LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stofzuiger Philips.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Stofzuiger Philips.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Mijn mening.
Een stofzakloze stofzuiger zal nooit zo fijn werken als 1 met stofzak.
Maar als je zo`n duur ding hebt gekocht ga je m echt niet afkraken.
Dyson is ook niet alles kostbaar in aanschaf ,en wat te denken van de losse onderdelen als er iets kapot gaat.
Dan hebben we het nog niet eens over reparatie aan die dingen.
Alleen Dyson pakt ze aan. :wink:

rintina

Ongelezen bericht door rintina »

Zo duur was mijn Philips Marathon niet hoor, ff gekeken op kieskeurig.nl, daar vond ik de goedkoopste via internet. (179 euro)Jaren heb ik met een stofzuiger gezogen met stofzak, maar zonder zak vind ik ideaal. Vooral omdat ik een groot gezin heb, en niet meer zoveel dure stofzakken hoeft te kopen. Met de zuigkracht is ook niks mis. Als Mien dobbelsteen zoveel stof zou hebben in een stofzuiger met zak, dan had ze iedere dag wel een nieuwe zak nodig. De eerste keer puilde de mijne ook helemaal uit, zo goed zuigt tie namelijk! Ook nog een groot voordeel:Je krijgt ook geen muffe lucht uit je stofzuiger, zoals tie met zak. Nee, voor mij geen andere stofzuiger meer dan de Philips Marathon!

Toolboy

Dan heeft u nog nooit een nvr 200 in bezit gehad.
En als stofzuigeroloog weet ik waar ik over praat.

Het is heel leuk bedacht de stofzuigerloze zak maar no way dat ze beter zijn als een stofzuiger die wel een stofzak heeft.

rintina

Nou ja, wees jij blij met de jouwe, ik met de mijne. Niet echt belangrijk ook. Ik vindt mijn huis schoon genoeg. En nee, ik ben geen stofzuigeroloog, heb gelukkig een ander beroep :lol:

Toolboy

En toch is het wel belangrijk. :D
De levensduur van stofzuigers met stofzak is al bewezen van de stozuigerzakloze nog niet. :wink:

rintina

Nou, Philips geeft vijf jaar garantie op de motor, heb ik met een stofzuiger met zak nooit gehad! :lol: Dus vijf jaar zuigt tie iedergeval! :D

NADA-SURF

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

rintina : u heeft duidelijk jaren stofgezogen met de verkeerde stofzak stofzuiger maar dat verklaard niet dat het nu logisch is de overstap naar een stofzakloze stofzuiger. ik ben ook van mening net als Toolboy dat de stofzuiger met stofzak nog superieur is aan die zonder mee moet stellen. is ook simpel te verklaren door de toepassing van meerdere filtratie lagen waarbij de stof inhoud beter wordt bewaard daar waar het hoordt , mede tegen woordig de stofzakken tegenwoordig al van zeer goede kwaliteit zijn en een belangrijk filtering voor rekening nemen. ik heb twee kinderen in de smeerfase , huis vol tapijten en doe met een stofzak 8 maanden ( zonder stank ) stof zuig dagelijk vaak meerdere malen per dag , dus iedere dag of iedere week een andere stofzak is duidelijk overdreven of u heeft toch een stofzuiger aangeschaft die niet berekent is op zijn taak. ook bij kieskeurig komen de kritieken omtrent deze stofzuiger van u type . Maar als de philips marathon ( estafetteloper was beter naam geweest voor de vele stofbak wissels die men toch geregeld moet doen ) zoals u weergeeft een goede stofzakloze stofzuiger zie ik nergens ook niet in de laatste test bij de consumentenbondtest (waarbij de betere ik nog niet heb gezien ) waarbij hij duidelijk de stofzuiger met stofzak voor moet laten gaan niet alleen een Miele , Siemens maar ook een Philips met zak !!!

rintina

Neee, ik had een Philips universe. Stofzak zat echt zo vol. Ging ook stinken, kocht daarom van die dure geurstaafjes. Uit uw verhaal maak ik ook op dat u nog nooit zo'n stofzuiger open gemaakt hebt, heeeel ander systeem dan die met stofzak. Ook is bewezen dat mensen met allergie gebaat zijn bij deze stofzuiger. Filter maak ik ook iedere zuigbeurt schoon. Gewoon omdat ik zeker weet dat tie dan schoon zuigt. Ik vindt dat geen probleem, zo gebeurt. Filter achter de stofzak verving ik niet zo vaak, mij te duur. Nee, ik blijf zeer tevreden over deze stofzuiger.

