Pagina 2 van 2

Re: OXXIO

Geplaatst: 16 nov 2006 19:20
door flappie
Denk dat je wat dingen verward. Je hebt een aantal processen waarbij een klant doorgaat. Als in 1 van die processen deze klant blijft steken valt deze dus uit als dit niet op de correcte manier wordt opgelost onstaat er dus een fout wat gevolg heeft bij een klant.

Dit geld bij alle leveranciers kijk bijv. naar kpn. Het grote gros gaat altijd goed. Maar de laatste restant zijn dus de processen die fout gaan bij een bepaalde klant.

In mijn vorige posting zeg ik niet nat een bedrijf als oxxio een foutmarge heeft van 1 %.

In de energiewereld zijn er wel richtlijnen die door de DTE zijn ingesteld. Dat wil zeggen 98% moet binnen 30 dagen opgelost zijn de overige 2% moet binnen 60 zijn opgelost. Omdat die 2% uitval kan zijn.

Je kunt dit nagaan op de scorecard waarop alle bedrijven zijn scores bijhouden van de afgelopen kwartaal.

Re: OXXIO

Geplaatst: 17 nov 2006 09:56
door jsp
De Scorecard van de Dte gaat alleen in op de tijdigheid van verzonden (eind)afrekeningen, maar zegt helemaal niets over de juistheid daarvan. Ik vind het fijn dat ik ieder jaar op tijd een afrekening krijg, maar als deze niet klopt heb ik er nog niets aan... Dte heeft wel aangekondigd dat ze eind 2006 ook gegevens over de juistheid van afrekeningen zouden opnemen, maar ik heb daarvan nog niets gezien.

Voorheen stond op de Dte-site ook een grafiek over het aantal ontvangen factuurklachten per leverancier. Helaas is deze verdwenen, dat was nog eens verhelderende informatie! Het enige wat er op deze site nu nog toe doet voor mij is een beoordeling van de kwaliteit van de klachtafhandeling per leverancier. De uitkomst daarvan laat zich raden voor de regelmatige bezoekers van de energiefora...

Re: OXXIO

Geplaatst: 17 nov 2006 19:44
door flappie
Indien je meer gegevens wilt qua rapportage vanuit de dte dan kan je een verzoek indienen. Ik weet niet of jou verzoek zal worden gehonoreerd door de dte.

Re: OXXIO

Geplaatst: 17 nov 2006 20:00
door jsp
@ Flappie

Bedankt voor de tip! Ik heb echter geen behoefte aan aanvullende info, want op basis van eigen ervaring en de nu al beschikbare gegevens weet ik wel met welke leverancier ik in ieder geval niet (meer) in zee wil gaan.
De door Dte beloofde statistische informatie over de kwaliteit van (eind)afrekeningen van de verschillende leveranciers zie ik met belangstelling en vertrouwen tegemoet.

Re: OXXIO

Geplaatst: 18 nov 2006 11:09
door flappie
De DTE bepaald uit eindelijk welke gegevens meetbaar dienen te zijn. Zij hebben hier een controlerende functie in. De leveranciers dienen deze gevraagde gevens dus in te leveren bij de DTE.

Re: OXXIO

Geplaatst: 19 nov 2006 18:33
door Ontevredenklant
Feit blijft, flappie. Dat Oxxio in de media zwaar in de problemen zit. Natuurlijk zijn er ook ontevreden klanten bij andere energiemaatschappijen, maar zo bont als Oxxio het maakt, zie je maar zelden. Op de homepage van jullie zie je welliswaar allerlei beloftes maar waarmaken homaar!! Heb net een even jullie "servicemonitor" bekeken. Als je eens even de gegevens van een aantal maanden geleden en de gegevens van november 2006 vergelijkt, zie je dat de klanttevredenheid steeds slechter wordt. En dan nog beweren dat er al meer dan een miljoen klanten bij jullie zitten???
Volgens die monitor staan er maar liefst 1500 klachten open. In vergelijking met september 2006 (volgens jullie rond de 150), is dit maar liefst een stijging van 1000%. Gelukje voor Oxxio dat jullie beschikken over een aardige geldschieter die alle schadeclaims kan voldoen. Een ander bedrijf van jullie formaat had allang over de kop geweest.
Hebben jullie trouwens ook al geconstateerd dat jullie momenteel uit de bus komen als het slechtste energiebedrijf???
En toch een of andere ITO-certificering???
Gezien alle problemen van ons en andere gedupeerden, worden wij hierin ook weer met loze voordelen geïndoctrineerd.

Kom dus niet aan met al dat excuus management flappie!!! Ga eerst maar eens met je collega's praten en uitvinden hoe jullie correct je werk moeten doen. Jou soort mensen hoop ik in ieder geval nooit in mijn bedrijf te krijgen!!!