Pagina 2 van 2

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 03 jan 2010 18:26
door johnnieboy
Dat die azijnzeiker carlos6a maar eens eerst netjes nederlands leert typen voor hij mensen zo afzeikt,of zou hij voor AEG werken en een dikke pluim krijgen :D

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 08 apr 2011 18:26
door Thomas5656
Wij hebben dezelfde ervaring als Smonty. Wij zijn van mening dat AEG een storingsformule heeft opgezet in de machine om zo nog nodig te zijn na aankoop van een machine en zo storingen in rekening te kunnen brengen ookal zit het apparaat nog in zijn garantietermijn. Het is heel eenvoudig. Zet in je onderhoudsboekje dat de gebruiker het spoelradertje achter het filter moet schoonhouden waar hij niet bij kan en dan bellen de gebruikers vanzelf over een storing. Het filter kunt u wel schoonhouden maar daarachter kunt u niet meer bij.
Ja logisch, als er een stofpuimpje ten grootte van 2 cm. de waterpomp stil zet dan volgen er veel storingen. Kassa.

De monteur moest met speciaal gereedschap het pluimpje verwijderen dat deels nog klemzat in de waterpomp. Toch moeten we de rekening betalen van €. 70,--. Wij vonden dit eigenlijk op z'n zachts gezegd een hele slechte service in de garantie termijn en voelde ons bedrogen. AEG komt bij ons nooit meer in huis.

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 23 nov 2011 21:47
door rosarink
Ik lees de berichten op dit forum en het valt me ineens op dat we 5 jaar verder zijn en ik een paar dagen geleden hetzelfde meemaakte met electrolux. Mijn wasmachine die net 2 jaar oud was ging ineens brommen en er kwam geen water. Ik liet een monteur komen via BCC. Ik dacht heb een plus verzekering dus het komt in orde.Allemaal keurig geregeld, maar de man van electrolux ging aleen het filter schoonmaken, en de kosten: 84 euro, een grote mond en zonder overleg een factuur uitgedraaid. En hij zei: had je maar de handleiding moeten lezen. En dat had ik gedaan, maar deze schoonmaak kun je echt niet zelf. Ik heb al 2 klachten ingediend maar ze kunnen niks voor me doen. Wie heeft er een oplossing wat ik kan doen, of heeft dit ook meegemaakt? Ik wil en kan de rekening niet eens betalen.

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 25 nov 2011 11:41
door olaf79
rosarink schreef:Ik lees de berichten op dit forum en het valt me ineens op dat we 5 jaar verder zijn en ik een paar dagen geleden hetzelfde meemaakte met electrolux. Mijn wasmachine die net 2 jaar oud was ging ineens brommen en er kwam geen water. Ik liet een monteur komen via BCC. Ik dacht heb een plus verzekering dus het komt in orde.Allemaal keurig geregeld, maar de man van electrolux ging aleen het filter schoonmaken, en de kosten: 84 euro, een grote mond en zonder overleg een factuur uitgedraaid. En hij zei: had je maar de handleiding moeten lezen. En dat had ik gedaan, maar deze schoonmaak kun je echt niet zelf. Ik heb al 2 klachten ingediend maar ze kunnen niks voor me doen. Wie heeft er een oplossing wat ik kan doen, of heeft dit ook meegemaakt? Ik wil en kan de rekening niet eens betalen.
Gewoon nooit betalen. Laat BCC maar een rekening sturen. Je hebt niks te maken met het bedrijf dat bcc inhuurt. Jij bent daar klant.

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 27 nov 2011 23:07
door Ouwe aap
Ik ben het volledig met Olaf eens, je claim gewoon bij BCC neerleggen.
Echter of het zin heeft is afwachten, want die filter is inderdaad een stukje eigen onderhoud/verantwoording.

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 17 dec 2011 22:56
door 53o
Ik ben het dus absoluut niet met de azijnzeikers hierboven eens, maar zeer tevreden over de service van AEG
Goede uitspraak, ben het hier grotendeels mee eens.

Heb jaren geleden bij de It's gewerkt. Daar verkochten wij ook witgoed apparaten.

Bij witgoed apparaten is het heel erg standaard dat de reparatie aan huis gebeurt. En dus niet dat de consument deze moet langsbrengen in de winkel. De partij die de reparatie uitvoert komt met een rekening, en deze moet betaald worden.

Ook al moet de rekening worden betaald door de winkel als het binnen garantie valt, daarbuiten moet de consument het betalen.

Of het terecht is, geen idee. Maar aan huis de reparatie uitvoeren, de klant de rekening laten betalen en deze laten verhalen bij de winkel is deels terecht en geeft de verkoper bescherming tegen schade veroorzaakt door de klant. Hierdoor loopt de winkel en de reparateur geen schade op als het onterecht is (maar als de klant in een garantiekwestie de rekening niet kan betalen dan is de klant de dupe, dan zou de winkel zich anders moeten opstellen naar mijn idee, klant mag nooit de dupe worden bij een standaard garantie claim).

Re: AEG/Electrolux: voorrijkosten en arbeidsloon binnen garantie

Geplaatst: 18 dec 2011 13:18
door olaf79
53o schreef:
Ik ben het dus absoluut niet met de azijnzeikers hierboven eens, maar zeer tevreden over de service van AEG
Goede uitspraak, ben het hier grotendeels mee eens.

Heb jaren geleden bij de It's gewerkt. Daar verkochten wij ook witgoed apparaten.

Bij witgoed apparaten is het heel erg standaard dat de reparatie aan huis gebeurt. En dus niet dat de consument deze moet langsbrengen in de winkel. De partij die de reparatie uitvoert komt met een rekening, en deze moet betaald worden.

Ook al moet de rekening worden betaald door de winkel als het binnen garantie valt, daarbuiten moet de consument het betalen.

Of het terecht is, geen idee. Maar aan huis de reparatie uitvoeren, de klant de rekening laten betalen en deze laten verhalen bij de winkel is deels terecht en geeft de verkoper bescherming tegen schade veroorzaakt door de klant. Hierdoor loopt de winkel en de reparateur geen schade op als het onterecht is (maar als de klant in een garantiekwestie de rekening niet kan betalen dan is de klant de dupe, dan zou de winkel zich anders moeten opstellen naar mijn idee, klant mag nooit de dupe worden bij een standaard garantie claim).
Nope, de koper claimt een reparatie onder garantie bij de verkoper (BCC dus), het is vervolgens aan BCC hoe dit op te lossen. BCC kan eventueel, achteraf, redelijke kosten in rekening brengen bij de opdrachtgever (de klant die de wasmachine kocht) als de garantieclaim inderdaad niet gerechtvaardigd is.

De klant heeft niks te maken met de tussenpersonen die BCC namens haar inhuurt.