LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
johncorn
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:25

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door johncorn »

Otto maakt haar uitspraak dat (...) "de consument zou moeten weten dat je voor 99 euro een dergelijke tv niet kunt krijgen" (...) niet bepaald geloofwaardig door vandaag - uitgerekend een dag na dit fiasco - op de voorpagina van hun website schreeuwerig te gaan roepen: (...) "Breedbeeldtelevisies al vanaf 222 euro" (...) en daarbij ook nog een veel duurder model af te beelden!

Bovendien heb ik vorige week een (weliswaar niet LCD en ook geen 80 cm) TV inclusief DVD-speler gekocht voor 99 euro - hoe kan ik als "domme consument die een TV wil kopen" dan weten dat die prijs van Otto niet klopt??? :?

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

De bevestiging is meestal een automatische bevestiging. Deze geeft precies weer wat er op de site staat en dus wat er besteld is. Als het op de site al verkeerd staat, staat het in de bevestigingsmail ook verkeerd.
Kan zijn, maar dat weet niet iedereen en je mag er als verkoper ook niet vanuit gaan dat iedereen dat weet. Bijvoorbeeld: ik heb op mijn site een forum. Ik kan kiezen voor automatisch bevestigingsmail sturen of handmatig. Bij mij staat die op handmatig. Daar merk je als gebruiker niets van, maar dat wil nog niet zeggen dat het mailtje automatisch is verstuurd. Dus dat argument, zou Otto die gebruiken, gaat in mijn ogen niet op.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik denk dat als ze bij zaken zoals Otto de mailtjes handmatig gaan versturen, ze dan wat meer mensen kunnen aannemen. Als het goed staat het erbij dat het een automatische mail is,

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Het is mogelijk dat dit bericht begint met een aantal witregels. Scroll dan a.u.b. naar beneden.

Hallo beste bezoekster/bezoeker,

Hartelijk dank voor uw bestelling bij Otto van 26.10.2006.

In onderstaand overzicht vindt u de gegevens van uw bestelling.
Indien u wilt reageren op deze bevestiging, verzoeken wij u vriendelijk dit middels een "reply" te doen.

Heeft u een nieuwe vraag gelieve deze naar [email protected] te sturen, met vermelding van uw servicenummer. Of bel de persoonlijke informatielijn 013 - 4 666 444. Onze telefonistes staan u graag te woord.

Met vriendelijke groet,
Otto Klantenservice

Uw persoonlijke gegevens:

<KNIP>

---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
Artikel : Stereo-LCD-TV, PHILIPS, 32PF3321
Artikel-Nr.: 334559A
Levering : Standaardlevering in 10 dagen
Leveradres : <KNIP>
Leveringsinfo: Nalevering Levertijd 1 weken
Aantal : 1 Stuk
Prijs/Stuk : EUR 99,00

---------------------------------------------------------------------------
Totaalbedrag : EUR 99,00
(exclusief verzendkosten)

Waar dan?...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb toch niet gezegd dat het erbij staat? Ik heb gezegd dat het erbij staat, als het goed is.

Dit staat er bijvoorbeeld bij de mail van Neckermann:

Dit is een automatische bevestiging, zodat u weet dat wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen.
Een reply op dit bericht of een e-mailbericht naar dit e-mailadres is hierdoor niet mogelijk.
Natuurlijk doet neckermann.com er alles aan om uw aankoop met de grootste zorg te behandelen.


Bij Otto zou het er dus ook bij moeten staan, dat zou al een hoop schelen. Toch ben ik nog steeds van mening dat jullie geen recht hebben op de tv voor 99 euro, omdat iedereen kan bedenken dat de prijs niet correct is.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het is trekken aan een dood paard om de LCD tv voor 99 euri te krijgen.

De fout van Otto is overduidelijk, waardoor ze onder de overeenkomst uit kunnen.
E-mails, orderbevestigingen en tijdsduur van de fout doen verder niet echt terzake, het zijn uitsluitend herbevestigingen van dezelfde fout.

Geen enkele kantonrechter zal Otto verplichten om de levering voor dat bedrag uit te voeren. Spendeer daarom niet zinloos geld aan advocaten o.i.d. om je gelijk te halen

Praktisch gezien kan je het beste proberen met Otto een leuke deal te sluiten voor een andere LCD Tv of korting op dit model

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door mr T. »

Echter, als je een e-mailbevestiging van je bestelling hebt ontvangen, kun je je afvragen of nog steeds sprake is van een "aanbod". Volgens mij wordt vraag en aanbod door de bevestiging van Otto aanvaard en komt in beginsel de overeenkomst tot stand.

