LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Wat vind U de voordeligste electronica winkel ?

Peiling eindigde op 13 dec 2006 14:57

ITS
3
4%
BCC
3
4%
Scheer en Foppen
4
6%
Mediamarkt
23
34%
Via Internet
22
33%
Overige
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Wat ik zelf heb meegemaakt de supermarkt de Aldi had een dvdcombi 99 euro terwijl ik een vergelijkbare combi had gekocht in mediamarkt enschede, net een week terug. Echter zonder problemen gaven ze mij het prijsverschil terug terwijl het niet eens het zelde merk was. TOP-service.
Voor jouw leuk, maar dat moeten ze dan bij al hun klanten doen en of ze dat ook doen :?:
Ben je er dan mee terug geweest :?: Van jouw kant vind ik het brutaal en ik vind dat je geen recht had op die teruggave. :roll:


Ik hou trouwens niet van de mentaliteit van tukkers en die wordt door jouw bevestigt, helaas wat een mentaliteit heb jij
Noem je dat schoon :?:
Laatst gewijzigd door vanish op 13 nov 2006 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Trouwens wel grappig dat BCC zo slecht scoort :lol:

holdyan
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door holdyan »

vanish een impuls aankoop doen en dan elders hetzelfde artikel voor veel minder zien, geeft altijd nog de mogelijkheid tot ruilen.

holdyan
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door holdyan »

diskjokkie

je jokt
zie tefal turbo delice oven Mediamarkt Hengelo 219 euro, Kijkshop 119
groeten
Service is wel erg prima hier

Ronny1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:24

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Ronny1980 »

MediaMarkt garandeert altijd laagste met "gewone" winkels en dat komen ze altijd na. Dat is mijn ervaring.

Internetwinkels interesseren me niet want dan is direct terugbrengen moeilijk en vaak wordt het niet ondersteund door de "Nederlandse" Philips, Sony, Nokia, LG enz enz...

Internet moet je ook niet vergelijken met MediaMarkt. Ik hoef dat handel niet uit China of taiwan.

Altijd goed geholpen bij MediaMarkt !! Goede ervaringen !!!

Trouwens als bij een ander winkel een bepaald iets wordt aangeboden en dat niet direct in de krant of in op internet verschijnt, dan weten die mensen die bij MM werken dat ook niet direct !!! Ze hebben immers geen verborgen camera's hangen in Kijkshop, IT's enz enz.

Ze geven wel laagste prijs garantie !!!

j_la
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door j_la »

Het is al eerder gezegd maar alle Mediamarkten zijn allemaal op zichzelfstaande winkels met eigen directie, administratie en inkoop.
Dit verklaart ook gelijk waarom dat er prijsverschillen kunnen zijn onderling, dit is niet altijd even duidelijk naar de klant toe maar wordt wel uitgelegd op de internetsite www.mediamarkt.nl.
Op deze pagina kun je ook alle voorwaarden lezen in ZO WERKT HET wat betreft laagste prijsgarantie, verkoopvoorwaarden, garantiebepalingen, maar ook alles wat je maar wilt weten over de verschillende producten.
Mediamarkt zegt ook niet dat ze de GOEDKOOPSTE zijn maar wel dat ze laagste prijs hanteren in een vergelijkbare winkel, dit moet je natuurlijk wel kunnen aantonen. Mediamarkt verkoopt producten vanaf een lage instapprijs tot de duurdere A merken.
De medewerkers van mediamarkt worden geschoold op hun eigen vakgebied en afdeling door de betreffende leveranciers.
Dus altijd up to date wat betreft nieuwe ontwikkelingen nog voor ze in de winkel zijn.
Internet kan GEEN concurentie zijn voor mediamarkt want waar ga je naartoe als het product toevallig niet bevalt, of nog erger wel betalen maar nooit iets ontvangen. Mediamarkt hanteert hiervoor dus een ruime serviceregeling.
En ja, inderdaad, als je een prijs wilt weten zul je naar de winkel toe moeten want die worden bijna nooit telefonisch gegeven,maar daar heb je mediamarkt niet mee maar wel jezelf, je belt toch ook niet naar albert heijn of edah om te vragen wat een zak aardappelen kost.
Ik zie uit naar de uitzending van vanavond want er kan alleen maar positiviteit uitkomen.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Stanley »

J_la, je hebt het precies goed uitgelegd hoe het werkt bij MediaMarkt en dat is helaas wat niet veel mensen weten.

