Pagina 2 van 2
Re: Verzekeraars
Geplaatst: 16 nov 2006 09:03
door Mnoord
Ik wil iedereen erop wijzen dat dit allemaal stemmingmakerij is. En dat Radar en andere consumentenprogramma's zelf de fout ingaan met hetgeen zij de verzekeraars verwijten. Namelijk onvolledige en onjuiste informatie geven.
Veel mensen hebben in de jaren negentig met dollartekens dergelijke polissen gesloten. Het klopt wel dat hierbij niet iedereen goed over is geinformeerd van te voren. Maar mensen moeten eens leren eerst te lezen wat ze kopen. Het blijven verzekeringen waar nu eenmaal meer kosten aan vast zitten dan een spaarrekening of een beleggingsrekening.
Nu gaan de rendementen en beleggingen ineens slecht blijken veel mensen hun rendement niet te halen en dan gaan ze piepen.Laat dit een les voor iedereen zijn en lees de voorwaarden eens goed!!
Re: Verzekeraars
Geplaatst: 16 nov 2006 19:05
door PADELAAR
Ik zou het gemiddelde opleidingsniveau van de zgn. gedupeerden wel eens willen weten.
Mensen, als iets te mooi lijkt om waar te zijn...DAN IS DAT OOK ZO!!!
Re: Verzekeraars
Geplaatst: 16 nov 2006 22:28
door Terex
effect sparen?
Re: Verzekeraars
Geplaatst: 16 nov 2006 22:39
door Terex
gemiddelde nivo, is niet altijd belangrijk, in mijn voorbeeld was ik toen nog geen 23j en de polis voorwaarden krijg je pas later toegestuurd, als je bij je tussenpersoon al getekend hebt.
hoe hoog het opleidings nivo ook is, het moet ook maar net je interesse zijn.
zelf heb ik mijn opleidingen en ervaring die nodig zijn om een groot bedrijf te runnen wel opgedaan, maar toen ik 22 was, dacht ik even wat anders dan nu., en pas nu in 2006 hebben ze eindelijk inzage gegeven in de kosten, zelf heb ik nog een beleggings verz. maar dan van zurich, nu overgenomen door reaal, deze kosten zijn maar een fractie van wat nat.ned berekend.
ik blijf erbij dat het oplichting is, door deze maatschappij, maar nogmaals ik weet het alleen van deze maatschappij.
Re: Verzekeraars
Geplaatst: 17 nov 2006 01:00
door Xpert
Beste consumenten,
Begrijp toch eens een keer dat voor niets de zon opgaat. Waar adviezen worden gegeven wil een adviseur graag er wat aan verdienen. De consument moet eens na gaan denken af zij bereid zijn voor elk advies te willen betalen.
In andere landen zoals Amerika en Engeland is het de normaalste zaak van de wereld dan een financieel voor zijn advies gewoon een declaratie mag indienen. In Amerika is een financieel tegen een declaratie van $ 2.000,-- de normaalste zaak van de wereld.
Maar ja de gemiddeld consument is gewoon te krenterig om voor een goed advies te willen betalen. Als een consument vindt dat wij te veel provisie ontvangen dan moeten zij ook zo eerlijk zijn en niet bij mij om advies komen vragen. Als je gemiddeld drie adviseurs om advies vraagt dan verdiend er één adviseur wel iets en twee hebben het nakijken. Deze laatste twee hebben misschien wel meerdere gesprekken gevoerd maar verdienen er geen ene moer aan. De handelswijze van consumenten die meerdere adviseurs aflopen dat is pas schandelijk. Wanneer er een uurtarief voor elk adviseur zou gelden zou er ook niet zo'n groot shopgedrag onder consumenten bestaan. Want dan kost het tenslotte geld en dat hebben wij er niet voor over.
Maar let op mijn woorden "HET GRATIS VERLENEN VAN ADVIEZEN IS BINNEN 5 JAAR VERLEDEN TIJD". Als de verdiensten niet meer opwegen tegen het verlenen van gratis adviezen dan is gratis adviezen op voorzienbare termijn verleden tijd. Slaap allemaal maar rustig verder.
Re: Verzekeraars
Geplaatst: 17 nov 2006 13:22
door Chanmaster
Natuurlijk worden verzekeraars rijk aan hun klanten! Kijk eens naar die grote gebouwen die ze van de centen der burger neerzettenDat is wat ik veel hoor
Wat de nederlander over het algemeen wil is voor een dubbeltje op de eerste plaats zitten, laat dat duidelijk zijn. Hiermee wil ik aangeven dat de Nederlander altijd wat te klagen heeft en niet alles serieus geomen moet worden.
De reële insteek van echter verzekeraars zou een faillissement daarvan opleveren als het allemaal zou gaan zoals iedereen het omschrijft. Verzkeraars zijn commerciële instellingen en geen sociale instellingen en dat maakt het verschil. Ze moeten winst maken en dat gaat zoals overal en altijd over de rug van de betalende burger.
Zou ik vandaag en sociale verzekering opzetten dan moet ik administratiekosten in rekening brengen om in eigen onderhoud te kunen voorzien alsmede te kunnen voorzien in de organisatorische kosten. dat is wat hoe dan ook door de burger betaald moet worden en waarvoor geen dienstbaarheid wordt geleverd anders dan het aanhouden der polissen. Dit wordt net zo duur als momenteel een verzekering bij welke maatschappij dan ook.