren op het onderwerp kopen van witgoed in winkels of via het internet.
Internetwinkels hanteren niet altijd lagere prijzen dan de gewone winkelier, als consument moet je niet vergeten dat er altijd nog extra kosten worden berekend voordat het apparaat bezorgd, uitgepakt en neergezet is.
Als je dan gaat vergelijken met de prijzen bij internetwinkels is het prijsverschil niet zo groot meer vergeleken met een gewone winkel.
Een winkelier is meestal wel bereid om nog een stukje te zakken met de prijs van het artikel , echter als klant vind ik dat een winkelier
best iets meer mag vragen voor zijn produkt.
Je gaat als klant makkelijker naar een winkel met een balie
als je een beroep wilt doen op een stukje service dan via e-mail naar een site op het internet.
Er zijn echter ook witgoedwinkels met een eigen site op het internet.
Wij hebben een paar maanden geleden wat apparaten gekocht bij
een winkel genaamd Bemmel & Kroon.
Zij hebben echte winkels maar ook een eigen internetsite.
Zie WWW.BEMMEL-KROON.NL
De winkelprijzen in de winkel zijn daar vaak gelijk aan de prijzen op het internet.
Levering in geheel Nederland (en zelfs in het buitenland) is geen probleem zij bezorgen alles voor
slechts 15.00 euro, de service is echt TOP, mijn ouders zijn daar al jaren vaste klant .
Je wordt in de winkel vriendelijk en vakkundig voorgelicht en men neemt echt de tijd voor je als klant.

Ik heb als consument dus meer vertrouwen in een echte winkel voor
het kopen van duurzame gebruiksartikelen


[/quote][/u][/i][/b]

CVR
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2006 21:19

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door CVR »

Wij hebben onze wasmachine gekocht via MiepKniep. Je moet dan vooraf wel weten welke machine je wilt hebben. Het scheelde ons 300 euro. Kijk vooraf even op internet hoe de service geregeld is. Via Miele is die heel goed: binnen 3 dagen een monteur aan huis en je kunt zelfs een voorkeur opgeven wat de dag betreft. Wij hebben slechte ervaringen met de service van het merk ATAG (= ook Pelgrim en Etna). Duurt eeuwen voordat ze komen! Kijken dus op www.miepkniep.nl

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Polly Parker »

De meeste internetwinkels zijn na 1 jaar verdwenen of gaan onder een andere naam door. Zo ontkomen ze aan iedere vorm van garantie als zie die uberhaupt al geven. Een apparaat wordt voor aan de deur neergezet. De koper moet hem zelf e.v.t. naar boven sjouwen en aansluiten. Garantie tot de deur.
Een reactie op audiofreak:
Dit is dus echt de grootste onzin!!
Geef in ieder geval info w: ar een consument wat aan heeft.

De meeste oline-winkels zijn, net als de normale winkels, eerlijk, hardwerkende mensen die proberen een zo soeg mogelijk product af te leveren.
Onlinewinkels die 4, 5 jaar of nog langer, zijn daar het bewijs van.

De producten die geleverd worden zijn 100% gelijk aan de producten die via een "normale" winkel gekocht worden. Heb je vragen over de garantie, infomeer bij de betreffende winkel én bij de consument.

Maar kom niet met van die b*llsh*t aanzetten als garantie tot aan de stoep, want dat is je reinste onzin.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Dan koop jij toch lekker via internet. Maar dan niet liggen zeuren als het niet goed is gegaan achteraf. Op dit forum staan niet voor niets zoveel klachten. Lees die maar eens een keer door. :D

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Witgoed apparaten Online kopen of in de winkel ?

Ongelezen bericht door Polly Parker »

en er zijn ook genoeg klachten over de "normale winkels', ook dat kun je hier en op andere forums nalezen.
Overal kan het fout gaan.
Er zijn meer dan genoeg online winkeles die absoluut goed werk afleveren.

Verder: niet liggen zeuren? Mensen die een klacht hebben, zeuren niet per definitie.

Gesloten