Toolboy

The universe is een kruimeldief op wielen.
Deze heeft nooit de naam stofzuiger mogen dragen.
Velen van deze heb ik onder handen gehad.
Dit is een hele slechte stofzuiger.

rintina

Nou, zuigen deed de universe anders wel. (1800 watt) Maar het probleem was dat ik een stukje glas had opgezogen met dit ding, zoog er zo hard in dat mijn zak kapot ging. Het werd een gore stofbende in die stofzuiger, en later ging de motor stinken, en heb ik hem weggebracht, daarna zoog hij vreselijk beroerd, en heb mijn geld terug gekregen. Toen de marathon gekocht, waar glas niet meer door een stofzak kan :!:

NADA-SURF

Duidelijk ook eerder een verkeerde stofzuiger aangeschaft . Bewezen tegen allergie ? Hij is nog niet zolang op de markt en de waarden die Philips weergeeft zijn altijd lager dan andere merken toepast met dezelfde hepa notering dus ook schonere uitblaaslucht , lijkt mij ook logisch dat filter voordurend wordt geblokeerd er ook stofdelen mee gezogen worden en toch worden doorgeblazen door deze philips.filters ook nog iedere zuigbeurt schoonmaken wat een gebruikst gemak :( . een goede stofzuiger heeft niet alleen filter achter de stofzak (motorfilter) maar ook ereen erna dit is een goede hepa voor zeer schone uitblaaslucht in de kamer . u bent blij met u marathon maar is ook niet echt gebruiksvriendelijk iedere zuigbeurt stofopvangbak legen en filters schoonmaken dat zijn klusjes die ik slechts een maal per jaar hoeft uit te voeren .

oh ,de nieuwe autoclean fiters van Philips is niets meer dan een knopje waarbij de filter wordt geschud en zo van stof wordt ontdaan :shock:

rintina

Het zal allemaal wel wat u zegt, maar ik heb er geen problemen mee. En allergisch is hier in huis gelukkig niemand. (komt misschien juist door de verkeerde stofzuigers die ik allemaal heb aangeschaft, we zijn imuum geworden :D . )

Toolboy

Ik ga hier geen reklame maken.
Maar er is maar 1 merk voor zover ik weet.
Die geheel vergoed wordt door zorgverzekeraars en door de voormalige( bijstand )voor mensen met allergie problemen.
Dit merk is al jaren het beste en betrouwbaarste wat er op de markt is

Ewiel

Ongelezen bericht door Ewiel »

Maar als je zo`n duur ding hebt gekocht ga je m echt niet afkraken.
Vreemde redenering.
Juist als ik een duur apparaat heb gekocht ben ik kritisch op het functioneren van zo'n ding. Ik verwacht wel waar voor mijn geld. En als ik vind dat ik dat niet heb gekregen zou ik juist klagen (zoals sommige mensen dus daadwerkelijk hebben gedaan).

Als "ze" bij radar vinden dat die Philips stofzuiger niet voldoet aan de verwachtingen kan ik mij voorstellen dat ze iemand van Philips hierover aan de tandvoelen. Maar waarom dan iemand Dysan erbij gesleept? Als ze er dan toch een soort vergelijkend waren onderzoek van willen maken moeten ze het ook goed doen. Bijvoorbeeld meerdere merken van dezelde prijsklassen vergelijken enzo. Niet alleen een vertegenwoordiger van de concurrent laten "inhakken" op een product van een andere fabrikant. Daar hebben we als consument nou niet echt wat aan vind ik. Als een simpel onderwerp als een stofzuiger waar mensen overklagen niet belangijk genoeg is om zo uitgebreid te onderzoeken laat het hele onderwerp achterwege en behandel iets dat wel de moeite waard is goed te onderzoeken.