Mediamarkt heeft een duidelijke policy en daar houden ze zich daar ook strikt aan. Je moet als klant natuurlijk niet op een agressieve manier laagste prijs of je recht proberen te krijgen, dan wordt je ongetwijfeld altijd goed geholpen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door idi »

Zojuist folders binnengehad van It's en Expert.
Wat valt mij op?
Bij de aanbiedingen van audio/video zijn GEEN model/typenummers opgegeven, alleen een plaatje en prijs.
Kijk je naar de folder van de MM of Saturn dan staat bij elk apparaat keurig netjes het model/typenummer genoemd!

Kijkshop is een flutwinkel, de helft in de vitrine is niet eens op voorraad, het enig wat ze wel hebben zijn -inderdaad- overjarige modellen.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Stanley »

Wat een on-representatieve aflevering van RADAR zeg. Ze namen 2 of 3 producten en vergeleken deze met NIEUWE aanbiedingen van de concurrent en zodoende kwamen ze tot de conclusie dat mediamarkt in sommige gevallen duurder is dan concurrentie.

Geen eerlijke vergelijking RADAR.

tattoolady
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:22

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door tattoolady »

en dan nog maar niet te zwijgen over dingen die ze nniet kunen leveren of de ombeschofte behandeling in de winkel zelf
en dat je op gods gratie de spullen waar voor je betaald ook daatwerkelijk thuis krijgt

BertKolder
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door BertKolder »

Ik heb in die keren dat ik bij MediaMarkt iets gekocht heb altijd goed behandeld, en in tegenstelling tot de reportage zijn in de gevallen dat ik iets gekocht heb de prijzen altijd lager gebleken dan van andere winkels.

Mijn conclusie is dus dat mediamarkt wel degelijk goedkoper is.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Het lijkt er toch sterk op dat Mediamarkt hier zelf reageert en het e.a. recht probeert te praten (schrijven).
De werkelijkheid is anders en eigenlijk zoals in het Radar TV programma wordt gebracht.
Ik schrijf (en schreef in vorig bericht) uit eigen ervaringen.
Ik heb trouwens nooit agressief naar personeel van Mediamarkt gereageerd maar andersom wel.
Ik begrijp de reacties hier wel maar vraag me af of het reëel is.
Een DVD binnen Garantietijd vervangen is toch heel normaal.. en zelfs wettelijk..
Of het prijs verschil terug betalen… wat is hier bijzonder.. dan zijn ze toch NIET goedkoper??
Trouwens elke dealer doet dit blijkens mijn ervaringen..
Telkens waren bij mij de andere dealers vele male goedkoper en als ik dat meldde aan de verkopers van Mediamarkt kreeg ik met grote regelmaat te horen dat de andere onder de inkoopsprijs werkte en daar kan Mediamarkt niet aan mee doen !

Wat is hier aan de hand..??
Super slimme Mediamarkt of Slapende consumenten??

Er wordt hier zelfs beweerd dat Mediamarkt ALTIJD hun belofte nakomt wat laagste prijs betreft.. Wordt wakker.. de werkelijkheid is volledig anders en dit vele malen..

Nogmaals ik schrijf uit jaren ervaring..

AD

compubob
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 12:53

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door compubob »

Voor mij is Media Markt de Beste!

