| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WELKE ZORGVERZEKERAAR IN 2007 ?
Re: WELKE ZORGVERZEKERAAR IN 2007 ?
er zit natuurlijk wel verschil tussen een natura- en een restitutiepolis!
wij gaan betalen (2 volw. + 2 kind. schrik niet!) 252 euro. bij menzis
zelfs voor de aanv. verzekering voor de jongens betalen we 6.50 euro per maand/per kind. Ik zit er nog over te denken om naar groene land achmea over te stappen (dit is dan collectief via werkgever) maar ja is de dekking dan ook het zelfde? Dan moet ik naar de 3*** plus en de 3*** tandarts. en de declaraties moeten dan via een postbusnr. en nou kan ik ze gewoon bij het plaatselijke menziskantoor in de bus doen.
we krijgen trouwens wel maandelijks 6 euro van de werkgever omdat wel een coll. verzekering hebben.
wij gaan betalen (2 volw. + 2 kind. schrik niet!) 252 euro. bij menzis
zelfs voor de aanv. verzekering voor de jongens betalen we 6.50 euro per maand/per kind. Ik zit er nog over te denken om naar groene land achmea over te stappen (dit is dan collectief via werkgever) maar ja is de dekking dan ook het zelfde? Dan moet ik naar de 3*** plus en de 3*** tandarts. en de declaraties moeten dan via een postbusnr. en nou kan ik ze gewoon bij het plaatselijke menziskantoor in de bus doen.
we krijgen trouwens wel maandelijks 6 euro van de werkgever omdat wel een coll. verzekering hebben.
Misschien is dit wat, vooral de aanvullend verzekeringskorting van 20%.
http://www.unitedinsurance.nl/zorg.htm
Zolang de arts of zorgverlener van keus een contract heeft met de verzekeraar, dan is dat het geval. Bij een restitutiepolis niet. Dan ben je tenminste niet overgeleverd aan de willekeur van de verzekeraar en/of halstarrigheid van de zorgverlener.Ik begrijp trouwens niet helemaal, dat er mensen zijn die het hebben over, ik moet hier of daar langer wachten op de betalingen. Wij hoeven helemaal niets te doen. Alles wordt rechtstreeks met Menzis verrekend.
Ik heb nog nooit bij een zorgverzekeraar gezeten, waar ik eerst alles moest voorschieten of dat hun bepalen bij wie ik mijn zorg afneem.
Ik ben inmiddels, in mijn toch al redelijk lang leven, aan de 3e zorgverzekeraar toe.
1..Anoz nu Agis
2..Ohra
3..Thans Menzis
Bij geen van deze verzekeraars hebben we problemen ondervonden of is ons ooit gezegd, bij wie we onze zorg moesten afnemen.
Ik ben inmiddels, in mijn toch al redelijk lang leven, aan de 3e zorgverzekeraar toe.
1..Anoz nu Agis
2..Ohra
3..Thans Menzis
Bij geen van deze verzekeraars hebben we problemen ondervonden of is ons ooit gezegd, bij wie we onze zorg moesten afnemen.
heb je weles wat gehad dan???
Of ik al wel eens wat gehad heb? Dat wil jij niet weten en al helemaal niet betalen. 
Dat is alleen interessant voor aanvullende verzekeringen. Aangezien de basisverzekering bij elke verzekeraar dezelfde dekking heeft rest nog slechts te kijken naar de prijs. ONVZ is dan ineens opmerkelijk duur. Dat ONVZ niet echt concurrerend is, is ook niet zo vreemd: ze werken met (dure) assurantietussenpersonen en niet rechtstreeks. Daarnaast hanteert ONVZ een acceptatiebeleid voor aanvullende verzekeringen (ook al staat er op de website van ONVZ wat anders: https://www.digitaalportaal.nl/zorg.htm?id=4873 ). Zelfs de Topfitpolis (een van de duurste in de markt) kent i.v.m. aanvullende dekkingen geen directe acceptatie.ONVZ was altijd al relatief duurder, maar daar staat we heel veel tegenover. idd service heel goed en zeer ruime dekkingen.