Dan kan Otto wellicht niet worden gehouden aan het aanbod, maar door de bevestiging wel aan de tot stand gekomen overeenkomst.
De bevestiging is in dergelijke gevallen slechts de ontvangst van het bod en geen aanvaarding. Kortom: er is daardoor ook geen geldige koop tot stand gekomen. Verder zijn de partijen op de hoogte van de te lage prijs of zouden ze dat redelijkerwijs kunnen zijn. Kortom: Otto is niet gehouden aan levering.

jeroenp8
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2006 15:29

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door jeroenp8 »

op verenigingvaneigenaren.info/tvotto kan iedereen die een tv heeft besteld zich aanmelden. Met elkaar valt meer te bereiken dan afwachten of er iets gebeurt...

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Ik heb een site in het leven geroepen voor mensen die toch nog iets gedaan willen krijgen of zich hier niet bij neer willen leggen:

http://verenigingvaneigenaren.info/tvotto

Samen proberen een vuist te maken? En die tv krijgen voor € 99,- zal wellicht niet lukken, maar zoals ze nu te werk gaan, dat kan gewoonweg niet!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Bailey »

In de voorwaarden staat:

"Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website".

Iedereen die iets bestelt is met de voorwaarden accoord gegaan, of je ze nou gelezen hebt of niet. Ik vind het wel triest dat veel mensen toch hun gelijk willen halen. Beetje inhalig eigenlijk.

Veel succes, want dat zullen jullie nodig hebben.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik vind het gewoon sneu.

Goed, je hebt het geprobeerd. Otto is er op tijd achter gekomen en je krijgt gratis een pleister op een wond die je zelf had kunnen zien aankomen.

Maar nee, nu denkt iedereen "recht" te hebben op iets en denken even niet aan de schadepost van bijna een miljoen die Otto oploopt. Nee, ik werk niet voor Otto, heb geen aandelen erin, met niet heilig, maar ik weet wanneer iets genoeg is.

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Als je de informatie goed leest, is Otto er welliswaar op tijd achtergekomen, maar hebben zij niet tijdig actie ondernomen.
Bovendien is die "pleister op de wond" en excuusbrief van Otto en het verwijderen van bestelgegevens. Laatste informatie die ik heb is een mevrouw die naast een aantal kledingstukken ook de tv had besteld omdat ze dit zag als een buitenkansje. Net als bij vele anderen is haar bestelling simpelweg verwijderd omdat er een tv voor € 99,- bij zat. Haar kledingstukken zal ze weer opnieuw moeten uitzoeken. Dat zal ze vast doen, maar ik denk niet bij ****

Omejohan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 17:00

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Omejohan »

[Ik vind het gewoon sneu.

Goed, je hebt het geprobeerd. Otto is er op tijd achter gekomen en je krijgt gratis een pleister op een wond die je zelf had kunnen zien aankomen.

Maar nee, nu denkt iedereen "recht" te hebben op iets en denken even niet aan de schadepost van bijna een miljoen die Otto oploopt. Nee, ik werk niet voor Otto, heb geen aandelen erin, met niet heilig, maar ik weet wanneer iets genoeg is.]

Ik denk niet dat je zo´n medelijden met Otto hoeft te hebben, ze hebben al flink wat gratis publiciteit gehad, zoals op de voorpagina vd Telegraaf. Misschien was het wel een publiciteitstunt.

Als de beloofde pleister op de wonde idd een excuusbrief is, dan is dat pas echt sneu.[/url]

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Dat is de "pleister". Meer zal Otto niet doen. Zo staat dat ook in de brief:
Geachte mevrouw,

Helaas heeft gedurende een aantal dagen een artikel, te weten een Philips LCD-tv 32PF3321, verkeerd geprijsd op onze website gestaan. U heeft dit artikel besteld voor € 99,- De juiste prijs voor het toestel is echter € 1.199,-.

Otto is niet gehouden u dit artikel voor de rpijs van € 99,- te leveren. Het is duidelijk dat het hier een vergissing betrof en niet een bewuste actie.
Wij willen u tevens wijzen op onze Algemene Voorwaarden waarin onder "Aanbiedingen en prijzen" de volgende tekst is opgenomen:

"Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website".