In Twente zijn ze in ieder geval het goedkoopste, daarom ga ik vaak naar Hengelo voor mijn electronicaspullen.
Ik durf te wedden dat wanneer je gaat kijken naar het aantal artikelen dat goedkoper bij hun is, dat dit meer is dan het aantal duurdere!
Ik weet dat ze bij concurenten naar binnen gaan, om daar de prijzen te vergelijken (ik heb wel eens gezien dat ze niet welkom waren).
Voor mij een warme douche voor dit bedrijf!!!
Als consument hebben we hier enorm voordeel van!

tattoolady
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:22

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door tattoolady »

het is ook nog zo vat vaak de werk nemers niet eens echt weeten wat ze verkoopen of hoe het nou echt geleverd word en dan een soord af dinge om dat ze bepaalde spullen niet kunnen leveren naar 2 maande wachten slechte zaak

BertKolder
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door BertKolder »

Miniad dan heb je een ervaring welke bijna niet gedeeld word op dit forum, wellicht moet je het toch bij jezelf zoeken ....
Laatst gewijzigd door BertKolder op 13 nov 2006 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

tattoolady
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:22

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door tattoolady »

bert ik vroeg me af tegen wie je het nu hebt?

BertKolder
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door BertKolder »

tegen die miniad

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Stanley »

Ik denk niet tegen jou (tattoolady) in ieder geval :lol: :p :lol:

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Geplaatst op 13 Nov 2006 21:11 door BertKolder


--------------------------------------------------------------------------------

Miniad dan heb je een ervaring welke bijna niet gedeeld word op dit forum, wellicht moet je het toch bij jezelf zoeken ....

Laatst aangepast door BertKolder op 13 Nov 2006 21:13, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
BertKolder... Vind je jouw oordeel over het geen ik ervaar.. kolder omdat er hier ervaringen worden gedeeld die nog wal of kant raken?
Een beetje goedkoop maar ik heb begrip en respect voor jouw reactie.
Het gaat mij er niet om of mijn mening hier wel of niet bijna gedeeld wordt.
Ik deel mijn jaren lange ervaring en ik kan het staven.
En dit geldt ook voor mijn omgeving..
En natuurlijk ligt het aan de consument en niet aan de dealer..
Het probleem lijkt mij nu wel duidelijk..

Al is iedereen hier in de Hemel is wat Mediamarkt betreft, dan nog heb ik mijn ervaring en U BertKolder mag wat mij betreft oordelen ook al vertelt het iets over U zelf..

AD
Laatst gewijzigd door miniad op 14 nov 2006 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

diskjokkie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2006 14:34

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door diskjokkie »

Ik woon zelf in Delden en komen wel eens bij de mediamarkt in Hengelo zit daar op een goede plek waar het parkeren nog gratis is. Soms is het er een beetje lastig komen op o.a. zaterdagen want dan staat er echt een vette file. Maar dan ga je bijvoorbeeld om 19:00 uur dan is het minder druk dan overdag, ze zijn zaterdags zelfs open tot 20:00 uur, en dat is dan weer handig omdat ik samen met mijn vrouw wil beslissen.Door de week zelfs alle avonden tot 21:00 uur.
Moet verder COMPUBOB gelijk geven ben al eens aangesproken bij de BCC die ernaast zit toen was ik prijzen aan het checken tussen hun en de buren, met de vraag of ik een lagere prijs had gezien ???
Die checken hun toch ??? Volgens hun everyday lowpricing principe.
Echter wat blijkt:
De geadverteerde LCD van de BCC uit het plaatselijke weekblad (dinsdag) stond nog op de oude prijs van 999 (vrijdag) terwijl hij in het weekblad stond voor 849 !!!? Had ik geen weekblad gehad wat dan ???
Toch nog maar ff naar de buren Mediamarkt en daar stond diezelfde wel op 849 en ze hadden hem op voorraad, erg vriendelijk geholpen incl een goed advies over betere kabels (Oehlbach) en zelfs over het schoonmaken van het scherm dmv van een schoonmaaksetje. MIJN MENING HELEMAAL TOPPIE. :D
Ben erg tevreden over Mediamarkt

Gesloten