-
Walter van V
ONVZ levert wel zeer hoge service, daar kunnen de grote jongens en prijsvechters niet aan tippen. Overigens zijn er diverse stichtingen en assurantietussenpersonen waar men wel in aanmerking kan komen voor 10% korting op de basispremie en 15% op de AV...
Mijn tussenpersoon/adviseur bv heeft zelf een stichting opgericht om collectiviteitskorting bij ONVZ te kunnen bedingen.
(ik ben zelf overigens niet verzekerd bij ONVZ, maar hoor wel alleen maar goede berichten over serviceniveau).
Het is maar wat je belangrijk vind: de laagste premie, of zeer uitgebreide vergoedingen en hoge service. Beiden gaat ben ik bang niet lukken...
Mijn tussenpersoon/adviseur bv heeft zelf een stichting opgericht om collectiviteitskorting bij ONVZ te kunnen bedingen.
(ik ben zelf overigens niet verzekerd bij ONVZ, maar hoor wel alleen maar goede berichten over serviceniveau).
Het is maar wat je belangrijk vind: de laagste premie, of zeer uitgebreide vergoedingen en hoge service. Beiden gaat ben ik bang niet lukken...
-
LindaLovelace
Voor al uw vragen op het tandarts gebied en ozon behandelingen kunt u terecht bij dhr. van Vollenhoven, onze gezelligste forumtandarts.
Stuur gerust een mailtje naar hem op de volgende adressen:
[email protected]
[email protected]
Stuur gerust een mailtje naar hem op de volgende adressen:
[email protected]
[email protected]
-
Walter van V
He Linda schat, toch nog aanwezig!? Jammer dat je bij de andere topics niet meer reageert...
Heb je die vet coole link naar www.google.nl al gevonden?
Is veel te vinden wanneer je algemene kennis tekort schiet, aanrader voor jou dus!
Heb je die vet coole link naar www.google.nl al gevonden?
Is veel te vinden wanneer je algemene kennis tekort schiet, aanrader voor jou dus!
ONVZ is ongeveer €14,-- duurder geworden. Ik betaal me scheel aan hen (heb wel het meest uitgebreide pakket), maar ik blijf wel bij ze. Ze hebben nu eenmaal een goede service en ruime dekking. En op mijn gezondheid (en de kosten die daaraan verbonden zijn) ga ik niet bezuinigen 
Wat me bezighoudt is het volgende
bij onvz hebben ze alternatieve hulp gemaximeerd in hun middelpakket tot 1000 euro, vorig jaar volledig vergoed ! (opti-middelpakket)
ik doe hier zelf niet zo veel mee maar ik kan me voorstellen dat als je vorig jaar om deze reden bent geswitched dat dit dus flink balen is. Dat kan dus zomaar, voorwaarden/pakketten worden 'zomaar' veranderd (unive heeft nu ook veel meer pakketten. menzis dacht ik ook).
Als je nu dan weer wilt switchen om deze reden waarbij de vergoedingen voor alternatieve hulp hoger zijn, moet je maar weer afwachten of je wordt geaccepteerd. Toch?
Nu gaat het als vb om alternatieve geneeswijzen, straks om fysiotherapie of tandarts of wat dan ook.
Kijk ik snap het wel van onvz die heeft op de deze manier veel (alternatieve) overstappers gekregen denk ik. Maar 1 jaar later zijn ze het bokje!
bij onvz hebben ze alternatieve hulp gemaximeerd in hun middelpakket tot 1000 euro, vorig jaar volledig vergoed ! (opti-middelpakket)
ik doe hier zelf niet zo veel mee maar ik kan me voorstellen dat als je vorig jaar om deze reden bent geswitched dat dit dus flink balen is. Dat kan dus zomaar, voorwaarden/pakketten worden 'zomaar' veranderd (unive heeft nu ook veel meer pakketten. menzis dacht ik ook).
Als je nu dan weer wilt switchen om deze reden waarbij de vergoedingen voor alternatieve hulp hoger zijn, moet je maar weer afwachten of je wordt geaccepteerd. Toch?
