en veel problemen met computers worden door de software veroorzaakt
en dat valt nooit onder de garantie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leentoestellen nu wel verplicht..?
Re: Leentoestellen nu wel verplicht..?
Maak dat die gasten maar eens wijs!en veel problemen met computers worden door de software veroorzaakt
en dat valt nooit onder de garantie.
Vooral spyware geeft de schijn dat er iets mis is met de hardware.
Zelf ben ik al een paar keer ingetuind.
Ik lever een computer af met anti-spyware programma's, firewall en antivirus.
Maar als de gebruiker die niet gebruikt is het zijn eigen fout en verantwoordelijkheid.
Medion speelt hier op een totale verkeerde manier op in.
Als een computer vol spyware en virussen zit en de computer doet hierdoor niets meer, dan ruilen zij die in de garantieperiode gewoon om voor een nieuwe.
als medewerker van een elektronicazaak in friesland kan ik zeggen dat het wel een goed visitekaartje is als je een leentoestel kan aanbieden aan klanten die een tijdje zonder tv of dvd/videorecorder moeten doen.het bedrijf is opgezet door mn opa en mn oom heeft het nu sinds een aantal jaren van hem overgenomen, sinds kort ben ik ook een beetje werkzaam in de elektronica. mijn opa heeft vanaf het begin dat hij begon met het bedrijf al aangehouden dat er leentoestellen ter beschikking werden gesteld en we doen het dus nog steeds.
met vriendelijke groet,
Patje1983
met vriendelijke groet,
Patje1983
De meeste leentoestellen zijn "afgedankte" of ingenomen toestellen.
Dus als ik een monitor als inruil krijg, dan kan ik die gebruiken als leentoestel.
Als je al tientallen jaren bestaat, dan heb je toch al het een en ander kunnen verzamelen.
Zelf ben ik pas 2½ jaar bezig en ik ben met helemaal niets begonnen.
Tuurlijk is het zo dat als je een leentoestel aanbiedt dat het een visitekaartje is.
Een leentoestel geven is een service, en geen recht.
Ik heb zelf ook tv's gerepareerd en leentoestellen werden veel uitgegeven.
Een leentv is zo neergezet en aangesloten.
Voor een leenmonitor hetzelfde.
Voor een computer is het een heel ander verhaal.
Als je op dat moment geen leentoestel ter beschikking hebt, kun je de klant daarmee ook niet helpen.
Je wilt het wel geven, maar iets wat je niet hebt, kun je niet geven.
Ik heb bij tv reparaties het eens meegemaakt dat we door de leentv's heen waren. De meeste mensen hadden er toen wel begrip voor.
Ik heb zelf 1 keer meegemaakt dat ik een leentoestel moest geven.
Ik had een computer geleverd en 8 maanden later was de cd in de speler uit elkaar gespat.
Kan gebeuren. Vooral als er haarscheurtjes in de cd zit en de cd gaat op volle snelheid ronddraaien, dan bestaat de kans dat hij uit elkaar spat.
Ik was bang dat de lens beschadigd was en ik was van mening dat de schade niet onder garantie viel.
Bij navraag bij de fabrikant bleek dat de fabrikant dit wel onder garantie wilde vervangen.
De speler moest worden opgestuurd en het kon wel 6 tot 8 weken duren.
Toen heb ik bij de klant een leencd-speler gezet.
En toen de speler van de klant terugkwam is deze netjes vervangen.
Voor de rest ben ik het zelf nog niet tegengekomen dat de klant een leentoestel nodig had.
De vraag was:
Kun je het eisen of vragen.
Tuurlijk kun je het altijd vragen, maar eisen is een heel ander verhaal.
Europa heeft een hele andere mening.
Zij vinden dat alle extra diensten (services) die de bedrijven geven, dat het een recht is. Want dan weet je als consument waar je aan toe bent.
Dus als 90% van de winkels een leentoestel geven als extra dienst, dan vinden zij dat het een recht is om het te vragen.
Wat er gebeurd is dat alle extra diensten die je doet dat dat omgezet wordt in een recht.
Dus als ik een monitor als inruil krijg, dan kan ik die gebruiken als leentoestel.
Als je al tientallen jaren bestaat, dan heb je toch al het een en ander kunnen verzamelen.
Zelf ben ik pas 2½ jaar bezig en ik ben met helemaal niets begonnen.
Tuurlijk is het zo dat als je een leentoestel aanbiedt dat het een visitekaartje is.
Een leentoestel geven is een service, en geen recht.
Ik heb zelf ook tv's gerepareerd en leentoestellen werden veel uitgegeven.
Een leentv is zo neergezet en aangesloten.
Voor een leenmonitor hetzelfde.
Voor een computer is het een heel ander verhaal.
Als je op dat moment geen leentoestel ter beschikking hebt, kun je de klant daarmee ook niet helpen.
Je wilt het wel geven, maar iets wat je niet hebt, kun je niet geven.
Ik heb bij tv reparaties het eens meegemaakt dat we door de leentv's heen waren. De meeste mensen hadden er toen wel begrip voor.
Ik heb zelf 1 keer meegemaakt dat ik een leentoestel moest geven.
Ik had een computer geleverd en 8 maanden later was de cd in de speler uit elkaar gespat.
Kan gebeuren. Vooral als er haarscheurtjes in de cd zit en de cd gaat op volle snelheid ronddraaien, dan bestaat de kans dat hij uit elkaar spat.
Ik was bang dat de lens beschadigd was en ik was van mening dat de schade niet onder garantie viel.
Bij navraag bij de fabrikant bleek dat de fabrikant dit wel onder garantie wilde vervangen.
De speler moest worden opgestuurd en het kon wel 6 tot 8 weken duren.
Toen heb ik bij de klant een leencd-speler gezet.
En toen de speler van de klant terugkwam is deze netjes vervangen.
Voor de rest ben ik het zelf nog niet tegengekomen dat de klant een leentoestel nodig had.
De vraag was:
Kun je het eisen of vragen.
Tuurlijk kun je het altijd vragen, maar eisen is een heel ander verhaal.
Europa heeft een hele andere mening.
Zij vinden dat alle extra diensten (services) die de bedrijven geven, dat het een recht is. Want dan weet je als consument waar je aan toe bent.
Dus als 90% van de winkels een leentoestel geven als extra dienst, dan vinden zij dat het een recht is om het te vragen.
Wat er gebeurd is dat alle extra diensten die je doet dat dat omgezet wordt in een recht.