Pagina 2 van 2

Re: Next125 Duitsland

Geplaatst: 30 okt 2006 21:58
door OmeBen
Schreu,

Ik ben al ruim 16 jaar gewend om de klanten in de watten te leggen zowel voor als na de koop. Dit betekend een goede offerte met tekeningen vooraf welke de klant zonder meer meekrijgt om er rustig over na te denken. Wij steken echt enorm veel tijd in klanten en vaak met succes.




Maar ehhh Ben, wat denk je gaan we nog wedden maar dan wel op de manier zoals het hoort dus
Jammer genoeg gebeuren er in de wereld veel dingen niet zoals het hoort. Anders zouden de Duitse collega keukenzaken namelijk echt niet goedkoper zijn dan de Hollandse.

Ik ken Duitse mensen uit Munchen, zij hebben daar een Alno keuken gekocht voor een heel andere prijs als de prijzen welke worden berekend aan de grens aan Nederlanders. De Nederlanders zijn met hun uitgebreide offertes in de hand een mooie prooi voor de Duitse keukenzaken aan de grens.

Re: Next125 Duitsland

Geplaatst: 30 okt 2006 22:47
door scheuj
De Nederlanders zijn met hun uitgebreide offertes in de hand een mooie prooi voor de Duitse keukenzaken aan de grens.
OK, maar waar probeer jij mij dan eens uit te leggen waar die grote verschillen vandaan komen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het alleen maar te maken heeft met de tijd die je in de offerte hebt gestoken. Laten we nu eens aannemen dat je 16 manuren voor de offerte hebt gebruikt dus zo'n 1000 euro. Dan begrijp ik dat de duitser dit bedrag in mindering kan brengen want die kosten heeft hij inderdaad niet maar dat is op een keuken van 20000 euro slechts 5 procent. De loonkosten, huisvestingskosten, investeringskosten etc,etc zullen in Duitsland niet veel anders zijn dan hier in Nederland maar toch lees ik op dit forum telkens weer dat de verschillen oplopen tot 30 a 35 procent. Dus de enige reden die ik kan verzinnen is dat de duitse keukenwinkel genoegen neemt met een veel lagere marge dan zijn Nederlandse collega.

Re: Next125 Duitsland

Geplaatst: 31 okt 2006 08:10
door wallybally
BTW is ook al 3 procent.

Verder moet je ook nog rekening houden met aansluiten gas, water en electra.

Ook moet je je apparatuur in de gaten houden. Is het wel datgene wat aan je verkocht wordt?

En als laatste moet je in NL naar een goede zaak gaan en daar normaal onderhandelen. Dan kom je uit dat je in NL zeker voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper uit kan zijn.

Re: Next125 Duitsland

Geplaatst: 31 okt 2006 18:23
door OmeBen
Schreu,

Bij grote prijsverschillen van 30 of 35% hebben wij tot nu toe alleen nog maar meegemaakt dat er gerommeld is met de specificatie, klanten zien dit niet :shock: .

Je weet toch ook wel dat DMG offerte's qua specificatie uitwringt om vervolgens minder te leveren (lijkt voor de klant hetzelfde) voor minder geld (klant denk ha! :P extra korting) maar krijgt minder voor minder geld.

Dit doen die Duitsers bij een goede complete offerte nauw ook, daar onstaan de grote prijsverschillen, niet in de marge. Natuurlijk wordt hier en daar ook wel iets ingeleverd in de marge maar dan hebben we het niet over deze prijsverschillen.

Leg jij mij dan eens uit: keukenzaken in Nederland verdienen best goed, maar daar moet je wel hard voor werken. Keukenzaken verdienen niet meer dan veel andere branches. Keukenzaken in Duitsland hebben gemiddeld gezien geen schaalgroote voordeel t.o.v. de Nederlandse en zeker niet t.o.v. DMG. Zij moeten toch aanzienlijke verliezen leiden wanneer er geleverd wordt voor 30 tot 35% minder!