Toolboy

Vind ik geen vreemde redenring.
Wie geeft er nou toe dat ie op z`n plaat is gegaan.(want de buren heben er ook 1)

Ook radar is commercieel aan het worden het lijkt net als de consumentenbond (die het al een poosje is) een objectief beeld schetst maar geen objectief beeld is.
Nog de consumentenbond nog tros radar gaan op de oordelen van de vakmensen in :wink:

NADA-SURF

Nou waarom ze Dyson erbij heben gehaald is waarschijnlijk omdat zij uitvinder zijn van het cycloon systeem, maar dat de rest niet deugt van een Dyson en de prijs ook veel te hoog is heeft Radar er niet onderzocht.
Het hele item is zeer slecht naar voren gebracht data kloppen niet dyson was veel eerder op de markt dan 2000 en andere merken begonnen ook eerder dan hun vermelde 2004. Maakt een belachlijk filmpje met onnozele cliches ,zonder de zaak echt te onderzoeken .
Ik wacht al jaren op een uitgebreide test tussen echt goede merken en ik ben bereid net als velen nederlanders toch aardig bedrag neerteleggen voor een goede stofzuiger , jammer dat ik dat nog niet ben tegengekomen.Ook in vakmensen heb ik niet de volste vertrouwen hebben ook vaak de hang naar het merk welke ze ook vertegenwoordigen.

Toolboy

Daar is maar 1 oplossing voor zoek een onafhankelijke ondernemer.
Deze verkopen kwaliteit en verlenen de beste service

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

karin krol,je hebt volkomen gelijk!

wij hebben deze ook ,inderdaad het filter even met een borsteltje afdoen
bak leegkiepen en zuigen als de beste.

wij hebben eerst ook een dyson gehad met veel problemen met de plastic zuigbuis. en veel lawaai.

de philips zuigt als een tierelier! wel dus bijhouden met schoonmaken filter.
eens per 3 maanden doen wij hem uitwassen (we hebben 1extra filter gekocht) zwaar overdreven van radar! komt meer voor dat overdrijven.

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

nada-surf

ik heb twee kinderen in de smeerfase , huis vol tapijten en doe met een stofzak 8 maanden ( zonder stank ) stof zuig dagelijk vaak meerdere malen per dag , dus iedere dag

wij zijn met man/vrouw ,stofzuigen iedere week heel het huis ,geen katten of honden maar 8maanden met een stofzak?? onze stofzuiger zonder zak moet toch 1x per 2weken geleegd worden(zit dan nog niet vol)

8maanden lijkt me wel zeer lang!!

NADA-SURF

henkgeluk : Toch is het echt zo, acht maanden met een stofzak , deze stofzak is groter dan die wordt gebruikt in de gm 80 /g 90 en die is al 9,75 liter de stofzakken die ik in mijn gd 1010 van Nilfisk is beduidend groter ik denk een liter of 12 aan stof aankan en dan is de stofzuiger in gewicht verdubbeld . Voor meer duidelijkheid geef ik hier de maten waar alleen de stof wordt in opgevangen (dus waar de stofzak wordt geplaatst) hoogte 22 cm x lengte 35 cm x breedte 28 cm is ook heel wat anders dan het lullige bekertje waar Dyson en Philips gebruik van makenom stof in optevangen,tja inderdaad als ik de stofzuigerzak verwissel dan haal ik er een stofbaal uit !!!. Maar dit is niks bijzonders bij meerdere goede stofzuigers kunt u maanden lang stofzuigen zonder enige stofzakwissel b.v Nilfisk ,Numatic, Electrolux vergeet er vast wel een paar .

Gesloten