Wij kunnen ons voorstellen dat u teleurgesteld bent. Otto voelt zich verantwoordelijk voor deze fout en biedt u dan ook onze welgemeende excuses aan.

Met vriendelijke groet,

OTTO's Klantenservice
Voor hen die actie willen ondernemen (m.a.w., zich hier niet zomaar bij neer willen leggen), kijk op:

http://ottotv.nodig.nl
Laatst gewijzigd door tasja71 op 31 okt 2006 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door vanish »

Soms is 99 euro voor een PHILIPS produkt nog teveel;-).

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Precies. Ik heb de tv vandaag in een winkel gezien (had echt geen idee wat ik nou eigenlijk had besteld) en de beeldkwaliteit is nou niet echt super. Maar goed, wat wil je ook voor € 99,00... :D

Bij BCC kost ie overigens € 989,--.

GuustFlater
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2006 19:56

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door GuustFlater »

Het is mij opgevallen dat Otto schrijft dat men "niet gehouden is dit artikel te leveren".
Formeel schrijft men dus niet dat men niet gaat leveren.

Wellicht flauw om dit op te merken, maar gelet op de reeds gemaakte flaters mag je er toch vanuit gaan dat men een dergelijke brief wel even goed laat reviewen?

Had het ze meteen kunnen opvallen dat ze de brief nu sturen aan mw terwijl de bestelling (en de bevestigingsmail) duidelijk op dhr stond...

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Hihi... nee, in dit geval klopt mevrouw... :D

ExTx
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 08:27

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door ExTx »

Brief ontvangen dat OTTO niet gaat leveren en verwijzen naar hun algemene voorwaarden.
En nu dan de tekst die de pleister op de wond is!!

"wij kunnen ons voorstellen dat u teleurgesteld bent.Otto voelt zich ook verantwoordelijk voor deze fout en biedt u dan ook onze welgemeende excuses aan."

JA als je zo makkelijk onder je fouten vandaan kan komen kan je elke prijs op je site zetten en hopen dat ze er in trappen als de prijs te hoog is! en als je achteraf denkt van oeps hier gaan we te weinig aan verdienen en of verliezen sturen we even een briefje en klaar is OTTO!
Wel jammer als je eerst wordt aangeschreven als DE HEER en dan in de Excuus brief noemen ze je weer een MEVROUW. en op je orderbevestiging staat een LCD TV en op de OTTO site stond vrijdag middag nog bij je bestel status een wandbeugel die je nog nooit besteld hebt.
En nu is je huidige bestelstatus leeg terwijl er duidelijk staat "u heeft de mogelijkheid onderstaande bestelling te annuleren" Dit heb ik niet gedaan!

Zeker diverse programeerfouten!!!!
Gr ExTx

Samsam
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:13

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Samsam »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koopovereenkomst

Staat o.a. in:

De koop wordt gesloten op het moment dat zowel koper als verkoper met de overeenkomst instemmen. De levering van de zaak kan op hetzelfde ogenblik gebeuren als de betaling, dat is juridisch dan een samenval van rechtsmomenten. Maar de levering kan ook vroeger of later geschieden. Bij koop op afbetaling kan ook een eigendomsvoorbehoud worden gemaakt, zodat de koper pas eigenaar wordt als de laatste betalingstermijn is voldaan. Winkeliers stemmen vaak al van tevoren in met de koopprijs door de prijzen zichtbaar op het product te vermelden. Zij zijn dan verplicht het goed voor de aangegeven prijs te leveren, ook als het een vergissing betreft, mits die prijs redelijk is. Als op een nieuwe auto van 50.000 euro een prijskaartje prijkt van één euro, lijkt het niet redelijk voor dat bedrag levering te vorderen, tenzij duidelijk is gemaakt, dat het hier een bijzondere actie betreft. Het ligt dan meer voor de hand, dat de prijs bijvoorbeeld verkeerd is afgedrukt. Als een aspirant-koper dan toch levering zou vorderen voor één euro, kan door de autoverkoper bij de rechter een beroep worden gedaan op de redelijkheid en billijkheid.


Lijkt me dus dat Otto hier gewoon onderuit komt, als ze het op een rechtzaak laten aankomen (redelijkheid en billijkheid)

Gesloten