Pagina 2 van 2

Re: KPN

Geplaatst: 27 okt 2006 14:48
door Ulbe
Beste Agro,

Ik heb de Experiabox beneden in de kamer staan, via een UTP kabel gaat het signaal naar boven naar de kamer waar ik de 2 computers heb staan,

Via de router die ik tussen de computers heb staan wordt het signaal verdeeld, en naar de computers geleid,

Met het "oude" ADSL GO abonnement met losse ADSL router werkte deze opstelling prima, en de software van de router werd ook keurig geïnstalleerd op de router,

Bij het switchen van de abonnementsvorm word de Experiabox gebruikt, en kan de router niks meer mee beginnen, DHCP off in de Experiabox en DHCP uitgeschakeld in de router zélf biedt helaas ook geen positief resultaat, de router blijft maar zoeken om een DHCP verbinding op te zetten, terwijl deze functie uitgeschakeld is!, :?

Ook heb ik de nieuwste firmware in de router zitten,

hopelijk zijn er nog manieren om router in te stellen op dit InternetPlusBellen netwerk,

Vriendelijk dank, voor de informatie

Vriendleijke groeten,

Ulbe.

Re: KPN

Geplaatst: 27 okt 2006 14:58
door agro
Als je de router er tussen zet, moet dhcp in de experiabox worden uitgeschakeld.
Maar in de router moet deze dan worden ingeschakeld, anders heb je geen dhcp server meer die adressen aan de computers kan toewijzen en die heb je wel nodig.

Je kan ook de router er tussenuit laten met de dhcp in de experiabox ingeschakeld 1 utp kabel naar een switsch of hub en daarna verdelen over de computers is hetzelfde resultaat.

Re: KPN

Geplaatst: 27 okt 2006 20:46
door Laurent
Agro, het telefonie drama van KPN moet jou toch wel pijn doen??

wordt KPN nu de komende jaren jouw nieuwe uitdaging om tegen te schelden?

groetjes aan Hoffie !

Re: KPN

Geplaatst: 27 okt 2006 23:46
door agro
Ik probeer iemand te helpen sukkel.
Als je dat verschil nog niet eens ziet is het toch wel heel erg met je.
Ik ken kinderen van 5 jaar die meer volwassen zijn dan jij.]
Het wordt tijd dat de moderator je een ip ban toekent, met je onzin.
Keert de rust tenminste weer, en vinden er volwassen discusies plaats in plaats van de onzin welke jij projecteerd.

Re: KPN

Geplaatst: 27 okt 2006 23:48
door Ulbe
Vriendelijk dank voor alle hulp!,

Ik heb de router meegenomen naar broerlief die een @home abbo heeft lopen, daar de router aangesloten tussen computer en modem, cd in de computer, en zonder problemen de software ingeladen,

Ik gebruik het apparaat nu als hub, ADSL op poort 1, eerste computer op poort 2, en de 2 computer op poort 3,

Het systeem werkt nu bevredigend,

In ieder geval vriendelijk bedankt voor alle hulp!.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: KPN

Geplaatst: 27 okt 2006 23:54
door agro
Als je wil kan je mij ook mailen,kan ik het mogelijk ook nog met schtsen e.d. uitleggen.

Re: KPN

Geplaatst: 28 okt 2006 08:29
door Mr.Buell
Hierbij mijn klacht-reactie naar KPN inzake IPB.

U vraagt hier om een omschrijving van mijn klacht, deze is zo veelomvattend dat mij bijna de tranen in mijn ogen staan op de manier waarop men als klant behandelt wordt bij KPN,Leveringen welke niet kloppen, ik krijg een verkeerd pakket op maandag 23 oktober jl. alles bij elkaar 2,5 uur aan de telefoon gezeten voordat ik iemand bij 0900-0244 aan de lijn krijg die dit probleem kon oplossen, op woensdag 25 oktober kreeg ik het nieuwe pakket binnen, deze was wel in orde, BLIJ gaan installeren, u raadt het al, wel ADSL geen Telefonie, weer 1,5 uur aan de telefoon gehangen, tot ik eindelijk iemand van de storingsdienst aan de lijn kreeg, het antwoordt wat ik daar kreeg zakte mij de broek van op de voeten, ondanks dat ik een bretel draag, ik moest de komende 2 dagen de experiabox maar af en toe eens uit en aan zetten, dan ging die het vanzelf wel een keer doen, zo niet maar weer bellen......
RONDUIT BELACHELIJK !!! ondergetekende is zelf afgestudeerd op micro-electronica, en de benadering van uw medewerkers heeft niets meer te maken met de wetten binnen electronica en de vaste waarden van electronica, maar enkel en alleen met ONKUNDE, en maar hopen dat het vanzelf goed komt, MIJNE HEREN, WE HEBBEN HET HIER NIET OVER EEN BLOEMKOOL DIE AFHANKELIJK IS VAN GOED WEER OM TE GROEIEN, U MOEST ZICH SCHAMEN OM ZULKE MENSEN AAN EEN TELEFOON TE ZETTEN OM UW KLANTEN TE WOORD TE STAAN, WANT HET GROOTSTE PROBLEEM IS DAT U BENT VERGETEN DAT DIEZELDE KLANT DE PERSOON IS WAAR U ALS ORGANISATIE VAN MOET BESTAAN.
Afijn,in de tussentijd nog steeds geen telefonie, dus op vrijdag 27 oktober maar weer eens gebeld met 0900-0244 voor de verandering, tot mijn grote verbazing, kreeg ik na 50 minuten wachten te horen dat ik geen ADSL of internetplusbellen had besteld, vandaar dat het niet functioneerde, wel raar dat ik in de tussentijd 2 pakketten + een brief met daarin de diverse code's voor activatie en dergelijke in huis had, ik kreeg hierop als antwoord dat ik dan as maandag MISCHIEN wel telefonie zou hebben HALLO IK HAD TOCH GEEN IPB BESTELD ! HOE KAN IK DAN MAANDAG 30 OKTOBER WEL TELEFONIE HEBBEN, KORTOM, TE ZOT VOOR WOORDEN en meer dan belachelijk, bij deze annuleer ik mijn bestelleng, maar eigenlijk hoeft dat niet want volgens uw medewerkers heb ik geen IPB besteld, en iets wat ik niet besteld heb kan ik ook niet annuleren.
Rest mij u veel sterkte te wensen en op naar de concurent.............

Re: KPN

Geplaatst: 28 okt 2006 16:01
door Ulbe
Ja Agro er zijn Jammerbulten bij die de bril niet recht op de neus hebben zitten!, :twisted: :evil:


Heel vriendelijk bedankt Agro voor je hulp!,

Het systeem draait nu gelukkig leuk en kan via de beide computers internetten,

Vriendelijke groeten,

Ulbe

Re: KPN

Geplaatst: 29 okt 2006 14:53
door RADonker
Het is bij KPN precies hetzelfde als bij andere telecombedrijven een zooitje als er iets niet loopt en niet zo betrouwbaar als vroeger.