Pagina 2 van 2

Re: Oxxio een puinhoop

Geplaatst: 15 nov 2006 17:27
door willemdeschaker
Bij oxxio wordt per telefoon benaderd. Ze zeggen dan dat je een contract van 5 jaar krijgt voor een vaste prijs. De eerste tijs is je prijs inderdaad wat lager, maar daarna fors hoger.

Wat oxxio per telefoon verteld is dat jij als consument elk jaar zonder opgaaf van reden kan overstappen naar een andere maatschappij. Maar als je de papieren bibs binnen krijgt staat er zonneklaar en onomwonden: Je kunt elk jaar gedurende de maand januari onder het contract uit.....KOMMA!!!! , indien u kunt aantonen het oxxio-5jaarcontract op dat moment hoger is dan het op dat moment geldende reguliere variabele tarief van u oude leverancier.

Gewoon misleidende reclame dus. Klacht reedsa ingediens bij de reclame code commissie. We zullen ze de oren wel even wassen.

zo


Willem

Re: Oxxio een puinhoop

Geplaatst: 15 nov 2006 18:02
door jsp
@ Harry B:

Ik denk dat jouw bijdrage nóg meer van toepassing is dan mijn vorige posting. Wat ik maar wil zeggen is: (te) laat factureren is niet altijd een rechtsgeldige reden om niet te hoeven betalen. Als je op basis hiervan een geschil aanhangig maakt is altijd een kans dat je dit gaat verliezen. Informeer dus vooraf terdege wat je rechten zijn!
Verder heeft OXXIO haar klanten (mij in ieder geval wel,) wel degelijk ingelicht over de overname van Energiebedrijf.com. Dat lijkt me dus ook niet bij voorbaat een reden om te zeggen dat je niks met OXXIO te maken hebt. Ook met dit argument zou iemand dus (helaas) wel eens aan het kortste eind kunnen trekken.

Re: Oxxio een puinhoop

Geplaatst: 15 nov 2006 22:52
door alwi
Nog even een aanvulling op mijn vorige posting. Opeens zag ik dat op de brief van Oxxio mijn naam en adres stonden maar dat de aanhef van de brief : geachte heer/mevrouw een hele andere naam is.
Dus adresgegevens en de rest van de brief horen blijkbaar niet bij elkaar.

Re: Oxxio een puinhoop

Geplaatst: 19 nov 2006 18:41
door Ontevredenklant
Als ik jou was zou ik gewoon een kopie contract aanvragen voordat je gaat betalen. Als zij dit niet kunnen aan je kunnen verstrekken en jij hebt het ook niet meer, heeft Oxxio geen enkele vordering op je!!!
Dit is dan ook gelijk even ter aanvulling op wat jsp hier net schreef.
Zelfs bij die telefonische benaderingen moeten ze iets kunnen overleggen waar ze aantonen dat je iets moet voldoen!!!
Zoals ik al bij een ander onderwerp over Oxxio heb geschreven, gewoon alle betalingen stopzetten. Laat hen maar eens aantonen dat ze gelijk hebben. Niet alleen de klant hoeft namelijk in de pen te kruipen en kostbare tijd te verdoen door hun fouten!!!

Re: Oxxio een puinhoop

Geplaatst: 19 nov 2006 18:41
door Ontevredenklant
Als ik jou was zou ik gewoon een kopie contract aanvragen voordat je gaat betalen. Als zij dit niet kunnen aan je kunnen verstrekken en jij hebt het ook niet meer, heeft Oxxio geen enkele vordering op je!!!
Dit is dan ook gelijk even ter aanvulling op wat jsp hier net schreef.
Zelfs bij die telefonische benaderingen moeten ze iets kunnen overleggen waar ze aantonen dat je iets moet voldoen!!!
Zoals ik al bij een ander onderwerp over Oxxio heb geschreven, gewoon alle betalingen stopzetten. Laat hen maar eens aantonen dat ze gelijk hebben. Niet alleen de klant hoeft namelijk in de pen te kruipen en kostbare tijd te verdoen door hun fouten!!!