Nu gaat het als vb om alternatieve geneeswijzen, straks om fysiotherapie of tandarts of wat dan ook.
Kijk ik snap het wel van onvz die heeft op de deze manier veel (alternatieve) overstappers gekregen denk ik. Maar 1 jaar later zijn ze het bokje!
Hallo
Inderdaad baalde ik hier ook erg van. Mijn man loopt bij een chiropractor en onvz vergoede deze chiro geheel andere verzekeringen maar zoveel procent en onvz vergoede onbeperkt. Omdat mijn man een hernia heeft zijn wij niet bij onvz weggegaan juist omdat de dekking zo goed was. Nou is 1000 euro ook nog een mooi bedrag en daar komen we op dit moment goed mee uit maar als hij weer erge last krijgt zit hijweer tijdelijk elke week bij de chiropractor voor een bedrag van 42,00 euro per keer en soms wel 2 x per week.
Helaas kunnen ze dus elk jaar de voorwaarden aanpassen en net wat heho zegt wat is het volgende?
groetjes jermen
Inderdaad baalde ik hier ook erg van. Mijn man loopt bij een chiropractor en onvz vergoede deze chiro geheel andere verzekeringen maar zoveel procent en onvz vergoede onbeperkt. Omdat mijn man een hernia heeft zijn wij niet bij onvz weggegaan juist omdat de dekking zo goed was. Nou is 1000 euro ook nog een mooi bedrag en daar komen we op dit moment goed mee uit maar als hij weer erge last krijgt zit hijweer tijdelijk elke week bij de chiropractor voor een bedrag van 42,00 euro per keer en soms wel 2 x per week.
Helaas kunnen ze dus elk jaar de voorwaarden aanpassen en net wat heho zegt wat is het volgende?
groetjes jermen
PS wij zaten al voor de basisverzekering bij onvz en zijn nu dus de dupe van de vele overstappers??
Bij een andere verzekering komen we niet in aanmerking voor een goede aanvullende verzekering omdat wij voor wat betreft mijn man te duur zijn en krijgen dus alleen een kleine aanvullende verzekering.
groeten jermen
Bij een andere verzekering komen we niet in aanmerking voor een goede aanvullende verzekering omdat wij voor wat betreft mijn man te duur zijn en krijgen dus alleen een kleine aanvullende verzekering.
groeten jermen
Als je op deze site kijkt,jermen2
zie je dat je ook voor de aanvullende verzekeringen wordt geacepteerd.
Misschien heb je er wat aan.
bedankt voor de info maar ook deze verzekering krijg je niet zomaar je medische verleden word ook hier beoordeeld dus kunnen we de vergoeding gewoon op ons buik schrijven.
groetjes jermen
groetjes jermen
Ik heb email kontact met ze gehad, en er werdt mij verzekerd dat iedereen ondanks zijn ziekte verleden geacsepteerd wordt.jermen2,
Dus mail ze en kijk wat je voor antwoordt krijgt, maar laat het wel even weten misschien is het ook interssant voor anderen.
Deze verzekeraar was bij Kassa op tv.
Hoi
Dat is dan voor de mindere aanvullende verzekeringen maar waar het mij omgaat is de duurste aanvullende verzekering met 100% vergoeding voor alternatieve geneeswijze en de hoogste aanvulling krijgen we ook bij onvz niet omdat het risico voor hun te groot is
gr jermen
Dat is dan voor de mindere aanvullende verzekeringen maar waar het mij omgaat is de duurste aanvullende verzekering met 100% vergoeding voor alternatieve geneeswijze en de hoogste aanvulling krijgen we ook bij onvz niet omdat het risico voor hun te groot is
gr jermen
Heeft iemand ervaring met PMA, een collectief bedrijf die hun klanten onderbrengt bij Menzis, op basis van de Menzis polissen,de kosten zijn 12 % lager dan rechtstreeks bij Menzis .
weet niet of ik in 2008 bij onvz blijf